laparoscopie en hysteroscopie tijdens zwangerschap

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Sarina
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 augustus 2012, 15:41

laparoscopie en hysteroscopie tijdens zwangerschap

Bericht door Sarina » 15 december 2012, 10:48

Hey meiden!

Ik zit met een probleem...
Mijn vriend en ik waren al geruime tijd bezig voor een kindje... Clomid en Pregnyl hielpen niet.
Mijn gynaecoloog zou voor ze ons doorverwees naar het UZ in Gent een laparoscopie en hysteroscopie uitvoeren.
Deze is gebeurd op 13 november. Er was niks te zien, alles was normaal.
Op 3 december mochten we bij Prof De Sutter in UZ Gent voor een eerste afspraak.
Daar heeft ze voor de zekerheid ook nog eens een echo genomen. Wat bleek... ik was toen 7 weken zwanger.
Mijn vriend en ik konden het niet geloven. Maar het is dus blijkbaar een mirakel. Ik was blijkbaar al zwanger voor de laparoscopie en hysteroscopie plaats hebben gevonden en als bij wonder is het vruchtje niet weggespoeld of heb ik geen miskraam gehad.

Nu zit ik met een probleem.... had de gynaecoloog dit niet moeten controlen voor ze de operatie zou verrichten? Wat als ons kindje schade heeft opgelopen van deze operatie???
aan de telefoon ontkende de gynaecoloog dat ik zou kunnen zwanger zijn. En ze kon het niet geloven want dat ze het anders zou moeten gezien hebben bij de operatie.
Ik ben langsgeweest bij de gynaecoloog en vroeg haar of de operatie gevolgen zou kunnen hebben... antwoordde ze doodleuk: daar kan ik geen antwoord op geven want dit heb ik nog nooit meegemaakt....
Alé... dit is toch om zot van te worden.
Ik weet geen raad... en vind nergens op internet iets terug over laparoscopie en hysteroscopie terwijl je zwanger bent.
Bij wie zou ik te rade kunnen gaan???

Wij willen ons wondertje niet kwijt.

groetjes

Sarina

maritu
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 april 2012, 19:47

Bericht door maritu » 15 december 2012, 15:39

Sarina,

Proficiat, meid! Dit is idd. een miracel, maar wel heel mooi.
In Leuven wordt altijd eerst een zwangerschapstest uitgevoerd voor een laperoscopie. Is dat niet gebeurd dan? En een gewone hysteroscopie wordt altijd voor de eisprong gepland, om een ev. zwangerschap niet te verstoren.
Als ik zo reken vermoed ik eerder dat je zwanger bent geworden vlak nà de laperoscopie/hysteroscopie. Zou dit niet kunnen? Zou je niet 6 weken (en een paar dagen) kunnen geweest zijn op 3/12? Was er een kloppend hartje te zien?
Dan zou een ev. zwangerschapstest ook niet pos. kunnen geweest zijn vlak voor de kijkoperatie, natuurlijk.
Ik weet dat een hysteroscopie de kans op een zwangerschap vergroot omdat het als een 'grote schoonmaak' werkt.
Het blijft natuurlijk een moeilijke situatie en ik begrijp dat dit veel vragen oproept. Ik vrees dat je nu nog enkele bange weken tegemoet gaat, maar dit moet in ieder geval een sterk embryo'tje zijn!
Ik hoop dat je dit vechtertje over 7 maanden in je armen mag sluiten.
Meer kan ik je niet wensen of bieden.

Sterkte in deze bange tijden,
Maritu

Sarina
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 augustus 2012, 15:41

Bericht door Sarina » 15 december 2012, 15:47

Maritu,

Dank voor uw antwoord.

Er werd helaas geen zwangerschapstest gedaan voor de operatie. Daarom dat we denken dat de gynaecoloog wat in de fout is gegaan. Ik moest haar bellen zodra ik mijn regels had. en dan zou ze mij binnen de 10 dagen opereren. Ik had van 6 tot 9 november een bloeding, welke ik als mijn regels was gaan beschouwen. Maar achteraf bekeken zou dit innestelingsbloed kunnen geweest zijn...?
donderdag 13/12/12 ben ik op controle geweest. Ik was toen 8 weken en 5 dagen ver. Dus ik moet dan al zwanger geweest zijn voor de ingreep. En ja het hartje klopte :D . Dat was ook het enige wat de gynaecoloog kon uitbrengen, dat het een heel erg sterk vruchtje moest zijn.

Dank voor de steun en ik hoop idd dat alles goed verloopt en ons wondertje geen schade ondervonden heeft van de ingreep.

groetjes,


Sarina

maritu
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 april 2012, 19:47

Bericht door maritu » 15 december 2012, 15:56

Tja, denk ook dat je gyn in de fout is gegaan, maar ja, wat doe je eraan? Ik weet niet of dit wettelijk bepaald is ofzo.
Die 3 dagen bloeding zal dan idd. innestelbloed geweest zijn.
Ik hoop echt dat alles goed komt voor jullie.

Liefs

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten