Zou ik me laten testen of niet?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Scooby
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 januari 2014, 1:46

Zou ik me laten testen of niet?

Bericht door Scooby » 31 januari 2014, 2:01

Hallo,

Ik ben een man van 18 jaar wiens zich afvraagt hoe groot de kans is dat ik onvruchtbaar ben. De reden waarom ik me dit afvraag is omdat ik tot hiertoe alles al heb gedaan wat niet gezond is voor de vruchtbaarheid...

Op m'n 15e ben ik intensief begonnen met het roken van sigaretten & cannabis... Op latere leeftijd (+- 17) is mijn druggebruik ook erger geworden en begon ik met het gebruiken van speed & xtc... Verder heb ik ook andere drugs occasioneel gebruikt maar nooit erg regelmatig. Ondertussen ben ik gestopt met het gebruiken van speed. Ik blow nu nog wekelijks en roken doe ik ook nog steeds dagelijks, xtc is ondertussen enkel iets voor gelegenheden geworden.

Op seksueel vlak ben ik nooit erg actief geweest, heb nog maar enkele malen gevreeën maar masturbeer me wel dagelijks (slaapritueel).

Met het ouder worden is het nu tot me doorgedrongen dat ik door deze levenswijze waarschijnlijk onvruchtbaar kan zijn.. Nu vraag ik me af, zou de kans zo groot zijn? Aangezien ik heel erg graag een kind of kinderen zou willen zit ik met deze vraag toch gekweld...

Grtz :oops:

DVO Marijke
DVO Moderator
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 augustus 2013, 10:10

Bericht door DVO Marijke » 31 januari 2014, 11:02

Dag,

De levensstijl die je beschrijft is inderdaad nadelig voor je vruchtbaarheid maar dit is gelukkig wel omkeerbaar. Het is goed dat je hier op jonge leeftijd aandacht aan besteedt, zeker als je later kinderen wil.
Je zou inderdaad een afspraak kunnen maken met een androloog die een spermaonderzoek kan uitvoeren maar veel beter is het alvast wat positieve veranderingen aan te brengen in je levensstijl : voldoende sporten, roken afbouwen, fruit en groenten op het menu zetten, GSM en laptop uit de buurt van het kruis verwijderd houden...
Dit kan je later een hoop ellende besparen.

Succes !

Scooby
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 januari 2014, 1:46

Bericht door Scooby » 31 januari 2014, 13:10

DVO Marijke schreef:Dag,

De levensstijl die je beschrijft is inderdaad nadelig voor je vruchtbaarheid maar dit is gelukkig wel omkeerbaar. Het is goed dat je hier op jonge leeftijd aandacht aan besteedt, zeker als je later kinderen wil.
Je zou inderdaad een afspraak kunnen maken met een androloog die een spermaonderzoek kan uitvoeren maar veel beter is het alvast wat positieve veranderingen aan te brengen in je levensstijl : voldoende sporten, roken afbouwen, fruit en groenten op het menu zetten, GSM en laptop uit de buurt van het kruis verwijderd houden...
Dit kan je later een hoop ellende besparen.

Succes !
Dankjewel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten