ervaringen UZ Jette?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

ervaringen UZ Jette?

Bericht door Lien2 » 27 november 2012, 14:44

Momenteel ben ik in behandeling in LIFE Leuven maar aangezien ik niet zo tevreden ben over de communicatie heb ik in januari een afspraak gemaakt met dokter Van de Vijver in het UZ Jette.
Heeft er iemand ervaring met dit ziekenhuis/deze dokter?
Ik hoop alleszins dat de communicatie daar beter verloopt want ik vind dit toch wel belangrijk.

danseresje
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 november 2012, 11:43

UZ Jette

Bericht door danseresje » 28 november 2012, 11:47

Hey Lien2

Wij zijn na enkele maanden fertiliteitsbehandelingen in het UZA overgeschakeld naar VUB Jette en ik moet zeggen dat sindsdien alles veeeeeeeeel vlotter gaat. Geen uren wachten in de wachtzaal, super vriendelijke verpleging en alle afspraken gaan door op het afgesproken uur.

Een voorbeeldje: 'mevrouw u hebt een afspraak om 9u36'. rara hoe laat gingen we binnen? Inderdaad om 9u36!!!
Alles verloopt super vlot en georganiseerd!

Ik wens je het allerbeste!

hoopvol72
Berichten: 62
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 9:42

Bericht door hoopvol72 » 28 november 2012, 13:34

Hey Lien2,
Ik ben ook van LIFE Leuven overgestapt naar Jette. Ik had het ook moeilijk met de communicatie (je moest er werkelijk alles uit sleuren) maar eigenlijk met hun aanpak in het algemeen - voelde me er achteraf gezien van in het begin niet goed bij.

Sinds mijn overstap naar Jette heb ik één mislukte verse IVF en één mislukte cryopoging achter de rug. Intussen ben ik wél zwanger (22 weken) van een bijkomende cryo-poging, met cryo's die ik nog had in LIFE en die we naar Jette heb laten transporteren.

Ik ben absoluut tevreden over Jette en heb me de overstap nog geen enkel moment beklaagd. De dokter waarover jij spreekt ken ik niet - ik was in behandeling bij Dr Blockeel, een schat van een man!

Maar het hele team in Jette is zeer professioneel en werkt nauw met elkaar samen. Ik denk dan ook dat het niet zo heel veel uitmaakt bij wie je terecht komt. Al moet het met de arts in kwestie natuurlijk ook wel klikken.

Veel succes met je overstap!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 28 november 2012, 13:50

Hey hoopvol72

Proficiat met je zwangerschap!
Ja ik vind ook dat je alles eruit moet sleuren en als ze dan iets zeggen ben je nog niet veel wijzer geworden.
Ik heb al 2 mislukte verse IVF's en 1 cryopoging achter de rug. Maar we hebben nog 7 cryo's. Ik had mij al eens geïnformeerd of het mogelijk is om die cryo's te transporteren maar dat zou financieel nog al veel kosten?
Daarom hebben we besloten om de behandelingen in Leuven nog maar verder te zetten totdat die 7 cryo's op zijn (hopelijk zit er een goeie tussen)
Maar in januari heb ik toch al een afspraak in Jette voor een tweede opinie.

hoopvol72
Berichten: 62
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 9:42

Bericht door hoopvol72 » 28 november 2012, 14:15

Hey Lien2,
Al bij al viel de kost van dat embryotransport nog mee : 242 EURO. Alle formaliteiten worden door de transportfirma afgehandeld, samen met beide fertiliteitscentra. Bij ons is dat heel vlot verlopen. Als je meer info wilt stuur je me maar een PB.

In Jette hadden ze ons ook voorgesteld om de cryo's in LIFE te laten terugplaatsen maar dat wilde ik niet. Ik wilde niet meer in LIFE behandeld worden (lang verhaal).

In LIFE wilden ze bij mij, ondanks mijn leeftijd, geen 2 embryo's terugplaatsen, zo gezegd om medische redenen. Ik heb ooit een cyste in de baarmoeder laten verwijderen en volgens hen gaf dat een litteken en zou dat bij een eventuele tweelingzwangerschap voor extra risico's zou zorgen. Bon, daardoor ben ik wel verschillende cryo's kwijtgespeeld (werden per 2 ontdooid maar als het dan op de terugplaatsing aankwam raadden ze me af om er 2 terug te plaatsen.

In Jette hebben ze me helemaal binnenste buiten gekeerd en zijn ze tot de vaststelling gekomen dat er geen reden was om geen 2 embryo's terug te plaatsen.

Ik ben nu trouwens zwanger na terugplaatsing van 2 embryo's, waarvan er zich ééntje heeft ingenesteld.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken en zoals ik daarnet al zei : ik ben heel blij dat ik de overstap naar Jette heb gemaakt!

Fleurtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 juni 2011, 21:28

Bericht door Fleurtje » 5 december 2012, 22:21

Hallo,

Mijn man en ik zijn in behandeling in het UZ Brussel (Jette) bij Dr. Van de Vijver. Hij is nog redelijk jong, maar echt wel heel professioneel. En zoals hierboven reeds gezegd werd ... alles wordt in team besproken, dus maakt het eigenlijk niet uit bij wie je terecht komt. We zijn heel tevreden over de manier van werken en ook de manier waarop zij daar allemaal met mensen omgaan. Iedereen is heel vriendelijk, gemoedelijk, neemt de tijd om je vragen te beantwoorden. Zelfs de poetsvrouwen (niet verkeerd bedoeld !!) wensen je een prettige dag en iedereen loopt daar met een lach rond. Niemand maar dan ook niemand met een lip tot op de grond ! Wij voelen ons daar echt heel goed. En zijn dan ook heel blij dat we daar in behandeling zijn ... ! Succes met jullie afspraak in ieder geval ! ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten