BRCA met PGD IVF

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Hilke.
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 juli 2013, 19:04

BRCA met PGD IVF

Bericht door Hilke. » 24 augustus 2013, 18:56

Dit bericht heb ik naar Leen gestuurd, moest nog iemand geïnteresseerd zijn...

Hey Leen,

Dit forum is verbonden met mijn email op die manier word ik op de hoogte gebracht van nieuwe berichten :). Moest je iets willen vertellen, zal je dus niet te lang moeten wachten op een reactie ;)

Ik heb nu dus mijn eerste afspraak gehad vorige week woensdag. 1 op de dienst erfelijkheid en 1 op het fertiliteitscentrum bij Dr. De Neubourg. Het is best dat je dezelfde dag een dubbel afspraak regelt, anders moet je nog eens terug gaan :).

Ik had bij dr. De Neubourg een heel goed gevoel. Het is een vrouw en ze is heel spontaan, open en vriendelijk.

Ze hebben die woensdag bloed afgenomen om onze chromosomen na te kijken, zodanig dat ze weten wat ze van het embryo kunnen verwachten.

Hiernaast moeten we in de komende maand verschillende vruchtbaarheidsonderzoeken doorlopen. Dit doen ze zodanig dat ze niet voor verrassingen komen te staan.
Voor mij is dat een inwendige echo en een hysto..blabla.. (waarmee ze met een camera in de baarmoeder gaan kijken) :)
En terug een bloedafname tussen de 2de en de 5de dag van de regels, om te weten hoe de hormonenspiegel in mijn lichaam is.

Mijn partner moet een spermacontrole laten doen volgende week en de bespreking hiervan is begin november.

Uum wat nog :) ah, De biopsie van het embryo (waarin ze gaan kijken of het al of niet de mutatie heeft) moet in Brussel gebeuren. Wij gaan daar zelf niets van ondervinden, maar we moeten wel 1 of 2 keer naar Brussel gaan om de procedure daar ook op te starten. Verder kan alles in Leuven gebeuren.

Ik denk dat we onze eerste poging gaan kunnen wagen begin volgend jaar (hoop ik).

Ik heb ook wel het idee dat de natuur moet beslissen wie er op de wereld gezet wordt, maar wij kunnen onze kinderen erfelijk met iets belasten. Ik vind dat het onze taak is om dat te voorkomen. Ik wil dat mijn kinderen zich hierover niet moeten druk maken. Dat had mijn moeder ook zo gewild. Voor mij is er geen keuze, ik wil nooit meer hetzelfde meemaken als in mijn jeugd. Eén litteken om mijn hart is genoeg.

Moest je nog vragen hebben, laat maar weten ;)

Groetjes,
Hilke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten