IVF op latere leeftijd

Algemeen Discussieforum
marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Bericht door marie_73 » 1 april 2014, 4:48

Ik heb pas eind volgende week mijn eerste echo. Hopelijk brengt die goed nieuws.
Ben er minder mee bezig, ik denk ook zelfbescherming na mij vorige zwangerschap.

En op het werk volop herstructureringen en ontslagen dus ik ben nu ook op zoek naar nieuwe job. Eentje die goed bij me past, liefst niet te ver van huis en flexibele uren zodat ik dat goed kan combineren met mijn dochter en hopelijk haar brusje.

Mocht de echo goed zijn, dan moet ik ook op zoek naar een nieuwe gynaecoloog, want de vorige wil ik nooit meer zien. En door mijn ervaring met de vorige gyn heb ik echt een schrik voor dokters en ziekenhuizen opgedaan. Mijn leven lijkt wel een grote zoektocht. Kan er de laatste dagen moeilijk van slapen, vooral die sfeer op het werk is vreselijk.

marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Bericht door marie_73 » 1 april 2014, 4:51

En jonge mama's wanda en Puma hopelijk alles ok met jullie en met de kleintjes.

wanda
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 november 2012, 19:16

Bericht door wanda » 3 april 2014, 20:59

hier gaat het goed, de kleine T. lacht en speelt meer en meer, ze slaapt ook al goed, maar heeft nog geen echte slaappatron, morgen gaan we babymassage doen ik het ziekenhuis, en we hebben echt genoten van dat mooi weer de laatste dagen...maandag gaan we dan eerste spuitjes zetten, hoop dat ze die goed kan verdragen...

marie laat zeker iets weten volgende week, maar goed dat je je rustig kunt houden, die echo zal wel goed zijn! hoever ben je dan...succes

wanda.

Puma
Berichten: 72
Lid geworden op: 3 april 2011, 13:32

Bericht door Puma » 3 april 2014, 21:23

Ook hier alles ok. Volgende week is onze oogappel al 6 maandjes....tijd vliegt ...het is een snelle en blije meid, al blijft het eten een struikelblok. We zijn volop aan het experimenteren met fruit en groentenpapjes en ze begint stilaan te kruipen....en eind volgende week gaan we op reis naar de familie in Italië . Daar zullen ze ze voor het eerst kunnen bewonderen :D

Marie veel succes met de echo en ga er van uit dat deze keer alles goed zal gaan , we duimen hier met alle vingers en tenen mee !

Wanda: hier vielen de eerste spuitjes goed mee, 's avonds wat huilerig en slaperig maar niet echt "ziek" geweest

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Bericht door jackie » 5 april 2014, 11:45

hallo dames,

Ik kom hier ook even aansluiten. (Ik doe wel ICSI maar dat is omdat ik alleenstaande ben en met donorsperma moet werken.)
Ben intussen 39, in augustus word ik 40.
Ik heb mijn aanvraag gedaan om zwanger te worden begin juli 2010, bijna 4 jaar geleden ... time flies, ook when you're not having fun :) .
Sindsdien : 7 KID waarvan 1 zw maar mk op 6 weken, ICSI 1 neg, ICSI 2 neg, cryo 2.1 neg, ICSI 3 zw maar mk op 9 weken, ICSI 4 neg, cryo 4.1 neg, ICSI 5 neg, cryo 5.1 ? - hopelijk ergens in mei.

Heb steeds redelijk wat eicellen die geoogst kunnen worden maar niet zoveel embryo's die bruikbaar zijn:
ISCI 1: 15 eicellen geoogst - 11 rijpe eicellen - 10 bevrucht - 2 bruikbare emmy's
ICSI 2 : 10 eicellen geoogst - 9 rijpe eicellen - 7 bevrucht - 4 bruikbare emmy's (dus 1 keer cryo)
ISCI 3: 9 eicellen geoogst - 6 rijpe eicellen - 4 bevrucht - 2 bruikbare emmy's
ICSI 4 : 11 eicellen geoogst - 8 rijpe eicellen - 8 bevrucht - 4 bruikbare emmy's (dus 1 keer cryo)
ICSI 5 : 17 eicellen geoogst - 16 rijpe eicellen - 16 bevrucht - 3 bruikbare emmy's (2 al tp en 1 cryo)

Aangezien die 6e ICSI nu wel echt in zicht komt, wou ik eens horen of er bepaalde behandelingen beter zijn bij oudere vrouwen? Ik gebruik steeds Puregon + Orgalutran en dan Pregnyl + Utrogestan en deze keer ook extra Pregnyl na de tp.
Ze hebben ook assisted hatching gedaan deze keer.

Ik lees dat Elonva beter zou zijn op oudere leeftijd? En DHEA innemen zou ook helpen?

Kortom, wat is jullie ervaring?

marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Bericht door marie_73 » 5 april 2014, 12:30

Hey jackie

Elonva gaf bij mij wel goede resultaten, wel niet veel eicellen maar toch meer dan zonder Elonva.

De vorige fertiliteitsarts zei dat bij oudere dames de innesteling vaak een probleem is. Maar ik weet niet of ze daar iets aan kunnen doen. Ik weet ook niet of dit aan de dikte van het baarmoederslijmvlies zou liggen.

Ik heb bij prof De Vos ook geïnformeerd naar DHEA, hij zei dat het voor betere kwaliteit eicellen zorgt, niet voor meer eicellen. Ik heb het nog niet geprobeerd maar kan wel een idee zijn.

Als je al een aantal jaar bezig bent, lijkt het wel goed denk ik om eens te veranderen van dokter. Misschien een andere kijk op de zaken, ofwel een nieuw onderzoek of een extra onderzoek.

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Bericht door jackie » 6 april 2014, 12:44

@marie_73 dankjewel voor jouw antwoord! Daar ben ik wel wat mee, want heb altijd wel redelijk veel eicellen bij pu maar de kwaliteit is niet zo goed. Dus starten met DHEA zal dan wel misschien helpen. Fijn dat dr de vos daar open voor staat, ga het hem dan zeker durven vragen :lol:
Voor de innesteling hebben ze deze keer assisted hatching gedaan en ik heb 2 extra spuiten pregnyl gehad. Mijn bms is altijd wel dik genoeg volgens de echo's.

Benieuwd of Elonva voor mij een optie zou zijn. Ben wel beetje bang om van behandeling te veranderen omdat het de laatste terugbetaalde poging is.
Maar bon, eerst voor de cryo embryotje zorgen, hopelijk kan dat in mei worden terug geplaatst.

wanda
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 november 2012, 19:16

Bericht door wanda » 6 april 2014, 16:01

jackie, hier was het ook raak bij poging met Elonva: 6 eicellen, 5 bevrucht, 3 emmy's teruggeplaats ( zwanger van eentje - miskraam ) en 2 cryo's.
Dat was ook mijn 6 poging ( eerste in Jette ), daarvoor altijd pogingen met Menpour, decapeptyl, orgalutran, suprefact, puregon, nooit echt veel eicellen en blijkbaar van slechte kwaliteit...dus mss is het Elonva ook iets voor je?
ik had toen lange schema met Elonva en daarna nog een paar dagen Menopur, onderdrukking met neusspray...
ik wens je heel veel succes!!! en laat zeker iets weten...
marie succes met je echo deze week!

groetjes

wanda.

marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Bericht door marie_73 » 11 april 2014, 14:17

hallo

eerste echo was niet goed, geen hartje te zien
waarschijnlijk vorige week gestopt met groeien

was nu 7 weken

nu dinsdag terug en dan met medicatie miskraam opwekken
echt kl* tweede miskraam op korte tijd

ligt aan leeftijd zei de echograaf

voel me heel moe vooral
maar toch ook wel strijdvaardig, op naar ICSI3

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 14 april 2014, 9:54

Sterkte Marie! Hatelijk dat je lichaam je zo in de steek laat... :?
En ja, je leeftijd speelt niet in je voordeel, maar voor hetzelfde geld is't ook gewoon de natuur hoor. Ik heb zelf drie miskramen gehad op mijn 27e (12wkn), 29e (8wkn) en 30e (6wkn). Dus die leeftijd zegt ook niet alles! Ik heb wel twee gezonde jongens én een derde op komst, dus laat je niet tegenhouden om toch verder te gaan voor wat je wil!

mit777
Berichten: 561
Lid geworden op: 13 december 2010, 13:46

Bericht door mit777 » 23 april 2014, 20:43

Hey dames

Ons topic blijft inderdaad blijkbaar uit.. Ook ik heb daar schuld aan. Logisch dat we ook allen ons eigen weg gaan.
Voor diegene die kracht kunnen putten uit mijn verhaal.. hierom even het volgende:

+/-4jaar terug begon ons medisch traject. Na 14 pogingen nu, waarvan 5 annulaties en 1 cryo-tp hebben we ons doel nog steeds niet bereikt. Hoewel het er even rooskleurig uitzag bij poging 6, maar het op een pril-mk is uitgelopen. Helaas met alle gevolgen van dien. Want cytotec bleek bij mij geen gevolg te hebben (behalve +38.5°koorts), waardoor dus curettage is gebeurd, waardoor nu mijn bms niet meer aandikt.
Dus i.p.v.. 2 problemen (weinig zaad door chemo als kind, 9% eicelchromozoisme) hebben we nu ook een 3de probleem (de innesteling door te weinig bms)

Maar we geven niet op!
Uit onze laatste icsipoging met eigen materiaal hebben we nog 1goed en 1 minder goed embryo dat ligt te wachten op ons wanneer mijn bms optimaal is.
De tijd is echter ook aangebroken om andere opties te ondernemen.. waaronder inseminatie met donorzaad en in volgende instantie eiceldonatie.
Dit zover mijn verhaal.. onder de tikkende klok van onze leeftijd!

Maar ik geloof er nog in! Het is niet mogelijk dat na 4jaar strijd wij het zouden moeten opgeven. Het moet! En ik weiger om op te geven! Hoewel het niet alle dagen even gemakkelijk is. Maar het is dankzij dit forum dat ik al vele watertjes heb kunnen doorzwemmen. De meesten die zover zitten, komen niet meer op het forum. Ze kunnen zich niet meer vereenzelven met anderen. Ik ook. Ik gun het iedereen die in deze mmm zit. Echt waar! Ik wou dat ik nog die prille bezoeker was.. en 4 jaar jonger!

@ marie.. hou je goed meid! Een mk is niet niks! Maar het kan! We moeten gewoon net die ene keer te pakken krijgen he!

wanda
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 november 2012, 19:16

Re: IVF op latere leeftijd

Bericht door wanda » 10 augustus 2014, 11:29

hallo dames,

even ons topic omhoog plaatsen! ik mis jullie verhalen?
hoe gaat het met de mama's en bijna mama's en de baby's?
hier loopt alles goed, onze dochter is al 6 maanden en flinke gezonde baby! en ik geniet meer en meer, al moet ik toegeven dat het begin moeilijk was!
hoop dat de mama's die nog bezig waren met de pogingen om zwanger te worden, nu ook al aan't genieten zijn van groeiende buik, ander heel veel succes en sterkte! ik blijf jullie steunen en duim voor prachtige baby's voor iedereen!

wanda.
mama van Mirakeltje
na 4 iui en 6 icsi en miskraam
spontaan zwanger geworden op mijn 41-ste

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: IVF op latere leeftijd

Bericht door flien » 11 augustus 2014, 14:33

Hoikes,
ook ik zit nog zelden op dvo. Mijn mirakel is ondertussen al bijna 14 maand oud. Stapt nog niet maar oefent als een echte volhouder. Maar da wisten we al van hem hee. 10e keer goeie keer was het bij ons.
Nog dagelijks overlaad ik hem met zoenen en heb ik geen seconde spijt dat ik al die miserie heb moeten doorlopen. Al blijft het natuurlijk wel nog altijd een gewicht die in mijnen levensrugzak zit. Dus aan allen die nog helaas geen goed nieuws ontvangen hebben. Volhouden hee.

Puma
Berichten: 72
Lid geworden op: 3 april 2011, 13:32

Re: IVF op latere leeftijd

Bericht door Puma » 7 september 2014, 11:08

Ook ik kom nog wel eens regelmatig zien.....onze dochter is intussen 11 maanden en in tegenstelling tot de andere mama's is het hier een ware martelgang geworden .....onze dochter had tijdens de zwangerschap al een groeiachterstand en werd dan ook op 37 weken geboren , ingeleid....en toen begon het .....niet willen eten , diverse onderzoeken ....elke week bij een andere dokter ....na veel rondzwerven is ze nu onder behandeling van het voedingsteam in Leuven ...;ze heeft ook bijna 3 maanden met een sonde voeding bijgekregen....een vrolijke meid maar de maaltijden zijn een ware ramp ....en nog steeds is het vechten....Met haar 11 maand weegt ze net 7 kg en is ze 70 cm groot ....we lopen nog maandelijks naar Leuven voor controle, 2 wekelijks bij de kinderpsycholoog om tips te krijgen om met haar eetgedrag om te gaan .... en nu sinds vorige week hebben ze bij een routine bloedafname gevonden dat ze te weinig imuumstoffen heeft...dus nu daar weer voor naar een prof in Leuven .....motorisch is het allemaal ok ...ze staat vaak voor op haar leeftijdsgenoten en kan al stappen.....voor mij , ik ben uitgeput , blij dat ze er is , maar elke nacht lig ik wakker uit angst wat de volgende dag geven gaat .....

liesje81
Berichten: 456
Lid geworden op: 19 mei 2010, 17:12

Re: IVF op latere leeftijd

Bericht door liesje81 » 7 september 2014, 19:35

Hoi dames, sorry voor het binnenvallen. Puma, mocht je op fb zitten, dan kan ik je het groepje sondevoeding/eetproblemen bij baby's en kinderen aanraden. Het is een klein groepje van moeders met kleine kinderen met eetproblemen. Naast de ervaring van de anderen is er ook veel plaats om je bezorgdheden te ventileren. Ikzelf heb er veel aan gehad toen mijn meisjes nog klein waren. Gelukkig zijn zij ondertussen uit hun eetproblemen uitgegroeid en ben ik er niet meer actief... Je zult zien dat er nog kinderen zijn met gelijkaardig gewicht/lengte op die leeftijd... Misschien heb je er iets aan...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten