eileider niet doorgankelijk

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

eileider niet doorgankelijk

Bericht door sandra77 » 15 november 2012, 19:45

Ik ben 35 en we proberen nu een jaar om ons kinderwens te vervullen.
Mijn man s sperma is ok, mijn fsh is afwisselend 15 was de laatste keer

Ik heb net een endometriosekisten laten weghalen via laporoscopie, en ik moet nu 3 maanden op zoladex.
Een 2 HSG gaf dezelfde resultaat: 1 van mijn eileiders is niet doorgankelijk.

Gyn had amper tijd, en ik krijg pas na 3 maanden een nieuwe afspraak om alles te bespreken.

Ik zou graag willen weten wat mij nu te wachten staat, waarom is de eileider niet doorgankelijk. Kan ik na de 3 maanden zoladex op natuurlijke wijze zwanger worden?

Weet iemand raad?, ervaring?

lientjesnif
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 januari 2013, 19:01

Bericht door lientjesnif » 26 januari 2013, 12:10

Hallo

ik had een HSG waarop mijn eileiders doorgankelijk bleken te zijn. ik moest wel geopereerd worden aan mijn baarmoeder want die had blijkbaar een rare vorm of zoiets.
tijdens de operatie zagen ze dat mijn eileiders toch volledig toe waren (100% volledig eigenlijk niet want anders zouden ze op de HSG ook wel dicht geweest zijn), nu ja, ze lieten me na de operatie meteen weten dat het voor mij dus enkel via IVF zou lukken (sperma is meer dan ok, gelukkig maar)

op je vraag kan ik neit echt antwoorden, want je hebt nog 1 eileider die open is?
ik durf niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij kan je misschien wel op natuurlijke wijze nog zwanger worden? ben het echt neit zeker he!! ik heb hier nog ergens op dit forum een gelijkaardige situatie als die van jou gelezen, maar helaas weet ik niet meer waar precies en wat er precies over gezegd werd!

veel succes allensinds!

groetjes

mini
Berichten: 152
Lid geworden op: 9 februari 2011, 20:13

Bericht door mini » 28 januari 2013, 20:47

Sandra, ik wil maar eventjes meegeven dat je met één doorgankelijke eileider op natuurlijke wijze zwanger kan worden. Ikzelf heb er maar één meer owv een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar ik ben daarna spontaan zwanger geworden van onze dochter.
Véél succes nog!

Grtjs mini

sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Bericht door sandra77 » 29 januari 2013, 19:39

Beste mimi,

Een tweede HSG wees het omgekeerde, nu was er vloeistof doorgevloeid bij de andere eileider, maar niet meer bij de eerste..

Dokter zei dat ze waarschijnlijk allebij open zijn, maar door de test zelf de ene wel vloeistof krijgt... Ik begreep het niet...

Als er nog iemand zo iets heeft meegemaakt... graag Advies..

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 5 februari 2013, 21:44

Beste Sandra,

Ik heb geen ervaring met zoladex, wel met slechte eileiders. In mei 2010 hadden we al 4 x iui achter de rug en volgde een kijkoperatie. Verdict: klein beetje endometriose en vooral waren mijn eileiders nauwelijks toegankelijk, we waren het ideale ivf-koppel.
De maand erna bleek ik zwanger te zijn, terwijl ik aan voorbereiding van ivf bezig was (suprefact).. Dus toch nog op natuurlijke wijze.
In totaal 2jaar3maand bezig geweest voor 1e kindje.
Nu zijn we al 6maand gewoon aan het proberen voor een tweede kindje, tot nu toe zonder success.

Dus, als antwoord op je vraag, zou ik zeggen dat je ook met 'nauwelijks doorgankelijke' eileiders toch op natuurlijke wijze zwanger kan worden. Vooral als ze recentelijk gespoeld zijn, zoals bij kijkoperatie en HSG. Ik weet dat zeker niet iedereen die sjance heeft, en ik wil geen 'reclame' maken met mijn verhaal, maar het bestaat.

Wat zei je gyn dan over hoe je nu best verdergaat? Wil je zelf nog natuurlijk verder proberen of wil je op één of andere manier ondersteund worden?

Liefs,
Wendel

sandra77
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 november 2012, 17:18

Bericht door sandra77 » 6 februari 2013, 20:18

Dag Wendel,

Uit een tweede HSG bleek de linkeropen,en door de rechter kwam er geen vloeistof. Bij de eerste HSG was het juist omgekeerd...Dokter zei dat waarschijnlijk beiden open zijn, maar dat tijdens de hsg de eileiders in spanning komen.

Ik heb nu een laatste spuit gehad. en na mijn eerste menstruatie gaan ze met IUI beginnen , 3 pogingen...
mijn laatste spuit was op 17 dec

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 7 februari 2013, 20:42

Hey Sandra,

Daar krijg je ook niet veel duidelijkheid hé? Maar ze hebben al elk eens de vloeistof doorgelaten, dus da's toch goed nieuws. En als ze iui voorstellen, moet het zijn dat ze denken dat je een kans maakt. Ik wens het je van harte toe.

Wijzelf zijn nu ook mijn maandstonden aan het afwachten om terug met iui te beginnen. Ook een drietal keer en daarna zien we wel hoe het verhaal verder gaat, als het nog nodig is :wink:.

Veel success alvast,
Wendy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten