bekende donor in belgie

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
kita
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 1:54

bekende donor in belgie

Bericht door kita » 23 augustus 2007, 1:57

Blijkbaar is het moeilijk om in Belgie zwanger te worden via kunstmatige inseminatie (geen vruchtbaarheidsproblemen, dus om een kinderwens te voldoen) met een zelfgekozen, bekende donor (bv een gewone vriend). Heeft er iemand hiermee ervaring of weet er iemand waar ik terecht kan ?

innefie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 september 2007, 13:53

Bericht door innefie » 28 september 2007, 13:56

Hallo,

Wij zijn twee dames die graag zwanger willen worden. Wij willen dit echter met een gekende donor doen, maar heel weinig info te vinden, waar dit eventueel zou kunnen. Ik krijg meer en meer de indruk dat het niet mogelijk is in België om dit met een gekende donor te doen. Hoe is dit mogelijk? Kan iemand ons helpen?

groetjes

Tutteltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 november 2007, 23:29

Bericht door Tutteltje » 10 november 2007, 8:53

Hallo,

Ik woon zelf in nederland en daar gaat het volgens mij wel. Wij zouden er ook voor in aanmerking komen en ons is gezegd omdat de sperma banken leeg zijn dat we zelf op zoek moeten gaan naar een donor.

Wel is het zo dat als je een donor hebt dat die ook een aantal onderzoeken moet ondergaan voor te kijken of het perma goed is.

Wij gaan zelf nu proberne om in belgie terecht te kunnen voor ivf. In nederland kom ik daar niet voor in aanmerking omdat ik 19 kilo teveel weeg.

Heel veel succes en als jullie nog iets willen weten stur dan maar even een pb.

Liefs Tutteltje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 juni 2008, 9:51

Ik geef het maar even mee :

Op http://www.fertilityshop.nl onder de rubriek "zelfinseminatie" kan je cupjes kopen. Sperma opwekken door masturbatie, in een cupje doen, inbrengen zoals een pessarium, en wachten... Het is alsof je sex zou hebben met je gekende donor maar dan zonder de sex.
Je kan het sperma ook zelf opspuiten in de vagina met behulp van een plastic spuit (zonder naald natuurlijk). Alleen zien dat er zo weinig mogelijk tijd verstrijkt tussen masturbatie en opspuiten / inbrengen, das logisch. Potjes moeten schoon en droog zijn en zaad mag niet te fel afkoelen.

Combineer dit met ovulatietestjes om de donor te "ontlasten" :) , en je hebt een even goede kans op spontane zwangerschap als de rest van de wereld.

DVO webmaster
Webmaster
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 september 2006, 18:54

Bericht door DVO webmaster » 17 februari 2009, 10:39

Aanbiedingen omtrent welke soort ook, kunnen wij helaas niet aanvaarden en zullen systematisch van dit forum verwijderd worden.

Vriendelijke groeten,

Webmaster DVO vzw

Anneke81
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 januari 2009, 15:03

Bericht door Anneke81 » 19 februari 2009, 12:02

Hallo,

In Leuven kan je wel terecht met een zelfgekozen donor.

GRoetjes,
Ann

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 20 februari 2009, 20:40

Waar in Leuven?

Gasthuisberg werkt uitsluitend met anonieme donors.

De VUB aanvaardt gekende donors, bij mijn weten.

H.

Anneke81
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 januari 2009, 15:03

Bericht door Anneke81 » 22 februari 2009, 9:33

Hanne.Lore,

Ik had onlangs naar Gasthuisberg een mail gestuurd.
En ik had het antwoord gekregen (dom dom,heb die mail ni meer) dat er geen wachtlijst was als je zelf een donor meebracht
Want in Jette is de wachtlijst redelijk lang,daarom hoorde ik ergens anders.

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 22 februari 2009, 21:57

Ja, maar ze doen denk ik altijd wisseldonatie.
Voor eiceldonatie doen ze altijd wisseldonatie, daar ben ik 100% zeker van.
Misschien is het niet zo voor spermadonatie, maar dat betwijfel ik heel sterk.

H.

Anneke81
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 januari 2009, 15:03

Bericht door Anneke81 » 23 februari 2009, 6:28

Aja,wisseldonatie,dat kan ook.Dat stond er niet bij,maar ik denk dat het ook zo is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast