Ons wondertje waar we op moeten wachten..

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Mamatjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 januari 2013, 17:45

Ons wondertje waar we op moeten wachten..

Bericht door Mamatjes » 8 januari 2013, 17:50

Dag iedereen,

Ik en mijn vriendin zijn ongeveer 2 jaar samen en willen alle2 zeer graag kinderen.
Vorig jaar in September zijn we begonnen aan de gespreken in UZA.
Na enkele mentaal zware gespreken en heel wat ongeduldige maanden wachten kregen we gisteren onze uitslag.

2 jaar Time out...

Pfff, ja dan stort je wereld wel even in, echt teleurstellend!
2 jaar????!!!! Omdat we volgens hen te jong zijn,
we zijn trouwens een lesbisch koppeltje van 25-26 jaar bijna.

Dus we zoeken andere opties, we gaan nu naar Brussel voor onze gespreken en kijken hoe het daar verloopt.
Ondertussen zijn we via een vriendin op een site Cryos geraakt, een spermabank in Denemarken.

Is er iemand die hier enige ervaring mee heeft?
Zijn er vrouwen onder jullie die al zelfinsiminatie gedaan hebben?

We zijn even ten einde raad en zoeken naar oplossingen, zij die raad weten..
LAAT JE GAAN :)

Liefs,

Mamatjes xx

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Bericht door marie1981 » 9 januari 2013, 17:41

Hoi,

Ik ben niet lesbisch; maar ik zit wel in het icsi-traject.

Ik zie heel wat lesbische stellen bij dr. Decleer in Aalter (jan palfijn gent).

Ik denk dat ze er in Gent wel meer "open-minded" in zijn...

2 jaar is toch wel echt lang?

Succes alvast

Mamatjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 januari 2013, 17:45

Bericht door Mamatjes » 9 januari 2013, 17:53

Bedankt voor je antwoord Marie!

Ja 2 jaar is echt wel lang hé, ze hadden ons al verwittigd dat ze wel eens een time out durven geven van een jaar, dat is ook wel even wachten maar 2 jaar vinden wij er persoonlijk echt wel over!

We hebben nu een afspraak in Brussel als dat ook niet vlot dan gaan we richting Gent!!

Tnx, we geven niet op hoor! xx

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 10 januari 2013, 9:59

Hey!

Amai 2 jaar... Dat jullie te jong zijn vind ik zelf toch echt zever, als de natuur mij mee had gezeten was ik toen al mama, of op zijn minst zwanger. Misschien dat de tijd dat jullie samen zijn er ook iets mee te maken heeft? Alleszins, zoveel koppels die bijna zonder nadenken zwanger geraken als ze nog maar enkele maanden samen zijn...

Een heel nuttige bijdrage kan ik hier niet leveren. Ik ben niet lesbisch, en heb geen ervaring met zelfinseminatie. Maar ik ken wel een lesbisch koppel die het zo gedaan hebben, en daar is alleszins een pracht van een zoon uit ontstaan! Misschien vind je makkelijker meiden met ervaring hiermee onder "IUI" op dit forum. Zeker wat betreft ervaring met een Deense spermabank. Dus misschien kan je daar ook eens een berichtje plaatsen.
Wat ik alleszins ook weet is dat ze naar lesbische koppels heel anders kijken in de verschillende fertiklinieken, dus idd volhouden en op nog wat andere plaatsen gaan horen is een goed idee!

Ik wens jullie ontzettend veel succes! Maar zo te zien weten jullie wel van aanpakken, dus het zal jullie wel lukken :) Dat 2013 het jaar mag worden dag jullie van start kunnen gaan!! En vooral, geniet ondertussen nog van elkaar!

Mamatjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 januari 2013, 17:45

Bericht door Mamatjes » 10 januari 2013, 10:04

Dag Kusje,

Bedankt van jou lieve reactie!

Ja dat is misschien wel waar dat ze zullen kijken naar onze voor hen prille relatie.
Maar zoals je zelf zegt de koppels die het zo kunnen maken kinderen als ze amper elkaar kennen of amper samen zijn.

We zijn wel redelijk goed geinformeerd ja maar zouden graag wat reacties horen van lesbische koppels en dat is soms niet makkelijk te vinden.
Ik heb men berichtje ook bij het onderwerp IUI geplaatst hoor, had dat wat laat gezien.

Bedankt voor de gelukswensen!
Voor jou ook het allerbeste in 2013!

xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten