Blijven hopen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
ELuypaert
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 december 2013, 19:16

Blijven hopen

Bericht door ELuypaert » 2 december 2013, 19:52

Hallo,

In het kort,
Onze behandeling: icsi
Duur tot het wonderlijk geluk: 4 jaar
Wonderlijk geluk: een zoontje, geboren op 30 okt 2013
Ingevroren embryo dat teruggeplaatst werd.

Ik heb mezelf beloofd om mijn verhaal neer te schrijven op de website om andere lotgenoten te helpen in hun strijd naar het zwanger worden en zwanger blijven.
4 jaar geleden voelden mijn man en ik ons klaar om zwanger te worden. Een logisch gevoel waar men een logisch gevolg verwacht, zwanger worden. Die logica werd na een jaar proberen zonder resultaat afgebroken. Na het stoppen met de pil kreeg ik zes maanden mijn regels niet. Voor de gynaecoloog was dit duidelijk, PCOS. Onze wereld stort in. Huilen, huilen, huilen. Mijn huisdokter sprak PCOS tegen. Zij constateerde dat er nooit iets mis was met mijn hormonenhuishouding. Ondertussen had mijn man zich ook laten testen en daar bleek ook een probleem te zijn. Onze wereld zakt voor een tweede keer volledig in elkaar.
Na reeds 2verse pogingen icsi en een 5tal cryo-terugplaatsingen en telkens mislukt (veel medicatie, hyperstimulatie) buiten 1 miskraam gerekend (5 weken), besloot ik een tweede opinie te vragen bij een gynaecoloog in Asse. Niets mis met me. Alles prima in orde. Derde opinie gynaecoloog in DILBEEK. Weer niets mis met me, alles in orde. Bij deze gynaecoloog is het gelukt. Zwanger van een cryo-terugplaatsing. De terugplaatsing gebeurde tijdens een natuurlijk cyclus, dus ik heb geen medicatie moeten nemen, enkel Pregnyl. Dr Platteau in DILBEEK is aan te raden. Hij heeft al veel ervaring en is louter met fertiliteit bezig, geen verloskunde. Betekent zeer veel, want de dokter heeft meer tijd voor je en concerteert zich enkel op het zwanger worden van de patiënt.
Bovendien wijst de hyperstimulatie bij de eerste behandeling op het feit dat ik een overdosis aan medicatie heb gekregen.
Tijdens de zwangerschap waren we nog steeds niet gerust, want de eerste drie maanden enkele malen hevig bloedverlies. Telkens een spoedecho gedaan en steeds was onze zoon spartelend en gezond aan het bewegen.
Raad dat ik kan meegeven:
- vraag meerdere opinies. Ga naar meerdere gynaecologen. Dr Platteau is zeker aan te raden.
- bloedverlies tijdens de zwangerschap is niet vreemd. Komt vaker voor.
- je hebt elkaar nodig. Praten praten praten.
- probeer je dagdagelijkse activiteiten aan te houden. Zet deze activiteiten niet opzij voor de behandeling. Maar wees wel bewust dat de behandelingen tijd en energie kosten, zowel mentaal als fysiek. Hoe rustiger je bent tijdens de behandeling, hoe beter.
- focus niet te veel op de behandeling. Doe gewoon. Dit hoorde ik zelf ook 100 keer tijdens de behandeling en op dat moment had ik er geen boodschap aan, maar het is waarheid.
Groetjes en onnoemelijk veel steun, volharding en moed aan mijn lotgenoten!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten