Moreel dillema

Algemeen Discussieforum
Gesloten
mindy
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 augustus 2010, 19:14

Moreel dillema

Bericht door mindy » 13 september 2012, 3:14

Mijn vriend wil dus geen kinderen en ik wel, maar ik wil de relatie niet opgeven, anderzijds mijn kinderwens ook niet.

Wat me afschrikt aan spermadonors is dat ik graag zou willen weten wie de vader is van mijn kind en echt graag een kind wil van een man waar ik van hou.

De laatste tijd spookt het gewoon door mijn hoofd om gewoon met mijn pil te stoppen, zonder het hem te laten weten. Ik weet dat dit misschien niet echt eerlijk is, maar hij blijft negatief tegenover kinderen en ik zie er op mijn leeftijd echt tegenop om nog opnieuw op zoek te gaan naar een relatie en een kind uit een anonieme proefbuis wil ik zeker niet.

Mijn plan is dus om hem niet meer met mijn kinderwens lastig te vallen en er niet meer over te spreken. Hij wil uitgaan, reizen en absoluut geen kinderen. Ik heb geen prio in uitgaan en reizen en hoop gewoon dat ik een kind van hem kan krijgen, waarna ik er de zorgen voor op mij neem en hij vrij is om te doen wat hij wil.

Misschien is het vals, maar het is het enige wat ik juist acht. Per slot van rekening kan de pil altijd falen en ik wil koste wat het kost een kind. Ik hou zielsveel van hem en hoop dat hij volwassen wordt en zijn prioriteiten anders stelt, maar omdat ik daar niet meer op reken, wil ik gewoon op mezelf rekenen.

Ik zal hem altijd graag zien, geen allimentatie van hem eisen en dergelijke, maar wil gewoon zo graag een kind, dat ik het dus overweeg om gewoon met de pil te stoppen achter zijn rug.

Het is misschien vals, maar ik krijg het gevoel dat ik te lang tijd verloren heb met mannen die geen kinderen willen. Ik ben 10 jaar met een man samen geweest, waarvoor ik mijn kinderwens opzij gezet heb. Wetende dat hij nu een kind op een ander heeft, waar hij hoogst waarschijnlijk niet om gevraagd heeft, heeft me gewoon aan het nadenken gezet. Misschien moet ik eens meer opkomen voor wat ik wil en zijn wens negeren. Hij krijgt per slot van rekening zijn genot, maar ik mijn kind anders nooit.

Wat denken jullie? Ik ga het kind alleen opvoeden, maar dan weet het tenminste wie zijn vader is. Een deel van mij hoopt dat het ook de relatie zal verbeteren, maar daar reken ik niet op. Ik wil op veel fronten rekening houden met zijn wil, maar de mijne er niet aan laten ondergaan.

Ondertussen weet ik dat er meer vrouwen die techniek toepassen en daarom vraag ik me af of ik me echt teveel van hem moet aantrekken. Hij heeft de keuze: dat kind aanvaarden of niet. Dus ik heb niet het gevoel dat ik het hem opdring. Ik heb alleen geen zin om nog langer depressief te worden van elke dag dat tablet in te nemen, dat me enkel alle hoop ontneemt.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 13 september 2012, 7:55

Goh, ik wilde eerst niet reageren, maar doe het toch.
Ten eerste is dit een forum voor mensen die moeilijk of niet zwanger geraken dus heel gepast vind ik dit niet.
Dit terzijde vind ik wat je van plan bent gewoon vreselijk sorry...
Hoe kan je het nu nog maar in je hoofd halen je man er zo bij te lappen :?
Er zijn andere manieren om alleenstaande moeder te worden maar dit is gewoon beneden alle peil.
Je zegt wel dat je van hem houdt, maar hoe kan je iemand die je graag ziet zo beliegen? Want ik veronderstel niet dat je ooit de waarheid zal zeggen.
Ik heb gelukkig nooit voor deze keuze gestaan, mijn man wilde altijd kinderen. Een bevriend koppel helaas wel, zij wilde kinderen, hij niet. Ze was voorbij de 30 en haar kinderwens werd alleen maar groter. Terwijl ze elkaar doodgraag zagen hebben ze er een punt achter gezet. Heel heel pijnlijk... Nu een aantal jaren verder zit hij in een relatie met iemand die ook geen kinderen wil, ze reizen, gaan uit,... hebben elkaar echt gevonden. Zij is ondertussen mama van een zoontje van bijna één jaar. Ze zien elkaar nog steeds graag maar hebben nooit spijt gehad van hun keuze. Ik zeg niet dat het makkelijk zal zijn, zeker niet maar aub denk goed na alvoor je zoiets doet :?

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 13 september 2012, 8:44

wappie ik sta helemaal achter je antwoord ! Je bent zelfs nog zacht geweest in je verwoording.

De Verdwaalde Ooievaar
Webmaster
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 december 2010, 15:32

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 13 september 2012, 8:51

De Verdwaalde Ooievaar zet een slotje op dit topic en vraagt vriendelijk de regels en voorwaarden in acht te houden:
http://www.deverdwaaldeooievaar.be/rege ... orwaarden/

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten