BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 9 september 2009, 19:19

Gaeti,

ik ben ook van WVl (en BAM), ben intussen wel al 3,5 jaar bezig :-( :( en nu aangewezen op eicel- of embryodonatie. Ben in behandeling in CRG Brugge.Ik ben begonnen in mei '06 en in oktober had ik mijn eerste KID, dus dat valt toch wel mee hé, wat de keuze betreft kijken ze in Brugge naar jouw eigen kenmerken (zijnde haarkleur, kleur van de ogen en grootte). Ik ken een vriendin die nu ook in Brugge begonnen is (in januari) en die moet ook wachten tot december om te starten, dus ik denk dat er overal wachtlijsten te voorschijn komen, hoe raar ook want ze zeggen altijd dat er genoeg spermadonors zijn, maar blijkbaar is dat toch niet zo 'waar' :cry:

'k wens je heel veel succes en je mag me altijd een privéberichtje sturen als je meer info wilt over mijn behandelingen in Brugge

't allerbeste
orchidee

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 9 september 2009, 20:09

Hoi Orchidee,

Blij van je te horen !
Raar dat die wachttijden nu overal opduiken. Misschien is dat nu in sint lucas Gent en Jan Palfijn ook al zo ? Heb wel gehoord dat er tekort aan donoren is. Ik heb nooit een wachttijd gehad. Van eerste telefoon naar Jette om een afspraak te maken tot goedkeuring en start 1ste iui was amper 3 maanden. Bij overstap naar Gent was er nul dagen wachttijd.

groetjes

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 14 oktober 2009, 21:52

Hallo iedereen,


Mijn verhaal kan je hier al zo een beetje lezen,maar tijd om terug wat nieuw leven in dit onderwerp te blazen.

Ondertussen 5de iui gedaan en aan het wachten tot zondag op resultaat. Steeds spannend, die twee weken duren steeds het langst, maar met elke keer heb ik toch wat minder hoop, maar ik laat de moed niet zakken, het zal wel eens lukken zeker.


Aan iedereen, veel succes,
Groetjes
Ingrid

BAM vrouwen steeds welkom op de mailinglijst,zie berichtje DVO.

music
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 januari 2009, 9:42

Bericht door music » 24 oktober 2009, 14:11

hallo iedereen,

oeff, ben er bijna, nog één dikke maand wachten en kan dan weer verder, mag dan op gesprek naar CRG en naar het 't schijnt gaat het dan wel vlotter, bedoel, kan dan snel starten met de procedure, zo hebben ze me toch een 7 tal maanden geleden aan de telefoon gezegd...
gelukkig dat het deze zomer nogal druk was op het werk zodat de dagen vorbijgaan zonder je er écht veel aan denkt, al blijft het wel in je achterhoofd spoken ..die wachtlijsten zijn er duswel he, doch in het west vlaanderen... dus hou de moed erin he dames!!!

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 24 oktober 2009, 14:24

Hoi Music,

't was 4dec hé ... 'k had het in mijn boekje genoteerd om je dan nog eens heel veel succes te wensen...GO FOR IT !!

groetjes
orchidee

music
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 januari 2009, 9:42

Bericht door music » 25 oktober 2009, 13:46

hey Orchidee,

blij je te horen!!

nee tis de 3de.. hoe stel jij het ondertussen?
al wat vooruitgang..?

heb al aan je gedacht de laatste maanden..
liefs,
music

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 26 oktober 2009, 12:32

heb al eventjes niks meer gepost, maar wil jullie toch op de hoogte houden.
Ik heb dus 2 oktober mijn toestemming gekregen en heb dan meteen nadat telefoontje naar de dokter in LIFE gebeld voor een afspraak om alles te bespreken.
Ik kon daar al de 13e oktober terecht en dan hebben we alles besproken. Ze vroeg me hoe ik wilde dat mijn kind uit zou zien.... Euhm.... wat maakt mij dat uit....
Ze heeft dan gewoon mijn uiterlijke kenmerken genoteerd in de pc en mijn bloedgroep.
Dan zei ze dat wanneer ik in dag 10 van mijn cyclus zat, ik a l kon langsgaan voor bloedafname en inwendige echo.
Dat is vorige week donderdag al geweest.
Nu moet ik morgenvoormiddag teruggaan voor bloedafname en echo en dan gaan ze wss kunnen zeggen wanneer ze kunnen insemineren, donderdag was het nog te klein.

Als ik het allemaal zo bekijk, is het eigenlijk wel heel snel gegaan allemaal.
In maart maak ik een afspraak bij mijn eigen gynaecoloog voor routine onderzoek zodat ik subtiel ter sprake kon brengen dat ik BAM wilde worden.
Begin april kon ik bij haar terecht.
Zij verwijst me door, wel eerst naar Genk waar ik midden mei terecht kon, maar dan bleek dat ze er geen alleenstaande meer behandelen.
Zij verwijzen me door naar Leuven waar ik al een maandje later terecht kon.
Ok, dat wachten duurde zo lang, maar als je het van op afstand bekijkt, is dat eigenlijk al zeer snel.
In juni ga ik voor de eerste keer naar LIFE, juli mijn eerste gesprek, augustus mijn 2e en september mijn 3e om in oktober mijn goedkeuring te hebben en eind oktober te kunnen beginnen....

Ok, nu moet het ook nog lukken, hé, dat kan ook wel een tijdje duren, maar ben toch blij dat ik al mag beginnen!!

Ik hoop dat het bij iedereen zo vlot mag gaan. En natuurlijk ook dat het daarna ook vlot mag lukken, hé!!!

Maar ik had een vraagje.
Ik heb gehoord dat je na inseminatie een bepaalde periode niet in bad mag, niet mag gaan zwemmen... omdat het toch anders is dan natuurlijk bevruchting.
Weten jullie hoeveel dagen dat is?

Dan hadden een vriendin en ik eens gezegd dat we nog eens samen naar de sauna zouden gaan.
Maar nu lees ik heel tegenstrijdige adviezen ivm sauna na inseminatie en sauna en zwangerschap.
Sommige websites zeggen dat je de eerste 14 weken niet mag gaan en daarna wel, anderen zeggen dat het geen probleem is, nog anderen dat het geen probleem is als je het gewend bent, nog anderen dat het wel degelijk kwaad kan....
Vroeger deden wij dat vrij regelmatig naar de sauna en in de fitness zat ik ook een paar keer per week een kwartiertje in de sauna daar, maar ondertussen heeft zij 2 kindjes, zijn ze aan het bouwen, ben ik hier ook bezig geweest in mijn huis.... en de laatste keer is al zeker 3 jaar geleden, dus echt gewend is mijn lichaam dat niet meer.
Normaal gezien kan het de eerste 14 dagen na bevruchting geen kwaad, want dan zou roken en alcohol ook geen kwaad kunnen omdat je dan nog niet zwanger bent(ik rook en drink niet, hoor, dus daar moet ik geen rekening mee houden), dit weet ik van een vriendin die nog rookte voordat ze wist dat ze zwanger was en in die periode ook al eens n glaasje wijn op had na haar eten(ze is daar direct mee gestopt toen ze wist dat ze zwanger was)en de gynaecoloog had tegen haar gezegd dat t de eerste 14 dagen echt geen kwaad kon.
Maar als je de eerste dagen na je inseminatie niet in bad mag enzo, zal sauna ook zeker niet mogen, hé?

Ik ga het sowieso vragen bij mijn inseminatie als ik geen duidelijk antwoord vind.
Ik zou graag gaan, want sauna ontspant me echt en doet me altijd zoveel deugd!! Maar ik ga geen risico's nemen, hoe klein ook, als ze niet nodig zijn!!!

Groetjes
Doke

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 26 oktober 2009, 20:38

Doke,

super voor jou dat je zo vlug kan starten. Van die sauna, ik zou het zeker vragen hoor want wat ik lees is toch dat het niet zo goed is ,dat je het beter niet doet. Waarom laat je je anders niet eens verwennen met een massage .... kan ook deugd doen hoor :wink:
'k wens je heel veel succes
PS ik ben intussen naar een acupuncturist geweest; schijnt ook te helpen .... we zullen zien

groetjes

orchidee

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 26 oktober 2009, 20:43

hallo,

tja, ik denk dat ik een grote uitzondering ben, want ik hou niet zo van massages.
Allé, hangt ervan af wie ze geeft, maar heb niet zo graag n vreemde aan mij...

N vriend van mij kan dat wel zalig, denk dat dat komt doordat we mekaar door en door kennen(het feit dat hij homo is, zou er ook wel iets mee te maken kunnen hebben, ze zeggen toch dat die mannen veel gevoeliger zijn :D )

Acupunctuur zegt me niet echt iets, ik heb n helse schrik van naalden, dus ik zou me gewoon heel erg opjagen nog voor de behandeling begint :roll:

Achja, ik ga t gewoon navragen van die sauna.
Maar ik ga zeker geen risico's nemen die niet nodig zijn om ze te nemen!!!

groetekes

music
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 januari 2009, 9:42

Bericht door music » 27 oktober 2009, 9:18

hallo Doke,

blij te horen dat er tcoh nog plaatsen zijn waar het sneller gaat!!

k wens je veel succes toe!!!

Plusje
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2009, 20:07

Bericht door Plusje » 27 oktober 2009, 20:09

@ Doke, mag ik vragen hoe oud jij bent en waar jij bent geweest, ik ben 30 jaar en ze vinden mij te jong

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 27 oktober 2009, 20:30

@Plusje: ik word begin december 31.
Ik ben in Leuven LIFE bezig en de psycholoog had in het laatste gesprek ook verschillende keren aangehaald dat hij me nog te jong vindt en dat ik nog tijd genoeg heb....
Dus ik was ook bang dat ze me daarop gingen afwijzen, omdat hij dat verschillende keren gezegd had en er echt over door bleef drammen.

Ik heb uiteindelijk gezegd dat ik "jong" mama wil worden en 31, minstens 32 tegen de tijd dat ik een kind heb. En dat ik dat eigenlijk niet meer zo jong vind....
En dat ik liever jong begin, want als het uiteindelijk jaren duurt eer het lukt.... En als ik dan pas begin op mijn 35-36ste(zoals hij aanraadde), ik toch weer ouder ben en dat de kans dan kleiner is....

Hebben ze je dan afgewezen op je leeftijd of is er gewoon op gehamerd geworden??

De minimumleeftijd zou 28 zijn, maar ze zijn die naar het schijnt aan het verleggen naar 30....
maar ik vind 28 toch ook wel een mooie leeftijd, hoor.

ik hoop dat jij toch je goedkeuring krijgt, hoor!!

Succes
Doke

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 27 oktober 2009, 20:36

Hallo Plusje,

Ik had ook gehoord dat de minimum leeftijd 30 is, dus dat benje toch.

Waar ben jij geweest, Plusje?

Ik ben in Jette in behandeling, ben wel al 35 jaar, ik heb al horen zeggen dat ze in Jette nogal gemakkkelijk aanvaarden, dus misschien moet je daar eens proberen.

Vind het spijtig indien ze enkel op je leeftijd afwijzen, want hoe langer je wacht hoe moeilijker het lukt om zwanger te geraken toch.


Veel succes alvast,
Ingrid

Plusje
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2009, 20:07

Bericht door Plusje » 27 oktober 2009, 21:41

In antwerpen en Gent uz al geweest allebei afgewezen wegens te jong :(

Frou'ke
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 oktober 2009, 20:55

Bericht door Frou'ke » 29 oktober 2009, 21:01

Hoi
Ik heb een tijdje geleden na lang beraad ook het besluit genomen om alleen mama te worden. Ben al in Antwerpen en Gent geweest, en ben daar ook twee keer afgewezen wegens te jong :(
Ben vorige week 30 geworden. Vind het echt jammer dat er door andere moet beslist worden of je mama mag worden of niet.
Ga nu even alles laten bezinken en binnen een paar maand nog maar eens proberen. Misschien merken ze dan wel, dat ik er echt voor wil gaan.
Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten