Retroflexie / gekantelde baarmoeder

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Lady-V
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 september 2008, 0:01

Retroflexie / gekantelde baarmoeder

Bericht door Lady-V » 24 maart 2013, 12:33

Hoi

Door de vele operaties tegen endometriose ligt mijn baarmoeder helemaal tegen mijn rug gekanteld en is helemaal vervormd.
We zijn met ICSI bezig en hoewel er telkens topembryo's teruggeplaatst worden is er nog geen innesteling gebeurt.

Bij onderzoeken is vastgesteld dat ik de ziekte van Hashimoto heb (auto-immuunziekte die de schildklier aanvalt), waarvoor ik reeds een jaar schildklierhormoon neem, ook is de stolling van mijn bloed te dik en krijg ik Clexane, 5 dagen rond de terugplaatsing en Medrol(om de afweer uit te schakelen).
Ik ga ook al een paar maanden naar de acupunctuur omwille van een koude baarmoeder.

Nu heb ik verschillende verhalen gehoord dat een Osteopaat zou kunnen helpen om de baarmoeder weer recht te krijgen en ook een Hodge-pessarium?

Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen?

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Bericht door marie1981 » 9 april 2013, 14:18

Om te beginnen; veel moed met de behandelingen!

De ligging van de baarmoeder zou niet veel mogen uitmaken bij het al dan niet innestelen. Het is enkel wat moeilijker bij een terugplaatsing.

Ik heb ook een baarmoeder die volledig naar achter gekanteld is. ZOnder reden... Het is gewoon zo. Maar blijkbaar heeft x% van de vrouwen dit...

Ondertussen ben ik wel zwanger (icsi) dus om je een beetje moed te geven -naast al je andere "problemen" van schildklier e.d-; ik zou me geen zorgen maken over de stand van je baarmoeder... (na de zwangerschap klapt die trouwens gewoon weer naar achter -bij mij toch-) :-)

Veel succes!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten