Zwanger worden na BBZ

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Mama van Mathisje W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 augustus 2013, 13:24

Zwanger worden na BBZ

Bericht door Mama van Mathisje W. » 19 augustus 2013, 13:34

Even voorstellen: ben mama van Mathis (22 maanden) en willen sinds juli 2012 opnieuw zwanger worden. Omdat mijn vriend medicatie neemt voor psoriatische artritis (Enbrel) raadde de gynae ons aan van zijn vruchtbaarheid te laten testen in Leuven. Met hem alles ok, maar ik bleek 1 verstopte eileider te hebben. De gynae vertelde ook dat ik meer kans had op een BBZ; ik heb dat toen wel serieus genomen, maar gingen er niet van uit dat het bij ons zou gebeuren. In februari van dit jaar dus zwanger, maar paar dagen later ging het mis en ben ik geopereerd van een BBZ. Mijn eileider (die toch niet goed functioneert) konden ze niet weghalen omdat de zwangerschap te dicht bij de baarmoeder zat... Kans dat het opnieuw gebeurt is dus nog steeds heel reëel. De nasleep van de operatie liet zich ook nog gelden want mijn Hcg waarden daalden niet en ben dus ook nog behandeld met Methotrexaat waardoor we 3 maanden niet mochten zwanger worden. Nu zitten we in ronde 2 sinds het opnieuw proberen en heb ik pijn in mijn rechterheup en onderrug (al een paar dagen). Ik had dit ook bij die BBZ en uiteindelijk eindigde dat dus in die immense pijn en overgeven van de pijn. Ik heb heel veel bang dat het opnieuw een BBZ is. Heb geen echte andere zwangersschapssymptomen (had ik bij de eerste zwangerschap ook wel niet echt). Heb ook al een testje gedaan, maar dat is nog te vroeg ook want donderdag is pas mijn NOD. Herkent iemand mijn verhaal? Of zou die pijn ook in een 'normale' zwangerschap kunnen voorkomen? Ik wil er gewoon goed op tijd bij zijn deze keer en niet meer zo moeten afzien moest het een BBZ zijn...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten