ergerlijke uitspraken

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

ergerlijke uitspraken

Bericht door hannelaure » 3 september 2012, 21:48

vandaag aan de koffiemachine, rond 4 uur:"moet gij geen bleitende kleine gaan afhalen, neen?" aargh, sommige mensen!!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 3 september 2012, 21:54

ja, 3 patienten vandaag: * hoeveel kindjes heb jij?
* heb je geweend als je uw kindje afzette vanmorgen?
* wanneer ga je beginnen aan kindjes?


grrrrr. nuja ze weten niet beter hé, maar toch telkens een mes erbij in mijn hart en veel plaats voor bijkomende messen is er niet meer ze...

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: ergerlijke uitspraken

Bericht door flien » 5 september 2012, 9:14

Wat kunnen mensen toch dom zijn !

Saartje1986

Bericht door Saartje1986 » 5 september 2012, 9:59

of wanneer een familielid zegt: " als je kinderen niet op de natuurlijke wijze kan krijgen, dan zou ik er geen moeten hebben"

Grrr, heb op mijn tanden moeten bijten....

hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

Bericht door hannelaure » 5 september 2012, 12:25

ze hebben er goed van deze week.
Gisteren nog een collega "allez, hoor je nu hoe leuk kindjes zijn? Go for it!".
Na meer dan 2 jaar proberen, is dat echt niet meer wat je wil horen.

sterre83
Berichten: 228
Lid geworden op: 16 maart 2012, 20:59

Bericht door sterre83 » 16 september 2012, 12:03

mijn schoonbroer en schoonzus hebben al een kleintje van bijna 2, en telkens we saamen ergens naartoe gaan & we komen iemand tegen die niks afweet van onze situatie; awel en jullie? nog geen zin, of ben je nog aan het oefenen :evil: :evil:

dan denk ik bij mezelf ZWIJGT!!! we oefenen al bijna 3jaar,...

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 18 september 2012, 13:27

en als ze dan al wel weten daje er al jaren mee bezig bent, dan zeggen ze daje er zo nie op gefocust mag zijn. Aja aan iets anders gaat denken, zalt wel vanzelf gaan.... Das nog zo enen om uit uw vel van te springen.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 19 september 2012, 19:16

Dat is echt wel ééntje die het hem altijd doet hé Flien.
Of nog zo'n goeie: moet ik die van mij eens sturen, dan kan hij aan X uitleggen hoe het moet.

Maar vandaag heeft mijn allerliefste poetsvrouw die na een vrij lange afwezigheid vandaag voor het eerst terug kwam poetsen (die ik overigs erg waardeer en erg graag zie) toch ook een goeike gezegd: "Ben jij nu nog altijd niet in verwachting? Ge zijt nochtans een beetje verdikt" :x
Dat is een leuke om te horen na 3 jaar 3 maanden en 2mk

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 19 september 2012, 20:42

Of de (weliswaar opbeurende bedoelde): maar ik ken ook iemand die moest via IVF gaan en daar is het ook bij gelukt.

Meest originele tip: koop een hond. Na lang proberen hebben we een hond gekocht en de maand daarna was het zover!

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 20 september 2012, 15:38

vuurvliegje schreef:Of de (weliswaar opbeurende bedoelde): maar ik ken ook iemand die moest via IVF gaan en daar is het ook bij gelukt.

Meest originele tip: koop een hond. Na lang proberen hebben we een hond gekocht en de maand daarna was het zover!
Die laatste hebben wij zelf toegepast :wink:
Hadden al een hond en vlak na mijn operatie (waarna ik diep ben gegaan) was er bij de fokkers van onze eerste hond een nestje. En daar geraakten twee pups niet aan een baasje. Fokkers contacteerden ons en na een week hebben we besloten eentje te nemen. Niet als 'vervanging', maar om gedachten te verzetten. En warempel: na twee maanden was ik zwanger. Spijtig genoeg liep dat dramatisch af. Maar ben nog altijd blij met mijn pupje (inmiddels niet echt meer pup)... Hij heeft me er doorheen geholpen, want voor hem moest ik wel buiten komen. En hij is knuffelkont eerste klas en een echt mama's kindje ;)

Zou het zelf nooit aan iemand aanraden trouwens. Wij wisten wat een pup inhield.
Toen we hem gingen halen zeiden de fokkers ook 'je gaat zien: binnen de drie maand ben je zwanger'... Heb toen ook ogen gerold, maar uiteindelijk hadden ze gelijk. Al denk ik niet echt dat dat met de pup te maken had, eerder met het niet zo gefocused zijn op... (we zouden in september met IVF starten en ik ging ervan uit dat het ervoor toch niet zou gaan... dus minder stress)

Ach ja...

Stomme goedbedoelde uitspraken ook... Hate them! Dat ze er gewoon over zwijgen hé... Grrr...

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 22 september 2012, 12:22

DAT is dus de truc : een hond kopen :D. Hier meest hatelijke uitspraak van een collega (tegen een andere collega want zo laf was hij wel) "Is Ahiha weer zo viesgezind omdat het niet gelukt is? Tis een teken van God dat ze geen kinderen verdient". Moet niet gezegd zijn dat ik nu al 3 jaar niet meer tegen hem praat zeker? En stiekem kan ik niet wachten tot meneer Homo ook aan kids wil beginnen. Dan kan ik eindelijk eens iets terugzeggen als hij eronder lijdt dat het ni lukt zoals bij een gewoon koppel. (jep, evil me :twisted: )

Fleurtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 juni 2011, 21:28

Bericht door Fleurtje » 22 september 2012, 13:12

Tja, als ik die uitspraken zo lees ... komt inderdaad bekend voor ! Maar ja ... eigenlijk kan je die mensen niet echt iets kwalijk nemen, want ze weten ons probleem niet. Maar aan de andere kant is het inderdaad een serieuze hoop zout in de wonde als je zoiets hoort. Mijn man en ik zijn al bijna 6 jaar aan het proberen en als er in het begin iemand iets over zei, dan lachten wij dat altijd weg. Zo van ... "we gaan eerst nog wat oefenen" of "we hebben geen tijd om ons huiswerk te maken" ... maar we konden er enkel uit afleiden dat de mensen het dan nog meer onder onze neus duwden. Nu hebben we een manier gevonden om het voor ons minder pijnlijk te maken maar voor hen (=mensen die niet nadenken over de gevoelens van een ander) een pijnlijke stilte te creeëren. Nu zeggen we bijvoorbeeld : als je het niet erg vindt, dan zouden wij het daar nu niet graag over hebben. Meestal valt er dan een stilte waarbij zij zich slechter voelen dan jij hoor. Maar ja, het blijft moeilijk hé ! Die commentaren ... komt van mensen die niet weten wat het is. Je kan het enkel snappen als je het zelf meemaakt denk ik dan bij mezelf.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 22 september 2012, 18:26

vandaag ook een goeie gehoord. "anders moet je eens stoppen met al dat gedoe en eens op vakantie gaan, dat werkt gegarandeerd".

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 22 september 2012, 21:01

ah valentijn, mensen zeggen dat om de haverklap , ik zou ze eigenhandig kunnen wurgen dan ,al bedoelen ze het in feite goed, maar al die mensen zouden 1 week in ons lichaam met ons hoofdje en hartje rondlopen hé, en ze smeken allemaal om dit nooit meer te moeten doen wss!

Ploy
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:29

Bericht door Ploy » 24 september 2012, 10:48

valentijn schreef:vandaag ook een goeie gehoord. "anders moet je eens stoppen met al dat gedoe en eens op vakantie gaan, dat werkt gegarandeerd".
het klinkt niet zo erg maar toch is het altijd een *** uitspraak: "ach het komt wel goed :)"

Mijn gedachte: hoe kan jij dat in godsnaam weten?

Ik denk dan maar de mensen niet weten hoe ze moeten reageren en je kan het hen moeilijk kwalijk nemen. Langs mijn kant wordt dit gevolgd door een duidelijke langdurige stilte....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten