ergerlijke uitspraken

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 30 maart 2017, 13:18

Mag ik vragen Sterrie met welke medicatie jij 3 eicellen had? Ik had er de eerste keer met clomid 50 (standaarddosis) 3 vandaar geen IUI omdat er teveel kans was op meerlingenzwangerschap Daarom begin ik mij meer en meer de vraag te stellen waarom ze denken dat IVF voor mij minder slaagkansen biedt In ieder geval is de eerste IUI nog niet direct in zicht, nog steeds geen menstruatie en ik weet ook niet of die cyste er nog zit en ze nog actief is. De tijd is tegen mij dat weet ik en ik heb mij sinds die lage amh diagnose de laatste maanden zo opgejaagd gevoeld om vlug vlug vlug verder te doen en het heeft niets concreet opgeleverd. Nu laat ik het even op zijn beloop, had behoefte aan wat innerlijke rust op dat vlak, om er daarna volledig klaar voor te zijn. De dokter dacht dat het nu niet op die maand zou aankomen ...

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Sterrie » 30 maart 2017, 15:07

Ja ik voelde me ook echt een tikkende tijdbom! Goed dat je ondertussen al wat innerlijke rust gevonden hebt, dat helpt ook in heel het proces. En op een maand komt het inderdaad niet aan, dat zei mijn dokter ook, maar ze zou me ook niet nog een jaar zelf laten proberen ofzo, want op enkele jaren kan het wel aankomen... Ook al ben ik nog maar 28, zucht :roll:

Ik had met Menopur 200eh maar 3 eicellen, gene vette dus... Maar met een hogere dosis zouden het er niet meer geweest zijn zei de dokter, omdat er aan het begin van mijn cyclus nu eenmaal niet meer klaar lagen (hebben ze bij de basisecho gezien). Vandaar de 'roeien met de riemen die je hebt'... Maar ze zei wel dat het per cyclus kan verschillen, dat ik bij een volgende poging er misschien 5 ofzo zou kunnen hebben. Maar ik denk dat jij met 3 eicellen bij clomid 50 nog niet zo slecht zit hoor! Maar jouw AMH was ook nog hoger dan de mijne dacht ik? Ik zit maar op 0,31... Ik heb er zeker goeie hoop in dat het goed gaat komen voor jou, met IUI of IVF! En ik hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt :)
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Emely » 30 maart 2017, 16:09

Ik heb eerst 6 IUI pogingen gehad. Daarna zijn we overgeschakeld naar IVF. Want als het na 6 IUI pogingen niet lukt, dan gaat het waarschijnlijk op die manier nooit lukken volgens de dokters.
Ik heb nooit echt vertrouwen gehad in de IUI, omdat er bij mij geen oorzaak is vastgesteld waarom het spontaan niet lukte. En ik had zoiets van als het natuurlijk niet lukt, denk ik dat er via de IUI ook niet zal lukken. Ik had al eerder gevraagd om te starten met IVF, maar dat mocht niet, eerst de 6 IUI's afwachten.
Daar waar ik altijd het gevoel heb gehad dat de IUI geen resultaat ging opleveren, vind ik het precies 6 maanden verspilde tijd en verspild geld. We moeten eerlijk zijn, tis allemaal zeer duur é.

Irisbloem, ik zou misschien nog eens vragen aan je arts waarom IVF niet beter zou zijn voor je. Het zou jammer zijn mocht je dan hetzelfde gevoel hebben van de IUI zoals ik die heb. Tijdens de stimulatie wordt je zeer nauw opgevolgd en zeker bij mensen die grotere kansen hebben voor overstimulatie.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 31 maart 2017, 20:16

@ Sterrie: mijn AMH ligt lager dan de jouwe nl 0,14 maar word binnenkort ook 40; ze waren in het ziekenhuis zelf verbaasd over mijn reactie op die clomid, ze hadden het ook niet verwacht, en daardoor begin ik nu ook te denken dat IVF mij misschien toch wel meer kansen kan bieden

@ Emely: eerst zag ik het wel zitten met die IUI maar na al die maanden is er nog geen enkele door kunnen gaan, overstimulatie en cystes, wat mij doet denken dat ik bij IVF dan wel reeds een poging had kunnen wagen als ik zo goed reageer op hormonen, en de cystes worden bij de IVF dan toch aangeprikt

Het is nu wel beslist met de dokter om eerst eens mijn natuurlijke cyclus te volgen en te kijken of ze daarin kunnen insemineren, heeft inderdaad niet zoveel meerwaarde maar de kans is toch ietsje hoger. Ze kunnen dan ook beter inschatten waar er bij mij problemen zitten. Iets wat men volgens mij veel eerder had moeten doen maar ja die standaardprocedures he Zo hoorde ik van de dokter dat ze eerst clomid moeten geven omdat dit door de ziekenkas terug wordt betaald en pas als je kan voorleggen dat dit niet geschikt is voor jou, bij mij omdat ik daar direct cystes van krijg, kan men iets anders geven. Zo ook met die IUI, het is standaard dat men eerst 6 pogingen doet, die worden terugbetaald, en dan pas overschakelt naar iets anders.

Het is wel vervelend dat mijn menstruatie er nog steeds niet is, zit bijna op 6 weken, en ik dus ook niet verder kan
Best volgende week eens een afspraak maken voor echo en bloedafname denk ik

Hopelijk gaat de behandeling bij jou nu wat vooruit Emely

Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Emely » 3 april 2017, 18:41

In december zijn we begonnen met de stimulatie en 21 december was het de punctie. Er werden 10 eicellen aangeprikt, 6 waren goed voor de bevruchtingen. Alle 6 waren ze goed bevrucht maar op dag 5 waren er nog maar 3 over. Ik was daarover zeer ontgoocheld. Vooral omdat de dokters niet hadden vermeld dat het zo'n afval race zou zijn.

26 december heb ik een verse terugplaatsing gehad. Ik was direct zwanger, maar bij echo op week 7 bleek het niet goed te zijn. Op de echo was te zien dat mijn baarmoeder het vruchtje al had proberen af te storen, maar omdat ik utrogestan nam werd dat tegengehouden. De dokter had gezegd dat ik waarschijnlijk rap een spontane miskraam zou krijgen omdat mijn lichaam het al had proberen af te stoten. MAAR na 1,5 weken nog altijd niets. Dan heb ik weeën opwekkers gekregen en deze hebben zeer snel gewerkt. Een week nadien op controle om te zien of alles weg was. Op de echo bleek dat het nog niet allemaal weg was. Opnieuw weeën opwekkers gekregen, maar er was geen resultaat. Uiteindelijk curretage gehad. Het idee dat er een dood wezentje in mijn buik zat vond ik verschrikkelijk en dat gevoel heeft 3 weken geduurd. Volgens de dokter is dat zeer lang.

Bij een miskraam moet je lichaam ontzwangeren, dus wachten tot het zwangerschapshormoon is. Dan opnieuw een cyclus afwachten en nu donderdag gaan we voor de 2de terugplaatsing. Ik kijk er enorm naar uit maar ben ook zeer bang. Ik hoop dat het embryotje goed ontdooid (een vriendin van mij heeft het meegemaakt dat het niet goed ontdooid was) en dan hopen dat het aanpakt en dat het geen miskraam wordt é

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 3 april 2017, 23:28

amai wat erg om mee te maken Emely :( Ik duim ervoor dat nu alles goed gaat voor jou! Veel succes donderdag!

En inderdaad de dokters geven te weinig informatie, dat heb ik ook ondervonden ... veel verdriet en teleurstellingen zouden vermeden kunnen worden indien ze ons beter zouden informeren.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 3 april 2017, 23:30

Morgen heb ik een afspraak voor echo, als cyste weg is en alles verder in orde kan ik ook weer verder, laat ons hopen

Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Emely » 4 april 2017, 12:59

Ja laat ons hopen voor allebei op goed nieuws.

Het wachten en de onzekerheid vind ik enorm zenuwslopend.
Veel succes!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 4 april 2017, 19:28

Op basis van de echo en de symptomen die ik voorbije weken had dacht men dat ik wellicht een vroege miskraam had gehad. Op de plaats waar die cyste zat zagen ze nog een follikel, dus dacht men dat het die cyste was. Mijn bloedonderzoek (hoge waarde oestradiol) doet hen nu twijfelen of er toch geen eicel in die follikel zit. Dus moet ik donderdag terug voor echo en bloedonderzoek. Ik vind het raar want op de derde dag van je cyclus een follikel van toch zo'n 10 mm hebben is toch niet normaal ...

Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Emely » 4 april 2017, 20:05

Ik vind dat inderdaad ook beetje raar.
Ik kan er niet veel over zeggen, want ik heb hier geen ervaring mee. Maar verder onderzoek zal meer duidelijkheid geven

ellie87
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 januari 2017, 11:42

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door ellie87 » 14 april 2017, 9:58

Gisteren met een vriendin iets gaan drinken, ik had haar juist verteld dat ik al twee pogingen gehad had maar dat het nog niet gelukt was en dat we dus aan poging 3 zouden beginnen

- vriendin: heb je al nagedacht over wat je gaat doen als het na 5 jaar nog steeds niet lukt
- ik: :shock: :shock: (WTF ? ik ga er niet vanuit dat ik nog 5 jaar moet proberen omdat gewoon de eerste 2 keer geen succes waren :? )
- vriendin: ja zou je dan adoptie overwegen? Want ik heb juist een documentaire gezien en dat is blijkbaar helemaal niet gemakkelijk .... dan ben je minstens 5 jaar bezig met heel die procedure .... blablabla

Leuk dat je me het hart onder de riem wou steken :roll:
12/2015: gestopt met pil
10/2016: diagnose PCOS
02-09/2017: hormoonbehandelingen (5 x negatief)
10-12/2017: verplichte rustmaanden
01/2018: onverwacht pril zwanger :)

Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Emely » 18 april 2017, 16:53

Gisteren resultaten bloedonderzoek. resultaat: zwanger maar resultaten zeer laag. Vermoedelijk een biochemische zwangerschap :( donderdag opnieuw bloed laten prikken. Ik heb er weinig vertrouwen in. Ik voel het ook aan mijn lichaam dat het niets gaat zijn. Ik hoop dan dat ik rap mijn maandstonden krijg voor de volgende terugplaatsing. Dat het niet is zoals de vorige keer dat het 3 weken duurde. Maar ik denk het niet want dan zat mijn zwangerschap verder.

Irisbloem, weet jij al meer?

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 19 april 2017, 13:16

Hallo Emely,

Wat erg voor jou :( Ik hoop dat morgen je waarden goed gestegen zullen zijn en duim voor jou dat deze zwangerschap toch verder mag gaan

Bij mij is het allemaal zeer snel gegaan, ik bleek 2 goed groeiende follikels te hebben en ben op mijn 8ste cyclusdag (dat was zondag 9 april) geïnsemineerd. Het was mijn eerste IUI. Ik zit nu dus op dag 10 en ben bang af aan het wachten. Ik verwacht er wel niet teveel van en neem aan dat ik wel mijn maandstonden zal krijgen maar ergens blijf je toch wat hopen ...

Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door Emely » 20 april 2017, 8:42

Natuurlijk blijf je altijd hopen. Er zitten altijd 2 stemmetjes in je hoofd: een optimistisch en een een pessimistisch. En bij mij vechten die regelmatig met elkaar. Ik hoop het ook voor jouw dat het goed komt. Straks heb je een tweeling :)

Ik heb slecht nieuws. Gisterenavond zijn mijn regels doorgekomen. Maar moet van uzg toch bloed laten prikken. Er zit kans in dat ik direct een terugplaatsing kan hebben en niet zoals de vorige keer dat ik een cyclus moet wachten. Ik hoop dat het dan lukt, want er zitten dan geen meer in de vriezer en moet dus heel da proces van stimuleren opnieuw starten. Ik begin 1 mei op mijn nieuw werk en als ik zo direct al thuis moet zitten voor stimulatie en pick up, da zie ik niet vree zitten. Vooral wat moet ik dan zeggen. Moet ik dan direct eerlijk zijn of gewoon congé pakken? Ik had gedacht om congé te pakken, maar het ampetante is dat je het maar zo kort op voorhand alles kunt plannen é.

Bij mijn vorig werk, wanneer ik begon over onze infertiliteit, dan werd ik geviseerd. Waar vroeger een opmerking gewoon werd gezegd, was het nu apart genomen worden en een uitleg in het breed en in het lang voor eigenlijk bijna niets. en dan ook nog een collega die ik vertrouwde en aan haar mijn probleem had verteld, heeft mij diep gekwetst door een mes in mijn rug te steken. Voor mij was het geen leefbaar werk meer.

Dat zijn dan problemen die naast de fertiliteit ook nog eens bijkomen, maar dat maakt het allemaal nog veel moeilijker é

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door irisbloem » 20 april 2017, 13:19

O nee Emely wat erg :( ik hoop ook voor jou dat je niet moet wachten en vlug een terugplaatsing kan hebben en deze keer met succes.

Die 2 stemmen heb ik inderdaad ook en afhankelijk van wat ik voel spreekt de ene of de andere. Het feit dat de voorbije 2 ochtenden mijn boterhammen mij niet goed bevallen zijn laat de positieve stem klinken maar als ik dan wat buikpijn heb zegt de pessimistische stem dat mijn menstruatie gaat komen. Ik zit nu op dag 11 na de IUI.

Grappig dat je dat zegt van een tweeling, dat zit wel in de familie maar op mijn leeftijd lijkt die kans mij wel erg klein (ik word er volgende maand 40). Ik ben zelf ook verwonderd dat ik met mijn lage AMH van nature 2 mooie follikels kan krijgen, maar voor hoelang nog zucht.

Ik ben zelfstandig en kan op dat vlak mijn werk beter plannen naar de behandeling maar het is toch ook niet evident, je moet toch nog steeds je deadlines halen en het is soms kunst- en vliegwerk om afspraken te maken waar ik mij kan aan houden. Ik heb mij al dikwijls afgevraagd hoe iemand dat doet die voor iemand anders gaat werken. Op mijn man zijn werk maken ze al serieuze problemen omdat een collega van hem zijn ouderschapsverlof opneemt. Ik ben blij dat mijn eerste IUI op een dag viel dat mijn man thuis was en dat er geen speciale zaken waren gepland aangaande onze zaak, want de dag ervoor zaten we wel met iets, en dat hij relaxt zijn staal in het uz zelf kon maken. Voor een volgende keer zien we dan wel hoe we het doen, hopelijk hoeft die er niet te komen ...
Ik denk toch dat het het beste is om open kaart te spelen met je nieuwe baas zodat er besproken kan worden hoe het geregeld kan worden met je werk.
Toen ik nog ging gaan werken heb ik ook van alles meegemaakt, het begon al bij mijn stage toen ik nog aan de unif zat. Ik heb messen in mijn rug gekregen maar aan de andere kant zijn andere collega's dan weer steunpilaren geweest die ik echt kon vertrouwen en nu nog vrienden zijn. Ik hoop dat je op je nieuwe werk beter terecht zal komen maar rotte appels vind je jammer genoeg overal

Het is allemaal niet evident he, je werk, je sociaal leven, de emoties, het fysieke aspect ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten