Behandelingen en de feestdagen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Johanne
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 12:43

Behandelingen en de feestdagen

Bericht door Johanne » 10 december 2012, 8:52

Hey iedereen,

Aangezien de feestdagen heel dichtbij komen, en dit voor ons de eerste kerst is dat we bezig zijn met de behandelingen, vroeg ik me af hoe jullie omgaan met de vele aperootjes en alcohol tijdens jullie behandeling.
Buiten mijn ouders is niemand op de hoogte en ik vrees dat als ik fruitsap ga vragen, iedereen al zal denken dat ik zwanger ben :(
Drinken jullie 1 glaasje, of volledige onthouding? Ik zal normaal in mijn wachtweken zitten.

Groetjes

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: Behandelingen en de feestdagen

Bericht door flien » 10 december 2012, 9:50

ik denk dat één glaasje wel geen kwaad zal kunnen hoor. Maar ik lust al zo geen cava dusja erg opvallen doet dat bij mij wel niet als ik iets anders drink.
Wat ik ook vaak deed was wel een glas vragen maar dan heel subtiel het naast da van mijn man zetten en telkens het laagste glas aan mijn lippen zetten.
Zo kreeg mijn man natuurlijk dubbele dossis maar viel het niet op dat ik er enkel hele kleine slokjes van nam... misschien nen tip hee !

Johanne
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 12:43

Bericht door Johanne » 10 december 2012, 9:53

Haha Flien, bedankt voor de tip. Ik denk dat mijn man hem hiervoor zeker zal willen opofferen :)

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 10 december 2012, 13:56

hey Johanna,

Onze gyn zei ooit: 'doe normaal, ontzie jezelf niets,wees alleen wat voorzichtig met alcohol en sigaretten. Rook niet en drink je niet zat met andere woorden, een glaasje of 2 af en toe tijdens je wachtweken is zeker geen probleem, integendeel , het ontspant je, verdunt je bloed wat en je zet jezelf niet in een uitzonderingspositie'
Dus gewoon doen, maar met mate
succes en veel sterkte tijdens die confronterende feestdagen

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 10 december 2012, 16:42

Die truc van flien klinkt herkenbaar :) Op restaurant heb ik altijd wijn genomen, een beetje gedronken, en regelmatig van glas gewisseld. Allicht zal dat sommige mensen wel opgevallen zijn.

Idd zeker niet te veel drinken. Ik ben ook gevorderd van gewoon zoals altijd drinken (ie nooit zat, maar toch af en toe paar glaasjes), naar enkel drinken voor de eisprong, en dan naar niks drinken. Eens behandeling heb ik eigenlijk nooit meer gedronken omdat ik niet meer durfde. Met kerst en nieuw had ik "het geluk" dat er wegens sluiting van de fertiliteitsklinkiek geen behandeling liep. En eigenlijk was ik toen blij dat ik er nog eens van kon profiteren... Gewoon doen waar je je goed bij voelt, als je schrik hebt dat je jezelf het achteraf gaat verwijten dan drink je beter niet denk ik. Maar als je kan genieten van je nieuwjaarsglaasje, waarom niet eentje hé.

Ik wens je prettige feesten, met niet te veel lastige vragen waarom je niet drinkt (bob zijn helpt ook al een beetje als excuus :) )

vaantje
Berichten: 224
Lid geworden op: 4 december 2009, 13:18

Bericht door vaantje » 11 december 2012, 12:00

Ik heb het altijd wel gewoon gedaan.
JE leven wordt al zo bepaald door je kinderwens dat een "gewoon" leven er bijna niet inzit.
Maar het is natuurlijk wat je eigen gevoel daarbij is.

Styx
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juli 2009, 23:06

Bericht door Styx » 13 december 2012, 14:37

Hey Johanne,

aangezien de placenta nog lang niet gevormd is in de wachtweken en het vruchtje zich nog voedt met de voedingsstoffen uit het vruchtzakje kan het geen kwaad van een glaasje alcohol te nuttigen. 't Zelfde met schaal- en schelpdieren: de kreeft of scampi, de oester, ... zou je dat ook allemaal opzeggen? Tijdens je zwangerschap is dat ook best te mijden.
Bij deze mijn advies: geniet van dat alles meer uiteraard met mate want zoals vaantje zegt "je leven wordt sowieso al bepaald door je kinderwens".
En als je je toch beter voelt bij helemaal geen alcohol kan je nog steeds opperen dat jij de BOB van dienst bent. Heeft bij mijn prille zwangerschap ook steeds gewerkt zonder argwaan.

Veel succes met de behandelingen en probeer enigzins te genieten van de eindejaarsfeesten!
Styx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 86 gasten