spermadonor

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
muis
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 juni 2008, 13:15

spermadonor

Bericht door muis » 21 juni 2008, 13:44

Hallo, ik ben nieuw op deze site maar hoop toch dat iemand me kan helpen. Na verscheidene onderzoeken in Jette, zijn we zopas te weten gekomen dat mn vriend onvruchtbaar is en na enkele slapeloze nachten zijn we tot het besluit gekomen dat ons leven niet compleet zou zijn zonder een kindje(s)en we graag met kid beginnen. Onze volgende afspraak is pas 11/7 maar we hebben enkele prangende vragen die we hopen op deze site beantwoord zien te krijgen. Wat is de wachtperiode vooraleer een donor wordt toegekend en procedures?Worden deze zaadcellen via inseminatie of ivf ingepland? Hopelijk kan iemand ons helpen want we zijn echt ten einde raad. Alvast bedankt

winterblues
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 augustus 2007, 14:57

Bericht door winterblues » 21 juni 2008, 22:26

Hoi,

Als je in Jette groen licht krijgt om te beginnen heeft je counselor in theorie 14 dagen tijd nodig om je een donor te vinden en of het inseminatie of ivf wordt hangt af van of er bij jou ook problemen zijn. Als jij perfect vruchtbaar bent zullen ze eerst inseminatie toepassen, pas na 6 pogingen wordt er standaard op icsi overgeschakeld. Bij donorsperma dus geen ivf, maar direct icsi. Hoelang de goedkeuringsprocedure in jette duurt voor een koppel weet ik niet, ben er als alleenstaande terechtgekomen en dan moet je eerst bij de psychologe passeren.

veel succes.

muis
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 juni 2008, 13:15

Bericht door muis » 22 juni 2008, 16:06

Bedankt voor de info, ben jij dus zelf zwanger geworden door kid en hoeveel pogingen heb je moeten proberen? Ik weet dat dit verschillend is van persoon tot persoon maar ben echt nieusgierig. groetjes

Toel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 september 2008, 15:08

Re: spermadonor

Bericht door Toel » 24 september 2008, 15:21

Hallo,
Wij weten van december vorig jaar dat mijn vriend het syndroom van Klinefelter heeft, met gevolg dus ook onvruchtbaar. Ikzelf wou later graag 4 kindjes maar nu mag ik al blij zijn dat ik er ooit eentje zal hebben. Wij zijn in behandeling in Leuven voor KID. Daar moet je eerst een aantal onderzoeken ondergaan (zowel man als vrouw) en daarna kom je op een wachtlijst van 6 maanden terecht. Als je zelf een donor kan aanbrengen dan mag je van de wachtlijst af en dan kan je starten. Wij hebben eind augustus onze eerste poging gestart. Op 2 september is de inseminatie gebeurd en op 17/9 hebben ze gebeld met de melding dat het resultaat negatief was. Nu zijn wij vorige zaterdag gestart met poging 2 en zal ongeveer in de loop van volgende week de inseminatie plaatsvinden. En nu hopelijk met een positief resultaat, want ik weet niet of ik emotioneel nog veel van dit slecht nieuws kan verwerken. Ik heb het hier zelf vrij moeilijk mee, terwijl mijn vriend zich daar helemaal geen zorgen over maakt. We zullen maar afwachten zeker ...

Groetjes Toel.

muis
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 juni 2008, 13:15

Bericht door muis » 25 september 2008, 10:21

Hallo, ik hoop echt dat het deze keer lukt bij jullie want op den duur is het alsof er altijd wel iets tegengaat é.Aangezien ik last heb van endometriose moeten we onmiddellijk met icsi starten (dubbele pech dus)aangezien inseminatie maar weinig kans tot lukken heeft.Normaal gezien start ik in december met de hormonenkuur, is de pick up en terugplaatsing gepland rond kerst/nieuwj en zouden we rond 10/01 weten of het al dan niet gelukt is.Wij zijn in behandeling in Jette en daar zijn de wachttijden rond 3 maand dus aftellen maar. Was het al maar december!!Hou me zeker op de hoogte hoe het verder verloopt en geef zeker de moed niet op, je bent zeker niet alleen en op een dag zal alles er terug rooskleuriger uitzien!

Toel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 september 2008, 15:08

2e poging

Bericht door Toel » 1 oktober 2008, 11:01

Hallo,

Alles is in versnelling getreden. Mijn lichaam had nog een overblijfsel van de vorige keer, een follikel die niet gesprongen was en zelfs door mijn pillen nog verder gegroeid is. Maandag had ik mijn eerste bloedname en echo en toen hebben ze het ontdekt. Eerst was er grote paniek want ze wisten niet goed wat het juist was, maar na een telefoontje van in de namiddag wisten ze me te vertellen dat dat eitje nog steeds actief was en dat mijn lichaam zelf al met de eisprong begonnen was. Met als gevolg dat ik die avond zelf nog mijn pregnyl moest inspuiten en de dag erna (dinsdag dus) al binnen moest voor de inseminatie. Voila, gisteren is dus mijn 2e poging ingeplant. Nu wachten op het resultaat (15 okt.) ...

Groetjes Toel.

ree
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 januari 2009, 15:19

Bericht door ree » 5 januari 2009, 15:31

hallo,
hoe is het jullie vergaan, Toel en muis? Bij mijn man dachten ze ook eerst dat hij Klinefelter had, maar het is nog een veel zeldzamere genetische afwijking dat hij heeft en is dus onvruchtaar. We denken er ook over via een donor te gaan, maar ik weet niet goed hoe dat werkt. Ik heb gehoord dat het zaad van één donor slechts in 4 families gebruikt wordt verspreid over Europa om zoveel mogelijk te voorkomen dat (half)broers en zussen een relatie beginnen, maar meer weet ik niet. Hoe wordt de donor gekozen? Als er later medische problemen zijn, kan je dan contact opnemen via het centrum ofzo?
Hopelijk is het jullie gelukt, ondertussen?

Anneke81
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 januari 2009, 15:03

Bericht door Anneke81 » 6 januari 2009, 16:51

Hallo,

Mijn man zijn zaad kan geen kinderen voortbrengen dus waren we genoodzaakt om een kind te verwekken via KID.
Toen was ik 21 en hebben we er eigenlijk ni te lang bij stilgestaan dat het kind niet van man zou zijn.
Toen bestond er nog een fertiliteitscentrum in Vilvoorde (nu voor ons 2de moeten we ook naar Jette).
Wij hebben toen samen een afsrpaak gemaakt bij de gynaecoloog om mij te onderzoeken,ik was in orde,gelukkig.
Toen ben ik op de weet niet meer hoeveelste dag van mijn cyclus bloed moeten laten trekken en de dagen erna ook totdat mijn hcg gehalte voldoende was.De dag erna een inseminatie in het ziekenhuis en op drie maanden was ik zwanger.Vrij snel dus.

Nu met kerstavond hebben we besloten om voor een 2de kindje te gaan.
We dachten dat het even simpel zou zijn.Niet dus.
Het centrum in vilvoorde bestaat niet meer en nu moeten we naar Jette gaan.
We zijn daar deze voormiddag voor ons eerste gesprek naartoe gemoeten.
We dachten volgende maand al te beginnen (zoals bij onze dochter),maar blijkbaar is er een maandenlange wachtlijst en zou ik om de slaagkansen te verhogen Clomid en pregnyl moeten nemen.Terwijl ik gewoon vruchtbaar ben,daar heb ik het wat moeilijker mee aangezien dit de kans op een tweeling verhoogt.

Voel me echt slecht vandaag omdat ik zo had gehoopt dat het vlugger zou gaan.
Hoe lang duurt die 'maandenlange wachtlijst'?Ze zeiden ten vroegste april,maar ja,hoeveel mensen zijn er voor ons?


Groetjes,
Ann

muis
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 juni 2008, 13:15

Bericht door muis » 6 januari 2009, 19:23

Hallo iedereen, zoals gezegd zijn we inderdaad begin dec met behandeling icsi begonnen,op 24dec was de terugplaatsing en tot hiertoe gaat alles perfect.Mijn bloedwaarden zijn goed aant stijgen alhoewel het nog afwachten is hé.Vrijdag moet ik vr 2maal gaan en hopelijk is het terug positief,weer nstapje dichter bij onze droom.Aangezien niemand weet dat we gebruik gemaakt hebben v donor,vergeten we zelf bijna dat het zo gebeurd is,op den duur geloof je dat alles echt gebeurd is met zaad v partner.Akkoord, dit is iets wat we gans ons leven zullen meedragen maar uiteindelijk gaat het om de omgeving en opvoeding van zo'n kleintje die zn verdere leven zal bepalen en niet vanwaar het zaad komt!we zijn supergelukkig en hopen dat binnen 9maand onze droom zal uitkomen.x

Leen22
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 januari 2008, 11:15

Bericht door Leen22 » 7 januari 2009, 15:49

Muis, proficiat.

Ree,
Verder proberen ze in beginsel altijd binnelandse donors te vinden, maar als dat niet lukt, kan je overwegen voor een buitenlandse donor te kiezen. De donor wordt gekozen op basis van jullie bloedgroep en uiterlijke kenmerken. Donor mag voor beperkt aantal koppels gebruikt worden, omwille van kans dat anders twee mensen van zelfde vader ooit samen kinderen krijgen ofzo stuk groter wordt.
Laatst gewijzigd door Leen22 op 18 januari 2010, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Anneke81
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 januari 2009, 15:03

Bericht door Anneke81 » 7 januari 2009, 21:06

Hey,

Wij zijn bij counsellor Karen geweest en zij was gaan horen en ten vroegste april kwam er nieuw sperma vrij dat dan volledig onderzocht zou zijn.MAar dan moeten we nog een donor vinden met dezelfde kenmerken (bloedgroep etc) als mijn man he.
Ik ga haar eens een mailke sturen om nog wat meer uitleg te vragen over de wachttijd.

Groetjes,
Anneke

Leen22
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 januari 2008, 11:15

Bericht door Leen22 » 8 januari 2009, 11:27

Zou dan heel de voorraad op zijn? Dus jullie moeten wachten op nieuwe lading en dan nog geluk hebben zelfde kenmerken. Hopelijk vinden ze snel iemand hé.
Laatst gewijzigd door Leen22 op 18 januari 2010, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Anneke81
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 januari 2009, 15:03

Bericht door Anneke81 » 8 januari 2009, 11:41

Hey,ik vrees ervoor dat heel de voorraad op zal zijn :)
Maar die stalen moeten minstens 6maanden ingevrozen zijn,om te kunnen testen op HIV.Denkt dat in april de 6 maanden zullen om zijn.

Maar ik denk dat als je al met een behandeling met donorsperma bezig bent,ze die donor dan alleen voor jou reserveren,anders zou je elke keer een andere donor krijgen,dat zou niet logisch zijn denk ik.

Ik heb ook een mailtje naar Gasthuisberg Leuven gestuurd om te vragen of er daar een wachtlijst is.Ben ongeduldig :)

Laat me weten hoe het verder loopt bij jou he?

Leen22
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 januari 2008, 11:15

Bericht door Leen22 » 21 januari 2009, 13:49

Anneke, en?
Laatst gewijzigd door Leen22 op 18 januari 2010, 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Anneke81
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 januari 2009, 15:03

Bericht door Anneke81 » 21 januari 2009, 17:49

Hey Leen,

In Leuven is het nog langer,minstens 6 maanden...dus ik denk dat we maar braafjes zullen wachten tot april of langer...

Ondertussen gaan we nog wat verbouwen,dan duren de maanden mss niet zo lang als nu...grrrr

Van den counselor in Jette heb ik niks gehoord (had gemailed voor meer info over die wachttijden)

Anneke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast