Welk ferti- centrum is 'het beste'?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
toekan
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 juli 2012, 11:29

Welk ferti- centrum is 'het beste'?

Bericht door toekan » 7 november 2012, 21:08

Hoi allemaal!


Mijn man en ik zijn in behandeling in het imelda ziekenhuis te bonheiden. Momenteel ben ik aan het wachten na een vroegtijdig afgeblazen iui poging ( tweede poging). Mijn eitjes bleven gedurende tien dagen op dezelfde grootte staan. Nu op zich ligt daar mijn probleem niet. Waar ik het persoonlijk wel heel moeilijk mee heb, is de manier van omgang van een bepaalde dokter. Ik stond bij hem ook in de agenda voor een intake gesprek, ben tot twee keer toe afgebeld, ben dan van arts gewisseld. Maar nu puntje bij paaltje komt heb ik al meer bij die ene dokter gezeten, dan de dokter bij wie ik me wel goed voel. Toen ik laatst op fm moest en dus het slechte nieuws te horen kreeg dat onze iui niet kon doorgaan omdat mijn eitjes niet goed rijpten, was de manier waarop dit alles verliep voor mij echt heel verbijsterend... Nu goed, we zijn er dus over aan het denken om van centrum te wisselen. Ik krijg mijn eigen arts amper te zien wat we dus heel jammer vinden. Het is wel dicht bij de duur dat is dat is dan weer praktisch, maar toch steek ik graag mijn licht eens op bij jullie:
Wat zijn jullie ervaringen?
Naar welk centrum gaan jullie en zijn jullie er tevreden? Als we de overstap maken, twijfelen we tussen middelheim of ghb leuven.... Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En bij welke arts gaan jullie?


Alvast bedankt om mijn vertwijfelde uitleg te lezen en eventueel jullie ervaring te delen...

Toekan

Filka
Berichten: 244
Lid geworden op: 7 oktober 2009, 15:59

Bericht door Filka » 8 november 2012, 8:41

Hallo Toekan,

Allereerst dikke knuffel dat je met deze hele MMM moet starten.
Ik ben al enkele jaren in behandeling in Imelda en ken ook alle fertiliteitdokters. Ik kan al raden bij welke dokter je minder goed voelt. Dr. B. jaagt iedereen de stuipen op het lijf. Ik heb er zelf ook al zeer pijnlijke en frustrerende ervaringen mee gehad. Hij is ongetwijfeld een bekwame dokter maar heeft nul gevoel van medeleven.
Vrij snel ben ik overgeschakeld naar Dr. P. zij is geweldig!! Echt een fantastische dokter die je goed begeleidt en je op je gemak kan stellen. Geen enkele vraag is haar teveel. En dat is heel belangrijk in deze omstandigheden, je goed voelen.
Imelda werkt samen met GHB. Dat wil zeggen dat je alle FM en de PU in Bonheiden kan laten doen, maar de TP gebeurt in Leuven.
Ik vond het toch heel praktisch om die vele FM 's morgens gauw binnen te springen ipv naar Leuven te rijden.

Zoals ik al eerder zei, het is heel belangrijk dat je je goed voelt bij je dokter en het hele gebeuren. Dat kan je alleen maar zelf beslissen.
En als je nog vragen hebt over Imelda, vraag gerust.

xxx

toekan
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 juli 2012, 11:29

Bericht door toekan » 8 november 2012, 21:01

hoi Filka

Het gaat inderdaad over dr B. nu zonder afbreuk aan hem te doen, want hij kent inderdaad zijn vak; maar ik voel me niet zo goed bij hem. Ik was dus ook opgestart door dr P. maar haar heb ik nog maar amper gezien en dat vind ik best wel jammer; zeker omdat dat nu net het punt is waarvoor ik zou overschakelen naar een ander centrum.

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 28 november 2012, 16:54

dag toekan,

net als filka ben ik in behandeling bij dr P. ook ik ken dr B. Idd geen makkelijk persoon en niet aangenaam om bij in de buurt te zijn. Als je pech hebt moet je idd op dagen dat dr P er niet is naar dr B.
Dr B heeft bij onze eerste zoon wel de juiste beslissing gemaakt om de medicatie aan te passen zodat ik wel eindelijk reactie kreeg op de medicatie, mij eitjes wilde ook maar niet groeien. Kennis heeft hij dus zeker maar op controle kom ik er ook liever niet.

Ik zou met dr P spreken of een consult aanvragen (op woensdag) om gewoon te zeggen wat je voelt en ze zal daar zeker rekening mee houden dat je liever niet naar dr B gaat. Zij weet ook goed genoeg hoe hij is en je zal zeker niet de eerste zijn die er liever niet langsgaat.
Veranderen van centrum zou ik niet ineens doen, geef het eerst een kans en praat met dr P over wat je dwars zit.

Veel succes!

Mirtel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 november 2011, 15:15

Bericht door Mirtel » 23 januari 2013, 18:59

Hey

Hier een minder negatieve reactie op dokter B. van Imelda. Ik ben zowel door dokter B. als door dokter P. begeleid geweest bij een ivf-behandeling. Het is wel zo dat dokter B. een nogal exentrieke manier van doen heeft, maar als je daar door kijkt heb je een dokter die zijn vak en patiënten zeer serieus neemt (misschien soms wat té :-)).Ik ben onlangs door hem begeleid geweest bij mijn bevalling (dokter P. was er niet) en ik heb steeds het gevoel gehad dat ik hem 100% kon vertrouwen als dokter.

Groetjes,

Mirtel

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 24 januari 2013, 15:43

Hier nog iemand die beiden kent. Ik vind dr.P ook bekwaam én erg medelevend. Hoewel... haar reactie na mijn miskraam (na een spontane zwangerschap): "ah, dus je hebt goed nieuws gekregen?" vond ik ook niet zo geslaagd. Ze bedoelde het goed; dat ik zwanger kan worden enz. Maar dat wil je niet horen hé?

Dr B heb ik één keer gezien en hij is inderdaad niet echt empathisch te noemen. En hij vindt zichzelf heel wat en wil dat ook duidelijk maken... Maar... hij kent zijn vak enorm goed. Ik denk dat dat het belangrijkste is? Zo redeneer ik. Ik ga ook liever bij dr. P, maar bij dr. B voel ik me ook in goede handen. Botte opmerkingen ventileer ik dan later door aan mijn ventje of vrienden.

Ik zou ook niet direct veranderen als ik van jou was.

Katrienemie84
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 19:34

Bericht door Katrienemie84 » 24 januari 2013, 18:58

Ik begrijp dat dit niet zo leuk is... Hou er rekening mee dat als je veranderd je weer op intake moet gaan en dat je daar ook weer gaat op moeten wachten. Anderzijds is het wel belangrijk dat je je goed voelt bij je arts! Ik ben bij Life Leuven geweest en kan geen enkel slecht woord zeggen over de artsen daar. Doe wat je gevoel je zegt zou ik zeggen. Veel succes!

lientjesnif
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 januari 2013, 19:01

brugge

Bericht door lientjesnif » 26 januari 2013, 12:05

zijn er mensen onder jullie die in behandeling zijn in brugge, en wat zijn jullie ervaringen hierbij?

lientjesnif
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 januari 2013, 19:01

Brugge

Bericht door lientjesnif » 27 januari 2013, 21:54

Niemand in Brugge?

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: Brugge

Bericht door flien » 28 januari 2013, 9:24

Heb helaas nog niet teveel horen boffen over Brugge.
Zelf wel geen ervaring mee, was in behandeling in het UZ Gent.
Ken wel iemand die zwanger was van de eerste ivf poging in Brugge. Maar das van 8 jaar geleden.
Slaagkansen zijn natuurlijk ook afhankelijk van wat er effectief 'fout' is hee.
Maar de beste centra in Belgie zijn Jette en Aalter, denk ik.

lientjesnif
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 januari 2013, 19:01

Bericht door lientjesnif » 28 januari 2013, 19:35

dankjewel

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 28 januari 2013, 20:23

Ik heb ook al veel goeds gehoord over Jette.
Ik ben nu bezig met IUI bij mijn gynaecoloog in het OLV ziekenhuis te Aalst. Ze werken samen met Jan Palfijn Gent.
Ik denk, moest ik starten met IVF dat ik naar Jette zou gaan. Hoop dat het niet moet natuurlijk :)

lientjesnif
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 januari 2013, 19:01

Bericht door lientjesnif » 28 januari 2013, 20:29

ik hoop toch dat er mensen zijn die wel tevreden zijn over brugge of goede resultaten hadden?? :-(
ook al voel ik mij daar niet super goed, zo lang ze de behandelingen doen zoals het moet zodat ik evenveel kans heb als een ander, gelijk waar, is al de rest voor mij uiteindelijk bijzaak.
ik woon op tien minuten rijden van brugge, en omdat je toch wel best vaak moet gaan, zou ik niet rap overschakelen naar een ander ziekenhuis.. ik hoop toch dat dit nooit nodig zal zijn....

groetjes

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 27 februari 2013, 16:56

Wij zijn net gestart in UZ Gent en voorlopig enkel goede dingen te vertellen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten