overgewicht en IVF

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
ikke81
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 oktober 2012, 12:16

overgewicht en IVF

Bericht door ikke81 » 13 juni 2013, 22:23

Dag dames

Wie kent dit probleem ook. De dokter die zegt: "Ja mevrouw, je mag nog een poging IVF doen, maar toch raadt ik je aan om een beetje af te vallen."

Ik ben dus maar weer eens op dieet gegaan, maar wanneer dan toch terug in de mallemolen stappen? Ondertussen ben ik een 10-tal kilo kwijt op 1 maand. In de zomervakantie zouden toch graag nog eens een poging doen.

Wie weet wat het ideale gewicht of BMI hiervoor is? Of maak ik me zorgen voor niets...

Ik ben even ten einde raad, want 6 beurten is weinig en de eerste 3 zijn al weg :(

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: overgewicht en IVF

Bericht door flien » 14 juni 2013, 9:00

ik kreeg dat ook te horen hoor. Maar afvallen is nu ook zo evident niet. Dikke proficiat voor je al behaalde resultaat.
Bij ons lag het probleem bij mijn man dus waren we aangewezen op icsi en ik had wel wat overgewicht. Niet dat we niet mochten starten maar er werd subtiel toch op gewezen.
We hebben ook 3 verse pogingen moeten doen alvorens het gelukt was maar dat draaide helaas uit op een miskraam. Door al die miserie ben ik toen 7 kg afgevallen. De poging erna was wel weer raak. Komt dat door het gewicht ? Of door de curetage waar ik al van meerdere hoorde dat de poging erna raak was.
Dus ik vrees dat er op je vraag wat is het ideale gewicht of bmi helaas geen duidend antwoord te geven is. Kan alleen maar zeggen dat die 10 kg die er al af zijn zeker in je voordeel zullen spelen. Maar of dat nu die factor geluk rapper zal doen komen, ik wou dat dat wel zo was natuurlijk.
Veel succes en goeie moed gewenst.

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 14 juni 2013, 20:28

Beste Ikke
Ik ben ook iets dikker van formaat ;-). Mijn prof zei mij 'ik zal niet zeggen dat het aan je gewicht ligt (ik heb ook PCO) maar elke kilo minder kan alleen maar positief zijn.'
Geef hem volledgi gelijk want je hebt ook mensen die dikker zijn dan mij die probleemloos kweken als konijnen. En je hebt mensen met een perfecte lichaamsbouw die wel problemen hebben. In elk geval was mijn poging wel raak toen ik 5kg was afgevallen. (zonder iets te doen dus kan ook gewoon zijn dat mijn hormonen plots beter werkten) Ik zeg je dus wat mijn prof zei 'elke kilo minder is positief'! En je bent er al 10 (!) kwijt dus : proficiat! Ik wens je veel geluk met de volgende poging. Want, helaas, geluk is er volgens mij toch wel mee gemoeid.

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 22 juni 2013, 9:38

Hallo,

ikzelf heb BMI 37 gehad. Na een operatie gedaald tot BMI 34. Operatie was niet echt succesvol. Nadat wij te horen kregen dat we medische hulp nodig hadden ben ik sinds januari dit jaar heel gezond beginnen eten en veel water drinken enzovoort. Ben dan een 5 kilotjes afgevallen. Op 2 maart ben ik via kunstmatige insiminatie bevrucht. En het was direct raak! Door het vele misselijk zijn nog enkele kilos afgevallen. Helaas is deze zwangerschap slecht afgelopen, na 4 maand is ons kindje in mijn buik gestorven. :( Ben sinds januari in totaal nu 9 kilo kwijt en heb nu BMI 30. Na een rustperiode zullen we in september een nieuwe poging wagen. Ik hoop nog een 5 tal kilotjes te kunnen kwijtraken tegen dan. Kan alleen maar positief zijn.

Veel succes!

Marieke14
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 november 2012, 20:29

Bericht door Marieke14 » 24 juni 2013, 15:46

Ik ben 2 weken geleden op controle geweest in Leuven, en daar hebben ze me gezegd dat ik momenteel niet mag starten omdat ik te zwaar ben.
Ik heb nu bmi 37 en ik mag terug starten als ik bmi 30 heb.
Bij mij raden ze dit aan omdat ze al resultaat hadden dat als vrouwen afvielen, het zwanger worden beter lukt, en omdat men bij mij maar 1 embryo per keer mag terugplaatsen omdat ik een kleinere baarmoeder heb.
4 weken geleden ben ik begonnen met een diëtiste en ik ben 5 kilo afgevallen. Nog 15kg en ik mag terug starten.

ikke81
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 oktober 2012, 12:16

Bericht door ikke81 » 25 juni 2013, 21:28

Merci om te antwoorden. En inderdaad je voelt jezelf ook een pak beter als je minder zwaar bent.
Momenteel ben ik 12 kilo kwijt en heb nu een BMI 29,9. Maar zowel in Leuven als in Genk is hier nooit iets van gezegd. Alleen nu gewoon: "Elk kilootje lichter is welkom".
Hopelijk mag het zich ook vertonen in een positief resultaat, want in juli gaan we er nog eens voor. En wie weet...

En flien: Geniet maar van je wondertje!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten