2 miskramen op 6 maanden tijd...

Algemeen Discussieforum
Janelle
Berichten: 24
Lid geworden op: 2 december 2013, 14:35

Bericht door Janelle » 28 januari 2014, 15:12

Hoi Hoi iedereen,

Hierbij een nieuwe update.

Gisteren ben ik naar de gynaecoloog geweest voor een nacontrole van de curretage die ik in december gehad heb. Alles was in orde. Analyse van het vruchtje wees niets uit. Had ook nog een uitstrijkje laten doen in december en de resultaten hiervan waren ook goed.
De gynaecoloog zei dat we er zeker weer voor konden gaan, de we de natuur zijn weg moeten laten gaan.
Ik heb beslist om dan ook nog geen verdere testen te doen. Ik zal nog één keer zo proberen en mocht het opnieuw uitdraaien op een miskraam, dan zullen testen afgenomen worden.

De gynaecoloog was echt rustig en meegaand gisteren. Hij had echt een luisterend oor. Hij pepte me zelfs wat op vond ik. Hij zei namelijk: als je in mijn wachtzaal rondkijkt zie je allemaal dikke buiken rondom je. Maar geloof me, zei hij, ze hebben er soms héél veel moeten voor doen om zo'n buikje te hebben, alleen zie jij enkel het resultaat en niet de moeite of de miserie die ze gehad hebben. Hij zei ook: als je bv op een groot evenement bent en je ziet 100 vrouwen rond je, wees maar gerust dat er meer vrouwen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt dan dat je op het eerste zicht zou denken.

Dus ja, in maart vorig jaar gestopt met de pil, we zijn nu bijna 1 jaar verder en terug op status 0,ook al heb ik er al een jaar opzitten met ups en downs op dat vlak. Ik voel het terug aan als een nieuwe start. Ik probeer mijn miserie van afgelopen jaar wat te vergeten (ook al vergeet je het nog écht, maar doe je maar alsof...) en probeer ik vooruit te kijken en heb ik goede moed op wat komt. Heb net even een berekeningetje gemaakt en ik zou mijn volgende vruchtbare periode rond 8/02 moeten hebben. We gaan er dus weer tegenaan en hopelijk dit keer meer succes. 3x = scheepsrecht? I hope so...

Hoe gaat het met jullie allemaal? Er wordt zo weinig gereageerd vind ik. Wel spijtig. Ik probeer jullie hoe dan ook een update te geven van elke stap die gezet wordt. Zo hoop ik een steun te zijn voor mensen die dit ook meegemaakt hebben of - helaas- nog zullen meemaken.

Veel liefs
Janelle.

Janelle
Berichten: 24
Lid geworden op: 2 december 2013, 14:35

Bericht door Janelle » 9 februari 2014, 14:10

Beste meisjes,

Hier ben ik dan weer met een update.
Ik ben momenteel bezig met ovulatietesten om te zien of mijn cyclus weer wat normaal wordt nadat alles overhoop lag door zwangerschap/ curretage. En ik heb vandaag een positieve ovulatietest gehad :) Dus ik denk dat ik vanavond maar eventjes ga klussen :)

Gisteren kreeg ik te horen dat mijn schoonzus zwanger is van hun eerste kindje... Ben heel blij voor haar, maar voel zeker ook een vorm van jaloezie.
Het zou zo fijn zijn mocht hun kindje en het onze weinig schelen in leeftijd. Dus ja... we doen ons best :)

Veel liefs
Janelle

Janelle
Berichten: 24
Lid geworden op: 2 december 2013, 14:35

Bericht door Janelle » 9 februari 2014, 14:10

Beste meisjes,

Hier ben ik dan weer met een update.
Ik ben momenteel bezig met ovulatietesten om te zien of mijn cyclus weer wat normaal wordt nadat alles overhoop lag door zwangerschap/ curretage. En ik heb vandaag een positieve ovulatietest gehad :) Dus ik denk dat ik vanavond maar eventjes ga klussen :)

Gisteren kreeg ik te horen dat mijn schoonzus zwanger is van hun eerste kindje... Ben heel blij voor haar, maar voel zeker ook een vorm van jaloezie.
Het zou zo fijn zijn mocht hun kindje en het onze weinig schelen in leeftijd. Dus ja... we doen ons best :)

Veel liefs
Janelle

DVO Marijke
DVO Moderator
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 augustus 2013, 10:10

Bericht door DVO Marijke » 10 februari 2014, 14:03

Wij duimen alvast voor een positieve verrassing deze maand !


Het DVO-bestuur

Janelle
Berichten: 24
Lid geworden op: 2 december 2013, 14:35

Bericht door Janelle » 19 februari 2014, 10:46

Dag allemaal,

Pfff, heb een off-day vandaag.
In de laatste anderhalve week heb ik van 3 mensen (2 vriendinnen en mijn schoonzus) gehoord dat ze zwanger zijn. En mijn allerbeste vriendin is 2 weken geleden bevallen van haar 1e kindje...
Mijn schoonzus heeft het ons uiteraard persoonlijk verteld, die andere 2 meisjes hebben mij gisteren en eergisteren een smsje gestuurd. WAAROM lukt dat bij iedereen en bij mij niet?? Waarom moet ik 2 miskramen hebben en heeft iedereen rondom mij geluk?
Het is grof om te zeggen, maar ben nog nooit zo jaloers geweest op hen dan dat ik ooit op iemand geweest bent. Erg,é... Zo herken ik mezelf echt niet. Dit ben ik niet.
Ik mag mijn facebook niet opendoen ofwel staan er aankondigingen van zwangerschappen in, ofwel bevallingen, de allereerste foto's van hun kinderen. Op mn gsm krijg ik smsen van allerhande mensen om hun leuke boodschap aan iedereen over te brengen... Op het werk zijn er 2 dames zwanger en we zijn maar met 30 mensen. Ze praten dan ook niet over iets anders dan over hun zwangerschap...
Soms denkt men: als je zwanger wil zijn en het lukt niet, dan focus je je teveel op de dikke buiken rondom je, het wordt een obsessie.... MAAR HEB IK IN MIJN GEVAL ANDERE KEUZE???? Ze bieden het mij allemaal op een schoteltje aan.

Het leven is soms toch wel hard hoor.
écht hard....

xxx
Janelle

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 februari 2014, 10:58

lieve schat ik begrijp je helemaal!! dat gevoel herken ik uit de duizend.. het lijkt ook alleen maar erger te worden.. en steeds meer mensen.. ik heb op bepaald moment facebook bijna niet meer opengedaan.. misschien 1 keer om de twee weken..
We zijn nu eenmaal op een leeftijd dat het gewoon bij iedereen tijd is voor mama en papa te worden..

Ik ben zelf nu 15 weken zwanger en ik deel dit niet op facebook.. ik wil niemand tegen de borst stoten.. en diegene die het wisten dat we probeerden die weten het.. is het voornaamste voor ons..
Dikke knuffel en hopelijk behoor je snel tot de gelukkigen..

Op die off days! huil dan eens goed! en vloek eens goed! wees heus maar kwaad op alles en op iedereen!!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 februari 2014, 11:03


Stip
Berichten: 97
Lid geworden op: 6 februari 2014, 14:26

Bericht door Stip » 19 februari 2014, 11:30

Vraagtekens, wat een prachtige tekst! En zo ongelofelijk herkenbaar!

Janelle, véél succes, ik volg en duim héél hard mee! En huil inderdaad maar eens goed! Ik kan me niet voorstellen wat je al hebt doorgemaakt, mijn situatie is niets vergeleken met de jouwe, maar wil toch even laten weten dat ik meeleef (heb het vandaag pas voor de eerste keer gelezen)

Hier is het ook extreem met de zwangerschappen in mijn omgeving. Babyboom, letterlijk. 3 vriendinnen die deze maand moeten bevallen, 2 andere in mei-juni, schoonzus zwanger, nicht zwanger, beste vriend van mijn man, ... en ik vergeet er zeker nog een paar. En al een paar daarvan voor hun tweede, en wij waren tóen al aan het proberen voor ons eerste!

Facebook is echt iets wreed, want daar word je nog maar eens geconfronteerd. Ik ben nu zelf na 2 jaar proberen en 2 ICSI's 6 weken zwanger, maar nog héél afwachtend, maar zal ook niet mijn vreugde gaan rondbazuinen, omdat ik weet hoeveel pijn het kan doen.

Janelle
Berichten: 24
Lid geworden op: 2 december 2013, 14:35

Bericht door Janelle » 19 februari 2014, 11:31

Hey Vraagtekens,

Hartelijk dank voor je lief en oppeppend berichtje. Dat had ik echt nodig. Echt merci.
Heb het soms echt niet gemakkelijk. Ik vraag me soms af waarom het me niet gegund is.
Ik ga 5 op 7 fulltime werken en leef dus niet van één of ander OCMW, ik probeer goed en lief te zijn voor mijn vrienden en familie, ik rook niet, geen drugs, ik drink mss 2 glazen per maand, ik doe mijn best om gezond te eten, ik hang niet in discotheken de zaterdag tot de zondagmorgen...
Ik vind dat ik dat echt niet verdiend heb.
Als er een god zou bestaan, zou die god dan niet zien dat ik een kind wél een huis en een thuis zou kunnen bieden, dat een kind van mij niét op straat hoeft rond te hangen, honger te lijden of wat dan ook?

Ik hoop dat ik dit jaar toch eens geluk mag hebben hoor. Heb er echt nood aan.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 februari 2014, 12:08

Graag gedaan en ik begrijp je woede..

die dingen heb ik ook gezegd.. wij hebben alles wat we moeten hebben, goeie job.. mooi huis met ruimte voor kindjes.. goede familie omgeving.. wij roken niet.. drinken niet.. gaan niet uit.. enzo enzo..

maar da heeft er allemaal niets mee te maken he..
Het is gewoon het lot.. en daar kan je helaas weinig aan doen.. 1 ding is gewoon zeker.. wij zijn zodanig sterk dat wij dit aankunnen én ons kindje gaat het meest gewenste kindje van de wereld zijn!
zo moet je het zien..
en elke nee is een stap dichter bij een ja..

Janelle
Berichten: 24
Lid geworden op: 2 december 2013, 14:35

Bericht door Janelle » 20 februari 2014, 8:35

Dag Stip,

Bedankt voor je lieve woorden.
Ze betekenen echt veel voor mij.

Als ik het zo lees, heb je ook al je porties miserie achter de rug om zwanger te worden...
Maar denk dat jij een levendig voorbeeld bent van: de aanhouder wint want je bent zwanger! Ik begrijp je voorzichtigheid. Beter dan wie ook denk ik met mijn 2 miskramen.
Men zegt wel, je mag niet doemdenken en effectief, dat mag je ook niet, maar toch blijft het wel in je hoofd rondspoken,é. Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat je zwangerschap perfect zal verlopen met een wolk van een baby als afloop!

Normaal gezien moet ik dit weekend mijn maandstonden krijgen. Ik hoop natuurlijk dat ik ze niet krijg en dat ik een positieve test mag afleggen, maar dat zou wel héél vroeg zijn,é.

Heb gisterenavond mijn reis geboekt. Ik twijfelde tussen een autoreis en een vliegreis. Ook mede door een eventuele zwangerschap die kan volgen. Ok, vliegen mag zeker als je zwanger bent dat weet ik wel, maar mss dat ik minder goed tegen de hitte zou kunnen als ik bv in juli naar Egypte zou gaan waar het 40 graden is... Gek dat een mens aan al die zaken denkt al voor men zwanger is...
We hebben geopteerd voor 10 dagen Cote d'Azur, een hotelletje in St Maxime. Een klein, typisch provençaals hotelletje, dat zie ik wel zitten. Ik zat gisteren wel te denken: zou ik daar aan het zwembad zitten met of zonder dikke(re) buik?
Ik zou zoooo gelukkig zijn...

Ik ben nu 28 jaar en heb soms het gevoel dat ik echt al oud begin te worden om kinderen te hebben. Ik was 27 toen we beslisten om ervoor te gaan. Voor die leeftijd was ik er eerlijk gezegd niet klaar voor en dacht ik ook nooit aan kinderen. Dus op mijn 25e of zo zou ik nooit begonnen zijn aan dit avontuur. Maar nu ik 28 ben, denk ik daar wel meer over na, over die leeftijd. Want stel dat ik snel geluk zou hebben, dan ben ik sowieso al 29 tegen dat ik mama ben. En met al mijn miserie van het afgelopen jaar, kan daar misschien nog enkele jaar aan toegevoegd worden als ik in de medische molen belandt en niet op de natuurlijke manier.
Hoe staan jullie daar tegenover?

Vele groetjes
Janelle

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 20 februari 2014, 10:58

schatke.. ik was ook voor mijn 26 niet klaar voor mama te worden hoor!
en toen ik dan ook nog eens hoorde dat we geen kindjes konden krijgen samen storte mijn hele wereld in..
antwoorden toen van dichte familie, dokter.. mevrouw u bent nog jong.. maar gelukkig vroegen we het toen want! voor alles effectief onderzocht was, alles goedgekeurd was voor donor, waren we al een jaar verder.. zonder 1 poging.. ondertussen ben ik een maand 28 en 15 weken zwanger..
Ik begrijp je idee volledig.. ik kon me ook niet voorstellen om veel ouder mama te worden voor de eerste keer..

Lieve schat! het gaat gewoon goedkomen nu!
ben er helemaal zeker van!!
knuffie

Janelle
Berichten: 24
Lid geworden op: 2 december 2013, 14:35

Bericht door Janelle » 20 februari 2014, 11:37

Dag Lieve Vraagtekens,

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat alles nu supergoed mag verlopen voor jou en dat je binnen enkele maanden je baby'tje in je armen mag houden!! Je bent de 'kritische' weken gelukkig al voorbij, nu kan je vooruit denken! Kinderkamer, spulletjes kopen, een naam kiezen... Let the fun part begin :)
Ik ben echt superblij voor jou want je verdient het echt! Ben ervan overtuigd dat je een schitterende mama zal zijn!

We hebben het allemaal niet voor het kiezen,é. Het is niet dat we maar aan de kassa moeten betalen en dat we een kindje zouden kunnen kopen. Was het maar waar, het zou een pak makkelijker zijn,é :)

Ik vermoed dat ik wel ga mogen rekenen dat ik 30 of meer zal zijn als ik realistisch ben. Ik hoop gewoon dat ik niet al te veel in die medische molen moet terechtkomen met testen hier, testen daar. We hebben beslist om het nog 1x op de natuurlijke manier te proberen, maar als dat slecht afloopt, dan zijn we vertrokken voor lang denk ik... Ik zie daar echt tegenop.
Soms vraag ik me af, tot hoe ver wil je daarin gaan... Want emotioneel is het echt een rollercoaster waarin je vertoeft en lichamelijk is het ook niet alles...

Veel liefs
Janelle

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 20 februari 2014, 12:03

Weet je wat misschien eens geen slecht idee is is eens bij de huisarts algemeen bloedonderzoek te laten doen.. checken op alles.
Dan weet je ook al weer wat meer!

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 20 februari 2014, 16:28

Volhouden Janelle, hoe moeilijk het ook is.
Elke dag is een dag die je overwint zolang je liefste wens nog niet is uitgekomen, ik herken het gevoel. Automatische piloot en blijven gaan tot het eindelijk wel goed mag gaan.
Je kent mijn verhaal, bij ons is het de vierde keer (natuurlijk) gelukt, ik duim dat het voor jou dat het de volgende keer gewoon goed mag gaan.
Heel dikke knuffel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten