ergerlijke uitspraken

Algemeen Discussieforum
Saartje1986

Bericht door Saartje1986 » 26 september 2012, 15:25

Bepaalde reacties zijn al weggehaald van HLN. Blijkbaar zijn wij niet de enige die het grof vonden :)

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 26 september 2012, 18:40

het is daar weer niveau nihil blijkbaar! half marginaal Vlaanderen voelde zich weer geroepen om zijn mening te roepen, toch niets beters te doen overdag waarschijnlijk dan thuiszitten, doppen en hun moeien met zaken waar ze totaal geen verstand van hebben!
wel ja, schaf maar meteen de gehele gezondheidszorg af en laten we een eeuwke of zo terug gaan in de tijd...als plots de pest en cholera weer voor de deur staat zou ik eens willen zien hoe die 'laat de natuur zijn gang gaan'- voorstanders dan reageren.

Jammer dat vele van die 'bomen' hun 'appels' niet zelf kunnen verzorgen, de bijzonder jeugdzorg zit vol 'appels met blutsen' in!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 27 september 2012, 0:16

er staan nog 2 ergelijke dingen op en heb ze gemeld met antwoord dat dit kwetsend is voor mensen die moeite hebben om zwanger te geraken!!! echt mensen die zo'n dingen zeggen zou ik zo graag eens recht voor mij hebben! dat ze 1 dag doorbrengen in ons leven en ze bleiten hun dood van miserie wss! godverdomme ik kan daar zo pist van worden van het nog altijd taboe zijn van deze problematiek! dat er ondanks vele praten erover in media enzo toch nog zoveel onwetendheid en onbegrip is hier omtrent! grrrrrrrrrrrrrrrr!

Moksje
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 februari 2012, 19:47

Bericht door Moksje » 3 oktober 2012, 22:16

Bij ons zei iemand dat mijn man niet moest bang zijn, dat ik hem niet zou verlaten hiervoor (mijn man heeft azospermie)!!! Wat denken die mensen toch allemaal niet. Ik sta er nog elke dag van versteld hoe moeilijk de mensen met dit onderwerp om kunnen. Het meeste begrip en meedeleven krijg je van mensen die dit zelf al hebben meegemaakt. Zelfs dichte familie kan zich niet inbeelden welke strijd wij dagelijks leveren... Gelukkig maakt de onvoorwaardelijke steun van sommige vrienden en familieleden heeel veel goed!!!

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 4 oktober 2012, 17:03

mindy schreef: En hier op het forum hoopte ik begrip te krijgen voor mijn onvervulde kinderwens, want ik ga er van uit dat hier allemaal mensen zitten die net als ik ongewenst kinderloos zijn, maar begrip krijg ik hier ook niet.
Misschien dom dat ik hier op reageer.

Ik vind het heel erg voor je dat je man geen kinderen wilt. Ik heb lang zelf in dat schuitje gezeten en dat was inderdaad heel pijnlijk. Maar NOOIT heb ik eraan gedacht om met mijn pil te stoppen en hem te bedotten.
Dat je dat plan zo op het forum smeet, was heel kwetsend voor diegene onder ons die ongewenst kinderloos zijn omdat er iets medisch niet in orde is. Ik vind dat de reacties nog redelijk braaf waren.

Je bent ook kinderloos en ook ongewenst. Ik denk dat iedereen van ons kan begrijpen hoe pijnlijk dat is. En ik ben ervan overtuigd dat iedereen het erg vindt voor je. Maar de reden waarom is anders (misschien niet minder erg, het resultaat is immers hetzelfde), en de uitspraken die je erover verkondigde (en je "oplossingen") waren WEL erg hard en kwetsend om te lezen. Toch voor mij...

Dus begrip omdat je depressief bent omdat je ongewenst kinderloos bent: JA (volmondig zelfs).
Maar begrip om wat je daarnaast zei (je "plan"): NEEN!

Als mijn vriend (die ik doodgraag zie en waarmee ik al 10 jaar lief en leed deel)niet was bijgedraaid, dan had ik de relatie beëindigd. En dat meen ik. Ik kan niet gelukkig zijn zonder kinderen (of toch niet als er geen komen omdat hij niet zou willen) en blijven wachten had ik ook niet gedaan. Hoe erg en hard dat ook klinkt.
Je moet zelf uitmaken wat je zal doen: of je relatie of je kinderwens. Mijn vriend is bijgedraaid. Na mijn miskraam zelfs zodanig dat hij zelf begint te vragen wanneer het nu eens aan ons zal zijn...
Ik hoop voor je dat dit scenario ook bij jou zal zijn (zonder de medische probs), maar anders moet je een andere manier zoeken om gelukkig te worden.

Ik wens je veel succes!

to'ke
Berichten: 344
Lid geworden op: 4 februari 2012, 14:39

Bericht door to'ke » 9 oktober 2012, 12:19

Hallo iedereen,

Dit topic is echt geweldig!!! Versta me niet verkeerd, de dingen die we soms allemaal te horen krijgen zijn helemaal niet geweldig. Maar alles wat hier gezegd w is zo herkenbaar en heb de meeste uitspraken ook al voorgeschoteld gekregen, het is alsof ik sommige dingen hier zelf heb neergetypt, daarom zo geweldig dat ik er toch weer niet alleen voorsta en hier steun kan vinden en weer nieuwe moed krijg...
Ik heb lange tijd toneel gespeeld en altijd op een fatsoenlijke manier gereageerd maar de laatste weken ben ik echt een bitch :evil: geworden en vind het eigenlijk nog wel super ook... :oops: :wink: (foei foei eigenlijk, bye bye volwassenheid )
Maar op dit moment kan ik elke persoon die van onze situatie afweet (of soms ook niet) en dan nog eens domme opmerking geeft, naar de maan schieten, en dat doe ik dan ook è... ( gewoon zeer lang negeren, grof antwoorden, belachelijk antwoorden teruggeven... ben echt een prof aan het worden.)
En lieve mensen hier, het is niet altijd proper van mij, maar het kan toch zooooooooooooooo goed doen...

Soit, ik blijf meelezen!!!

nog snel ene van mij : nichtje van mijn vriend die 5 jaar jonger is dan mij en net een zoontje van 2,5jaar is zegt : "awel dat is goed dat je nog geen kindje hebt, kan jij later alle spulletjes van mij overkopen." Mijn antwoord " nee danku, ik koop liever alles in de winkel, dan weet ik zeker dat alles PROPER is." (hihi, dat gezicht... )

Voor de rest ben ik wel een aangenaam persoon hoor... ;-)

groetjes en tot de volgende!!!! to'ke

stientje84
Berichten: 247
Lid geworden op: 27 september 2012, 22:55

Bericht door stientje84 » 9 oktober 2012, 17:00

brr en nog maar niet uitkijken naar de feestdagen, en wa mogen we u wensen een kindje of moeten jullie er geen hebben? grrr

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Bericht door Nessatje » 9 oktober 2012, 17:07

@ to-ke: haha, moest nu echt wel even gieren met je reactie op dat nichtje. Die haar mond zal serieus open gevallen zijn! Meestal reageer ik gewoon niet... Maar soms kan ik mij toch ook niet houden en dat kan inderdaad echt wel deugd doen! Hoe kunnen we onszelf dan noemen? Zoals je "bridezillas" hebt...euhm... "fertillas"? :wink: En of we er recht op hebben om zo te reageren!

@ stientje84: idd, de feestdagen... Zelfs kerstboom uithalen lijkt me er dit jaar te veel aan. En nieuwjaarskaartjes schrijven, met wat? Veel geluk voor het nieuwe jaar? 't is potverdorie eerst eens aan ons om geluk te hebben! Ergste van allemaal dan idd die 'leuke' nieuwjaarswensen. Mensen die het niet weten reageren met de bekende wens, mensen die het wel weten reageren niet al te beter: het komt wel goed, dit jaar zal het wel lukken of ze trekken zo'n gezicht en zeggen niets.
feestdagen...veel feest zal er niet aan zijn. De zoveelste kerst met lege handen.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 9 oktober 2012, 19:36

't is toch leuk hé, eens lekker mopperen.
Nu het over de feestdagen gaat. Ik kijk er ook al een beetje tegenop. Vooral dan voor de kaartjes.Je kent ze wel zo die van: de allerbeste wensen van X, Y , kleine Z en ... Ik haat die drie puntjes. Versta me niet verkeerd, ik gun iedereen kindjes (ook al ben ik mss wat jaloers dat die drie puntjes niet na onze naam staan) maar ik vind dat zo'n vreselijke aankondiging. Echt zeg, drie puntjes, vreselijk.

maatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 oktober 2010, 20:15

Bericht door maatje » 9 oktober 2012, 20:15

Wat dacht je van deze verkiezingsslogan van spa Herk-de-Stad:
"Geluk is kiezen voor kinderen"

Grrr...

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 9 oktober 2012, 20:20

valentijn schreef:'t is toch leuk hé, eens lekker mopperen.
Nu het over de feestdagen gaat. Ik kijk er ook al een beetje tegenop. Vooral dan voor de kaartjes.Je kent ze wel zo die van: de allerbeste wensen van X, Y , kleine Z en ... Ik haat die drie puntjes. Versta me niet verkeerd, ik gun iedereen kindjes (ook al ben ik mss wat jaloers dat die drie puntjes niet na onze naam staan) maar ik vind dat zo'n vreselijke aankondiging. Echt zeg, drie puntjes, vreselijk.
Of een vraagteken :wink:
Tegenwoordig staat er ook op doodsbrieven een hartje als een koppel zwanger is. Enfin zeg. :shock:

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 9 oktober 2012, 20:23

maatje schreef:Wat dacht je van deze verkiezingsslogan van spa Herk-de-Stad:
"Geluk is kiezen voor kinderen"

Grrr...
Ja, dat is het er nog eens extra hard inwrijven. Of zo voelt het toch aan als je kinderwens niet vervuld geraakt.

Hier bij ons hebben we ooit onze burgemeester in Jette gezien. We schrokken ons rot en hijzelf nog veel harder... Die dacht daar niemand tegen te komen omdat wij eigenlijk dichter tegen Gent zitten. Mis poes dus.

Soit, enkele maanden later stond er op borden: 'Hoera, X krijgt een zoon of dochter.'
Bleek het om een stunt van zijn partij te gaan, het ging er over dat er een jongerenwerking van zijn partij ging komen.
Ik had heel hard medelijden met de mens.
(is 3 jaar geleden en ie heeft nog steeds geen kind...)

Asa
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 augustus 2012, 23:09

Bericht door Asa » 9 oktober 2012, 21:21

Haha, To'ke, je bent inderdaad waarschijnlijk een heel aangenaam mens! Je zit er recht op, ik merk dat het me tegenwoordig ook meer deugd doet soms eens scherp te reageren dan als een schaap die stomme opmerkingen te incasseren!

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 10 oktober 2012, 8:54

hier ben ik ook niet meer da lieveke van vroeger zulle ! Laat de wereld ook maar eens afzien, denk ik dan, wij zien hier ook meer dan hard genoeg af.

Kerst- en Nieuwkaartjes stuur ik al enkele jaren niet meer. Kan inderdaad niet op papier krijgen dak anderen geluk wens als ik echt wel eens vooraan in de rij wil staan.
Kzou gans die stomme 'feest'periode zo heel graag overslaan...
Vorig jaar meerdere wensbalonnen opgelaten. Jullie hebben geen 3 keer nodig hee om te raden wat ik wenste toen ik ze los liet !
Maar njet hee. Het jaar is weer gepasseerd en nog niets.
Amai wacht maar tot ze ons weer alle geluk wensen voor 2013 ! En ak dan nog nen druppel alcohol ga binnen hebben, mijnen reply zal nie voor de poes zijn ! Al vrees ik wel dak de persoon ga zijn die iedereen zal proberen te vermijden op familiefeesten.
Kan de deze zich weer mee de kindjes bezighouden.
Oh wat is die djingelbels periode toch iets om zo naar uit te kijken....hmm hmmm (groen groen).

Gelukkig hebben we elkaar hier hee. Toch een bendeke die begrijpt wat we voelen.

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 10 oktober 2012, 13:05

:(

Vijf minuten geleden op facebook gelezen dat een collega voor de derde keer mama wordt. Er stond iets à la: "XXX: Nu mag YYY ook eens grote broer worden." (met namen van kindjes dus)...

Ik ben er echt niet goed van. En wij dan? mogen wij niet eens als volgende DE aankondiging doen?
En dat terwijl ik hier angstvallig de GSM in 't oog houdt omdat mijn nicht moet bevallen. (klinkt hard, maar zolang haar baby nog niet geboren is, voel ik me nog redelijk ok...)

:( :cry: :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten