Nieuw...

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Vix
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mei 2013, 6:29

Nieuw...

Bericht door Vix » 22 mei 2013, 6:42

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw en heb me nog nog nooit geregistreerd op dit soort forums... Ik hoop dus dat ik in het juiste onderwerp aan het schrijven ben....

Me effe voorstellen...

Ben nu in de ww van onze 3 de icsi poging!
ICSI 1: Na tp zware infectie gehad op baarmoeder waardoor weekje ziekenhuis met veel pijn.
Embryo was toen van slechte kwaliteit.... niet zwanger!
Misschien net vreemd na weekje zware pijnstilling en antibiotica...

ICSI 2: Na littekenweefsel al een behoorlijk zware pick up!!
--> GEEN EMBRYO'S :evil:

ICSI 3: Zware pick up, direct antibiotica opgestart
Tp van embryoke matige kwaliteit..
Prik nu 3 x Pregnyl + Utrogestan opsteken
Nu in ww, 31/5 bl

Raar maar waar hebben we al een zoontje van bijna 5 jaar, dat was volgend dokters 'lucky shot' wat nu niet meer mogelijk zou zijn...

Ik wilde dit eens effe delen omdat deze dagen zo lang duren en ik helemaal gek draai! Kan een zwangerschap met een 'matige' embryo?? Ik heb men embryo al vergeleken met de vorige poging want deze lijkt meer delingen te hebben... (volgens de dr voor de tp 8 cellig...)

Heeft iemand ervaring met 'matige' embryo? Volgens dokter Maar 10 tot 15 % kans op zw.... ik wil mezelf niet teveel hoop geven...

Grtjs

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: Nieuw...

Bericht door flien » 22 mei 2013, 8:28

hoi Vix, helaas welkom op deze fora. Maar weet dat je hier wel heel veel begrip, info, steun zal vinden.
Na mijn eerste icsi poging heb ik mij hier ingelogd, das nu meer dan drie jaar geleden. En ik heb nu wel die dosis geluk gekregen waar ik jaren naar gestreefd had (ben zwanger) maar kan nog geen afscheid nemen hier. Af en toe probeer ik nog eens een hart onder de riem te steken waar ik kan.
Ikzelf heb ook een lucky shot rondlopen. Hij is ondertussen 4.5 jaar oud. En nee ook die tweede wou maar niet lukken. De weg was lang en bumpy maar er zijn altijd nog meisjes die het harder te verduren krijgen en die de moed niet laten zakken en daar trok ik mij aan op.
Ikzelf heb 3 icsi's nodig gehad, 10 teruggeplaatste emmy's/cryo's alvorens dit wou blijven hangen. Heb een miskraam meegemaakt vorige zomer maar het laatste en enige cryotje dat ik erna nog had van icsi 3 was gelukkig wel het juiste. En nee de kwaliteit was ook niet schitterend. Hij kreeg een quotatie A4C. Kwam erop neer dat de kerncellen er oke uitzagen maar de randcellen nie super waren. Dus ik dacht dat een innesteing wel uitgesloten zou zijn. Maar tis die dosis sjanse dat ge nodig hebt hee. Ik wou dat er tips bestonden die ik je kon zeggen maar helaas. Kan je enkel veel moed en succes wensen en zeggen dat iedere terugplaatsing een kans maakt. Verlies de moed en de hoop niet maar tis wel heel verstaanbaar dat je jezelf wapend tegen een nieuwe teleurstelling. kDenk dat wij dat hier allemaal wel doen/deden.
Ik hoop dat je heel snel je dosis geluk mag krijgen !

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: Nieuw...

Bericht door flien » 22 mei 2013, 8:28

hoi Vix, helaas welkom op deze fora. Maar weet dat je hier wel heel veel begrip, info, steun zal vinden.
Na mijn eerste icsi poging heb ik mij hier ingelogd, das nu meer dan drie jaar geleden. En ik heb nu wel die dosis geluk gekregen waar ik jaren naar gestreefd had (ben zwanger) maar kan nog geen afscheid nemen hier. Af en toe probeer ik nog eens een hart onder de riem te steken waar ik kan.
Ikzelf heb ook een lucky shot rondlopen. Hij is ondertussen 4.5 jaar oud. En nee ook die tweede wou maar niet lukken. De weg was lang en bumpy maar er zijn altijd nog meisjes die het harder te verduren krijgen en die de moed niet laten zakken en daar trok ik mij aan op.
Ikzelf heb 3 icsi's nodig gehad, 10 teruggeplaatste emmy's/cryo's alvorens dit wou blijven hangen. Heb een miskraam meegemaakt vorige zomer maar het laatste en enige cryotje dat ik erna nog had van icsi 3 was gelukkig wel het juiste. En nee de kwaliteit was ook niet schitterend. Hij kreeg een quotatie A4C. Kwam erop neer dat de kerncellen er oke uitzagen maar de randcellen nie super waren. Dus ik dacht dat een innesteing wel uitgesloten zou zijn. Maar tis die dosis sjanse dat ge nodig hebt hee. Ik wou dat er tips bestonden die ik je kon zeggen maar helaas. Kan je enkel veel moed en succes wensen en zeggen dat iedere terugplaatsing een kans maakt. Verlies de moed en de hoop niet maar tis wel heel verstaanbaar dat je jezelf wapend tegen een nieuwe teleurstelling. kDenk dat wij dat hier allemaal wel doen/deden.
Ik hoop dat je heel snel je dosis geluk mag krijgen !

Vix
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mei 2013, 6:29

Bericht door Vix » 22 mei 2013, 13:29

Hoi Flien,

Wat leuk dat je zwanger bent proficiat! Het is idd fijn om ook eens goede dingen te horen... ik hoorde tot hiertoe enkel negatieve dingen en dat is nu net wat je niet nodig hebt he! Het is fijn te weten dat je het is kan delen met mensen die het echt begrijpen!!! Ik word ook vreselijk egoïstisch .... vreselijk hoe ik soms denk...!! Heb jij ook Pregnyl gespoten na tp? ik voel me precies zwanger?
Vorige pogingen enkel Utrogestan genomen...

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 23 mei 2013, 8:08

nee zelf heb ik nooit pregnyl moeten spuiten na een terugplaatsing, enkel utro na een verse poging. Bij cryo's moest dat ook nooit.

Tis vreed hoe al die hormonen je lichaam voor de gek kunnen houden hee. Ik had nu echt int begin niets van symptomen en een heel slecht gevoel erbij en zie.
Tis een feit dat je inderdaad in jezelf gekeerd wordt door al die behandelingen. Buitenstaanders snappen echt niet wat je allemaal moet doorstaan. En dan vind ik het lichamelijke nog allemaal te doen, maar keer na keer die teleurstellingen verwerken en te boven komen. Maar alleen geraak je er niet denk ik zu. Gelukkig heb ik een super buurvrouw/vriendin die meerdere keren een natte schouder gekregen heeft door mij zu. Familie was zo van het gedacht als we er niet achter vragen doen we haar geen pijn, maar net dat was voor mij extra pijnlijk. Maargoed, je kan niemand verplichten hee. Hier heb ik in ieder geval ook veel steun gevonden.

Vix
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mei 2013, 6:29

Bericht door Vix » 23 mei 2013, 11:34

Klinkt allemaal zo bekend wat ik lees....
Weet je ik lees ook wel teveel waardoor ik dan denk.... oei die hebben allemaal symptomen en ik heb vooral nog last van de pu (wat heel normaal is bij mij)...
Tja elk lichaam is anders maar toch :-).
Ik heb in ieder geval toch al iets meer hoop sinds ik gelezen heb dat het wel kan met een matig embryoke... en hoop heb je toch echt nodig!!
Maar het zal goed zijn dat het volgende week vrijdag is... en dat duurt zolang...
Bn is dit keer pas na 15 dagen door Pregnyl...
Hoever ben jij nu ondertussen en niet teveel last?

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 23 mei 2013, 13:13

da wachten is moordend hee. Je denkt van alles te voelen, je twijfelt, toch wil je er niet teveel mee bezig zijn want zie dat da nadelig is.
Ja ieder lichaam reageert anders. En zelfs iedere poging is anders.
Ikzelf had nooit veel last van de puncties zelf. Oke je loopt wel een dag of 2-3 rond alsof er een vrachtwagen over je buik gereden is maar lang leve de pijnstillers hee.
Maar ik had weken na de punctie wel nog pijn bij het sex hebben. Niet bepaald bevorderlijk voor mijn libido. Maargoed, bij velen hier is door die behandelingen de zin soms ver te zoeken.
Tzal voor mij ongeveer een jaartje sex-arm geweest zijn.
Morgen ben ik 33 weken. We zijn er bijna. Redenen om klagen hebben we natuurlijk niet maar kdenk dak alle ongemakken die er mogelijk zijn zowat heb mogen ervaren. Ik ga al 7 maand elke dag om 19u slapen anders geraak ik de dag niet rond. Dus eigenlijk is het echt wel aftellen. En mijn wens van 3 kindjes is al lang bijgesteld naar 2.

Vix
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mei 2013, 6:29

Bericht door Vix » 24 mei 2013, 7:26

Ja dat laatste snap ik.... ik zal nu ook al tevreden zijn met 2!!! Een tp van 2 embryokes had dan ook mooi geweest maar we houden er telkens maar eentje over!!! Ik hoop in ieder geval dat dit dan toch een plakkertje is!! ben hier gisteren ook om 19u in slaap gevallen en ben nog moe... Als dit allemaal is omdat het positief is... geen probleem dan hoor! Mijn buik staat ook super dik!!! Zal wel van die Pregnyl zijn zeker!! Bij jullie begint het echt te korten!! Aftellen maar, hopelijk betert het weer dan kan je heerlijk gaan wandelen met je kleine wonder!!

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 24 mei 2013, 8:50

ja want mijn eerste wonder van nu 4.5 is geboren op 2e kerst. De eerste keer dat ik ermee buiten kon was de week voor ik terug moest gaan werken...
Allee ik zal heel hard voor je meeduimen dat het dit keer prijs is hee !

Vix
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mei 2013, 6:29

Bericht door Vix » 24 mei 2013, 9:19

Super!!! Dank je!! Hou jij me ook op de hoogte over je pruts, het is zoooo zalig om te horen dat er ook echt mensen zijn waarbij het lukt!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten