ergerlijke uitspraken

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Psyche » 4 september 2014, 8:39

Q aan mij : Hoe komt het dat je niet vol raakt?
Mijn antwoord : Hoe komt het dat al je tanden nog in je bek staan?
Laatst gewijzigd door Psyche op 8 juli 2015, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

xiore
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 april 2014, 11:29

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door xiore » 23 september 2014, 21:32

"gewoon loslaten en stoppen met de behandeling bij het ziekenhuis, dan lukt het vanzelf" (ik (vrouw) heb een relatie met een vrouw, dus geloof me het gaat niet vanzelf :mrgreen:

"het duurt al zo lang bij jullie, wordt je daar niet heel verdrietig van" ik probeer mijn schouders op te halen en duidelijk te maken dat het GEEN onderwerp is waar ik het nu over wil hebben "ik gun het je zo erg, het is echt HEEL leuk om kinderen te hebben hoor. maar het duurt al zo lang. heb je nog wel hoop? denk je dat het gaat lukken? ben je niet verdrietig?" :evil:

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Psyche » 26 september 2014, 9:14

Een vrouwelijke collega van me, zo'n 12 jaar jonger, kennen jullie dat, zo van die vlotte dames die overal een voetje voor hebben en die met hun glimlach en charmes zowat iedereen kunnen inpakken : ooit adoptie overwogen, want je wordt nu echt wel oud, hoor...

Domme koe :(

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door NeleG » 1 oktober 2014, 9:27

Waauw. Ik heb echt zoveel respect voor jullie allemaal. Dat je het nog opbrengt om op je tanden te bijten en (zuur) te lachen! Mensen zijn zo.... grof! Kan wel goed bedoeld zijn misschien, maar alsjeblieft: denk toch even na!

Degene die wij al gehoord hebben:

- "Ik ken ook die of die en bij hen duurde het ook langer. Komt wel goed."
Goh ja bedankt. Want we zijn allemaal hetzelfde. En zeggen dat het goed komt geeft mij het gevoel dat ik het er niet lastig mee mag hebben: dat ik loop te zeuren over niks.

- "laat het niet je leven beheersen. Er zijn meer dingen in het leven als kinderen."
Je hebt helemaal gelijk. Maar deze opmerking krijgen van een fulltime moeder is nogal... cynisch.

- bovenop bovenstaande: "misschien moet je ook eens bedenken wat je met je leven wil als er geen kinderen komen. Dan kan je je daar op richten terwijl je afwacht of het lukt".
Hé goed idee! Laat ik even bedenken wat ik nog meer wil buiten een gezin... euh... op het moment even niks? EN of het lukt? TOT het lukt alsjeblieft?!

- "Misschien moet je al eens gaan informeren aangaande adoptie. Die procedures duren ook lang hoor. Voor als het dan misschien nooit lukt. Dan moet je niet nog eens jaren wachten."
Lijkt me wat snel na 8 maanden proberen, niet? Ga er toch nog steeds van uit dat het wel een keer zal lukken :?

- "Wij hebben er echt lang over gedaan. Wel 8 maanden! Maarja, dat wisten we op voorhand dat dat lang ging duren. Mijn man had wat verminderde zaadkwaliteit, zat in de familie."
Wij waren op dat moment ronde 12 bezig en hadden net te horen gekregen dat hormonaal en zaad-technisch alles in orde was en we dus op dat gebied het perfect moesten kunnen. Grmbl.

- Vriendin die zegt: ik denk toch dat het tijd wordt dat J (manlief) maar eens zin moet beginnen krijgen in kinderen.
Ja want jij kent mijn man echt goed genoeg om te weten dat hij (nog) geen kinderen wil. Waar halen mensen het recht vandaan om te weten hoe mijn huwelijk er uit ziet? Alsof ik alleen sta met mijn kinderwens??

- "Waarom neem je geen hond. Dan heb je iets liefdevol om voor te zorgen en word je vanzelf wel zwanger."
Dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Een puppy. Dan volgt dat kind vanzelf wel. Het is dan ook echt hetzelfde. :x

- "Weet je. Al die vrouwen die IVF en zo moeten doen. Soms is het ook gewoon een manier van de natuur om te zeggen dat je niet gemaakt bent om kinderen te krijgen."
Hier heb ik gewoon niet eens een comeback op. Wat is dit nu voor bullshit???

- "Misschien helpt het om eens te passen op kinderen van iemand anders. Dan worden je moedergevoelens misschien opgewekt."
Ja want die heb ik niet. Ik wil ook alleen maar een kindje omdat het zo'n leuke accessoire is hoor. Niet omdat ik heel graag mama wil zijn. Dat de moedergevoelens door mijn lijf gieren aan TGV-snelheid laten we maar even zo. :evil:

- "Ja bij ons ging het supersnel. Ook van de tweede was ik zwanger in de eerste ronde proberen. Maarja, mijn man en ik zijn dan ook heel erg compatibel bij elkaar, zei de dokter."
Goh bedankt. Blijkbaar zijn manlief en ik niet compatibel genoeg dan. Verdorie. Helemaal de verkeerde vent gekozen! :evil: :evil: :evil:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door NeleG » 1 oktober 2014, 9:32

Ah en uiteraard ook degene van 'geduld hebben' en 'gewoon even afwachten' en 'het gaat niet bij iedereen even snel' en 'er niet teveel mee bezig zijn dat helpt' en 'ga eens op vakantie' en ...

Dat geeft je echt het gevoel dat het aan jezelf ligt: je bent er teveel mee bezig dus verkl**t je het voor jezelf. En bedankt! Moet ik me daar ook nog eens zorgen over maken: over dat ik me teveel zorgen maak over zwanger worden. Kut-opmerking. Hoe kan je nu niet bezig zijn met iets wat je echt heel graag wilt?

Denk niet aan een roze olifant. Oh oeps. Mislukt.
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door mich75 » 1 oktober 2014, 10:08

NeleG schreef: - "Weet je. Al die vrouwen die IVF en zo moeten doen. Soms is het ook gewoon een manier van de natuur om te zeggen dat je niet gemaakt bent om kinderen te krijgen."
Hier heb ik gewoon niet eens een comeback op. Wat is dit nu voor bullshit???
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook lang gedacht heb. Dit is gekomen omdat ik iemand kende die via ivf een tweeling had en gestorven is toen de meisjes amper 11 jaar waren. Ik was echt van de overtuiging alsof het de natuur was die op voorhand wist wat er zou gebeuren.
Door deze gedachte heeft het ook zolang geduurd voor we de mmm zijn ingestapt, bijna 4 jaar.

Er zijn uitspraken die mss wel ergerlijk zijn maar als mensen niet op de hoogte zijn van de situatie is het wel te begrijpen. Maar sommige mensen zijn echt lomp. Wij hadden de familie ingelicht dat we op icsi waren aangewezen omdat mijn man slechte zwemmertjes heeft, zegt mijn schoonzus dat ik wat meer moet ontspannen want als er stress is lukt het echt niet. Eens de stress wegvalt lukt het direct. Nog eens proberen uit te leggen en ik kreeg terug hetzelfde antwoord.
Heb ook al een paar dingen van mannen gehoord, soms via mijn man, echt niet normaal.

-Hahaha 't lukt niet? Echt? Zo moeilijk is dat niet.
-Zal ik het doen? Ik heb kinderen, dus ik heb goed zaad, daarbij 't zaad van ne maat kan geen kwaad.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door NeleG » 1 oktober 2014, 11:25

Ik kan je ergens wel volgen hoor. In zo'n situatie kun je al denken dat er een 'hogere macht' is die wist wat er ging gebeuren en het hen op een bepaalde manier wou besparen. Maar langs de andere kant... zij heeft nog die bijna 11 prachtige jaren met haar kinderen gehad. En dat neem je haar niet meer af. En ze leeft in hen ook nog verder, op een bepaalde manier. Het is maar hoe je het bekijkt.

Ik krijg bij zulke opmerking op dit moment echt de kriebels omdat het voor mij klinkt als 'als het niet vanzelf gaat moet ja dat maar accepteren en er mee stoppen. Die medische technieken zijn nergens goed voor en je hebt je er maar bij neer te leggen dat het niet voor iedereen gegeven is.' Terwijl ik zo iets heb van dat het me echt niet uit maakt hoe een kindje ontstaat en dat ik alles zou proberen. Waarom niet?! En hé, ik weet dat ik ongeduldig ben en dat het allemaal niet snel genoeg kan gaan, maar tijd zal uitwijzen hoeveel geduld ik moet hebben/aankweken he. Je hebt er nu eenmaal heeeeeeeel weinig over te zeggen.

En je hebt helemaal gelijk dat ik niet van anderen mag verwachten dat ze "begrip" tonen als ze niet weten hoe de situatie is. Ik probeer om geen stuk venijn te worden, haha! Twijfel ook steeds tussen wel of niet zeggen: het wel zeggen haalt wat de druk van de ketel maar langs de andere kant vind ik het ook fijn om mensen te hebben die van niets weten en waar je dus ook 'normaal' tegen kan doen zonder dat het ook altijd ter sprake moet komen. Dat is de andere kant van het vertellen, toch? Maar dan neem je de onbedoelde opmerkingen er wel bij.

Wat jij zegt over je schoonzus, dat zijn de dingen die echt zeer kunnen doen vind ik. Die mensen zijn op de hoogte, je hoopt steun te krijgen en uiteindelijk eindig je met een soort van goedkoop onbegrip. Hetzelfde met die misplaatste grapjes: het is een soort van onbehagen en dan lachen we dat maar weg... In goeie dagen denk ik altijd 'ze weten niet hoe ze moeten reageren en hopen me te troosten maar weten niet goed hoe. Ze bedoelen het goed', in slechte dagen verwens ik ze allemaal naar lelijke plaatsen :wink:

Ik vind het alvast een fijn idee dat ik hier op DVO stoom kan aflaten. Of alles even terug in perspectief kan zetten door andere verhalen en reacties te lezen. Jezelf laten gaan helpt je nergens naartoe. Al lucht het soms wel op.

Bedankt voor je reactie!
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

maeske
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 augustus 2013, 15:01

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door maeske » 1 oktober 2014, 16:44

Hallo iedereen, ik hoorde deze morgen bij de beenhouwer een oude vrouw vertellen dat haar dochter kunstmatig 'geïnspireerd' was :shock: Zulke dingen laten mij weer even lachen....

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Lie_29 » 5 oktober 2014, 19:48

En eens je kind er dan eindelijk -na bijna 6 jaar bij ons- is, dan krijg je de vraag: 'En... is die nu 'normaal' gekomen?' :twisted: :twisted: :twisted:

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Valaki » 5 oktober 2014, 21:27

NeleG schreef: - "Weet je. Al die vrouwen die IVF en zo moeten doen. Soms is het ook gewoon een manier van de natuur om te zeggen dat je niet gemaakt bent om kinderen te krijgen."
Hier heb ik gewoon niet eens een comeback op. Wat is dit nu voor bullshit???
Variant daarop van mijn beste vriend (die mijn donor niet kon zijn vanwege slechte zaadkwaliteit + zelf ook homo):
"Misschien is het dan echt zo dat de natuur niet bedoeld heeft dat holebi's zich voortplanten"
Daar zou ik echt heel boos om willen worden, ware het niet dat hij het gewoon echt meent.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door mich75 » 7 oktober 2014, 11:47

Zondag kwam mijn schoonma onverwachts op bezoek en ze wist niet dat we een net een poging hadden gedaan. Dus mijn man zegt: 2e poging is weer mislukt, er zijn geen eitjes gevonden bij de pu.

Mijn schoonma: tja, wel de kippen leggen momenteel ook geen eitjes hé.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Psyche » 11 november 2014, 12:55

Vandaag ook weer in zogenaamde 'kwaliteitskranten.' Als ik hen mag geloven, heb ik afgedaan als veertigjarige. Heel bemoedigend...not

FantaCola
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 april 2014, 15:18

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door FantaCola » 17 november 2014, 15:55

toppertje: ook al ben ik nu wel pril zwanger, daarvoor heb ik het ook vaak genoeg gehoord: "Oh, kzie precies veel puistjes bij je, je bent zeker zwanger!"
EUH NEE, ik ben niet zwanger, en heb een vettig vel door de stoeme PCO, dus zip it!
'Aan het werk' sinds aug 2013
PCOS
3 rondes Clomid + natuurlijk proberen
ovariële drilling eind maart 2014
Start Menopur eind juli 2014 + natuurlijk proberen

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Psyche » 8 juli 2015, 17:03

" Nog altijd geen kleintje, jullie? Dan zal het wel nooit meer lukken, zeker? " waarop de persoon in kwestie in een schaterlach uitbarstte.

Ja, ja en dan maar zeggen dat ik 'wat meer onder de mensen moet komen.' Om zulke dingen te horen? Nee, bedankt. Ga dood en maak plaats voor fijne mensen... :evil:

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door lieze81 » 12 juli 2015, 17:56

Is eigenlijk de eerste keer dat ik dit topic lees... en ik zit al de hele tijd te knikken... zo herkenbaar.
Door de manier waarop sommigen het schrijven soms wat grappig, maar de situatie op zich is om bij te wenen.

Bij ons zijn heel veel mensen op de hoogte, na 4j kan je het niet meer stil houden.
Een ex familielid is na ettelijke pogingen en na het opgegeven te hebben nu toch bevallen na een spontane zwangerschap. dus de afgelopen 11 maand wordt ik constant daarmee vergeleken... Het is van haar wel gelukt.. eens je er niet meer aan denkt, lukt het wel.
als je zo ver bent dat je het van je af kunt zetten, dan geloof ik daar in. Ik ben alleen nog niet zo ver.

Of seks es goed op vakantie, en dan kan je met zn 3en terug komen.
ja, mama . verminderde zaadkwaliteit en problemen met innesteling. 7 Iu's, 4 verse ivf's en 3 cryo's , maar tuurlijk zal een weekendje vakantie de oplossing zijn!

Of mensen op het werk (werk in een winkel), jij hebt ook kinderen zeker madam. en als je dan zegt van 'nee' dan kijken ze je aan alsof je een vreemd wezen bent!
Of je krijgt de opmerking dat je er maar niet aan moet beginnen, want ze zijn zo lastig etc...

Kan er boeken van schrijven.

*nu wel heel pril zwanger, maar die opmerkingen doen me nog steeds heel erg pijn. ben nog niet ver genoeg om me 'safe' te voelen.*
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten