Morgen HSG onderzoek :(

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
LittleStar
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 juli 2011, 16:54

Morgen HSG onderzoek :(

Bericht door LittleStar » 5 februari 2013, 18:21

Vandaag naar st lucas bij dr coestier geweest voor een echo, bm slijmvlies was ok. Geen cystes. Staal van t ventje ok.
Hij zei dat het enige wat nu nog moet gebeuren het onderzoek is om te zien als de eileiders doorhankelijk zijn
Het HSG onderzoek. Zonder verdoving Ik mag enkel een pijnstiller nemen vooraf! Ik zou dafalgan forte nemen, zou dat goed helpen?

Ik zie zoooooooo zwaar op tegen dat onderzoek, zou mijn ogen uit mijn kop kunnen bleiten! Ik ben zo bang voor de pijn.
De gyné zei dat het t meeste pijn doet als er een eileider verstopt zit.
Ik ben zo bang dat ze beide gaan verstopt zijn.
Want ik krijg geen cyclus.

Ik hoop dat ik hier enkele reacties kan krijgen van dames die dit onderzoek ook hebben gehad... Zodat ik een beetje voorbereid naar daar kan gaan.

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Bericht door Hopeful82 » 5 februari 2013, 19:52

Ik heb het een aantal maanden geleden gehad, en er bijna niets van gevoeld... Zoals ik tegen de gynaecoloog zei: mijn menstruatie doet meer pijn! Pak inderdaad een Dafalgan Forte én eventueel iets van een Brufen op voorhand :-) Succes!

LittleStar
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 juli 2011, 16:54

Bericht door LittleStar » 5 februari 2013, 20:41

En zaten de eileiders verstopt? Dan zou het meer pijn doen naar het schijnt...

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Bericht door Hopeful82 » 5 februari 2013, 21:10

Nope... Maar het feit dat je geen cyclus hebt, is geen reden om te denken dat ze allebei verstopt zitten, dat zijn 2 aparte problemen. Je kunt perfect een normale cyclus hebben en verstopte eileiders, maar ook een verstoorde cyclus met normale eileiders! Veel succes morgen!

LittleStar
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 juli 2011, 16:54

Bericht door LittleStar » 5 februari 2013, 23:27

Dank je wel... hoop dat het snel voorbij is!

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 6 februari 2013, 8:24

Geen zo een schrik hebben hoor Littlestar. Tis geen doodgaan. Inderdaad wa pijnstillers op voorhand nemen en vooral je niet teveel opjagen.
Het onderzoek zelf is in een paar minuten gedaan en eerder genant dan enorm pijnlijk.
Oke, ke krijgt een ongi-kramp-gevoel eens ze de contrastvloeistof in je baarmoeder spuiten, das even niet leuk, maar probeer je dan wa te onspannen en weet dat het ook zo weer over is.
Als je ongesteld bent blijft de pijn een week hangen. Nu ist het maar een paar minuten.
Der zullen leukere dingen zijn dan een HSG, maar er zijn ook zeker dingen die slechter zijn hoor.
Laat je vooral niet opjagen door wilde verhalen die je soms leest op het net. Soms is een overdaad aan informatie ook niet goed hoor. Maar nen goeien pijnstiller op voorhand kan zeker geen kwaad.

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 6 februari 2013, 8:25

Geen zo een schrik hebben hoor Littlestar. Tis geen doodgaan. Inderdaad wa pijnstillers op voorhand nemen en vooral je niet teveel opjagen.
Het onderzoek zelf is in een paar minuten gedaan en eerder genant dan enorm pijnlijk.
Oke, ke krijgt een ongi-kramp-gevoel eens ze de contrastvloeistof in je baarmoeder spuiten, das even niet leuk, maar probeer je dan wa te onspannen en weet dat het ook zo weer over is.
Als je ongesteld bent blijft de pijn een week hangen. Nu ist het maar een paar minuten.
Der zullen leukere dingen zijn dan een HSG, maar er zijn ook zeker dingen die slechter zijn hoor.
Laat je vooral niet opjagen door wilde verhalen die je soms leest op het net. Soms is een overdaad aan informatie ook niet goed hoor. Maar nen goeien pijnstiller op voorhand kan zeker geen kwaad.

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 6 februari 2013, 11:39

Bah, ik moet dat over een week of drie ook laten doen, zie er ook enorm tegenop:(.
Dikke dafalgan nemen op voorhand, maar ik zit meer met het genante dan met het pijnlijke in mijn hoofd. Daar lig je dan, open en bloot met een heel medisch team rond je? Of is het enkel de gynaecoloog en een assistent?
Littlestar, ik duim dat het is meegevallen of gaat meevallen vandaag!
Laatst gewijzigd door Pimpajoentje op 8 februari 2013, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Bericht door Hopeful82 » 6 februari 2013, 11:51

Bij mij was het alleen de gynaecoloog en een assistent of de radioloog denk ik... En tja, het genante, ik heb daar zelf gelukkig absoluut geen moeite mee, denk dat dat ook rap verdwijnt naarmate je langer in de MMM zit ;-) Ik denk altijd, geen schroom, die mensen zijn een hoop gewend, die zien wel ergere/genantere zaken ;-) succes, niet teveel schrik hebben!

josie
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 augustus 2010, 8:32

Bericht door josie » 6 februari 2013, 16:00

Ik had ook dafalgan op voorhand genomen maar hielp niets, deed gemeen pijn (en er zat niks verstopt). Het voordeel is dat de pijn heel kort duurt, een minuut, misschien minder, tegen dat je denkt van 'dit is echt niet meer te houden' voel je het wegtrekken. Denk aan menstruatiepijn maal 10 ofzo... Maar dan zoals gezegd maar heel ff.

LittleStar
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 juli 2011, 16:54

Bericht door LittleStar » 6 februari 2013, 16:12

Ik ben terug van het ziekenhuis en het viel enorm mee, wat een opluchting!
Ik was stipt om 13.30u binnen, dus heb niet lang kunnen zitten piekeren.
De gyné was zeer lief. Ik zei dat ik schrik had maar hij zei 'ge zult zien dat het gaat mee vallen'. Ik heb amper iets gevoeld, want de eendebek en zo niks. Van de vloeistof niks! En hij zei zo ineens 'gij ligt te wachten op pijn dat ge niet gaat voelen precies want ge zijt er bijna vanaf'. En ineens was het gedaan! Het was enkel de gyné en een andere jongen. Heel vriendelijke jongen!
De ene eileider is mooi open, de vloeistof liep er meteen door. De andere eileider was onduidelijk zei hij. Maar hij zei ook 'je hebt er maar ene goeie nodig'.
Ik mag morgen bellen naar de fertiliteit om de spuitjes menopur te gaan halen en dan kunnen we beginnen!

Al bij al goed nieuws toch?

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Bericht door Hopeful82 » 6 februari 2013, 16:38

Zal niet zeggen "I told you so" :wink:

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 7 februari 2013, 9:38

Is inderdaad enkel de gynecoloog en iemand van radiologie.
Maar die van radiologie was nou bij mij net iemand waar ik nog les aan gegeven had. Maargoed, ze zei me dat ze dat ook allemaal meegemaakt had en ze was erg lief.
Ben blij voor je littlestar dat het zogoed meeviel. Die dafalgans op voorhand kunnen zeker geen kwaad.
Ikzelf vond het niet pijnloos. Was inderdaad iets heviger dan een maandstondkramp maar gelukkig niet van lange duur. Niet te verkrampt liggen en het over je laten komen is het enige wat je kan doen hee. En tis zo gepiept.
En wat da genante betreft. Heb na die HSG 3 jaar in de mmm moeten meedraaien. Op den duur zit je daar echt niet meer mee in zu.
Al vond ik mijn eerste punctie die ik kreeg waar er plots een student of 8 bij kwamen staan wel niet direct de leukste. Maargoed, in een universitair ziekenhuis kan da wel hee.
Die eerste punctie werd bij mij gedaan door een student-dokteres en het was de minst pijnlijke van allemaal. En zo een lief meisje. Die wordt vast een super dokter. By the way, de prof zat er met zijn neus ook op hoor, dus heb geen seconde getwijfeld aan de capaciteiten.

Maya82
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 april 2011, 12:00

Bericht door Maya82 » 7 februari 2013, 14:57

ik heb zo de indruk dat ik LittleStar ken van een ander forum ;)
Dag SweetMieke

LittleStar
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 juli 2011, 16:54

Bericht door LittleStar » 7 februari 2013, 23:56

Haha yep idd :) Goe opgemerkt Maya :p

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten