Mijn fertiliteitsdagboek

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
keljoc
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 november 2012, 10:12

Mijn fertiliteitsdagboek

Bericht door keljoc » 23 november 2012, 10:43

Met 5 IUI pogingen en een laparoscopie achter de rug, starten we met IVF voor een eerste wondertje. Maandag krijg ik decapeptyl inspuiting toegediend om dan begin januari 2013 2de fase te starten.
Buiten mijn man, de gyneacologe en de fertiliteitscounselors zijn er weinig mensen waar je steeds terecht kan met je vragen, verdiet, gevoel van frustratie en onmacht,...
En daarom heb ik na lang twijfelen "Mijn fertiliteitsdagboek" besteld, omdat ik denk dat het ons kan helpen doorheen de moeilijke periode. Het is een dagboek voor koppels die bezig zijn met IVF/ICSI. Zijn er koppels die ook dagboek bijhouden? Graag jullie ervaringen.

lientjesnif
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 januari 2013, 19:01

Bericht door lientjesnif » 26 januari 2013, 10:54

Hoi

waar kan ik dit dagboek bestellen?
groetjes

De Verdwaalde Ooievaar
Webmaster
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 december 2010, 15:32

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 26 januari 2013, 11:28


keljoc
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 november 2012, 10:12

Bericht door keljoc » 26 januari 2013, 11:35

Ik heb het destijds besteld bij standaard boekhandel. Het kostte 2 euro meer maar je betaalde er geen verzendingskosten dus was het per saldo goedkoper.

Ik heb er persoonlijk al veel aan gehad.

Greetz

lientjesnif
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 januari 2013, 19:01

Bericht door lientjesnif » 26 januari 2013, 11:57

Bedankt hoor, ik heb het vlug besteld!
Ik hoop dat ik er ook veel aan zal hebben!
tot nu toe hield ik geen dagboek bij ivm gevoelens , enkel in m'n agenda voorzag ik een aantal pagina's waarin ik het verloop van de behandeling noteerde. Sinds gisteren weet ik dat ik niet zwanger ben van mijn derde terugplaatsing van mijn eerste pick up (eind september).. ik ben meer van slag dan ik oorspronkelijk dacht. Wellicht ook omdat ik er tegenop zie voor de volgende pick up( zal in maart zijn), omdat ik toen heel veel pijn gehad heb (is het uiteraard allemaal meer dan waard)
mijn vriend doet zijn best lief te zijn voor mij, maar toch... voor ons vrouwen, is het toch nog anders vind ik persoonlijk.
Ik werk op een dienst met 37 jonge vrouwen (tss 22 en 35 jaar), dus er is altijd wel iemand die aankondigt dat ze zwanger is, of babybezoekjes op het werk... Ik weet dat ik in vergelijking met andere vrouwen (nog) niet mag klagen, aangezien ik 'nog maar' 28 ben en 'nog maar' bezig ben sinds september.... maar het duurt me nu al allemaal veel te lang! gisteren pas beginnen lezen op dit forum (je weet niet waar eerst te kijken en in welk topic je best j verhaal of vragen stelt om hopelijk een reactie te krijgen, plus heel veel afkortingen die ik niet snap), en nu stel ik mezelf de vraaag of het wel zo'n goed idee was... ik lees heel veel over veel mislukte pogingen , miskramen, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen (kan dit ook met de 'gewone' IVF?), etc.... veel hoop put ik er momenteel niet uit.. en troost kan je het ook niet noemen, want ik zou liever niet hebben dat jullie dit allemaal (en misschien ikzelf nog in de toekomst) dit meemaken.... ik haat de zin: je staat er niet alleen voor, want ik ben dan wel zo onbaatzuchtig dat ik er misschien WEL liever alleen voor sta, waarmee ik wil zeggen: heus niet zo veel vrouwen moeten van mij hetzelfde meemaken omdat dat mij troost zou kunnen bieden hoor, hoe minder hoe beter. maarja d mensen bedoelen het wel goed zeker.
Ik voel me zeer emo vandaag, ontzie al mijn afspraken omdat ik vrees voor vragen en opmerkingen ivm wanneer ik aan kinderen zal beginnen.. pfff ik heb het ff lastig

lientjesnif
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 januari 2013, 19:01

vragen

Bericht door lientjesnif » 26 januari 2013, 12:03

misschien kunnen jullie me al verder helpen met mijn vragen:
- kan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met IVF? ze plaatsen het embryo toch IN je baarmoeder en 'sluiten' die dan terug?
- heb je meer kans op een zwangerschap bij de terugplaatsing in een spontane cyclus(heb ik nog niet gedaan) ipv met progynovamedicatie( mijn baarmoederslijmvlies was altijd op het nippertje 5,5 mm denk ik)
- indien je een miskraam krijgt, is er dan een wachtperiode voor je volgende terugplaatsing of IVF poging?
-kan iemand mij de meeste gebruikte afkortingen die heir gebruikt worden kort even toelichten aub?
- indien je een terugplaatsing doet in een spontane cyclus, op de hoeveelste dag na de eerste dag van je maandstonden (ms) moet j naar het ziekenhuis voor bloed/en/of echo?

Bedankt indien iemand mij hier kan op antwoorden. ik heb steeds zo veel vragen , waar ik het gevoel bij heb dat ik niet in het ziekenhuis terecht mee kan, of toch moeilijk....

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: vragen

Bericht door flien » 28 januari 2013, 9:39

HOi, kzal kort op een paar van je vragen antwoorden (voor zover ik kan en weet uit ervaring natuurlijk)
- kan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met IVF? ze plaatsen het embryo toch IN je baarmoeder en 'sluiten' die dan terug?
ja een bbz (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) kan wel degelijk als je ivf of icsi doet. Hoe dit komt is mij niet heel duidelijk maar de kans bestaat wel degelijk, ook al plaatsen ze het embryo in de baarmoeder terug.
- heb je meer kans op een zwangerschap bij de terugplaatsing in een spontane cyclus(heb ik nog niet gedaan) ipv met progynovamedicatie( mijn baarmoederslijmvlies was altijd op het nippertje 5,5 mm denk ik)
Er wordt gezegd dat je meer kans heb bij een verse poging (vlak na een stimulatieronde). Ik ben momenteel zwanger van een cryo in een natuurlijke cyclus. Het blijft een sjanse spel als je het mij vraagt.
- indien je een miskraam krijgt, is er dan een wachtperiode voor je volgende terugplaatsing of IVF poging?
ik heb een mk (miskraam) gehad deze zomer en ik moest inderdaad wachten alvorens verder te doen; Na een curetage moest ik eerst een hysteroscopie laten doen alvorens groen ligt te krijgen om verder te doen.
-kan iemand mij de meeste gebruikte afkortingen die heir gebruikt worden kort even toelichten aub?
FSH : folikel stimulerend hormoon
BN : bloedname
VBD : vermoedelijke bevalingsdatum
MK : miskraam
- indien je een terugplaatsing doet in een spontane cyclus, op de hoeveelste dag na de eerste dag van je maandstonden (ms) moet j naar het ziekenhuis voor bloed/en/of echo?
Je cyclus wordt opgevolgd om de exacte dag van je eisprong te bepalen. Sommige centra doen dit met bn's andere met echo's. Mogelijks moet je pregnyl spuiten om zo exacte eiprongdag te weten. Is dus beetje centrum afhankelijk.

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 28 januari 2013, 10:44

PU = pick up
TP = terugplaatsing

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 2 februari 2013, 18:29

Ja, het is dubbel, het "gebruik" van dit forum.
Je leest inderdaad enerzijds zoveel over mislukkingen en problemen en dan is de stap naar het idee: hoe kan het toch ooit nog lukken, snel gezet he..
Anderzijds kom je dan ook de goede-afloop verhalen tegen die een echt hart onder de riem kunnen steken..
Ik merk bij mezelf dat ik in bepaalde periodes snel en vaak kom lezen en in andere periodes helemaal geen nood heb, in tegendeel.

Het is heel goed dat dit forum bestaat en dat het veelvuldig geconsulteerd wordt, maar of je komt lezen of niet, komt meeschrijven of niet, dat moet ieder echt voor zich uitmaken he.

Veel geluk met je behandeling gewenst!

friewes
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 mei 2013, 21:07

Bericht door friewes » 7 mei 2013, 21:11

goeie dag ,
ik hou ook een dagboekje bij van de behandeling, ik schrijf er mijn gevoelens in neer en wil het dan later geven aan het kindje zodat het het kan lezen wat we hebben doorgemaakt! na 4 inseminaties nog altijd niet zwanger !!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten