alleenstaande en nog aan beslissen voor kid

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
bloempje
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 maart 2009, 14:59

alleenstaande en nog aan beslissen voor kid

Bericht door bloempje » 25 maart 2009, 15:07

hallo

ik ben 28 jaar en nog aan het beslissen of ik kid ga doen of niet. ik zou wat reacties willen horen over hoe de kinderen later reageren. en in welke ziekenhuizen ik terecht kan als alleenstaande.

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 25 maart 2009, 21:27

Over hoe kinderen later reageren weet ik niets.

Qua centra is de vuistregel: ga niet naar centra van katholieke strekking.
De VUB behandelt alleenstaanden, maar er zijn er zeker nog andere.

Veel succes met je beslissing!

Hanne.lore

bloempje
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 maart 2009, 14:59

Bericht door bloempje » 27 maart 2009, 18:32

ik heb al een paar aanvraag formulieren ingestuurd voor jette ik werd steeds geweigert omdat ik nog zo jong ben 28 jaar is dat dan zo al mijn vrienden hebben al kinderen

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 27 maart 2009, 22:22

Ik geloof dat in België de gemiddelde leeftijd voor een vrouw om haar eerste kind te krijgen net geen 30 jaar is. Daarmee vergeleken is 28 jaar jong.
Maar als eenmaal de kinderwens gewekt is, is het heel moeilijk die terug weg te bergen.

H.

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 31 maart 2009, 21:46

Bloempje,

je kan dit in verschillende ziekenhuizen doen hoor, ik heb het eerst besproken met mijn gewone gynecologe en zij heeft me doorverwezen (met een briefje over mijn gynecologisch verleden) naar het dichtsbijzijnde CRG (centrum voor reproductieve geneeskunde) en iedere provincie heeft zo zijn centrum
Van waar ben je?
Ik ben in behandeling in het AZ te Brugge, een alleenstaande vriendin is naar het UZ in Gent geweest ....
veel succes en beter jong beginnen dan (misschien) te laat zoals ik ... ik ben al aan het stadium van eiceldonatie met donorsperma (ben goe bezig hé :? , maar ik kan het niet uit mijn hoofd zetten om kinderloos te blijven)

als je nog vraagjes hebt, DVO is the place to be met alle mogelijke vragen

groetjes
orchidee

bloempje
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 maart 2009, 14:59

Bericht door bloempje » 1 april 2009, 20:41

hoi, orchidee

ik heb het al eens gevraagd aan mijn huisarts en gynecoloog maar zij kunnen mij niet helpen zeggen ze. dat vind ik al heel raar. je moet 30 jaar zijn zeggen de meeste ziekenhuizen das nog 2 jaar da lang ga duren denk ik. ik woon bij antwerpen

groeten bloempje

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 1 april 2009, 22:33

Bloempje,

ik heb net een mailtje gestuurd naar een vriendin die in Gent 'bezig' is, dat ze daar eens vraagt wat de min. leeftijd is... ik laat je zeker iets weten.
Jammer hé, nu heb je nog veel en goeie eicellen en als je het nu al ziet zitten (ik heb altijd blijven hopen op de ware jacob :lol: ) daarom ben ik er maar zo laat aan begonnen... maar ja, nu blijken mijn eicellen 'te oud' te zijn hé.
Dus als jij er klaar voor bent, beter te jong dan te oud :wink:

tot gauw

orchidee

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 12 augustus 2009, 19:31

Hey bloempje,

Misschien wat laat dat ik hier op reageer, dus hopelijk lees je het nog.

Spijtig dat ze aar een leeftijd op plakken; dat is toch voor iedereen anders, dus waarom nog 2 jaar moeten wachten.Je moet toch eerst altijd bij psycholoog gaan, dus waarom laten ze die niet beslissen of jij dit aan kan en er klaar voor bent. Beter te vroeg beginnen dan t laat toch.

Steeds welkom op topic BAM indien je er verder wil over praten met lotgenoten.


Alvast veel succes en tot mails

Groetjes
Ingrid

mar1988
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 februari 2010, 9:44

Bericht door mar1988 » 12 februari 2010, 10:35

hej bloempje je moed naar gent komen jan palfijn ik ben 21 en ben nu ongeveer tien maand bezig met behandeling om aleenstaande moeder te worden ik ga wel bij een privé dokter dus weet niet of ze in het zieken huis je zullen helpen anders moed je eens cotackt met mij opnemen dan zeg ik waar je mijn dokter vind vriendelijke groetjes mar xxx
en veel succes he

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 21 februari 2010, 9:54

hoi, ben een 32 jarige meid die ook op haar 28 ste probeerde om met KID te beginnen in het UZ Gent,dit werd niet toegestaan omwille van mijn jonge leeftijd, ik moest wachten tot mijn 34 of 35 ste. dat was me iets te lang, dus ben ik nu in de vorige grote vakantie naar AZ Groeninge in Kortrijk geweest en werd alles terug positief voor me, het werd toegestaan, ben ondertussen begonnen aan de derde inseminatie. Ik moet je enkel zeggen dat je het niet moet onderschatten, fysisch en psychisch, zorg ervoor dat je mensen achter je staan hebt en dat je iemand hebt om tegen te praten, want het vergt veel van je.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten