zwanger worden als alleenstaande vrouw

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
irma
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2007, 13:31

zwanger worden als alleenstaande vrouw

Bericht door irma » 16 mei 2007, 14:03

Hallo,

Ik ben een alleenstaande vrouw van 36 en wil graag zwanger worden. Omdat ik vruchtbaarheidsproblemen heb, zal dat waarschijnlijk alleen kunnen via IVF. Wie heeft ervaring met de fertiliteitscentra in Vlaanderen, wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor behandeling, alle nuttige tips en weetjes zijn heel welkom.

Bedankt !

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 23 augustus 2007, 20:18

Hallo Irma,

misschien komt mijn info te laat, ik ben een alleenstaande vrouw van 41 en ben er vorig jaar in mei mee gestart, interesse, laat het me weten, dan vertel ik je wel mijn verhaal.
Waar woon je?

groetjes

anna
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 augustus 2007, 21:05

bam in wording (hopelijk)

Bericht door anna » 27 augustus 2007, 21:19

hallo orchidee,

ook ik zit in "de procedure". ondertussen voor de vierde keer aan het wachten en hopen dat het eindelijk eens bingo is. ikzelf benin Jette in behandeling. voorlopig doe ik enkel KID IUI (anonieme donor). Ik vraag me wel af hoeveel keer je mag proberen voor men overschakelt op ivf. eigenlijk vind ik het allemaal best zwaar en ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar contact met "andere BAM-poging-ondermemers". voor nu, voor wellletjes en weehtjes, maar ook voor als ik een kindje zou hebben. ik vind het wel belangrijk mijn kind naast het modale gezinsmodel ook de alternatieven te tonen. Zo denk ik dat de verwerking van het "geen papa hebben" misschien vergemakkelijkt wordt.
werk jij met een bekende donor of ook anoniem, ook IUI of ivf, welk centrum,...
groetjes en hopelijk

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 28 augustus 2007, 11:01

Hallo Anna,

na 6 pogingen KID(met anonieme donor) had ik een evaluatiegesprek met de dr, die wou nog 3 x KID proberen en indien het niet lukte overstappen naar ICSI (ik zit in Brugge en daar doen ze geen IVF in t geval van donorsperma).
Nu dus al 1 mislukte ICSI poging achter de rug, en k kan je verzekeren, 't is nog veel spannender dan IUI hoor.
't is een hele onderneming, ikzelf heb me een schema in excel opgesteld om zo alles te kunnen blijven volgen, wanneer welke spuit en welke medicatie en hoeveel en wanneer naar 't ziekenhuis ter controrole van wat (bloed en/of echo).
Voor IUI gebruiken ze 3 rietjes hé, hewel, voor ICSI hebben ze maar 1tje nodig, dus eigenlijk heb ik nog voor 9 keer maar de dr wenst maar max 3 keer te proberen, als het in de 3 keer niet lukt dan zal het nooit meer lukken zegt ze.
Voor later, daar lig ik niet zo heel erg van wakker, de maatschappij is al zoveel veranderd in vergelijking met toen wij jong waren, als ik zie in de klasjes van mijn neefje en nichtje is al meer dan de helft van de ouders gescheiden, vroeger was dat een grote uitzondering.
Gelukkig heb ik mijn ouders nog, zij kunnen volgens mij ook als een voorbeeld dienen voor mijn kindje. Ik ken een man die weduwnaar geworden is tijdens de geboorte van zijn zoontje, .... dus die heeft zijn zoontje ook alleen moeten opvoeden en ik vind dat dat eigenlijk wel wonderwel goed gaat hoor. Er zijn voorbeelden genoeg van éénoudergezinnen dat dat mijn grootste zorg echt niet is, je moet er niet van wakker liggen.
De opvoeding komt natuurlijk grotendeels op ons alleen terecht ipv dat er eens iemand bv kan thuisblijven terwijl boodschappen gedaan worden maar ik denk dat de praktische kant wel vanzelf zal loslopen.
Maar mijn broer drukt er me zoveel op dat ik daar nog allemaal niet moet aan denken, want dan maak ik me druk voor dingen die er nog niet zijn en misschien nooit zullen komen...eerst er alles aan doen en hopen dat het lukt, de rest volgt later.
Ik wens je heel veel succes in je pogingen en hopelijk lukt het zonder icsi voor jou
groetjes

Orchidee

anna
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 augustus 2007, 21:05

Bericht door anna » 28 augustus 2007, 22:29

beste orchidee,

ook voor jou heel veel succes. ik duim voor je! en hou ons hier op de hoogte hé;-)

anna

emma.hanne
Berichten: 7
Lid geworden op: 6 augustus 2007, 18:33

Bericht door emma.hanne » 2 september 2007, 13:25

Hoi Orchidee,

Ik ben in de achtste hemel (is nog beter dan de zevende). Ik heb je een berichtje gestuurd.

Hou je goed

groetjes

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 24 januari 2010, 12:03

ben een 32 jarige meid uit west-vlaanderen die ook een grote kinderwens heeft. op 28 jarige leeftijd trok ik naar het UZ Gent maar kreeg daar de deur tegen mijn neus, 'k was te jong en mijn relatie was nog maar pas afgebroken(hij wilde geen kinderen). Nu ben ik in de grote vakantie naar Kortrijk gegaan en ben daar enorm goed geholpen.heb nu reeds 2 behandelingen van KID achter de rug maar jammer genoeg ben ik nog niet zwanger, maar ik laat de moed niet zakken,'k heb nog vier kansen. moet nu een maand wachten om verder te gaan met de behandeling van mijn gynecoloog omdat Clomid ervoor zorgt dat je lichaam eraan gewend raakt en je dan geen rijping hebt van follikels. Heb wel een hele reeks dingen moeten doen. Van een gesprek met de psychologe tot een pijnlijk onderzoek van mijn baarmoeder en eileiders. Gelukkig heb ik heel veel steun bij mijn ouders,mijn collega's op het werk zijn ook erg begripvol, want je moet je op tijdsstippen vrij kunnen maken wanneer je eisprong eraan komt. Heb gelukkig ook niet veel last van die hormonen clomid en pregnil, enkel wat acne. Nu begrijp ik ook wat beter andere mensen die dit allemaal moeten ondergaan, alhoewel IVF nog veel intensiever is, mentaal en fysisch. Wanneer mijn volgende 4 KID niet lukken mag ik nog zes keer IVF proberen, maar dan denk ik wel van een rustpauze in te lassen.Ik ben ervan overtuigd dat het me ooit wel zal lukken.

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 24 januari 2010, 12:30

Veerle, je bent nog jong dus inderdaad, mocht het niet lukken na die KID, las een rustpauze in. Maar ik kan je garanderen dat dat ook moeilijk is hoor. Eens je er mee bezig bent wil je vooruit en wil je niet wachten. Hoe langer je bezig bent hoe groter het verlangen wordt.
Ik hoop voor jou van harte dat het nog lukt in die 4 KID. Ben je al eens naar een acupuncturist geweest? 't kan zeker geen kwaad ...
Veel succes
een ander Westvlamingske :wink: die al véél verder zit in de behandelingen (en leeftijd :? )

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 29 januari 2010, 17:56

Hallo,


Ben ook alleenstaande en nu een dik jaar geleden de beslissing genomen om er alleen voor te gaan. Ondertusen 6 iui gehad en 1 icsi, allen negatief. Heb nu 4 cryo's waarvan ik er begin maart 2 laat terugplaatsen. Bij mij lijkt alles in orde volgens de onderzoeken, dus dokters zijn hoopvol en zeggen dat het zeker eens moet lukken. Dus ik doe ondertussen verder en geef de moed niet op, ook al is dat niet altijd even gemakkelijk. Ik ben in behandeling in Jette, en ben 35 jaar.
Het is altijd leuk te mailen met anderen die in dezelfde situatie zitten en gedachten te wisselen, elkaar steunen en moed geven.
Er is ook een mailinglijst BAM waaraan jullie kunnen deelnemen.


Veel succes iedereen,
groetjes
Ingrid

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 7 februari 2010, 10:29

ik heb gelukkig een collega die een erkende accupuncturist is en ben al reeds eenmaal naar hem toe geweest. het was een sessie van bijna twee uur. ik zit met een koude in mijn onderbuik en dat laat ik nu eerst behandelen, het kan nergens kwaad doen he. we zullen zien, volgende week maandag heb ik terug een echo en daarna een insimnatie en dan wordt het terug afwachten. het is ook zoals ze zegden, je let op alle pasgeborenen en zwangere vrouwen, het is net of je ogen ernaartoe getrokken worden, maar ik weet dat het ooit mijn beurt zal zijn.

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 7 februari 2010, 10:30

ik heb gelukkig een collega die een erkende accupuncturist is en ben al reeds eenmaal naar hem toe geweest. het was een sessie van bijna twee uur. ik zit met een koude in mijn onderbuik en dat laat ik nu eerst behandelen, het kan nergens kwaad doen he. we zullen zien, volgende week maandag heb ik terug een echo en daarna een insimnatie en dan wordt het terug afwachten. het is ook zoals ze zegden, je let op alle pasgeborenen en zwangere vrouwen, het is net of je ogen ernaartoe getrokken worden, maar ik weet dat het ooit mijn beurt zal zijn.

mar1988
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 februari 2010, 9:44

Bericht door mar1988 » 10 februari 2010, 9:58

hej dag dames ik ben marleen
en ik heb ook beslooten om aleenstaande moeder te worden ik heb pco en ben nu aan mijn 5 de iui behonen met serieuze stimu heb net een leo achter de rug waardoor ik eventueel minder stimu nodig heb ik ben in behandeling in gent (verle meschien goede dokter voor u )bij dokter ....... een heele toffe vent !
ik ben nog supper jong om zo iets aleen te doen maar heb er dan ook mijn redenen voor en mijn leeftijd speelde geen enkele rol bij deze dokter ik ben slechts 21 jaar en mocht direckt starten met iui ik ben nu ongeveer 10 maand bezig en hoop dat mijn wens snel in vervuling zal gaan als je meer over mij wil weten mijn reden om aleenstaander moeder te worden de naam van mijn dokter of zo vraagen staat vrij he :D vriendelijke groetjes mar

garfieldje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2014, 12:24

kinderwens

Bericht door garfieldje » 24 januari 2014, 12:26

mar1988 schreef:hej dag dames ik ben marleen
en ik heb ook beslooten om aleenstaande moeder te worden ik heb pco en ben nu aan mijn 5 de iui behonen met serieuze stimu heb net een leo achter de rug waardoor ik eventueel minder stimu nodig heb ik ben in behandeling in gent (verle meschien goede dokter voor u )bij dokter ....... een heele toffe vent !
ik ben nog supper jong om zo iets aleen te doen maar heb er dan ook mijn redenen voor en mijn leeftijd speelde geen enkele rol bij deze dokter ik ben slechts 21 jaar en mocht direckt starten met iui ik ben nu ongeveer 10 maand bezig en hoop dat mijn wens snel in vervuling zal gaan als je meer over mij wil weten mijn reden om aleenstaander moeder te worden de naam van mijn dokter of zo vraagen staat vrij he :D vriendelijke groetjes mar

garfieldje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2014, 12:24

kinderwens

Bericht door garfieldje » 24 januari 2014, 12:32

hallo allemaal, ik ben ellen, 27 jaar en heb een grote kinderwens, ook alleen dan, vorig jaar ben ik geweest na brugge na az. daar zeiden ze dak te jong was en nog nie hoe weet wat ik wil, kan er iemand mij zeggen waar ze dit wel doen op jonge leeftijd als alleenstaand? alvast bedankt, groetjes

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Bericht door Valaki » 11 februari 2014, 10:51

Onderaan deze website staat een lijstje met de verschillende centra:

http://www.donorkinderen.com/#!centra-g ... iaal/c15ld

De enige fertiliteitskliniek waarvan ik 100% zeker ben dat je op jouw leeftijd erheen kan (persoonlijke ervaring :wink: ) is het Jan Palfijn in Gent. Maar je kan ook altijd eens rondbellen naar de centra waarbij er nog geen leeftijdscriteria vermeld staan in het lijstje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten