de ontnuchtering

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
zucht
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2012, 10:26

de ontnuchtering

Bericht door zucht » 10 november 2012, 17:55

Ik moet het ergens van me afschrijven, zo kwaad ben ik... Vandaag tp 4 gehad in het UZ Gent

Voorgeschiedenis: zware endo operatie ondergaan
Voor ixci pogingen nadien naar uz gent
mijn eerst 2 tp en hormonenstimulatie had ik ook in het uz gent, telkens gingen we naar huis met een negatieve ondertoon, tis van slechte kwaliteit, leg er maar geen hoop in...
Nu, zodanig teleurgesteld dat ik 2 jaar heb gewacht vooraleer ik nog een poging wou ondernemen, ik liet me op aanraden van een andere gyn in kortrijk opereren aan endo in het st.luc van brussel bij prof donnez, deze keer was het allemaal dragelijker,
ik kreeg weer een beetje hoop en we deden deze zomer een nieuwe poging, jammer genoeg neg resultaat , maar wel het beste resultaat tot nu (1tje 6-cellig)
Oktober hervatten we de moed en gingen voor poging 4...resultaat 3 eicellen vd zes bevrucht (beste resultaat ooit voor ons), komen we vandaag aan bij de prof...
Ja zegt ze 'het is een TP maar met een zéér pover resultaat amper een 6 cellig en een 4-cellig (eind en dat derde gaan we zelf niet meer overspreken, tis maar dat je het weet en dat je niet teleurgesteld bent nadien>...als je wil kan ik je vertellen, indien je op consultatie komt bij mij, wat wij eraan zouden doen. We zijn er vrij zeker van dat de prof ons herkende van de vorige eerste 2 pogingen en zijn dus zeer teleurgesteld dat ze zo omgaat met het feit dat we via een ander gyn werken, die werkt alleen samen met het labo in gent voor de tp, de rest doet hij zelf

Ze zegt dan droog meer kan ik niet zeggen ik doe hier enkel de transfer, maar volgens mij zijn jullie bezig met nutteloze pogingen, terwijl ze niets weet over wat er tussenin allemaal al gebeurd is...

Ik weet dat ik weinig vruchtbaar ben, en dat mijn eicellen waarschijnlijk aan de basis liggen, dat ze niet innestellen ... Niets heb ik...alles kan ik voorlopig nog krijgen...begrijp niet dat ze je bij een tp zo naar huis sturen...alsof het al allemaal vergeefse moeite is op voorhand...dan is alles wat ik er al heb voor geleden ook vergeefse moeite...fijn om zo je wachtweken te starten :(

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 10 november 2012, 22:15

ja wss, vindt zij inderdaad dat uw gyn. zou moeten vertellen aan jullie dat je mss verder moet denken... maar dan is het haar taak om dat niet zo cru te zeggen aan jullie maar eens te bespreken met uw gyn. Ik ben ook in behandeling met mijn gyn van waregem en dan picking en tp in uz gent. ook verminderd vruchtbaar, slechte eicellen, 4 pogingen gehad. nu 4e zelfs niet doorgegaan de tp. en eergisteren gesprek gehad en wij willen onze 2 andere pogingen gebruiken voor eiceldonatie, omdat we niet na onze 6 pogingen zonder iets te staan en dat het effecief wel wss aan mijn eicelkwaliteit ligt!

ik denk dat je uw frustratie best eens kan vertellen aan uw eigen gyn. en alles wat er vzn vragen in je hoofd zit opschrijven en afvuren dan! véél succes meid, en schrijf maar gerust uw frustratie af hoor! héél erg begrijpelijk!!!!

zucht
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2012, 10:26

Bericht door zucht » 25 november 2012, 18:57

ik heb mijn gyn ervan op de hoogte gesteld en die was zeer verontwaardigd, aangezien de labo resultaten spraken van een emmi van excellente kwaliteit en eentje van goede kwaliteit, hij gaat het zeer zeker erover hebben met gent , want het is geen manier om met mensen om te gaan, en blijkbaar doen ze het wel meer...dus UZ gent, Fabriekje en jij bent het volgende nummertje in het rijtje waar ze centen kunnen aan verdienen, met uw gevoelens houden ze geen rekening, de psycholoog moet de slag maar verzachten...

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Bericht door Nessatje » 25 november 2012, 19:44

Ga zelf in UZ Gent bij één van de profs, ben er wel tevreden moet ik zeggen. Hebben tot nu toe echt wel rekening gehouden met wat we zelf willen, al laten we ons hier soms leiden door onze emoties, ze proberen dan echt een middenweg te zoeken.

Ik veronderstel dat de prof in jouw geval er een andere mening over had dan je eigen gynea.
Op basis van wat ze op dat moment zag natuurlijk...
En daar kan je dan weer niet op voort gaan als ze je ganse geschiedenis niet kennen.
Uiteraard geen excuus om er op zo'n manier tegen jou over te beginnen, daar raak je geen stap mee vooruit.

Zoals dauwdropje zegt, even aankaarten bij je gynea wat daar verteld is en wat hij/zij erover te zeggen geeft.
Vind het zelf heel belangrijk dat ze eerlijk zijn over de slaagkansen, ook al kan dit vreselijk hard aankomen.

Ach, je kan zo'n toestanden wel missen als kiespijn é.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten