anonieme donatie onder vuur

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Isa2
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 september 2012, 21:38

anonieme donatie onder vuur

Bericht door Isa2 » 6 mei 2015, 21:43

De anonimiteit bij donatie wordt regelmatig onder vuur genomen (voorbeeldje op http://www.lorinparys.be/nieuws/donorki ... -wortels-3). Spijtig, want hierdoor zijn er al veel wensouders geholpen kunnen worden (ik incluis) en vele mooie kinderen kunnen geboren worden (mijn zoon incluis :D ). Hopelijk hebben ouders in de toekomst nog steeds dat geluk. In België is enkel gekende donor of volledige anonieme donor mogelijk. Momenteel ligt er een wetswijziging voor dat hieraan wilt sleutelen. Ook dit wetsvoorstel stelt anonimiteit als een kwaad :evil: voor, al is het dan een noodzakelijk kwaad omdat er anders tekorten zouden zijn...

Raadpleeg de wetswijziging en amendementen, leg je ei over al die kritieken, of (best van al) doe eens een positief verhaal over anonieme donatie op :

https://houdenzo.wordpress.com/

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door Max » 8 mei 2015, 8:24

Zoals altijd zullen ze in België eerst kijken of er een politiek draagvlak voor is die kiezertjes wint of niet.
Toen destijds Koning Boudewijn de abortus wet niet wou goedkeuren werd deze in kader hiervan tijdelijk van zijn functie als koning ontslagen.
M.a.w ga naar de belasting dienst vraag voor een afrekening van je belasting ,neem een surrogaat adres buiten het land of helemaal geen adres,zoek zwart werk en doe waar je zin in hebt.
Belgica republica bananas.

pol80
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 augustus 2009, 8:20

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door pol80 » 8 mei 2015, 15:51

Ik heb daarjuist die column eens gelezen en ik snap het probleem niet. Moest ik het opnieuw kunnen doen, dan zou ik absoluut NIET kiezen voor die anonimiteit. Ik vind het idee van discreet donorschap een grote vooruitgang. De politici die dit doorvoeren, mogen niet enkel mij stem hebben maar desnoods ook nog een portie zaad indien ze het nodig zouden hebben.

En mocht ooit een van mijn afstammelingen dit lezen, kids, altijd welkom! Is Westmalle Tripel voor jullie?

Pol aka Jack London. :lol:

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door Max » 8 mei 2015, 20:59

Ik durf mij achter je mening scharen Jack maar het feit is weer dat enkele bollebozen denken te mogen beschikken over de mensen en daar kan ik niet goed tegen.
Iedereen houdt van vrijheid maar 99% doet dit met vergunningen terwijl 1% er zijn broek aan veegt.

StephKID
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 september 2012, 22:33

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door StephKID » 8 mei 2015, 22:24

Hey iedereen,

het is een tijdje geleden dat ik hier nog een keertje ben gepasseerd en moet eerlijk zeggen hier toch wat geschrokken te zijn over je reactie Isa. Voor iemand die een kans op ouderschap heeft gekregen, gaat eerder prat op het schoonheidsgehalte van haar kind, dan het perspectief te verruimen naar wat zal je zoon later nodig hebben om zich te kunnen definëren als persoon in dit leven?

Zijn afkomst - en het stuk donor dat jij heel graag wenst uit te gommen of te herleiden tot iets wat voor jou niet van tel is - bepaalt wel de helft van zijn wezen.

Ouderschap is het voorrecht te erkennen om naast een wondertje te mogen wandelen, het te zien opgroeien en het trachten alle puzzelstukken aan te reiken dat hij of zij nodig heeft om op te groeien tot een volwaardig persoon. Afkomst hoort hierbij. Mocht je je eigen perspectief ooit verruimen, dan zal je dit misschien wel inzien.

Ik zeg niet dat je zoon de oerbehoefte om te weten van wie hij afstamt d'office zal of gaat voelen. Maar het niet omdat jij wenst niet te weten, betekent niet dat hij het niet zal willen weten. Het is namelijk informatie dat hem aanbelangt en toekomt. Een kind geen bezit.

Ik vind niet dat het gerechtvaardigd is een beleid te hanteren waarbij bewust mensen verwekt met het genetisch materiaal of baarmoeder van derden onder anonieme noemer worden verwekt. Het zijn de kinderen die hier de grootste gevolgen van dragen.

Wie weet bereik je ooit een altruïstischere vorm van ouderschap. Indien niet dan zal je zoon later wel zijn weg vinden
naar organisaties die zijn recht op afkomst erkennen, we zullen naar hem luisteren en hem helpen, zoals we andere donorkinderen, maar ook ouders en donoren hebben geholpen.

Groet,
Steph

En van de ene blog naar een andere https://donorkinderen.wordpress.com/201 ... onception/

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door Max » 9 mei 2015, 11:40

Onze achternaam is een geschenkje die we aan Napoleon Bonaparte te denken hebben, de kerkelijke geboorte en doop registers werden toen in beslag genomen om een overzicht te hebben op het bevolking cijfer.
Als je weet hoeveel inwoners je hebt weet je ook hoeveel belasting je mag ontvangen en vragen, hoeveel soldaten je kan rekruteren , landbouw berekening,medische bijstand kosten, enz.....
Het welzijn van het kind dat kan ik nog begrijpen maar ik geloof niet dat dit de reden is van de overheid, ik geloof niet dat de micro chip iets is om ons te beschermen tegen Marck Dutroux net zoals ik niet geloof dat de camera er hangt om terroristen die te snel rijden te beboeten.
Een kind die niet geregistreerd staat is een potentieel gevaar voor de nationale veiligheid, stel je voor dat een blonde man of vrouw met blauwe ogen zichzelf opblaast, daar gaat de koran in fladderende papier stukjes de lucht in.
In Nederland is een zelf inseminatie kit geen probleem in België moeten ze dat bestellen of hebben ze dit dit niet voor handen, uit werkervaring weet ik en vraag je dan maar gewoon een drug spuit 0.5ml natuurlijk want ik heb dringend een heroine shot nodig.(2,5 euro voor 10 stuks)(ik doe geen drugs),je kan suikerziekte ook als reden opgeven.
Monnikskap sap ? niet verkrijgbaar en verboden bij de apotheek, dus ga je om de hoek naar het plantencentrum, hetzelfde geldt voor papaver als je ruwe opium wil.
Het belang en welzijn van het kind allemaal goed en wel maar zien we ook de wereld waarin we het laten opgroeien? en wie we de beslissingen laten nemen.
Ik weet 1 ding met absolute zekerheid! ik doneer aan iedereen maar advocaten zullen een provisie van 125 euro betalen en deurwaarders ook maar binnen hun termijn of het gaat via een incassobureau .
Laten we nu lekker gaan stemmen wie het ziekenhuis zal kunnen betalen op een gekende donor maar zijn smoel er niet bij willen.
Laten we het beste voor hebben met adoptie kinderen ook en hun een goede thuis geven door de pleegouders goed door te lichten want hun overburen zijn marginaal en ze vermenigvuldigen als de konijnen.

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door Vooron » 18 mei 2015, 9:41

Amaai Max, zo verbitterd.

Ik denk dat het heel eenvoudig samen te vatten is: jij kan voor je kind niet beslissen of hij/zij er later nood aan zal hebben om meer info te hebben over zijn/haar genetische afkomst.
Jammer genoeg heeft niet elke wensouder een keuze gehad waardoor veel deuren gesloten zijn (lees: anonieme donoren). En ik ben er gerust in dat deze kinderen hun weg zeker ook wel zullen vinden mits open communicatie. Maar laten we aub toch pleiten voor deuren die op een kier staan (lees: donorkinderen die wel meer info kunnen verkrijgen).

En dat draait dus absoluut niet om belastingen of micro chips of terroristen of whatever, alstublief zeg...

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door Max » 19 mei 2015, 9:11

Ik vrees dat je verkeerd bent Vooron , wat lukte bij de romeinen met brood en spelen lukt de dag van vandaag met jupiler en voetbal.
Er is wel degelijk een politieke macht strijd aan de gang en de inzet ben jij.
Dan is het nu tijd voor reclame.

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door Vooron » 19 mei 2015, 11:20

Nee Max, verkeerd ben ik niet.
Al wil ik wel begrijpen dat niet iedereen het zo ziet, en dat politiek vaak draait om een machtstrijd.
Maar de essentie? Nee, daarin ben ik niet verkeerd.

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: anonieme donatie onder vuur

Bericht door Max » 21 mei 2015, 18:35

Ik wil niet in discussie gaan Vooron, ik weet dat mijn bewering een sterk cowboy-indianen verhaal is.
Niet geregistreerde geboortes komen steeds meer en vaker voor (onlangs nog in de actualiteit).
Ik weet uit eigen ervaring toen ik na een verblijf in het buitenland noodgedwongen naar eigen land moest terug keren ik lang en uitgebreid ben doorgelicht geweest, ondanks dat ik belastingen betaalde!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten