BAM special

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
BAMBAM5
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 oktober 2014, 12:22

BAM special

Bericht door BAMBAM5 » 4 oktober 2014, 17:02

hey ,

ik ben nieuw hier, en ik zit met zoveel vragen !...
ik ben 23 en zou heel graag mama worden ! eerst en vooral het belangrijkste waar ik mee zit...ik ben nog maagd ! ik vroeg mij af of dit dan wel mogelijk is :? ... ? ik heb een eigen mening over hoe ik mijn leven wil, graag een leven alleen met mijn toekomstig(e) kind(eren) alleen, een man wil ik niet in mijn leven , ik met mijn (hopelijk) toekomstige kinderen alleen ,waar ik ze ook voor mezelf alleen heb want tegenwoordig hoor je veel vlugger over scheidingen en co-ouderschap ik wil dit mijn kinderen niet aan doen van een week hier en een week daar , alleen mama en kindje... ik heb totaal geen behoefte aan een man , maar wel een enorme kinderwens , ik kan me mijn leven niet voorstellen zonder kids ... iedereen zegt dat ik goed overweg kan met kinderen en de kinderen gek zijn van mij. ik ben met de jaren meer en meer beginnen denken over inseminatie , door meer info op te zoeken hoe alles werkt en heet ,ben ik terecht gekomen bij iui , nu vroeg ik mij af hoeveel dit allemaal juist kost en waar er dicht bij west vlaanderen fertiliteitscentras zijn waar ze op mijn leeftijd dit toelaten , en mijn probleem met dat ik nog maagd ben , dit wel zullen toestaan , en wat moet ik dan zeggen tegen de psychologen waar je sowieso naartoe moet voor je aan iui begint over dit ? ik weet dat ik ook nog jong ben , maar ik wil een jonge mama zijn en ik denk dat dit ook de meest geschikt periode is qua vruchtbaarheid en kans op slagen.

groetjes ! BAMBAM5

graag had ik jullie mening hierover geweten

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: BAM special

Bericht door Valaki » 5 oktober 2014, 21:29

Hoi!

Ik was zelf ook 23 toen ik concrete stappen ben beginnen zetten. Als je wil mag je me gerust een pm sturen.
Je kan ook altijd een kijkje nemen op http://bammamsbamkids.freebb.be/. Heel gezellig en superveel informatie te vinden. :wink: In ieder geval: het is absoluut mogelijk om op jouw leeftijd in een kliniek terecht te kunnen, alleen niet in elke kliniek.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

BAMBAM5
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 oktober 2014, 12:22

Re: BAM special

Bericht door BAMBAM5 » 6 oktober 2014, 10:04

danku voor je reactie valaki :) ,

als ik het goed gelezen heb een beetje overal
is wss jan palfijn gent de beste keuze voor mij ?
doordat ik dichter bij brugge woon , zou ik het beter eerst niet daar proberen dan ?
of is het daar totaal niet mogelijk in mijn geval ? ik heb schrik al ik ergens geweigert ben in het ene , ook nergens anders meer terecht kan .
zo jammer dat er specifieke leeftijden opstaan of voorwaarden
als eerste stap is wss mijn eigen gynaecoloog bezoeken het beste en vertellen , zullen zij mij verder helpen dan ?

ik vroeg me ook af welke uitkeringen( of hoe je het noemt juist , weet het juiste woord niet:p) je hiervoor krijgt voor alleenstaand met kindje te zijn , al gezocht maar doordat ik niet juist weet waar te zoeken en waar te vragen of aan te vragen moest het zover zijn dan wel ( kwestie van voorbereid te zijn)

ik heb alleen grote schrik al ik zover kom , hoe de psycholoog op mijn verhaal zal reageren:s
gelukkig heb ik grote steun van mijn familie , vrienden en collegas .

ik heb ook al gelezen dat het spermadonor het duurste is 1000/1500 euro ?
krijg je hiervoor iets op terug ?

ik vroeg mij ook af of je nu zelf het sperma bestelt op de site ( cryos) je dit zonder gesprek bij psycholoog ,dan kan laten plaatsen of is dit dan ook nodig? ( heb gewone erge schrik voor de psycholoog , doordat ik denk dat ik dan geweigerd word , men ergste vrees) of van een gekende donor ( niet dat ik dit heb ) maar vroeg me dit gewoon af .

sorry voor de vele vragen , heb gewoon enorm veel vragen :)

groetjes

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: BAM special

Bericht door Valaki » 8 oktober 2014, 11:42

Voor zover ik weet is het Jan Palfijn niet alleen de beste keuze, maar ook je enige keuze (tenzij je via zelfinseminatie aan de slag gaat). In het Jan Palfijn is er geen enkele vorm van selectie (toch zeker als je via dr. Decleer gaat), dus geen psychologisch gesprek of zo. Je hoeft niet eerst bij je eigen gynaecoloog op gesprek te gaan. Je kan rechtstreeks met het Jan Palfijn contact opnemen.
Wel wil ik er de nadruk op leggen dat er géén wachtlijsten zijn bij het Jan Palfijn. Met andere woorden: maak pas een afspraak wanneer je over álles goed hebt nagedacht (vb. zie je het wel zitten om voor een anonieme donor te kiezen? Breng je niet liever een gekende donor mee naar de kliniek? Hoe is je sociaal netwerk en je financiële situatie? etc. etc). Het zijn allemaal vragen die ze je in het Jan Palfijn niet zullen stellen. Je moet dus zelf al overal over nagedacht hebben. Eens je op afspraak geweest bent, kan je dezelfde cyclus al je eerste inseminatie hebben.

Ik zou je echt aanraden eens op het bamforum te komen lezen. Daar is superveel informatie te vinden. Ook over het financiële aspect en al. :)
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

libbie121
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 september 2011, 12:38

Re: BAM special

Bericht door libbie121 » 8 oktober 2014, 12:46

Hallo,

Ik kan alleen maar bevestigen wat Valaki geschreven heeft. Jan Palfijn/Dr.Decleer gaat gezien jouw leeftijd de enige plaats zijn waar je volgens mij gaat kunnen starten.
Jette, Leuven, Antwerpen,... gaan ze je weigeren omwille van de leeftijd.
En inderdaad niet onbelangrijk dat je als je ervoor gaat, goed nagedacht hebt en stevig in je schoenen staat!

Veel succes!

Libbie

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: BAM special

Bericht door Valaki » 8 oktober 2014, 19:37

(Oh, en zeker niet naar UZ Gent gaan, zij gaan zeggen dat je wel op afspraak mag komen, en na het betalen van de € 500 dossierkosten krijg je alsnog te horen dat je te jong bent. Heb ik al meermaals gehoord van mensen dat ze dat hebben meegemaakt...)
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

BAMBAM5
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 oktober 2014, 12:22

Re: BAM special

Bericht door BAMBAM5 » 12 oktober 2014, 11:07

danku voor jullie hulp !
ben al veel wijzer geworden ondertussen over alles !


eerlijk gezegt zit dit al heel lang in mijn gedachten van mijn 19 jaar ongeveer, maar ben er nu concreet maar beginnen aan denken maand of 2 geleden om er daadwerkelijk mee te gaan beginnen ook , dat ik nu een leeftijd gekregen heb waar ik (moest ik een relatie gehad hebben dan) , al zeker zwanger zou willen zijn of willen geweest zijn , wil graag een jonge mama zijn :) dus niet dat dit impulsief is .

omdat ik nog geen relatie gehad heb , vond ik het ook niet echt nodig om al een gewoon onderzoek te laten gedaan hebben , een uitstrijkje dus . zou ik dan best voor dat ik naar dokter decleer ga moest het zover komen op het juiste moment( ga nu wss nog een jaartje wachten , zodat ik alles goed bekeken en gezocht heb ) naar een gynaecoloog dan gaan hier eerst nog een keer ?

ja je hoort alleen maar positief over jan palfijn en dr decleer !. het beste is dat ik dan mijn tijd en geld hier niet in brugge steek hé .
ook heel leuk dat je niet lang moet wachten ! :) verlang al naar het moment dat ik ermee kan starten ! niet maanden in afwachting zitten wachten .

wel erg dat sommige dokters/ziekenhuizen ( uz gent zoals je zegt ) profiteren van de situatie en geld afhandig maken , ook a l gaat het niet door dan ! ze zouden moeten beschaamd zijn , dat ze dan voor de persoon komt al zeggen dat het vergeefse moeite is .

heb alleen nog een vraagje aan jullie? wanneer die inseminatie juist plaats dan moet vinden ?
als je je maandstonden gekregen hebt ? welke periode daarna moet je dan voor de inseminatie gaan ?

ik vroeg me ook af in hoeverre je donor mag kiezen ?

bedoel je het bam onderwerp hier(heb al stukjes gelezen:) ) ? of een andere site ?

DANKU VOOR JULLIE HULP ! :)

groetjes

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: BAM special

Bericht door Valaki » 12 oktober 2014, 20:40

Ik bedoel deze website: http://bammamsbamkids.freebb.be/
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

sissi
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 oktober 2014, 23:40

Re: BAM special

Bericht door sissi » 14 oktober 2014, 0:27

hallo,
het is hier allemaal nog wat zoeken en doen voor mij hoe het werkt maar ga proberen...al heel mijn leven is een kindje mijn aller grootste droom en dacht steeds een jonge mama te worden maar het leven bracht mij niet dat geluk en die prins op dat witte paard loopt denk nog steeds ergens verloren rond en dan wordt je ouder en staat er plots 37 voor de deur en besef je dat het hoogtijd wordt om beslissingen te gaan nemen...ondertussen al een weggetje afgelegd. ben terecht gekomen in jette waar ik eerst een vragenlijst diende in te vullen. na drie maanden antwoord en mocht naar de psycholoog. na daar te zijn ondervraagt alsof ik een crimineel was dacht ik dat het daar al voor mij zou stoppen. dat gesprekje was echt niet leuk en werd best hard aan gepakt naar mijn gevoel . maar het werd wachten op een telefoontje want het zou in team worden besproken...uiteindelijk was dat telefoontje daar en mocht ik een afspraak maken bij de dokter. vandaag was dan de dag...na al dat wachten...want ben er ondertussen mee bezig van begin van dit jaar .
vandaag bloed genomen en de derde dag van mijn maandstonden terug voor bloed afname en echo. met deze resultaten terug naar dokter en de voedvrouw die dan alles zou gaan toelichten maar nu kwam er vandaag toch wel even een slag in mijn gezicht bij de dokter...dacht eindelijk gaat alles beginnen wan want er niet jonger op...nu vertelde de dokter dat er een wachtlijst is voor het sperma van een half jaar. je kon ook voor deens sperma gaan en dan was e wacht tijd drie maanden maar de kost scheelde ook heel wat. normaal tussen 75 en 100 voor het sperma maar voor het deense zou het tussen 200 en 300 euro gaan...wel een groot verschil. maar wil ook vooruit en niet nog een half jaar wwachten nu...is dit de normale gang van zaken zo of alleen is jette zo? wie heeft er antwoorden voor mij en wat mijn mogelijkheden zijn?
lieve groetjes

BAMBAM5
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 oktober 2014, 12:22

Re: BAM special

Bericht door BAMBAM5 » 14 oktober 2014, 21:43

hey sissi ,


anders moet je je verhaal op het forumoverzicht eens zetten(denk dat het ergens bovenaan staat om je eigen bericht op het forum te zetten ) , er zullen veel meer mensen het daar lezen en je verder helpen denk ik meer :)

ik persoonlijk ben nog in de informatiefase , ik kan je nog niet verder helpen met bepaalde info , maar zul je zeker krijgen van andere lieve personen hier :)

heb wel al eens gelezen hier op het forum dat jette wachtlijsten idd heeft en het daar langer duurt , heb al veel goeds gelezen over jan palfijn in gent . maar ik zou je zeker aanraden om hier overal eens bepaalde berichten te lezen en de reacties erop ook , daar staat er veel info in over vanalles en messchien helpt het je wel dan verder .

hopelijk moet je niet meer té lang wachten en word je geduld binnenkort beloont :)
groetjes

kaat73
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 augustus 2014, 20:23

Re: BAM special

Bericht door kaat73 » 16 oktober 2014, 14:48

Hey Sissi,

Dat is inderdaad de normale procedure in Jette. Eens je goedgekeurd bent, kom je op de wachtlijst terecht.
Tot vorig jaar was deze wachttijd ongeveer een jaar. Vanaf ze opnieuw met deense donoren werken, is deze al heel wat ingekort.

Je kan intussen bij een ander ziekenhuis de procedure starten. Ze werken los van elkaar dus je moet inderdaad de hele screeningsprocedure als alleenstaande weer doorlopen ( en dan ben je weer een paar maanden verder).
Enkel in Jan Palfijn in Gent is er geen verplicht gesprek met de psycholoog. Als je afspraak bij de gyne toevallig juist valt in je cyclus, kan je zelfs die maand al starten.

Wat houdt je tegen om een afspraak te maken in JP ? Als je je brief krijgt van Jette kan je nog altijd overstappen (dat wordt echt nog wel meer gedaan hoor).

Ik wens je sowieso heel veel succes !
11/2017 1ste TP ECD dr Platteau, zwanger !

Gray Wolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 november 2014, 3:27

Spermadonatie voor BAM of Lesbisch koppel ?

Bericht door Gray Wolf » 16 november 2014, 3:40

Ik ben de papa van 2 mooie en gezonde kinderen (11 en 13 jaar oud).
Ik heb absoluut geen behoefte om bijkomende vaderrollen of enige andere binding op te nemen.
Ik ben zelf gezond, slank, verzorgd en fit, ik ben redelijk intelligent.
Blanke man, met donker haar en groen-grijze ogen.
Ik ben vroeger nog spermadonor geweest, maar dat kunstmatig gedoe met potjes vond ik maar niks.
De natuurlijke wijze heeft veel hogere slaagkansen omdat het sperma snel degenereert als je met potjes en spuiten te werk moet gaan. En het is véél goedkoper : gratis.
Het moet wel een beetje klikken, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Gray Wolf op 27 november 2014, 3:02, 1 keer totaal gewijzigd.

sissi
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 oktober 2014, 23:40

Re: BAM special

Bericht door sissi » 16 november 2014, 13:35

hallo even een up date,

door hier wat te lezen en ook nog op andere forums voor bammama's in spé :D heb ik mij verder gaan informeren na het horen van de lange wachttijd in jette...wat is er ondertss gebeurd...ben nog één keer in jette geweest voor een bloedafname en een echo...maar ik voelde er mij niet goed bij...was een arts die mij hielp die een beetje gebrekkig nederlands sprak en ik wist niet waarheen en hoe en kon het ook allemaal maar uitzoeken...voelde mij wat verloren en niet zo in mijn eigen landje niet meer... heb een telefoontje gedaan na dit laatste naar sint augustinus in antwerpen omdat ik vernomen had dat deze samen werkte met jan palfijn in gent waar geen wachtlijst zou zijn...aan de telefoon was men heel vriendelijk en behulpzaam want mij al direct een goed gevoel gaf oef...wat een opluchting. Die zelfde week kon ik nog bij de dokter langs voor een gesprekje...daar aangekomen in die week voelde alles al veel beter aan voor mij...de dokter was ook heel vriendelijk en geduldig...er werd mij wel direct dat duidelijk gemaakt zowel aan de telefoon als bij de dokter dat een psychologische consultatie verplicht was . Lees op meerdere forums dat het in jan palfijn niet gevraagd wordt maar ik ervaar het precies anders. Maar hoe dan ook gezien ik deze weg in jette reeds had doorlopen konden ze gewoon mijn dossier opvragen en hoefde dat alles niet opnieuw. Het zou een maand duren voor het dossier bij hen zou zijn maar kon ondertss nog wat nodige onderzoeken laten doen. Deze week al even voor een bloedafname geweest en nu dinsdag voor onderzoek en een gesprekje bij de voedvrouw die mij alles gaat uitleggen...en in principe zou ik in december kunnen starten :D
Het ziekenhuis is voor mij niet alleen makkelijker bereikbaar maar heb er ook een beter gevoel. Iedereen is er echt heel heel vriendelijk en behulpzaam al geweest en voel er mij ook meer tussen mijn eigen volkje :)
dien enkel naar gent voor de eigenlijk inseminatie.
Er is heel wat piekeren en denken aan vooraf gegaan maar blij dat alles nu eindelijk lijkt in orde te komen en toch al een beetje kan gaan dromen ....

lieve groetjes sissi

BAMBAM5
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 oktober 2014, 12:22

Re: BAM special

Bericht door BAMBAM5 » 26 november 2014, 22:06

veel succes sissi !
ben blij voor jou dat je jou er goed bij voelt en binnenkort kan aan beginnen!

groetjes

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: BAM special

Bericht door Valaki » 27 november 2014, 9:29

sissi schreef:hallo even een up date,

door hier wat te lezen en ook nog op andere forums voor bammama's in spé :D heb ik mij verder gaan informeren na het horen van de lange wachttijd in jette...wat is er ondertss gebeurd...ben nog één keer in jette geweest voor een bloedafname en een echo...maar ik voelde er mij niet goed bij...was een arts die mij hielp die een beetje gebrekkig nederlands sprak en ik wist niet waarheen en hoe en kon het ook allemaal maar uitzoeken...voelde mij wat verloren en niet zo in mijn eigen landje niet meer... heb een telefoontje gedaan na dit laatste naar sint augustinus in antwerpen omdat ik vernomen had dat deze samen werkte met jan palfijn in gent waar geen wachtlijst zou zijn...aan de telefoon was men heel vriendelijk en behulpzaam want mij al direct een goed gevoel gaf oef...wat een opluchting. Die zelfde week kon ik nog bij de dokter langs voor een gesprekje...daar aangekomen in die week voelde alles al veel beter aan voor mij...de dokter was ook heel vriendelijk en geduldig...er werd mij wel direct dat duidelijk gemaakt zowel aan de telefoon als bij de dokter dat een psychologische consultatie verplicht was . Lees op meerdere forums dat het in jan palfijn niet gevraagd wordt maar ik ervaar het precies anders. Maar hoe dan ook gezien ik deze weg in jette reeds had doorlopen konden ze gewoon mijn dossier opvragen en hoefde dat alles niet opnieuw. Het zou een maand duren voor het dossier bij hen zou zijn maar kon ondertss nog wat nodige onderzoeken laten doen. Deze week al even voor een bloedafname geweest en nu dinsdag voor onderzoek en een gesprekje bij de voedvrouw die mij alles gaat uitleggen...en in principe zou ik in december kunnen starten :D
Het ziekenhuis is voor mij niet alleen makkelijker bereikbaar maar heb er ook een beter gevoel. Iedereen is er echt heel heel vriendelijk en behulpzaam al geweest en voel er mij ook meer tussen mijn eigen volkje :)
dien enkel naar gent voor de eigenlijk inseminatie.
Er is heel wat piekeren en denken aan vooraf gegaan maar blij dat alles nu eindelijk lijkt in orde te komen en toch al een beetje kan gaan dromen ....

lieve groetjes sissi
Jamaar ja, je kan niet verwachten dat de procedure hetzelfde is als in Gent, als je naar Antwerpen gaat... Ze werken wel samen, maar de manier van werken verschilt. Zo schijnen ze in Antwerpen ook niet altijd meteen met hormoonstimulerende medicijnen te werken als er geen aanwijzingen zijn dat dit nodig zou zijn.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten