ergerlijke uitspraken

Algemeen Discussieforum
Twinkly
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 december 2016, 11:29

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Twinkly » 14 augustus 2018, 10:19

@Lyne82: zo erg dat mensen het verlies van je kind minimaliseren! Voor jou was het gewoon al een kindje. Als er een deel van een tweeling sterft dat al wel is geboren, dan zeg je toch ook niet tegen de ouders dat ze het nu toch veel gemakkelijker hebben? :evil: Ik heb ook al gemerkt, dat als je terug zwanger bent, dat er wordt verondersteld dat je je miskramen wat bent vergeten. Maar wij zullen altijd aan onze sterretjes blijven denken!

Bij deze dus: wat jammer dat je je kind bent verloren! Veel sterkte nog!

@Liesanne: Ik heb ook al wel te horen gekregen dat het de natuur gewoon is dat ik niet zwanger geraak. En stop maar met de behandelingen, want dan ga je pas vlug zwanger geraken.

Pfff, ik ben nu 10 weken zwanger en had verwacht dat ik de stress van het traject nu wel achter mij zou kunnen laten, maar ik merk dat ik er toch nog vaak aan denk :oops:

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door liesanne » 20 augustus 2018, 18:47

Oh proficiat twinkly!!!
Probeer ten volle te genieten van je zwangerschap en binnenkort je kindje <3

Ik ga donderdag testen. Ben benieuwd...ik heb geen enkel symptoom, terwijl ik vorige keren altijd wel ‘iets’ had.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

netwerk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 augustus 2018, 9:00

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door netwerk » 28 augustus 2018, 11:27

Dag allemaal, ik kom misschien met een bijzondere vraag. In mijn omgeving zijn er een aantal vriendinnen met vruchtbaarheidsproblemen. Ik wil er graag voor hen zijn, maar weet soms niet goed wat helpt en wat niet. Graag dus jullie ervaringen : wat heeft er jullie geholpen? do's en don'ts ? Alvast bedankt!

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Ellietje » 28 augustus 2018, 11:37

Da's voor iedereen verschillend. Praat er eens met hen afzonderlijk over, laat hen weten dat je er graag voor hen wil zijn maar dat je momenteel niet goed weet op welke manier je er het best voor hen kan zijn.

Wij hebben de meeste vrienden steeds op de hoogte gebracht wanneer we bezig waren met de behandelingen maar ik zei er telkens bij "maar je hoeft er niet achter te vragen, als er iets te melden valt, dan houden we jullie op de hoogte". En ze hielden zich er ook goed aan.
Anderen hebben dan weer meer nood om bij iedere stap hun hart te luchten bij vrienden/familie, nog anderen zeggen er liever helemaal niets over. Gewoon eens aftoetsen bij hen. :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Cleopatra » 10 november 2018, 10:00

Hoi allemaal,

Wat ik ook ontzettend ergerlijk vind zijn de commentaren over het leeftijdsverschil tussen de kindjes. Alsof het een bewuste keuze is om er zoveel jaren verschil tussen te hebben. Ik probeer dan zo hard mogelijk op mijn tanden te bijten en zeg gewoon dat ik ontzettend blij ben dat het toch nog gelukt is. Hetgeen ik ook ben eh, maar had er ook liever minder leeftijdsverschil tussen gehad. En dan die commentaren van 'terug in de luiers', 'weer onderbroken nachten', tja als je zo lang hebt moeten wachten kan je er alleen maar naar verlangen. Mensen die het niet meegemaakt hebben (zelf of in hun naaste omgeving), hebben geen benul en kunnen ontzettend lomp uit de hoek komen.
En dan nog iets, opnieuw een zoontje, waarom wordt daar in godsnaam zo teleurstellend op gereageerd ??? Heb ik zo lang verlangd naar een tweede kindje, heb ik echt niet zitten verlangen naar persé een dochter. Beiden zijn erg welkom. Ik ben gewoon ontzettend blij dat er een tweede kindje onderweg is, dat alles nu goed verloopt, dat het kindje gezond is en ben ontzettend blij met de komst van ons tweede zoontje. Ik kan mij gewoon ontzettend ergeren aan bepaalde uitspraken, gelukkig kan ik deze hier ventileren :)

Anoniem1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 januari 2019, 22:48

Re:

Bericht door Anoniem1988 » 9 januari 2019, 10:56

flien schreef:
1 januari 1970, 1:00
en als ze dan al wel weten daje er al jaren mee bezig bent, dan zeggen ze daje er zo nie op gefocust mag zijn. Aja aan iets anders gaat denken, zalt wel vanzelf gaan.... Das nog zo enen om uit uw vel van te springen.
Oh zo herkenbaar vindt dit echt zever he die mensen weten totaal niet over wat ze spreken

lima585
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 november 2018, 11:10

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door lima585 » 18 januari 2019, 13:58

da's idd wel jammer dat ze dan teleurstellend reageren omdat het opnieuw een zoon is terwijl jij net in de wolken bent met uberhaupt een tweede!

ik vorige week een CT-scan moeten laten nemen en zat voor m'n eisprong (bezig met IUI) dus ik moet zo'n formulier invullen waarop je moet aangeven of je al dan niet zwanger bent.
Verpleger; u bent niet zwanger?
ik; nee
verpleger; u bent zeker?
..... ja hoor!!! Helaas heel zeker, al 16 rondes lang heel zeker....

of mijn mama omdat ik vegetariër ben; eet eens terug wat vlees, ge zult rap zwanger zijn :shock:
poging 1: eisprong gemist
poging 2: eisprong gemist
poging 3: geen goede folikkel
poging 4: IUI, negatief (eisprong gemist)
poging 5: eisprong gemist
poging 6: IUI op tijd: neg
poging 7:

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door JustmeKathy » 17 februari 2019, 0:59

Ik was hier gisterenavond ook aan het lezen en was wat verwonderd wat mensen toch allemaal durven te zeggen.
Tact is toch soms ver zoek hè! Ik ben nog maar net nieuw hier op het forum en nog maar beginnende aan de behandeling.
En dacht gisteren nog, dat die oordelen allemaal nog wel meevallen bij mij. Nog niet veel mensen weten hier dat ik zelfs aan een behandeling begonnen ben.

Maar toch vandaag de eerste keer al met mijn mond vol tanden gestaan toen ik met iemand mijn "nieuws" deelde.
Zij: 'Ooh, jij wilt BOM worden dan?? Of hoe noemen ze dat tegenwoordig?'
Ik: 'Tegenwoordig heet dat BAM of Solomoeder'
Zij: 'Ah, dat is zoals Soloboter dan...'
Ik: 'Euh...'

Ik wist echt niet hoe ik daar nu op moest reageren! :roll:

Ivd
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 maart 2019, 8:57

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Ivd » 19 maart 2019, 9:45

42 en zwanger, dat is dom

En achteraf horen
Ik hoop dat ze een miskraam krijgt
( die wens van de schoonmoeder is uitgekomen)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 19 maart 2019, 13:00

Degene die dit gezegd heeft is dom!

Ik word zelf binnen enkele maanden 42 en ben ook al diverse jaren bezig maar jammer genoeg zonder resultaat. In december kreeg ik een miskraam maar we geven niet op. Mijn schoonouders weten van niets, veel kans dat ze ook zo'n opmerking zouden maken. Toen mijn man en ik 15 jaar geleden aankondigden dat we gingen trouwen was hun reactie dat zij niet meer zouden trouwen, er kon geen proficiat af.

Ik heb ook al heel wat mogen slikken van uitspraken, bewust of onbewust gezegd, maar wat telt is jijzelf en je man.

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door liesanne » 19 maart 2019, 18:33

Ivd schreef:
1 januari 1970, 1:00
42 en zwanger, dat is dom

En achteraf horen
Ik hoop dat ze een miskraam krijgt
( die wens van de schoonmoeder is uitgekomen)

:shock:
Dat is ronduit schokerend en harteloos!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Vlijtigliesje
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 april 2019, 20:36

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Vlijtigliesje » 8 april 2019, 21:25

Ik denk dat ik alles hier kan beamen.
'Ge zijt te gefocust'
'Ge moogt mijn man lenen anders'
'Op vakantie lukt het vast wel'
'Gij kent dat toch niet, want gij hebt geen kinderen'
'Neemt ge wel extra vitamines?'
'Zou ge niet gewoon adopteren?'
'Waar maakt ge u toch druk om?'

En dan de de druppel die vandaag mijn emmer deed overlopen, uit een artikel van het nieuwsblad over vorige blind getrouwd koppels:

Ook Veerle en Nick konden het vrijwel meteen goed met elkaar vinden en dat leidde ook tot een blijvend huwelijk. Een huwelijk dat bezegeld werd met een kindje. Veerle beviel begin maart van een dochtertje, Liv.
Het zwanger worden liep echter niet van een leien dakje. “Ik weet nog goed hoe emotioneel ik werd na dat verlossende telefoontje”, schrijft Veerle in haar nieuwe column in Story. “Nick en ik probeerden immers al een half jaar zwanger te raken.”
..........
Ik snap dat elke maand wachten te lang is. Ik was na 6 maand toch ook al aant grommelen. Maar de media zet hzt er weer mooi in en bevestigt nogmaals dat beeld dat zwanger worden maar onmiddelijk moet lukken.

lizzy83
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 april 2019, 19:50

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door lizzy83 » 3 mei 2019, 17:20

Vlijtigliesje schreef:
8 april 2019, 21:25
Ik denk dat ik alles hier kan beamen.
'Ge zijt te gefocust'
'Ge moogt mijn man lenen anders'
'Op vakantie lukt het vast wel'
'Gij kent dat toch niet, want gij hebt geen kinderen'
'Neemt ge wel extra vitamines?'
'Zou ge niet gewoon adopteren?'
'Waar maakt ge u toch druk om?'

En dan de de druppel die vandaag mijn emmer deed overlopen, uit een artikel van het nieuwsblad over vorige blind getrouwd koppels:

Ook Veerle en Nick konden het vrijwel meteen goed met elkaar vinden en dat leidde ook tot een blijvend huwelijk. Een huwelijk dat bezegeld werd met een kindje. Veerle beviel begin maart van een dochtertje, Liv.
Het zwanger worden liep echter niet van een leien dakje. “Ik weet nog goed hoe emotioneel ik werd na dat verlossende telefoontje”, schrijft Veerle in haar nieuwe column in Story. “Nick en ik probeerden immers al een half jaar zwanger te raken.”
..........
Ik snap dat elke maand wachten te lang is. Ik was na 6 maand toch ook al aant grommelen. Maar de media zet hzt er weer mooi in en bevestigt nogmaals dat beeld dat zwanger worden maar onmiddelijk moet lukken.
Ja zeg wel... Onlangs ons traject besproken met de schoonfamilie. Gaf de schoonbroer de opmerking dat ze ook al 'eventjes' aan het proberen waren en dat ze het lastig hadden toen mensen hen meldden dat ze zwanger waren terwijl ze zelf _al_ (kuch) 6 maand aan het proberen waren...
Dan dacht ik bij mezelf: was het bij ons ook maar 6 maanden.. :'(

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 3 mei 2019, 18:54

Ja bij velen hier is het een traject van jaaaaaaaren :(

DeboraZonderH
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 april 2019, 18:00

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door DeboraZonderH » 4 mei 2019, 20:18

Wanneer je op het werk zegt 'Dat was een vermoeiende week, ik ben moe' of 'Amaai, mijn huis is momenteel een stort' en je krijgt dan de reactie 'Wacht maar tot je kinderen hebt'.
Mijn antwoord? "Ja, ik wacht"
juni 2018: Pil stop
april 2019: PCOS
Juni 2019: Eerste ronde Clomid + Pregnyl - Negatief
Juli 2019: Tweede ronde Clomid + Pregnyl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten