Astrid Theunissen - Slappe zakken

Algemeen Discussieforum
Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Bericht door Wies » 4 maart 2014, 13:16

Hoi Mindy,

Ik heb dit topic een eindje gevolg. Aanvankelijk vond ik het echt vreselijk wat je schreef en kon ik me er echt niet in vinden. Nu ik je laatste post lees, denk ik dat ik al beter begrijp vanwaar je komt. Ik ben nog steeds niet akkoord met wat je aanvankelijk schreef. Maar de situatie die je nu uitlegt, werpt wel een ander beeld. Een beeld waar beide partners een traumatische jeugd hebben ervaren, die nu een grote impact heeft op de kinderwens.

Er zijn zoveel verschillende motieven om een kind te krijgen, de ene al beter dan de ander. En als ik het puur rationeel bekijk, is een kinderwens inderdaad egoïstisch, vanuit verschillende perspectieven. Maar je geeft aan dat je vooral een kind wil om het liefde te geven en het niet wil belasten met eigen aspiraties en ambities. En dat kan ik enkel toejuichen.

Alleen is het voor jou nu nog een grote vraag op welke manier je een kind krijgt en of die manier ook ethisch te verantwoorden valt.
Het is in ieder gveval al goed dat je met je partner hebt gesproken en hem duidelijk hebt gemaakt dat hij je kinderwens niet mag bagatelliseren. Mij lijkt het dat zijn ervaringen uit het verleden een belemmering vormen voor een kinderwens. Daarom denk ik dat het misschien goed is dat jullie (als dat nog niet het geval is) dit eens bespreken met een professionnal, die kan helpen bepaalde zaken uit het verleden een plaats te geven, zodat ze jullie toekomst niet beperkt.

Ik hoop in ieder geval dat je wens uit komt, en dat dit met je partner kan.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 4 maart 2014, 13:37

Hey Mindy

Je bent blijkbaar dan toch nog samen..

Goed dat je samen gepraat hebt.

Ik begreep jouw eerste bericht wel, met dat ik al deel van je verhaal kende van ervoor. maar toch kwamen sommige zaken raar over.

Ik hoop echt dat jouw ventje idd voor jullie wens zal kiezen.
Idd een gesprek met een deskundige zou eens geen kwaad kunnen misschien..

succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten