Levensduur ingevroren donorzaad na ontdooien

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Levensduur ingevroren donorzaad na ontdooien

Bericht door Phoebe » 22 maart 2015, 12:26

Hallo,

Ik ben 2 weken geleden voor de eerste maal geïnsemineerd met donorsperma. De ovulatietest gaf een vaag streepje op zaterdagochtend. Toen ik de gynaecoloog belde zei die dat dit betekende dat het een positieve test was. Ik ben geïnsemineerd op zaterdag rond de middag. Ik heb echter mijn eisprong gevoeld (jawel, ik voel die 8)) de nacht van zondag op maandag om 12u. Er zat dus 36u tussen de inseminatie en mijn eisprong en het zaad was dan al een paar uur ontdooid. Weet iemand wat de levensduur is van donorzaad dat ontdooid werd? Heb al gelezen 36u (dan hebben we te vroeg geïnsemineerd) en 48u...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: Levensduur ingevroren donorzaad na ontdooien

Bericht door Vraagtekens » 22 april 2015, 11:02

goh lijkt mij inderdaad te vroeg doen.
waarom werken ze niet met echo en pregnyl spuit
dan weten we dat binnen de 12 uur je eisprong er is.

Tenslotte is het werken met donorzaad niet het goedkoopste en moet je toch de beste mogelijke kansen benutten?
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Levensduur ingevroren donorzaad na ontdooien

Bericht door Phoebe » 27 april 2015, 12:38

Wel ze gebruiken geen pregnyl omdat ik dit zelf niet wil. Ik heb namelijk 10 jaar CVS en fibromyalgie gehad (van mijn 14 tot 24ste) tot ik stopte met de pil. Toen was alles opgelost. Blijkbaar reageert mijn lichaam extreem slecht op alles wat met hormonen te maken heeft. Vorig jaar (toen we nog niet op de hoogte waren van mijn man zijn onvruchtbaarheid) heb ik 2 maand 5 dagen lang een half pilletje clomid genomen. Ik kan zeggen dat ik nu sinds een mand of 3 volledig hersteld ben daarvan. We gebruikten de ovulatietesten van Kruitvat maar deze zijn echt helemaal onbetrouwbaar. Nu overgeschakeld op Clearblue en als ik het goed gevoeld heb, heb ik mijn eisprong deze keer gehad ongeveer 5 minuten na de inseminatie. Jammer genoeg met negatief resultaat...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: Levensduur ingevroren donorzaad na ontdooien

Bericht door Vraagtekens » 30 april 2015, 11:10

ooh sjoe toch!
ja dan kunnen ze toch ook met bloedwaardes het perfect zien niet?
hopelijk lukt het snel schatje!
hier hebben we icsi nodig gehad..
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Levensduur ingevroren donorzaad na ontdooien

Bericht door Phoebe » 30 april 2015, 21:28

nja ze hebben bij mij een doorgankelijkheidstest gedaan alvorens we begonnen met de inseminaties en die was goed. Beginnen wel meer en meer te denken om nooit meer hormonen te gebruiken. Denk niet dat ik het aankan om weer minimum 6 maand amper nog een leven te hebben om dan nog eens te horen dat het weer niet gelukt is... Zijn momenteel eerder in de richting aan het denken van donor zoeken via internet en zelf verder doen met vers sperma. Aangezien dat Deens zaad van semi-gekende donor ongelofelijk duur is we daar bijgevolg echt niet voor eeuwig mee kunnen blijven doorgaan. Maar goed, nog maar 2 pogingen gehad, dus er is nog hoop... ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten