zal het ons ooit lukken

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
teigertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 januari 2013, 17:45

zal het ons ooit lukken

Bericht door teigertje » 18 januari 2013, 19:17

hallo allemaal,

zal me even voorstellen, ik ben annick 22 jaar
mijn man en ik zijn nu een jaar en half getrouwd en zijn al een tijdje bezig voor een kindje maar het lukte maar niet dus gingen we naar de gynaecoloog zij stuurde mij verder voor een bloedtest en daar kwam uiteindelijk uit dat ik niet altijd een eisprong had ze hebben ook twee maal mijn man zijn sperma onderzocht daar kwam uit dat er van zijn zwemmers maar een paar stil liggen maar dat er genoeg actief zijn. de gynaecoloog heeft ons nu door verwezen naar uz leuven naar de dienst fertiliteit. ben wel een beetje bang dat het ons nooit zal lukken maar we blijven hopen :)

skiwi
Berichten: 223
Lid geworden op: 10 mei 2009, 19:38

Bericht door skiwi » 19 januari 2013, 18:24

niet teveel stressen en al direct van het ergste uitgaan.

van al de mensen die wat medische hulp nodig hebben (en die hormonale balans wat op normale gang brengen is de meest voorkomende vorm trouwens) is er zeker een 80-90% dat zwanger wordt..

spijtig genoeg hoor ik weliswaar bij die andere 10%, maar ja .. tegen dat het zover is ben je ook al wel jaaaaaren verder :)

ik zou zeggen: maak je er nog niet al te druk over .. 1 op 3 heeft hulp nodig, dus zo abnormaal is het tegenwoordig niet meer hoor.

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 21 januari 2013, 8:27

Je zal het al vaak gehoord hebben maar je hebt nog tijd, je bent nog jong.
En ik weet dat je dat niet graag zal horen.

Wij hebben er 3 jaar over gedaan met medische hulp. Ik ben momenteel 38 en had niet het geluk van nog tijd te hebben. Door mijn leeftijd gingen mijn kansen stijl naar beneneden.

Maar hoe lastig iedere teleurstelling is en hoe lang alles zal lijken te duren, probeer iedere poging die je met medische hulp doet als een mogelijkse kans te zien. Kijk niet teveel vooruit en ook niet achteruit want dat maakt je enkel triest en wanhopig.
Heb vertrouwen in de medische wereld en probeer de moed te vinden om door te gaan. Want een evident makkelijke weg zal het zeker niet zijn. En eerlijk is het zeker niet. Kinderen maken zou leuk moeten zijn maar eenmaal je in de medische mallemolen zit is het leuke er al een tijdje af.

Maar weet eens het gelukt is dat je kindje meer dan gewild zal zijn en dat het overgoten zal worden met onvoorwaardelijke liefde.

Veel succes !

teigertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 januari 2013, 17:45

Bericht door teigertje » 21 januari 2013, 16:04

He bedankt voor de steun het doet ons enorm deugt dat er mensen zijn die ons begrijpen .
Ik zelf ben wel wat bang voor de behandelingen hoop dat dat allemaal mee valt want als ik dat zo allemaal lees, is het allemaal niet zo simpel kindjes krijgen. Maar we blijven er in geloven grtjs :) zijn er mss mensen die ook in uz gasthuisberg leuven in behandeling zijn ?

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 21 januari 2013, 16:11

laat je in ieder geval niet opjagen door de verhalen die je erover hoort. Sommigen hebben last van de hormonen maar er zijn er ook veel die daar niet zo erg veel nadeel van ondervinden hoor.
Op het net lees je zoveel wilde verhalen. Ik had ook schrik toen ik aan het begin van die weg stond hoor.
Het enige wat ik wel onderschat had was het emotionele. Kdacht dat het bij mij niet zo een inpact ging hebben maar daar zat ik dus echt wel serieus naast. Hier op het forum vond ik wel veel steun en info. Want die steun zal je wel kunnen gebruiken. Maar over de pijn van puncties en de bijwerkingen van hormonen behandelingen, das zo persoon afhankelijk. Zelfs voor 1 persoon is iedere cyclus en behandeling nog anders.
Ik vond het fysieke van de behandelingen zelf nog goed meevallen. Als je zorgt dat je dagfalgan in de buurt hebt voor mocht het eens nodig zijn... En ook het spuiten van hormone, tjah, das effen een paar seconden verstand op nul zetten hee.
Je komt er wel, geloof me. Maar je zal zoals iedereen hier je beurt moeten afwachten. En wanneer die zal zijn weet helaas niemand.
Heel veel succes gewenst !

teigertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 januari 2013, 17:45

Bericht door teigertje » 21 januari 2013, 20:26

Bedankt flien ik vindt echt steun. Bij mijn ouders en ook bij mijne man maar het doet ook deugd dat ik hier steun vin en in jou woorden hoor ik mij zelf ook e beetje bezig
Heel erg bedankt grtjs :D

teigertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 januari 2013, 17:45

beste mensen blijf geloven dat er nu wonderen bestaan

Bericht door teigertje » 1 februari 2013, 13:42

Hallo allemaal
We zijn gisteren voor de eerste keer na de dienst feriliteit geweest in leuven en was zo bang maar ze zijn daar echt super nu nog wat onderzoekjes en 25 april 2013 weten we meer, maar waarschijnlijk zullen we een duwtje in de rug nodig hebben. Als het maar goed komt er nog geen haast bij als ons wondertje maar eens komt dan ontvangen we het met vier handen. :D

paarel
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 januari 2013, 21:40

zal het ons ooit lukken

Bericht door paarel » 2 februari 2013, 15:39

Hallo allemaal
een tijdje geleden zijn we naar de dienst feriliteit geweest in uz gent
na een lange tijd aan kindere te geraken hebben we ons goe laten testen op alles nu blijkt dat er iets mis is ze hebben een chromozone afwijkingen gevonden
was er niet goe van maar vorige week ben ik terug gegaan naar uz gent daar hebben ze pgd even voor gesteld bloed weer laten treken dat ze alles goe kunnen na kijken maar er is hoop met ivf
op het einde van de maand mag ik terug gaan en dan zou ik met mijn spuiten kunnen starten laten we hopen dat alles goed komt

groetjes paarel

stientje84
Berichten: 247
Lid geworden op: 27 september 2012, 22:55

Bericht door stientje84 » 3 februari 2013, 23:16

@ teigertje: wij zijn hier allemaal samen aan het wachten dat het ons zal lukken, de ene dag gaat dat beter dan de andere, maar we komen er wel door! Eens je aan stap 1 bent, is het uitkijken naar de volgende stap, alleen het wachten is er teveel aan :)

Maar idd soms lees je dingen die een beetje 'overroepen' zijn, soms moet je het proberen relativeren als is dat soms niet evident! Maar hier en daar vind je mensen waarmee je samen op pad gaat :-) zoals uitkijken naar de volgende stap..

@paarel: nog een uz gent lady!:)Uitkijken naar het eind van de maand en dan zien we jou hier ook meer verschijnen!

paarel
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 januari 2013, 21:40

Bericht door paarel » 4 februari 2013, 9:40

@stientje84 ja dat is waar zal er rap zijn
en dan zie je me de dag er na wel weer iets op zetten
hoe het was
als ik kijk naar vorig jaar hoe alles mis gelopen was bij de gynaecoloog en het ziekenhuis sint-lucas
waar we van het kastje naar de muur gestuurd werde dan geef je de moet wel eens op
gelukkig heb ik veel steun aan mijn man
en schoon familie
die er altijd ook klaar voor staan als er een mindere dag is
maar mensen die het niet mee maken kunnen je niet echt helpen en voelen niet echt wat je mee maakt
daarom is het tof als je kunt praten met mensen die weten wat het is groetjes paarel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten