Wie kan ons helpen...?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
dontlosehope
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 februari 2013, 2:34

Wie kan ons helpen...?

Bericht door dontlosehope » 16 februari 2013, 2:42

Hallo Allemaal,

Ik ben(nog redelijk jong) net in de twintig maar de meeste vriendinnen/vrienden van m'n vriend (24jr) en mij hebben 'n kind of zijn zwanger. Zelfs onze zusjes/broertjes die jonger zijn als ons hebben al een kleine. We zijn daar natuurlijk heel blij mee maar toch vinden we het jammer dat het bij ons niet lukken wilt. Ik ben al zo'n 3 jaar gestopt met de pil. Op een of andere manier willen we het wel, maar ook weer niet. We willen het wel omdat het ons leuk lijkt. Maar daar in tegen weten we natuurlijk dat we nog hartstikke jong zijn. En dat we eerst een fatsoenlijke basis moeten opbouwen voor we aan kinderen kunnen beginnen. Ik ben al een aantal keren bij de huisarts geweest en heb er met de dokter over gehad wat ik nu precies het beste doen kan. Ik zou het liefste een soort van onderzoek willen 'of ik überhaupt kinderen krijgen kan' de meeste mensen in mijn omgeving en ook mijn vriend zeggen allemaal och dat komt wel maak je niet zo druk enz. Maar ik denk er zowat wel iedere dag aan, of als ik in omgeving van de kleintjes ben dan baal ik toch echt wel weer. Ik slaap zowiezo al heel heel slecht maar door dit slaap ik nog slechter ik denk er heel veel aan en weet niet meer wat te doen. Mijn vriend en ik hebben praten er veel over, over wat we nu het beste kunnen doen. We willen beide duidelijkheid ''of het kan'' mijn angst is dat wanneer ik het nu los laat en over een jaar of 5 alsnog ga beginnen aan kinderen dat ik dan toch er achter kom dat het niet mogelijk is. En dat wil ik dus niet hebben. Dan maar nu de confrontatie aangaan en een klap krijgen. Dan dat ik dat straks moet verwerken terwijl ik het al lang wist. Misschien draaf ik door of misschien komt het iemand anders bekend voor? Mijn gevoel is zo sterk dat het gewoon niet lukt en lukken gaat. Ik weet gewoon niet meer wat te doen. We willen het wel maar dat pas wanneer we een goede basis hebben. En wat ouder zijn. enz enz. Maar we willen duidelijkheid.. en misschien is het gewoon hard en moeten we het maar 'afwachten'! Maar het blijft zo moeilijk ook omdat je zoveel vragen in je omgeving naar je kop gesmeten krijg '' en wanneer zijn jullie aan de beurt'' zulke vragen, allemaal wel heel lief. Maar naja jullie begrijpen het vast....

Hopelijk kunnen jullie mij advies geven!
# don't lose the hope.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 16 februari 2013, 8:17

Dontlosehope, als ik het goed begrijp zijn jullie al 3 jaar de natuur zijn werk aan het laten doen maar zonder resultaat. Als je je zorgen maakt, kan ik eigenlijk maar 1 tip geven en dat is eens naar de gyn gaan. Hij/zij kan jouw verhaal waarschijnlijk beter interpreteren. Hij/zij kan samen met jouw een traject uitstippelen of je doorverwijzen naar een ferticentrum als dat nodig blijkt. Zorg wel dat je er één kiest waar je vertrouwen in hebt, die je verhaal serieus neemt en de keuzes met je doorneemt (allee dat vind ik toch erg belangrijk, maar iedereen is anders he).

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 16 februari 2013, 9:09

Hoi,

Net als Valentijn voorstelt zou ik toch ook eens langsgaan bij een gynaecoloog. Misschien liefst zelfs een die wat ervaring heeft met fertiliteitszaken. Dan hoef je je niet meteen in de vruchtbaarheidsbehandelingen te storten, maar kan die toch al bepaalde testen/onderzoeken doen om je wat meer gerust te stellen.
Met wat meer info zullen jullie dan met een (hopelijk iets) geruster gemoed kunnen beslissen hoe je verder gaat.
En die opmerkingen uit de omgeving, tja, geen excuus.. Die zijn de ene dag al 'makkelijker' te verdragen dan de andere, maar het valt toch op dat iedereen hier er jammergenoeg mee te kampen heeft.

Groetjes,
Wendel

klara
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 februari 2012, 17:38

Bericht door klara » 27 februari 2013, 17:08

Ik raad je ook aan om hiermee verder te gaan. Ik zou zelfs rechtstreeks een verwijzing naar een fertiliteitscentrum vragen en niet naar een 'gewone' gynaecoloog. Die verwijst je meestal na een paar testen toch door naar een fertiliteitscentrum en daar willen ze dan alle onderzoeken nog eens opnieuw doen.

Als je op je 24ste na 3 jaar proberen nog niet zwanger bent, geeft dat aan dat er waarschijnlijk toch een probleem is. Hoe jonger je bent, hoe meer kans dat ze je met de juiste behandeling gaan kunnen helpen. Ik zou dus geen jaar meer wachten als ik jou was. Jij moet trouwens niet in je eentje gaan. Het kan evengoed aan de man liggen he!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten