ergerlijke uitspraken

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
toekan
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 juli 2012, 11:29

Bericht door toekan » 11 november 2012, 9:09

Een persoonlijk toppertje van formaat. Mijn man en ik zijn onderrtussen al bijna anderhalf jaar bezig en vanaf september in de molen. Krijgen we plots te horen: 'maar je moet zo niet panikeren. Het komt wel. Gemiddeld staat er een jaar wachten voor e. En jullie zijn allebei nog zo jong, dat jullie gerust nog wel wat tijd hebben.' :shock:

Hallo? Ongeacht je leeftijd is anderhalf jaar lang wachten voor iedereen even lang en even zwaar. En 'er staat een jaar voor' zeggen terwijl we al anderhalf jaar bezig zijn? Ik dacht even dat ik van mijn stoel viel!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 11 november 2012, 10:04

ja toekan, heb dat al 3 jaar héél véél mogen horen! ge zou dan op dat moment eens goed je gedacht willen zeggen hé, maar voor de goeie vrede slikken we dat ook maar weer in.

keljoc
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 november 2012, 10:12

Bericht door keljoc » 23 november 2012, 10:30

Ik ben nieuw op dit forum en het gevoel om begrepen te worden doet me deugd. Vooral opgelucht dat het zo herkenbaar is. Eerlijk gezegd, ik vind de reacties uit de omgeving soms het moeilijkste. Moeilijker dan het aanvaarden dat het niet gewoon lukt bij ons. Ik vraag me steeds af hoe ik het best reageer op die vervelende/ongepaste opmerkingen?

ceeke
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 november 2012, 13:13

Bericht door ceeke » 24 november 2012, 13:55

ik denk dat er geen juist antwoord of reactie bestaat op zulke opmerkingen. ben ook al 3 jaar bezig en krijg ook voordurend dingen te horen zoals "je zal er te hard mee bezig zijn". hoe je ook reageerd helpen doet het niet ofwel voel je je onbegrepen en boos van binnen en als je je gedacht zegt zijn ze verontwaardigd en boos en voel je je nog niet begrepen.

Johanne
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 12:43

Bericht door Johanne » 5 december 2012, 12:55

Na de zoveelste babyborrel...

:"ja sommige mensen raken rap zwanger, andere hebben dan een mooi huis, je kan toch niet alles willen in het leven?" :o

En dan nog zo'n leuke de dag van mijn negatieve bn:
:" ah tgaat moeilijk om zwanger te worden, je gaat toch niet kunstmatig moeten hé?"
En daar stond ik met mijn mond vol tanden....

Asa
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 augustus 2012, 23:09

Bericht door Asa » 5 december 2012, 14:38

Ugh?? :shock: :roll: :roll:


Moesten we deze kunnen knock-out slaan met gewoon één ferme rake one-liner he! :twisted:

Knuffel en alle begrip !!

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Bericht door Nessatje » 5 juni 2013, 9:56

Na 6 ICSI - behandelingen zonder resultaat en dus hier ook het einde voor onze kinderwens, kwam gisteren de reactie van collega
(met 4 kinderen, waarvan laatste een ongelukje):

"Heb je al eens geprobeerd om het los te laten?"


Ach neen: stom van mij dat ik daar niet aan gedacht heb! Weeral eens DE oplossing van de eeuw.

En dan als vervolg:
Er zijn toch ook nog andere opties?

Nja, er zijn mensen die het nu eenmaal nooit zullen zien wat voor verdriet een onvervulde kinderwens met zich meebrengt.
Maar wel lastig als dat net die mensen zijn waar je alle dagen bij zit.

mit777
Berichten: 561
Lid geworden op: 13 december 2010, 13:46

Bericht door mit777 » 5 juni 2013, 20:22

O MY GOD!!!!
Hoe langer in de mm, hoe moeilijker de reacties te verdragen zijn, hoe meer je ervan wegloopt.. (en dat willen we dan ook weer niet).. maar wat moet een mens doen he!
Maar uiteindelijk is het gewoon onbegrip van de anderen, en niet omdat ze t niet willen begrijpen, maar omdat ze t niet kunnen. En dat kunnen we hen ook niet kwalijk nemen he! Maar gemakkelijker maakt dit voor ons ook niet!

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 5 juni 2013, 22:00

de eerste de beste die mij nog durft te zeggen "anders moet je het een beetje loslaten" of "misschien moet je er wat minder mee bezig zijn" of "ga eens op vakantie" die kan een klop krijgen!!!!

By the way
hoe kun je er minder mee bezig zijn als je elke dag moet prikken, ontelbare echo's hebt en ....
en dat over stress is dikke zever. Nog nooit zo'n stress maand gehad als mei (mijn man heeft ontslag genomen omdat hij niet werd betaald en zoekt nu ander werk, ik heb ontslag genomen en sindicaat blijkt mijn opzeg verkeerd uitgerekend te hebben waardoor mijn nieuwe job mij lijkt te ontglippen; oh ja en tussendoor nog even een fertibehandeling :? ) Maar voor het eerst in 2 jaar staat er weer een kruisje op mijn test. Nu nog het tweede en veel moeilijker deel (dat kruisje negen maand blijven behouden).
Moraal van mijn verhaal: laat je godv* nooit meer wijsmaken dat jouw stress een zwangerschap in de weg staat!!!!

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Bericht door Nessatje » 6 juni 2013, 7:16

@ Valentijn: dat is gesproken! :D
Veel succes trouwens. Dat die + een dikke vette + mag blijven!

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 6 juni 2013, 11:17

Anders ook ergerlijk: het interview van Hans Otten met zijn madam.

Lachstuip 1:

'We waren er al een tijdje mee bezig' en dan lees je even verder dat het hoop en al 3 maand geduurd heeft.

Lachtstuip 2:

Dag Allemaal die vraagt -omdat het toch zo lang duurde, zeg, de volle 3 maand, hoe moordend is dat wel niet?- of ze niet bang waren voor IVF. Haha.

Lachstuip 3:

Hans Otten die stoeft met zijn vruchtbaarheid. Och och och, hij heeft toch al gepresteerd zeker? Kindjes in zijn huwelijk, kindje buiten zijn huwelijk, wat maakt het ook uit eigenlijk? Hij is vruchtbaar, punt.

Lachstuip 4:

Zijn Colette had het gevoel dat het allemaal wel ging lukken want 'ze is immers gemaakt om moeder te zijn.'

Sorry, IVF'ers, wij zijn dus gewoon niet gemaakt om moeder te zijn. ;-)

Enfin, volgens mij zijn er bij die kerel toch wat hersencellen afgestorven na zijn dronken capriolen :roll: :roll:

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 6 juni 2013, 11:48

Idd lie, had ook die bedenkingen toen ik dat las! 3 maanden amazi wat een beproeving!! Man man

Konega
Berichten: 15
Lid geworden op: 7 maart 2013, 7:16

Bericht door Konega » 7 juni 2013, 16:43

Even stoom afblazen :evil:

Net een oude jeugdvriendin tegen het lijf gelopen die hoogzwanger is van haar tweede. Natuurlijk gaat het enkel over haar zwangerschap met als klap op de vuurpijl de onvermijdelijke vraag: en hoeveel hebt gij er al?

Euhm, geen...

Tja, dat is dan toch dat je het eigenlijk niet echt wilt hé! :twisted:

*zucht*

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 7 juni 2013, 20:27

Haha lie_29 :D volkomen gelijk!

Het meeste dat ik al gehoord heb is:

"Je mag er niet teveel mee bezig zijn. Laat het wat los." -> ohja dat gaat lukken als ik bijna elke week naar het ziekenhuis moet en elke dag 2x vaginaal utrogestan moet opsteken

"Dat komt allemaal wel in orde" -> En wat als het niet in orde komt? Jij kan de toekomst voorspellen ofwat?

"Bij mij heeft het ook lang geduurt hoor! Bijna een jaar! Ik weet wat je doormaakt" -> Ja wow, ik al bijna 2 jaar en nog niks dus neen je weet niet hoe ik mij voel. Bij haar is het natuurlijk gelukt zonder behandelingen, bij mij zal dat nooit het geval zijn.

"Misschien moeten jullie wat meer oefenen (als grap bedoelt)" -> Aan dat zal het liggen ja... *zucht*

Lotje1981
Berichten: 2239
Lid geworden op: 28 maart 2013, 11:44

Bericht door Lotje1981 » 13 juni 2013, 13:47

Moh da gulder die moeite wilt doen mee ivf ... Euh .... sjah .... Even ter verduidelijking ... wij hebben al 3 gezonde kinderen maar na 8 jaar is het gevoel van nog eentje nooit weggegaan en hebben wij beslist van ervoor te gaan. MET icsi ...

kriebels krijg ik ervan of ...och der zijn al genoeg kinders op de wereld oO Maar dit komt van iemand die haar enige kind wel beetje als een last ervaart :s

Volgens mij beseffen mensen nie altijd wat ze zeggen en jah ik ben gezegend met 3 kids maar is mijn wens daarom minder belangerijk en banaal? Ik denk het niet, ik denk wel dat wij er ons makkelijjker kunnen bij neerleggen als het helemaal niet zou lukken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten