Mijn verhaal en vragen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Sansan
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 december 2012, 22:40

Mijn verhaal en vragen

Bericht door Sansan » 11 december 2012, 23:03

Hallo iedereen,

Ik ben hier al even aan het meelezen en wil me even voorstellen. Ik ben ondertussen een jaar aan het proberen om zwanger te worden. Ik zal mijn verhaal even schetsen:

Meer als een jaar geleden ging ik naar de gyn. voor een algemeen onderzoek omdat mijn vriend en ik met kinderen wilden beginnen. Hier werd vastgesteld dat ik een cyste van 8-10 cm op mijn eierstok had. Enkele weken later werd ik geopereerd en mijn eierstok en eileider werden verwijderd. Het was een 'wondergezwel' dus dit zou voor de toekomst geen problemen geven. Na deze operatie heb ik enkele lange cyclussen gehad maar hierna kreeg ik een regelmatige cyclus van 30 dagen. Hier was ik natuurlijk blij mee.

Enkele maanden geleden was ik twee weken overtijd, zonder zwanger te zijn (hoewel ik dit eerst wel dacht en hoopte). Mijn huisdokter stuurde mij naar hier ziekenhuis voor een echo en hier stelde ze vast dat ik meerdere kleine cystes en één grotere cyste op mijn enige eierstok had. Dus ik was wel goed in paniek..
Hierna had ik een afspraak gemaakt met een gyn. (maar niet mijn vaste omdat deze met zwangerschapsverlof was). Er was geen grotere cyste meer te zien?!? de kleine waren wel nog aanwezig maar dit was blijkbaar omdat ik PCO heb (dit is de eerste keer dat ik hier iets van hoorde). Maar volgens deze gyn. was het totaal geen probleem om zwanger te worden in mijn situatie...
Na ongeveer een maand kreeg ik erge buikpijn, dus had ik een afspraak gemaakt met een 3de gyn. Zowel voor de buikpijn als voor een tweede opinie. Deze gyn werd wat kwaad op mij, dat ik nog te jong was om geholpen te worden (ik ben 22 jaar) en dat ik gewoon geduld moest hebben. Hij vertikte het om een echo te maken, ondanks dat ik buikpijn had. Dus maar weer naar huis.

Nog geen week later moest ik naar spoed door de erge buikpijn die ik had. Bij de echo zien ze dat ik een grotere cyste heb die gevuld is met bloed en open gebarsten is. Omdat ze vreesden dat mijn eierstok een torsie zou maken en dus mogelijk zou afsterven doen ze een kijkoperatie. Gelukkig was de eierstok in een goede staat. Van de gezwellen blijven ze af om verdere bloedingen en complicaties te vermijden..

Na de kijkoperatie ben ik op controle geweest ben mijn eerste gyn., de eerste die de moeite nam om me alles uit te leggen. Ze weet niet goed of ik echt PCO heb omdat ik een regelmatige cyclus heb, maar mijn eierstok vertoont wel meerdere kleine cystes. Ook heb ik een kleine beetje endometriose in mijn baarmoeder, maar dit was zo klein dat het (normaal) geen probleem kan.

Maar ze heeft wel gezegd dat ze me de komende 3 maanden gaat onderzoeken of ik wel degelijk een eisprong krijg. Dus eindelijk iemand die me ondanks mijn leeftijd serieus neemt!

Ondertussen ben ik ook begonnen met acc. Volgens hem heb ik een koude baarmoeder dus hou ik me aan het voorgeschreven dieet en neem ik de kruiden pilletjes.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt zonder de reactie te krijgen 'ge zijt nog jong, ge moet gewoon geduld hebben'.

Reacties zijn welkom!
Heeft er nog iemand PCO en toch een regelmatige cyclus?

Bedankt iedereen!

KG
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 november 2011, 11:01

Bericht door KG » 12 december 2012, 10:53

Hey,

Ik heb geen PCO, maar ben ook met acupunctuur gestart (een dik jaar geleden). Ook ik had een koude baarmoeder.
De kruiden die hij gegeven heeft en de behandelingen hebben me wel goed gedaan. Niet alleen om kinderen te kunnen krijgen, maar ook mentaal. Voel me er een stuk beter bij.

Je bent niet te jong om aan kinderen te beginnen. Als je er klaar voor bent, dan is dat voldoende. Hopelijk lukt het voor jullie snel!

We duimen alvast!

Groetjes,
KG

Duffy
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 november 2012, 10:04

Bericht door Duffy » 12 december 2012, 12:00

Dag Sansan,

Trek het je niet aan dat je zogezegd "te jong" bent voor een kinderwens. Als ik tien jaar geleden wist wat ik nu weet, dan had ik ook al veel langer mij op voorhand laten testen op vanalles en nog wat, om geen tijd te verliezen nu en ben zelf (nog maar :-) 29.

Ik heb net eerste IUI gehad en dus ook eerste follikelmetingen. Op dag 14 van mijn natuurlijke cyclus had ik nog maar één follikel van 9mm en paar kleintjes en via mijn bloedwaarde dacht de dokter toen aan PCO. Ik ben dan clomid beginnen nemen om follikel te laten doorgroeien. Er waren ook nog paar kleinjtes. uiteindelijk heb ik een follikel van 25 mm gekregen. En de tweede dokter zei dat hij toch niet zeker was van die PCO.

Ik heb heel mijn leven al een regelmatige cyclus gehad. Volgens mij kan het wel PCO en regelmatige cyclus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten