Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Algemeen Discussieforum
Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Valaki » 16 juli 2014, 11:12

Setta schreef: Als je 25 jaar bent kan je alvast eens contact opnemen met Leuven(ik dacht het UZ Leuven). Het lijkt mij dat ze daar vriendelijk zijn en je een gepaste uitleg geven.
Genk is niet bepaald een optie(als ik het me goed herinner is het vanaf 27 jaar).

UZ Gent is samen met het Jan Palfijn inderdaad het enige ziekenhuis dat mensen ontvangt onder de 25 jaar.

Zelfinseminatie daar begin ik niet aan. Ik vind dat persoonlijk niet echt respectvol tegenover je kindje(mijn persoonlijke mening natuurlijk).
In Leuven kan je ook niet terecht. In LIFE moet je minstens 30 zijn, en het UZ behandelt geen alleenstaanden.

Ik begrijp absoluut niet wat je niet respectvol vindt aan zelfinseminatie? Op welke manier is dat anders naar je toekomstige kindje toe dan inseminatie in een kliniek?
Ik heb uiteindelijk ook niet voor zelfinseminatie gekozen, dus daar niet van, maar ik begrijp je nu even echt niet.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Setta » 16 juli 2014, 23:35

@ Valaki: ik denk dat ik je gelijk moet geven wat UZ Gent betreft. Vandaag met de schrik in m'n broek naar Gent geweest( was heel vroeg vertrokken uit schrik te laat te komen ). Een wirwar van gebouwen, maar uiteindelijk met dank aan enkele behulpzame mensen de weg toch gevonden. Tijdens het gesprek met de gynaecoloog werd enkel over geld gesproken en vluchtig over de vragenlijst gegaan. Beetje in het genre van "ik ga je nu de procedure uitleggen, maar ik moet je ook alvast zeggen dat je 500 euro zal moeten betalen. Dat is voor de administratie". Ik vond dit schandalig veel en stelde ook meteen de vraag of ik hier iets van terug kreeg van mijn ziekteverzekering als bleek dat ik niet werd toegelaten. Antwoord was "neen, de psychologen hebben ook hun onkosten, het ziekenhuis ook". Kan iemand dit begrijpen?? 500 euro!! Dure psychologen en dure stafvergadering!! En dan krijg je niets terug van de ziekteverzekering, dat is al helemaal vreemd vind ik.

Vervolgens naar een soort consulente geweest die sprak meteen (ik zat pas neer) over "vooraleer ik u de uitleg geef moet er eerst gesproken worden over de centjes die betaald moeten worden". (haar letterlijke woorden). Nadat 500 euro gestort is mocht ik pas naar de psycholoog. Hoe sneller ik stort, hoe sneller ik mag gaan. Dan zou de procedure 4 maanden kunnen duren.

Nadat ik er een paar uurtjes over nagedacht had kreeg ik zo'n akelig gevoel dat hier precies aan oplichterij gedaan wordt. Iemand nog dit idee?

Ik ga morgen, op hoop van zegen, naar het Jan Palfijn bellen. Hopelijk gaan ze me daar niet zeggen dat ze geen mensen onder 25 behandelen(gaat zeer hard aankomen).

Ben even nog altijd niet goed van deze dag. Ik heb een sterke weerbaarheid, maar als het over zoiets belangrijks gaat... Ze doen in dit ziekenhuis precies of een kind is een hondje dat je gaat kopen. Dan moet je ook eerst een aanzienlijke som geld neertellen. Dat een kind geld kost: dat weet iedereen. Maar dat een ziekenhuis zo'n veel te grote som geld mag vragen zonder eigenlijk enige vorm van bewijs: dat dit kan in een land als België waar je als burger gek wordt van de vele regeltjes...daar kan ik even niet bij. Sorry.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Setta » 16 juli 2014, 23:37

@Valaki: zelfinseminatie geeft mij een beeld van mezelf die sperma heeft gekregen en dat zelf even snel inbrengt. Voor mij is dit een beeld dat mijn maag doet keren omdat ik vind dat een arts zoiets moet doen. Dat geeft mij precies het gevoel dat ik dan meer kans heb op een gezonder kindje. Zo maar een zaaddonor zelf zoeken... lijkt mij Science fiction.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Valaki » 17 juli 2014, 10:34

Heb je dan ook het idee dat mensen die op een natuurlijke manier aan kinderen beginnen meer kans hebben op een kindje dat minder gezond is? :?

Sorry dat ik hier zo op in ga, maar ik heb het idee dat je een beetje een vertekend beeld hebt hierover, en dat je daardoor niet alle opties en hun voor- en nadelen in overweging neemt. Het voordeel van een kliniek is dat je absoluut zeker bent dat de donor nooit in the picture kan komen en dat ze er snel bij zijn als er je bijvoorbeeld een vruchtbaarheidsprobleem zou hebben. Nadeel is dat je kindje nooit zijn biologische achtergrond zal kunnen achterhalen, dat het veel geld kan kosten en dat je van in het begin in een erg medische situatie zit, voor iets dat in wezen een heel natuurlijk proces is (m.a.w., bereid je maar voor op de vele bloedafnames/inwendige echo's/hormonale stimulering met pillen of injecties; enfin, echt niet zo'n prettige situatie hoor).

Voor een gekende donor kiezen (wat overigens redelijk los staat van al dan niet naar een kliniek gaan, want je kan ook met gekende donor naar een kliniek) betekent overigens niet "zoek een random kerel op internet uit", hè.

Bij het Jan Palfijn gaan ze zeker niet moeilijk doen over je leeftijd. Ik heb nog nooit geweten dat ze iemand weigerden, en ik heb al zeker weet van iemand van 21 die er terechtkon. En ik was zelf 24.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Setta » 17 juli 2014, 15:39

Wederom bedankt voor je antwoord Valaki, vind het erg prettig dat ik met mensen in contact kom die weten waarover ze spreken.

Het idee dat ik mezelf zou insemineren blijft me gewoon vreemd. Dat is wellicht dom van me, of onbegrijpelijk voor veel mensen, maar zo komt het bij mij wel over. Ik heb het idee dat ik, om respectvol tegenover m'n kind te zijn, het op een professionele manier moet doen. Begrijp me niet verkeerd: hoe minder dokters aan me moeten zitten: hoe liever(ben nogal een preutse op dat vlak), maar in een ziekenhuis heb je, als ze niet enkel geld belust zijn, de garantie dat ze hun werk goed doen. (ik kan het zelf allemaal niet zo goed uitleggen, het is eerder een gevoel).

Ik ga nu ook eens contact opnemen met het Jan Palfijn in Gent. Hopelijk kan het me daar lukken.
Moet je daar ook zo veel geld neertellen, of is het daar eerder een persoonlijke keuze?
Hoe zit het met wachttijden en dergelijke? Is het ziekenhuis goed bereikbaar?(er is er eentje naar het schijnt aan het st-Pieter station).
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Valaki » 17 juli 2014, 17:35

Setta schreef: Ik ga nu ook eens contact opnemen met het Jan Palfijn in Gent. Hopelijk kan het me daar lukken.
Moet je daar ook zo veel geld neertellen, of is het daar eerder een persoonlijke keuze?
Hoe zit het met wachttijden en dergelijke? Is het ziekenhuis goed bereikbaar?(er is er eentje naar het schijnt aan het st-Pieter station).
Voor de inseminatie heb ik per ronde iets minder dan € 300 neergeteld. Dat lijkt me een redelijk aanvaardbaar bedrag als je het vergelijkt met andere klinieken. De grootste kost zit altijd in het donorzaad.

Als je belt voor een afspraak kan je meestal heel snel daar terecht. Tot vorig jaar moest je 3 maanden wachten voor een eerste consultatie, maar dat lijkt nu helemaal niet meer te zijn. Nu kan het zijn dat je in dezelfde maand nog op gesprek kan. In dat gesprek vraagt dr. Decleer bijna niks, alleen algemene medische informatie. Hij vraagt wanneer je volgende cyclus is, en als je wil kan je die cyclus al meteen van start gaan. Meestal sta je na minder dan 5 minuten weer buiten. Verwacht je dus niet aan een ondervraging o.i.d.: als je erheen gaat moet je zelf al 100% zekerheid hebben over wat je wil doen. Pas als je voor jezelf beslist hebt, ik wil volgende cyclus starten, zou ik hen contacteren.

Afgelopen weekend ben ik te voet gegaan van af het station (het was mooi weer), en toen was ik een halfuur onderweg. Er zijn ook wel genoeg bussen die daarheen rijden, of je kan de tram nemen (vb. tram 4 en die rijdt heel vaak).
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Setta » 21 juli 2014, 20:43

Sorry dat ik nu pas reageer. Fijn om te horen dat het Jan Palfijn zo toegankelijk is.
Zijn er bepaalde dingen waar jij je vragen stelt, twijfels zeg maar?
Ik stel mij eigenlijk de vraag hoe het kan dat ze bij het Jan Palfijn zo snel werken en elders zo traag....
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat er voor mij nog een optie is, maar ik wil zo veel mogelijk op zeker spelen.
Aan jou kan ik dit vragen: jij bent er mee bezig.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Valaki » 22 juli 2014, 14:57

Dat is mij dus ook helemaal niet duidelijk...
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Setta » 31 juli 2014, 18:03

Ik heb vandaag naar het Jan Palfijn gebeld en heb een afspraak voor volgende week dinsdag met dokter Van Turnhout. Ik wilde graag een vrouwelijke arts omdat ik denk dat ik me daar meer bij op m'n gemak ga voelen.
Aan de telefoon wist een receptioniste me al te vertellen dat ze in dit ziekenhuis geen geld op voorhand vragen en dat veel terugbetaald wordt door het ziekenfonds.

Kent er hier iemand deze gynaecologe? Ik dacht dat enkel dokter De Cleer dit soort behandelingen deed, maar blijkbaar niet.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Setta » 6 augustus 2014, 14:33

Gisteren naar het Jan Palfijn geweest op afspraak bij dokter Van Turnhout. Aangenaam gesprek gehad, het voelde niet meteen aan als een kruisverhoor, maar ik moest toch wel enigszins verdedigen waarom ik op mijn leeftijd (23 jaar) geen man wou. Als je dat al zo vaak hebt moeten uitleggen wordt dat op den duur vervelend, maar goed: ik heb het nog maar eens uitgelegd. Vervolgens medisch onderzoek gehad: alles dik in orde(oef!!). Geheel pijnloos was dit niet, vooral het spectrum plaatsen was pijnlijk. Wel een hele opluchting toen ze zei dat alles in orde was met m'n eierstokken, baarmoeder....
Vervolgens naar het labo geweest om bloed te laten trekken(3 buisjes): pijnloos. Zeer goede verpleegster gehad.

Ik stel me wel de vraag of men mij niet gaat weigeren... De dokter zei dat ze het nu met haar team zou bespreken om te kijken of er een leeftijdsgrens gehanteerd werd. Thans aan de telefoon werd mij duidelijk gezegd dat het Jan Palfijn geen leeftijdsgrens hanteert, dat er zelfs mensen van 21 jaar ooit bevrucht/behandeld zijn geweest. Op hoop van zegen maar zeker? Of zit hier zo veel verschil tussen de artsen?
Nu moet ik binnen 2 à 3 weken een nieuwe afspraak maken, dan zou ze me meer kunnen vertellen. Dan moet ik de papieren meebrengen die ik nu heb moeten invullen. Vond het een beetje jammer dat dit niet allemaal meteen kon.. Gent is voor mij allesbehalve dicht bij de deur. Ze zei wel dat ik dan vanaf mijn eisprong volgende maand zou kunnen beginnen(ik kan het je verzekeren: kriebels in de buik op dat ogenblik!!).
Die afspraak ga ik zo dadelijk al laten vastleggen.

Fingers crossed!!

Alle antwoorden zijn welkom(al was het maar om me wat gerust te stellen)
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Valaki » 11 augustus 2014, 9:33

Setta schreef:Gisteren naar het Jan Palfijn geweest op afspraak bij dokter Van Turnhout. Aangenaam gesprek gehad, het voelde niet meteen aan als een kruisverhoor, maar ik moest toch wel enigszins verdedigen waarom ik op mijn leeftijd (23 jaar) geen man wou. Als je dat al zo vaak hebt moeten uitleggen wordt dat op den duur vervelend, maar goed: ik heb het nog maar eens uitgelegd. Vervolgens medisch onderzoek gehad: alles dik in orde(oef!!). Geheel pijnloos was dit niet, vooral het spectrum plaatsen was pijnlijk. Wel een hele opluchting toen ze zei dat alles in orde was met m'n eierstokken, baarmoeder....
Vervolgens naar het labo geweest om bloed te laten trekken(3 buisjes): pijnloos. Zeer goede verpleegster gehad.

Ik stel me wel de vraag of men mij niet gaat weigeren... De dokter zei dat ze het nu met haar team zou bespreken om te kijken of er een leeftijdsgrens gehanteerd werd. Thans aan de telefoon werd mij duidelijk gezegd dat het Jan Palfijn geen leeftijdsgrens hanteert, dat er zelfs mensen van 21 jaar ooit bevrucht/behandeld zijn geweest. Op hoop van zegen maar zeker? Of zit hier zo veel verschil tussen de artsen?
Nu moet ik binnen 2 à 3 weken een nieuwe afspraak maken, dan zou ze me meer kunnen vertellen. Dan moet ik de papieren meebrengen die ik nu heb moeten invullen. Vond het een beetje jammer dat dit niet allemaal meteen kon.. Gent is voor mij allesbehalve dicht bij de deur. Ze zei wel dat ik dan vanaf mijn eisprong volgende maand zou kunnen beginnen(ik kan het je verzekeren: kriebels in de buik op dat ogenblik!!).
Die afspraak ga ik zo dadelijk al laten vastleggen.

Fingers crossed!!

Alle antwoorden zijn welkom(al was het maar om me wat gerust te stellen)
Ah, ik reageerde net in het andere topic. :wink:
Komt goed!

Wel gek dat jij al een medische controle kreeg. Dat gebeurt bij dr. Decleer dus helemaal niet.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

angel1983

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door angel1983 » 11 augustus 2014, 14:25

Setta schreef:Gisteren naar het Jan Palfijn geweest op afspraak bij dokter Van Turnhout. Aangenaam gesprek gehad, het voelde niet meteen aan als een kruisverhoor, maar ik moest toch wel enigszins verdedigen waarom ik op mijn leeftijd (23 jaar) geen man wou. Als je dat al zo vaak hebt moeten uitleggen wordt dat op den duur vervelend, maar goed: ik heb het nog maar eens uitgelegd. Vervolgens medisch onderzoek gehad: alles dik in orde(oef!!). Geheel pijnloos was dit niet, vooral het spectrum plaatsen was pijnlijk. Wel een hele opluchting toen ze zei dat alles in orde was met m'n eierstokken, baarmoeder....
Vervolgens naar het labo geweest om bloed te laten trekken(3 buisjes): pijnloos. Zeer goede verpleegster gehad.

Ik stel me wel de vraag of men mij niet gaat weigeren... De dokter zei dat ze het nu met haar team zou bespreken om te kijken of er een leeftijdsgrens gehanteerd werd. Thans aan de telefoon werd mij duidelijk gezegd dat het Jan Palfijn geen leeftijdsgrens hanteert, dat er zelfs mensen van 21 jaar ooit bevrucht/behandeld zijn geweest. Op hoop van zegen maar zeker? Of zit hier zo veel verschil tussen de artsen?
Nu moet ik binnen 2 à 3 weken een nieuwe afspraak maken, dan zou ze me meer kunnen vertellen. Dan moet ik de papieren meebrengen die ik nu heb moeten invullen. Vond het een beetje jammer dat dit niet allemaal meteen kon.. Gent is voor mij allesbehalve dicht bij de deur. Ze zei wel dat ik dan vanaf mijn eisprong volgende maand zou kunnen beginnen(ik kan het je verzekeren: kriebels in de buik op dat ogenblik!!).
Die afspraak ga ik zo dadelijk al laten vastleggen.

Fingers crossed!!

Alle antwoorden zijn welkom(al was het maar om me wat gerust te stellen)
hoi Setta,
fijn te horen dat je nu een kliniek naar je wens hebt gevonden, fijn zo snel al je inseminaties
ik moet een jaar wachten (wachtlijst) maar dat is in een ziekenhuis in nederland.grAngela

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Setta » 24 augustus 2014, 18:33

Morgen moet ik dus terug naar mijn gynaecologe. Ze gaat me nu vertellen of ze me wil behandelen. Ik heb de documenten nog een keer nagekeken(documenten die ik moest ondertekenen en invullen, ik heb ze vorige keer gekregen). Op basis van het teamgesprek zal ik te horen krijgen of ze me zal behandelen. Ik heb nu al zenuwen, jullie mogen het gerust weten... Ik ga er echt naartoe met een bang, klein hartje. Vorige keer was ik vol vertrouwen en had ik totaal geen stress(ook al ging ik voor het eerst onderzocht worden door een gynaecologe, moest ik het voor het eerst bloed laten nemen...). Nu is dat anders. Ik heb er ook niet echt een goed gevoel bij. Wellicht door het negatieve verhaal van het UZ Gent, maar ik heb het gevoel dat ze me opnieuw gaan weigeren op basis van mijn leeftijd. Zou het echt vreselijk vinden... Weer opzoek gaan naar een andere arts, weer die wachttijd, weer die hoop... Duim allemaal mee als je wil!
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

kaat73
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 augustus 2014, 20:23

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door kaat73 » 25 augustus 2014, 9:01

Hallo Setta,

Ik begrijp dat je zenuwachtig bent voor vandaag, maar volgens mij zal je echt wel groen licht krijgen.
In JP zijn er niet echt 'teamvergaderingen' zoals in sommige andere ziekenhuizen.
Ze heeft zelf al aangegeven dat je rap zou kunnen starten en je had al een bloedonderzoek.
Komt in orde volgens mij.

Straks lezen we hier waarschijnlijke een positief berichtje...
Veel succes voor vandaag.
11/2017 1ste TP ECD dr Platteau, zwanger !

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Bewust alleenstaande mama (BAM) worden

Bericht door Setta » 28 augustus 2014, 14:33

Even een update: ik ben dus maandag naar het Jan Palfijn geweest(in de gietende regen!). Ik heb te horen gekregen dat er inderdaad geen leeftijdsgrens gehanteerd wordt, maar ik moet toch even een Psycholoog passeren om gewoon te kijken of er mentaal met mij niets scheelt. De gynaecologe wilde het geen formaliteit noemen, maar ze zei dat het standaard is wanneer ze zulke jonge mensen over de vloer krijgen. Had het liever niet gehad, want als die psycholoog een negatief advies geeft is het over en out. Er scheelt niets met mij, dus daar ben ik wel gerust in, maar je weet nooit natuurlijk. Eens mens kan zulke rare dingen zeggen onder stress...
Die man is nog op verlof, dus moet nog langer wachten. Echt zo jammer. Ik had liever meteen met de inseminaties begonnen(ik wacht er tenslotte al zo lang op).

Ze begon wel meteen te praten over het feit dat ik geen extra hormonen zou moeten krijgen, dat mijn bloed er goed uitzag... Dus daaraan zie ik wel dat ze er enthousiast over is. Fingers crossed!!!
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten