Beginnen met Clomid en trouwen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Sansan
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 december 2012, 22:40

Beginnen met Clomid en trouwen

Bericht door Sansan » 31 december 2012, 15:23

Hallo iedereen,

Mijn regelmatige cyclus is verdwenen, waarschijnlijk mijn lichaam dat me voor de gek hield doordat ik 15 kilo afgevallen ben..
Nu ga ik met Clomid starten omdat er geen teken van een eisprong te bespeuren is. Maar hierbij heb ik een vraag voor jullie:

In mei trouwen mijn vriend en ik, in begin heb ik altijd gedacht te wachten met zulke behandelingen tot na de trouw.. Maar ik denk dat ik hiervan spijt ga krijgen. We zijn ondertussen een jaar bezig en nog 5 maanden wachten is wel erg lang..

Wat zijn jullie ervaringen hierbij? Reageren jullie fel op deze hormonen? Wat raden jullie aan?

Ik zit even met de handen in het haar..

Groetjes

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 31 december 2012, 16:43

start je daar op jezelf mee? of onder controle van een gynecoloog? ik had niet zo veel last van de clomid, buiten dat ik enkele malen allergisch reageerde, wat mijn vroegere gyn, als nonsens beschreef, maar heb foto's met opgezwollen kaak en lip, na het nemen van clomid, maar anders wat vapeurkes geen last, neen. en de meeste mensen reageren daar niet allergisch op hé, dus ga er maar voor, maar wel onder controle van ene gyn. hé! succes! en proficiat met je trouw.

Sansan
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 december 2012, 22:40

Bericht door Sansan » 1 januari 2013, 10:28

dauwdropje schreef:start je daar op jezelf mee? of onder controle van een gynecoloog? ik had niet zo veel last van de clomid, buiten dat ik enkele malen allergisch reageerde, wat mijn vroegere gyn, als nonsens beschreef, maar heb foto's met opgezwollen kaak en lip, na het nemen van clomid, maar anders wat vapeurkes geen last, neen. en de meeste mensen reageren daar niet allergisch op hé, dus ga er maar voor, maar wel onder controle van ene gyn. hé! succes! en proficiat met je trouw.
Mijn gyn heeft voorgesteld om hiermee te beginnen vanaf mijn volgende cyclus, omdat ik relatief regelmatig was gaan we wel nog even wachten tot mijn maandstonden op de natuurlijke manier komen.
Maar als het toch te lang duurt dan moet ik hier ook pillen voor nemen om ze op te roepen.

Bedankt voor de reactie!

Duffy
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 november 2012, 10:04

Bericht door Duffy » 2 januari 2013, 12:45

hey Sansan, ik heb zelf vorige maand clomid genomen en wss de komende pogingen ook. Ik heb daar helemaal geen last van gehad. Maar als ik zo op het forum wat reacties lees, hangt dat echt van persoon tot persoon af.
Persoonlijk zou ik het zeker gewoon doen, zoals je zelf zegt, 5 maanden is nog lang. In het slechtste geval kan je nog altijd na 1 of 2 maanden even een stop inlassen.
Veel succes! En proficiat met je trouw! :D

kleine engel
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 oktober 2012, 18:34

Bericht door kleine engel » 2 januari 2013, 20:41

hallo Sansan,

Elke persoon reageert daar inderdaad verschillend op.
Zelf ben ik al bijna een jaar clomid aan het nemen.
Ik heb de 'pech' dat ik er wel vrij hard op reageer. vooral emotioneel heb ik er wel watlast van elke keer.
Maar langs de andere kant zou ik als ik jou was, ook niet wachten tot je trouw hoor.
Gewoon doen en zien hoe je er op reageert.
Zelf moet ik steeds 3 cyclussen met clomid doen en dan een maand zonder clomid.
Misschien kan je de maand dat je trouwt wel even een rust periode nemen.
In ieder geval wens ik je veel succes.

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 2 januari 2013, 21:03

Hey sansan,

Ik herken je verhaal een beetje. Ik heb altijd een regelmatige cyclus en een jaar geleden besliste ik om wat af te vallen met behulp van een proteinedieet. Was bijna 5kg afgevallen op een maand. Wist niet dat dit slecht kon zijn voor je cyclus maar ik had dus opeens een onregelmatige cyclus van 15 dagen, daarna 1 van 6 dagen! Ben direct met dat dieet gestopt en het was opeens terug regelmatig met 28 dagen en tot nu toe nog steeds regelmatig. Diëten is dus niet goed denk ik als je zwanger wilt worden...

Nu met een regelmatige cyclus en een eisprong ben ik nog niet zwanger geraakt (na 1,5 jaar proberen), zaadkwaliteit is ook normaal dus we zijn nu gestart met iui in combinatie met clomid en pregnyl. Het is dus voor mij de 1e cyclus met hormonen. Myn gyn had mij direct een dubbele dosis clomid gegeven. Had een beetje schrik van de bijwerkingen maar het viel goed mee bij mij. Moest gedurende 5 dagen 2 pilletjes clomid nemen. De enige bijwerking dat ik had was hoofdpijn af en toe maar dat is het.
Andere reageren er heftiger op blijkbaar... hangt af van persoon tot persoon.

Groetjes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten