BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 14 oktober 2011, 22:26

hallo,

welkom!!
Mijn naam is Doke en ik ben in juni 2009 aan de procedure begonnen om BAMmama te worden.
In oktober 2009 mijn goedkeuring gehad en begin januari 2010 een positieve test gedaan.

Nu ben ik BAMmama van een superlieve dochter van 1 jaar en bijna 1 maand.

Ik hoop echt voor jou dat het bij jou ook allemaal zo vlot mag verlopen!!!!

Ondertussen hebben we met de BAMvrouwen een mailinggroep opgericht.
Ingrid hier is de gastvrouw, het zou leuk zijn als je er ook bij zou komen.

groetjes
Doke

leen alleen
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2011, 19:58

Bericht door leen alleen » 2 december 2011, 17:19

graag wou ik weten hoe jij de eerste stap hebt gezet naar BAM worden ? hoe het vertellen aan de omstaanderes.
ingrid1 schreef:Hey,

Ben al enkele maanden op de chat, maar me nu geregistreerd. Daarmee dat ik nu pas je berichtje beantwoordt en eigenlijk was ik blij dit te lezen. Ben namelijk ook alleenstaande en bezig met KID.
ben je al bezig met behandeling of nog aan het overwegen?


Groetjes en tot misschien tot later,

succes alvast

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 3 december 2011, 21:53

Hallo Leen,



Ik ad eerst de beslissing voor mezelf genomen om hieraan te beginnen, een afspraak en geweest naar Jette. Daarna heb ik het aan mijn ouders, zussen en broer verteld. Ik heb dit zo gedaan omdat ik niet wou dat mensen me zouden ompraten omdat mijn beslissing vast stond, ik moest ook niet meer te lang wachten want was toen bijna 35.

Later heb ik het aan enkele vriendinnen en collega's verteld. Iedereen was er positief over.

Het is een beslissing die je niet zo maar neemt en weloverwogen. Als je dit wil moet je dit doen is mijn idee. Er zullen zeker mensen zijn die minder positief reageren, maar ieder moet haar leven leiden.

Ik ben ondertussen BAM- mama van een zoontje en zou hem voor geen geld meer willen missen, het is de beste beslissing ooit in mijn leven. Dus ik zou zeggen er zeker voor gaan als je dit echt wil.

Je kan me een privémailtje sturen dan kan ik je meer info geven over de mailinglijst, daar mailen wel met een heel aantal BAM 's die voor- tijdens en na de behandelingen staan.


Groetjes

Ingrid


Groetjes

Ingrid

Jas1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 november 2011, 14:52

-

Bericht door Jas1985 » 3 december 2011, 22:48

Hallo, al een tijdje lees ik hier een deeltje mee. Ik ben een jonge dame van 26 jaar die al langer kinderen wilt. Relaties zijn blijkbaar niet aan mij besteed. daar heb ik me in tussentijd mee kunnen verzoenen. Maar de wens naar een kindje groeit nog steeds elke dag. Sinds ik de beslissing nam om er alleen voor te gaan ben ik er zo mee bezig dat ik er vaak 's nacht zelfs van wakker lig. Heeft iemand hier ervaring met zelfinseminatie? Of met KI met een gekende donor? Ik zit nog met vele vragen, maar heb het idee hier wel aan het juiste adres te zijn. Wie kan/wil me helpen.

Groetjes

Elif
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 juni 2009, 18:51

Bericht door Elif » 24 maart 2012, 13:06

Ingrid ik lees dat jij in Jette bent geweest.
Ik heb een zoontje via kid ( maar was toen nog met mijn ex samen liggen nu in scheiding)
Ik heb nog 7 rietjes ingevroren liggen van dezelfde donor.
Ik kreeg alleen per mail te horen dat het traject nu anders voor mij is als alleenstaande.
Wat heeft jette allemaal aan jou gevraagd enz?
MVG Elif

fien1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 april 2012, 18:56

Blij dat ik de weg naar dit forum gevonden heb!

Bericht door fien1984 » 27 april 2012, 19:22

Beste,

ik ben een alleenstaande vrouw van 28 jaar. Ik heb al heel lang een heel grote kinderwens. En ik heb ook al heel lang het gevoel dat ik dit alleen wil doen, zonder partner.

Na jaren twijfelen zette ik in december 2011 de eerste stap: een bezoek aan mijn gynaecoloog. Die verwees me door naar een collega-gynaecoloog die voor het fertiliteitscentrum werkt. In januari ging ik bij gynaecoloog nummer 2 langs.
Begin deze week had ik een gesprek bij de psychologe, eind volgende week moet ik terug. Half mei wordt op de staf beslist of ik verder mag.
Heel spannend allemaal...

Ik kreeg jullie website door via de psychologe.

Ondertussen ben ik hier al een hele tijd bezig alle berichten op dit forum te lezen. Het doet deugd om eens verhalen van anderen te lezen die met hetzelfde thema bezig zijn.

Ik stuurde net ook een mail om mij lid te maken van de mailinggroep.

Grtjes,
en hopelijk tot schrijfs/mails!
Fien

Veroke_
Berichten: 11
Lid geworden op: 9 maart 2012, 6:45

Bericht door Veroke_ » 3 mei 2012, 19:05

Hoi,
Ik ben niet nieuw op het forum maar wel nieuw hier.
Ik heb een grote kinderwens, ik ben 39 dus de oudste als ik hier zo lees :-)
Ik ga mijn verhaal hier niet zo neerpennen, dat staat al bij het topic als een zwangerschap niet eindigt hoe het moet, maar door wat er is voorgevallen, ben ik nu nog zekerder dat ik het wil.
Ik ben nu single en wil het dus doen alleen, dat had ik ook beslist toen ik zwanger bleek te zijn in januari.
Mijn gynaecologe in Leuven heeft mij Jette aangeraden om naartoe te gaan. Ik ga dit zeker opnemen als ik er klaar voor ben.
Ik vind het alleszins super om de verhalen te lezen, het geeft me moed voor de toekomst..
Liefs,
Véro

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 6 mei 2012, 9:55

hoi meiden, ik ben ook een toekomstige bam moeder van 35 , eigenlijk ieder moment, moet bevallen normaal gezien op 15 mei, dus lang is het niet meer (was al eens begonnen met de procedure in het uz gent toen ik 28 jaar oud was, maar werd direct geweigerd omdat ik te jong was, ik moest wachten tot ik 35 was, dat leek me te oud en toen ben ik op mijn 32ste overgestapt naar het az in kortrijk). heb ook wel een sukkelstraatje afgewerkt van twee jaar, maar zou het direct zo weer doen. heb 6 kid achter de rug (laatste keer waarschijnlijk zwanger geweest met een miskraam, maar de dokter kon het me niet verzekeren, er waren nog geen onderzoeken gebeurd) en ook nog eens 4 keer een cyclus voor icsi. het was psychologisch heel moeilijk, maar ik heb doorgezet en binnen enkele dagen krijg ik een zoon. ik vind dat er één grote voorwaarde is om alles alleen uit te voeren en dat is dat je enkele personen kunt vertrouwen en erop kunt terug vallen en gesprekken mee voeren, want dat heb je nodig. bij mij waren dat mijn ouders, collega's en bewoners (ik werk in een rusthuis). had wel angst voor de bewoners hun reactie, je weet dat ze meestal een "oude stempel" meedragen, maar juist hun reactie verraste me.ze stonden er heel positief tegenover.

mapatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 mei 2012, 11:45

Bericht door mapatje » 9 mei 2012, 12:27

Ik ben een bam met een tweeling van 4 jaar.
Ik heb net een mailtje verstuurd om me lid te maken van de mailinglijst. Op het einde van mijn behandelingen ben ik lid geworden van het forum. Terwijl ik bezig was met de adoptieprocedure werd ik alsnog zwanger van een tweeling via icsi. Het was mijn 16de poging (12 KI, 3 icsi met 4 tp), dus dames, de moed niet opgeven als je de pech hebt dat het bij jou ook zo lang duurt.

groetjes

EDS
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 augustus 2012, 23:49

Bericht door EDS » 7 augustus 2012, 0:38

Hey iedereen,

Ik overweeg om BAM te worden. Ik ben 24j maar wist al heel vroeg dat ik mama wou worden. Ondertussen wel een paar relaties gehad, maar nooit langdurig. Onder andere omstandigheden zou ik nog willen wachten tot een stabiele relatie, maar mijn klokje tikt iets sneller.
3 jaar geleden heb ik namelijk kanker gehad en nadien ook chemokuren. Resultaat, 1 eierstok minder en 20 tot 30% kans op onvruchtbaarheid door de chemo. Al zei de dokter dat mijn kansen iets gunstiger zijn omdat ik nog zo jong ben. De kanker was ook niet erfelijk en onder regelmatige controle zegt de gynaecoloog dat alles er goed uitziet.
Er werd mij wel aangeraden dat als ik een vriend heb en wij kinderen willen, we daar niet mee moesten wachten. Het probleem is dus het ontbreken van een vriend.

Via dit forum wou ik wat ervaringen lezen en tips krijgen waar ik zeker rekening mee moet houden. Ik wil nu vooral veel info verzamelen zodat ik bewust een keuze kan maken. Is het nuttig om al eens bij een fertiliteitscentrum langs te gaan, of is het nog te vroeg?
Nu kan ik er nog niet aan beginnen, want ik heb nog geen werkzekerheid en woon nog thuis bij mijn ouders.
Ik weet gewoon dat ik dolgraag mama wil worden en door alles voel ik me hier ook sterk genoeg voor om het desnoods alleen te doen. Ik heb een netwerk die mij goed zou ondersteunen, grote familie en enkele goede vrienden.
Al zou ik natuurlijk alles liever op de traditionele manier zien gebeuren..

groetjes

sanne.matteo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 juli 2012, 21:21

Bericht door sanne.matteo » 23 september 2012, 20:13

Hallo

Mijn naam is sanne.Ik ben 9 maanden geleden dankzij KID mama geworden van een zoontje en ben nu 4 weken zwanger van een tweede kindje.Ik ben zo gelukkig dat ik de beslissing genomen heb om er alleen mee door te gaan.IK ben nu 40 jaar en moest dus vlug beslissen als ik nog een broertje of zusje wou.Deze zwangerschap is al wel zwaarder ben zeer misselijk en doodmoe lig elke avond rond 21u in mijn bed en doe nu zelfs middagdutjes samen met mijn zoontje.Maar ben toch super gelukkig en het is nu van de eeste keer gelukt bij mij zoontje waren 4 pogingen nodig.
Ik wens jullie allemaal veel geluk en liefde.
Sanne

lien-journalist
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 oktober 2012, 17:30

BAM's gezocht

Bericht door lien-journalist » 16 oktober 2012, 17:40

Dag iedereen,

voor een portrettenreeks (weekendbijlage Standaard magazine) ben ik op zoek naar drie BAM-moeders die willen vertellen over hun keuze:

- een vrouw die gekozen heeft voor een (anonieme) spermadonor en aan het begin van de procedure staat (en dus nog niet zwanger is)
- een vrouw die zwanger is (al dan niet van een anonieme donor)
- een vrouw die al mama is

Waarom doen ze het? Is het in de samenleving van vandaag een gemakkelijke keuze? Wat zegt hun omgeving? Op wiens hulp en steun kunnen ze rekenen? Denken ze nooit: waar ben ik aan begonnen?

Wie interesse heeft om hieraan mee te werken en haar verhaal wil vertellen, mag me vrijblijvend contacteren op lien.lammar@telenet.be

Alvast bedankt!

Alabama
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 oktober 2012, 12:34

Bericht door Alabama » 21 oktober 2012, 21:44

Hallo,

Ik ben nieuw hier en denk er sterk aan om voor mijn zoontje (gekregen uit een vorige relatie via ivf) voor een brusje te gaan via een spermadonor. Ik twijfel echter of ik voor een anonieme of bekende donor zou gaan. Wat zijn de voor- en nadelen volgens jullie van beide ? Hoe lang is de wachttijd bij een anonieme donor ? Kan je bij een anonieme donor bepaalde lichaamskenmerken kiezen ?


Wat ik wel zeker weet is dat ik het via een fertiliteitskliniek wil laten doen, liefst via het ivf centrum in Jan Palfijn (waar ook mijn vorig zoontje werd verwerkt). Ik was heel tevreden van Jan Palfijn. Iemand enig idee van de procedure daar en of ze daar BAM's willen behandelen ?

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 21 oktober 2012, 23:49

hallo,

in België kan je enkel met bekende donor werken als je zelfinseminatie doet.

In centra werken ze met anonieme donor.
Ikzelf heb de procedure in LIFE in Leuven gevolgd. Had in juni 2009 mijn eerste kennismakingsgesprek en dan in juli, augustus en september een gesprek met de psycholoog, in oktober te horen gekregen dat ik kon starten en die maand dan mijn inseminatie gehad in LIFE.
Ik heb donorkenmerken mogen opgeven.

September 2010 is mijn dochtertje geboren.
Dus in LIFE geen wachtlijsten.

In janPalfijn is het Dr Decleer of Dr Hauspy, er is geen procedure, dus geen voorbereiding op het bewust alleenstaand moederschap, geen uitleg, niks, als je vragen hebt, schrijf je die best op n briefje, anders sta je buiten en weet je nog amper iets.
Goedkoop is het daar ook niet....
Je mag wel ook daar donorkenmerken opgeven en als je er geen opgeeft, nemen ze gewoon jouw kenmerken voor de donor (doen ze overal waar er geen kenmerken gevraagd of opgegeven worden).
Bloedgroep is belangrijkste, die passen ze wel aan aan jouw bloedgroep, zeker bij -.

Denk dat het ongeveer een maandje duurt voor je 1ste afspraak.
maar weet niet of er een wachtlijst is voor inseminatie, denk t niet.

Hoop dat je hier aan hebt.
Als je meer wilt weten, wil ik je altijd lid maken van onze BAMgroep voor mama's die al zwanger zijn of n kindje hebben of kan je Ingrid (ook lid van dit forum) eens mailen om je lid te maken van de BAMgroep voor vrouwen die eraan denken of ermee bezig zijn BAMmama te worden.
2 mailinglijsten omdat de verhalen over zwanger zijn en kindjes soms te pijnlijk werden voor diegenen die nog bezig waren en waarbij t niet zo goed lukte.

groetjes
Doke

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 24 februari 2013, 10:38

wat ik het meeste heb gemist tijdens mijn procedure is het lezen van ervaringen en verhalen van volwassen kinderen van bammama's.
Nu is er een forum waar zowel bammama's (in spé) als volwassen kinderen van bammama lid van kunnen worden en daarop is nu een 21jarige vrouw dochter van een bammama op actief.
Heel leuk en vooral hoopgevend om haar verhaal te lezen.
Dat forum noemt het bammamsbamkidsforum.
Ik zet het hier omdat mss nog vrouwen dit missen en dit dan wel waardevolle info is.

groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten