Kinderwens als lesbische vrouw.

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
iris25
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 december 2014, 17:55

Kinderwens als lesbische vrouw.

Bericht door iris25 » 6 september 2020, 12:17

Ik ben een 31 jarige lesbische vrouw, die al veel langer een kinderwens heeft. Nu ik mijn leven goed op de rails heb al enkele jaren en een goeie stabiliteit heb gevonden in mijn leven, vond ik het tijd om aan kinderen te gaan beginnen. Ik zei ook altijd dat als ik voor mijn 30 geen kinderen zou hebben, ik het zou proberen via het ziekenhuis om dit op mezelf te gaan doen. Een jaar en half heb ik moeten wachten, om dan te weten te komen, dat ze me weerhouden van het zwanger worden via het ziekenhuis. Ze hebben me gezegd dat ik het zeker via een ander ziekenhuis een andere poging mocht ondergaan. Maar om dan weer zo lang te moeten wachten heb ik gewoon geen geduld meer. Ik word alsmaar ouder. En ik wil helemaal geen oude mama worden. Ze hebben me naar deze website doorgestuurd, in de hoop dat ik hier zou kunnen geholpen worden door iemand die mss kan/wil doneren. Uiteraard wens ik dat deze mannen medisch in orde zijn natuurlijk. En dat ze volledige afstand zouden moeten gaan nemen van mijn kind. Ik wil een kind alles kunnen geven. En dus ook stabiliteit. Hopelijk kunnen jullie mij hier helpen om mijn kinderdroom in vervulling te laten gaan.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Kinderwens als lesbische vrouw.

Bericht door Jido » 15 september 2020, 14:02

Dag Iris

Wij zijn ook een lesbisch koppel die via spermadonatie nu ons tweede wondertje verwachten.
Ik ken toch wat mensen die er alleen voor gegaan zijn via een ziekenhuis en toch goedgekeurd werden. Ook zijn er enkele ziekenhuizen waar je niet per se goedgekeurd moet worden. Ik zou moeten navraag doen dewelke.
In welke regio heb je geprobeerd?
Van ons was het in West-Vlaanderen, maar ik weet dat ze er in het Gentse ook zeker voor openstaan en een ziekenhuis als Jette ook.

Als je onafhankelijk van een donorbank wil proberen lijkt me dit toch een heel groot risico. Je weet in sè niets van deze mannen. En al wil je ook niet dat ze iets te maken hebben met jouw kindje en de opvoeding, toch zal dit de helft van uw kindje worden.
Wij hebben een anonieme donor uit Denemarken. En het stelt me gerust dat ze daar toch redelijk wat testen doen: zowel medisch, psychologisch als emotioneel.

Mocht je zelf-inseminatie toch verkiezen weet ik dat je steeds kan bestellen via cryos.denemarken. Wat de slaagkansen zijn als je dit zelf doet, weet ik niet. Als het medisch begeleid is denk ik toch dat de kans groter is.
Plus dat je kostprijs per rietje waarschijnlijk ook wel hoog zal zijn, omdat je transportkosten betaald per rietje. Via een ziekenhuis kan je er meerdere in 1 keer aankopen die ze dan bewaren.

Mocht ik van jouw zijn zou ik eens goed informeren bij verschillende fertiliteitscentra en dan toch zo snel mogelijk kijken om afspraken bij gynaecoloog en psycholoog vast te leggen.

Veel succes!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten