Opkuis en herstel in ere van subforum?

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Godiva
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 juni 2015, 15:07

Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door Godiva » 2 januari 2016, 9:41

Beste moderators (in de eerste plaats),
Toen ik een jaartje geleden op dit forum terechtkwam waren hier nog af en toe "serieuze" posts, van en voor mensen die met vragen zitten over het aangewezen zijn op spermadonatie. Het gaat hier vooral om heteroseksuele koppels die plots het slechte nieuws kregen dat ze niet, zoals verwacht, een kindje met genetisch materiaal van beiden ter wereld kunnen brengen. Ze zitten in een rouw periode, en zoeken info. Als ze dan op dit forum terechtkomen, komt het redelijk shockerend en vies over, bijna een soort orgie. Ook lesbische koppels en singles zullen soms met vragen zitten over spermadonatie, donors, opties etc. Dit subforum schrikt echter af om vragen te stellen of gevoelens kwijt te kunnen.
Ik ben zeker dat er idd ook mannen met goede bedoelingen hun diensten aanbieden, een aantal is ook bereid via een ziekenhuis te werken. Er is echter ook een aantal die alles "natuurlijk" willen laten verlopen (maw die seks willen), en dan heb ik het nog niet over mannen die teleurgesteld zijn dat hun aanbod niet geaccepteerd is en her luidkeels hun frustraties uiten.
Natuurlijk heb ik ook gezien dat er vrouwen zijn die oproepjes plaatsen, dus het is zeker niet alleen de "schuld" van mannen dat het hier wat is uit de hand gelopen, en ik gun het die vrouwen ook om hun kind te verwekken buiten het medische systeem om, met minder stress en minder kosten.
Vandaar mijn voorstel: kan er geen subforum gemaakt worden "vraag en aabod donoren" of iets soortgelijks? Hiermee wordt het subforum "Spermadonatie" weer een plaats waar mensen met hun algemene vragen en verhalen terecht kunnen.

Ik wil er dan nog wijzen dat in de forum regels bovenaan dit subforum deze post staat:
"
Berichtdoor De Verdwaalde Ooievaar » wo jul 11, 2012 5:03 pm
De wet betreffende donatie van gameten is inderdaad interpreteerbaar en voor misbegrip vatbaar.
Laat ik het daarom zo stellen: De Verdwaalde Ooievaar kan en wil niet verantwoordelijk zijn voor zich hier aandienende donoren. Motieven en achtergronden zijn nu eenmaal niet controleerbaar. Het is niet voor niets dat de meeste donoren die zich aanmelden geen actieve gebruikers van het forum zijn.

Daarom zullen alle aanmeldingen voortaan systematisch verwijderd worden.
"

Nogmaals, het is niet direct mijn intentie goed-bedoelende donors en "ontvangers" tegen de schenen te stampen. Als mensen zelf het heft in handen willen nemen, en weloverwogen deze beslissing maken kan ik het alleen maar toejuichen, maar ik hoop alleen dat mensen die nog bezig zijn met het verwerken van het verlies van hun "genetische mix" en mensen met praktische vragen of steunvragen hier ook een plaats voor krijgen. (En ik denk, naar aanleiding van een andere post hier ergens dat ik niet de enige ben met deze hoop)

DVO Marijke
DVO Moderator
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 augustus 2013, 10:10

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door DVO Marijke » 2 januari 2016, 10:57

Dag Godiva,
We kunnen ons zeker vinden in je opmerkingen en voorstel. De verdwaalde ooievaar ontvangt geen subsidie, heeft geen betaalde krachten en blijft bestaan dankzij de inzet van een paar mensen (waaronder ikzelf) die een behoorlijk deel van hun vrije tijd vrijwillig hierin investeren. Engagement van DVO- gebruikers is moeilijk te vinden en meestal van korte duur. Ik nodig je dan ook graag uit om de moderatie van het IUI-forum op te nemen zodat dit deelforum opnieuw een veilige plek kan worden voor jou en de andere gebruikers :).
Ik zie op dit forum ook nauwelijks gebruikers die DVO steunen onder de vorm van symbolisch lidmaatschap van 10 euro/jaar :(.

Heel veel nieuwjaarsgroeten en veel succes met je volgende behandeling !
Het DVO-bestuur

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door Max » 3 januari 2016, 14:11

Betekent dit dan dat klachten ernstiger genomen zullen worden als je er eentje hebt of moet je die dan noodgedwongen in het forum in frustratie uiten?
Mijn aanbod in verband met voordrachten over donatie geldt nog steeds , ik vind dat het er menselijker kan aan toe gaan , maar geen kat lijkt bereid tot enige reactie.
Soms praat je hier tegen een muur.
Maar we gaan wel een kindje op deze prachtige wereld plaatsen.

Godiva
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 juni 2015, 15:07

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door Godiva » 5 januari 2016, 18:15

@ DVO Marijke: Ik kan me idd voorstellen dat het moeilijk is om vrijwilligers te vinden voor deze organisatie. Het moderators voor een forum vinden is idd niet gemakkelijk, en voor een forum als DVO helemaal: eenmaal het verhoopte doel behaald daalt de interesse (en de tijd) om het forum te volgen in de meeste gevallen onheroepelijk, het wordt een hoofdstuk dat de meesten zo snel mogelijk wensen af te sluiten. Ik ben het aanbod nog aan het overwegen om moderator te worden, maar heb nog enkele twijfels (oa of ik voldoende tijd eraan zou spenderen (zeker gezien ik nu al maar af en aan het forum bezoek), ook mijn hoop van snel te kunnen verder gaan, en hoe jullie nu kunnen weten of ik een goede kandidaat ben met de 10-tal posts die ik ondertussen op het forum heb en zonder iets van mijn achtergrond te weten).

Ik heb idd ook geen lidgeld betaald, maar heb wel een paar boeken besteld via DVO, als dat ook telt als steun ;) . (Overigens correcte afhandeling, waarvoor dank: netjes thuis bezorgd na enige weken wachten, maar gezien ik wist dat de kans idd bestond dat het niet direct ging zijn heb ik daar geen klachten over. Ook een goed idee van er enkele kaartjes bij te steken met info die interessant zou kunnen zijn, gebaseerd op mijn boekkeuzes, zelfs al kende ik die informatiebronnen al).
Mijn voorstel tot "opkuis" betrof eigenlijk het spermadonatie-forum (met creatie van een "donor vraag en aanbod"-forum), omdat niet iedereen die voor spermadonatie gaat ook IUI doet, en niet iedereen die IUI doet ook een spermadonor nodig heeft.

@ Max: Sorry, ik begrijp je post niet helemaal. Ik heb even naar andere posts van je gekeken, en zal daar mijn reactie plaatsen.

De Verdwaalde Ooievaar
Webmaster
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 december 2010, 15:32

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 11 januari 2016, 16:33

@Godiva: Eens. Bij deze is er een apart forum aangemaakt voor aanbod/aanvraag. We volgen het mee op.
Uiteraard is hulp bij deze opvolging meer dan welkom. Schroo; niet om ongepast gedrag te melden.

Godiva
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 juni 2015, 15:07

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door Godiva » 11 januari 2016, 21:02

Heel erg bedankt! Ik denk dat het dit forum enkel ten goede kan komen!

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 15 januari 2016, 6:15

Max... Ne kan het ook op de traditionele manier doen via het ziekenhuis. PUNT
Afbeelding

Afbeelding

vader1978
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 november 2014, 9:11

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door vader1978 » 17 januari 2016, 21:48

Hallo,

Goed idee. Maar aub niet alle mannen verkeerd bekijken nu.

Er zijn nog ernstige mannen.

Groetjes

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door Max » 10 februari 2016, 6:51

onzeker-mevrouwtje schreef:Max... Ne kan het ook op de traditionele manier doen via het ziekenhuis. PUNT
Dat gaat dus niet onzeker , mevrouwetje , KOMMA
Laatst gewijzigd door Max op 10 februari 2016, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door Max » 10 februari 2016, 6:53

vader1978 schreef:Hallo,

Goed idee. Maar aub niet alle mannen verkeerd bekijken nu.

Er zijn nog ernstige mannen.

Groetjes
Zijn er ook ernstige wensmoeders? want degene die ik nu heb heeft een kind die geplaatst is voor mishandeling.

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: Opkuis en herstel in ere van subforum?

Bericht door Max » 10 februari 2016, 10:29

onzeker-mevrouwtje schreef:Max... Ne kan het ook op de traditionele manier doen via het ziekenhuis. PUNT
Ziekenhuis? leuk dat je dan verder moet met de wetenschap of je kinderen hebt of niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten