BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
SabrinaB
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2013, 0:51

Bericht door SabrinaB » 24 mei 2013, 1:17

Hallo,

heb me juist hierop ingeschreven en ook dus hier en daar wat gelezen. Ik denk er al een tijdje over na om bewust alleenstaande moeder te worden. Ik weet van mezelf dat ik het alleen kan, maar zou graag de voorwaarden willen weten. kijken ze naar leeftijd, inkomen, huis/app,...
Ik ben 29jaar, heb een goed beroep, maar ik woon nog steeds bij mijn ouders. Ben wel van plan om alleen te gaan wonen tegen eind dit jaar, maar dan zal ik redelijk ver van bij mijn ouders wonen, waardoor ik dus minder op hun ga kunnen rekenen. Voor het moment woon ik op 160 km van mijn werk, en als ik ga verhuizen zal ik dichter bij het werk zoeken, maar dat is dus ver van familie en vrienden.
Eerst dacht ik, ik koop eerst iets, zie dat alles in zijn plooitjes valt en dan als ik dan nog alleen ben, ga ik voor een kind. Ma anderzijds ik woon nog thuis, kga werken en mijn kind kan opgroeien met alle comfort enzo die hij/zij nodig heeft..
Maar mss kan ik best al eens inlichtingen gaan vragen bij de gyneacoloog...
Ook zou ik graag weten, hoeveel dit allemaal financieel gaat kosten. Niet dat op een knid een prijskaartje staat, maar kan ik daar toch rekening mee houden.
Bij mij is enkel nog de vraag, wanneer is het juiste moment, nu of wachten tot ik effectief zelfstandig woon...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 25 mei 2013, 11:06

Ik zou nu al horen.. in sommige centra zijn wachttijden erg lang.. als je voor buitenlandse donor kiest kan het sneller gaan. In jette bijvoorbeeld kan je pas 9 a 10 maand na eerste bezoek beginnen.

Succes

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 25 mei 2013, 13:25

in LIFE heb je ongeveer een 4-5 maand na je eerste telefoontje om een eerste afspraak te maken, je eerste inseminatie :D

FYI
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2013, 20:09

Bericht door FYI » 26 mei 2013, 20:18

Hallo,

Mijn naam is FYI en ik ben in december 2012 begonnen met mijn procedure. In januari mijn goedkeuring gehad en daarna gestart. Nu 3 maand zwanger :D
Aantal echo's gehad en afgelopen vrijdag bloedtest.
Ik zou graag deelnemen aan jullie overleg.

Vele groeten,

Doke schreef:hallo,

welkom!!
Mijn naam is Doke en ik ben in juni 2009 aan de procedure begonnen om BAMmama te worden.
In oktober 2009 mijn goedkeuring gehad en begin januari 2010 een positieve test gedaan.

Nu ben ik BAMmama van een superlieve dochter van 1 jaar en bijna 1 maand.

Ik hoop echt voor jou dat het bij jou ook allemaal zo vlot mag verlopen!!!!

Ondertussen hebben we met de BAMvrouwen een mailinggroep opgericht.
Ingrid hier is de gastvrouw, het zou leuk zijn als je er ook bij zou komen.

groetjes
Doke

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Bericht door Valaki » 28 mei 2013, 16:27

Doke schreef: in België kan je enkel met bekende donor werken als je zelfinseminatie doet.
Het is wel een ouder bericht, maar ik ga hier toch even op reageren voor het geval mensen - zoals ik - oudere informatie komen teruglezen.

Het is wel mogelijk om met een gekende donor te werken via een fertiliteitscentrum in België. Zeker niet bij allemaal, maar in ieder geval wel in het Jan Palfijn in Gent (daar heb ik vorige maand mijn intakegesprek gehad). Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat dat betekent dat je na de donaties van je donor nog 6 maanden zal moeten wachten vooraleer er begonnen kan worden met inseminaties.

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 28 mei 2013, 16:56

ja, er zijn idd al centra die werken met niet anonieme donatie.
Ik weet niet precies welke het zijn, maar LIFE in Leuven zou er ook bij zijn.
op de site van kid-lotgenoten staat er iets over, de oprichtster van die site weet er meer van.

Er is nu ook een forum dat helemaal rond bam draait (waar zowel bammama's, bammama's in spé als bamkids lid van zijn) en daar staat meer uitleg over de procedures voor alleenstaande vrouwen in verschillende centra.
Daar zit ik nu wel meer op, is iets uitgebreider.

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Bericht door Valaki » 29 mei 2013, 13:40

Ik heb het gisteren ook ontdekt, ja ;)
Erg bruikbaar!

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Bericht door athena » 20 juni 2013, 8:51

Hallo iedereen

Ben hier nieuw op deze site en zou graag in contact komen met andere BAM vrouwen.
Zelf ben ik een alleenstaande vrouw van 39 en heb in juli mijn eerste afspraak bij LIFE in Leuven.
Kan iemand mij zeggen wat zo een eerste afspraak precies inhoudt? En is de volgende stap dan de psycholoog?

Grtjs

Mira78
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 juni 2013, 18:16

Bericht door Mira78 » 20 juni 2013, 18:25

Hallo iedereen,

ik ben een alleenstaande vrouw van 35j en sinds vorig jaar probeer ik om BAM te worden. Mijn aanvraag in Jette en in Gent werd echter geweigerd omdat ik nog thuis woon. Ons huis is nochtans zo ingericht dat ik mijn eigen privé heb, maar blijkbaar is dit niet voldoende. Ik heb ook een heel goede relatie met mijn ouders. Zij laten mij echt mijn ding doen, zonder commentaar te geven. Intussen kijk ik wel uit naar een eigen stek, maar op een doordachte manier. In Gent werd gezegd dat ik zeker kans maakte als ik alleen woon. Ik vind het echter niet optimaal om nu hals over kop ergens iets te kopen/huren.
Heeft er nog iemand dit meegemaakt? Zijn er misschien ziekenhuizen waar ze op dit gebied minder streng zijn?
groetjes

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Bericht door athena » 20 juni 2013, 22:06

Een spermadonor interesseert mij ook. Heb je daar ervaring mee?

De Verdwaalde Ooievaar
Webmaster
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 december 2010, 15:32

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 21 juni 2013, 9:05

De Verdwaalde Ooievaar kan en wil niet verantwoordelijk zijn voor zich hier aandienende donoren. Motieven en achtergronden zijn nu eenmaal niet controleerbaar. Het is niet voor niets dat de meeste donoren die zich aanmelden geen actieve gebruikers van het forum zijn.

Daarom zullen alle aanmeldingen voortaan systematisch verwijderd worden.

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Bericht door jackie » 24 juni 2013, 11:48

Hallo,

Ik ben Jackie, 38j, in behandeling in het CRG Jette. Ik hou niet van het woord BAM, ik ben namelijk niet bewust alleenstaand, de juiste kwam gewoon nog niet langs :shock: Maar ik wil wel bewust mama worden. Ik ben dus eerder een ABM :lol:
Even mijn parcours : begin juli 2010 een schriftelijke aanvraag gedaan in Jette, eind november bij de psycholoog mogen gaan, dan dokter, dan terug psycholoog en begin april 2011 eindelijk op de wachtlijst voor een donor. Ik heb gelukkig niet te lang moeten wachten, midden september hadden ze een donor voor mij. In oktober gestart met KID, na de 3e was het gelukt, maar spijtig genoeg een MK op 7 weken. Daarna nog 4 KID's mogen doen, de laatste was augustus 2012. In oktober 2013 met ICSI gestart. Intussen 2 ICSI pogingen en 1 CRYO achter de rug. Nu ICSI3, heb zaterdag TP gehad van 2 emmys', geen reserve meer :x en nu weer 2 weken wachten op resultaat.
Het is niet altijd evident en wordt bij elke poging wat zwaarder maar ik heb nog steeds geen spijt dat ik deze weg heb gekozen. Ik ben ook zeer tevreden van Jette, dokters zijn dokters en dus wat minder bereikbaar maar het verplegend personeel zijn schatten!
Toen ik mijn aanvraag deed konden alleenstaanden trouwens enkel terecht in Jette of Gent. Ik woon in Antwerpen en werk in Brussel, dus Gent was geen optie :?

@Athena in Jette is de 1e afspraak sowieso bij de psy. Zij gaat bekijken of je aanvaardt wordt in het programma ttz. ben je zelfstandig genoeg, hoe ga je om met relaties, woon je alleen/thuis, deftig inkomen enz. Beetje ambetant vooral dat in de 'echte' wereld iedereen zomaar zwanger kan zijn zonder al deze vragen te moeten beantwoorden maar dat is spijtig genoeg het systeem. :evil:
Ik weet niet hoe het er in LIFE aan toe gaat. Maar veel succes in ieder geval en hou ons op de hoogte :)

@mira78 ja spijtig genoeg is dat dus 1 van de criteria, al kan ik me inbeelden dat jij net een goede omgeving hebt om alleen een kindje op de wereld te brengen door zo dicht bij opvang te zitten, maar spijtig genoeg is daar niets aan te doen :cry:

@SabrinaB het thuiswonen kan dus spijtig genoeg een struikelblok zijn maar je moet anderzijds ook een vangnet hebben, dus niet evident.
Qua kostprijs is het in Jette ong €300 per KID en €600 per ICSI, allebei zolang het ziekenfonds tussen komt. Maar de facturen komen gespreid, dus het is haalbaar :) Informeer zeker al, want wachten op een anonieme donor kan wel even duren. Succes in ieder geval!!

@Doke, de site van KID lotgenoten, welke is die? Of is het hier op het forum dat je bedoelt?

elkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 juli 2013, 13:51

nieuwke

Bericht door elkie » 6 juli 2013, 14:01

Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik ben net geen 26 jaar en ik overweeg het sterk om BAM te worden! Ik ga nu al een tijdje een paar forums over BAMs af en lees hier en daar mee! Ik wou me eerst wat voorbereiden en informeren.
Ik heb ook gemerkt dat het niet evident zal zijn gezien mijn leeftijd. Ik vind dan ook hoop in bepaalde antwoorden hier waarin er positief nieuws kwam voor enkelen die wat dezelfde leeftijd hebben.
Graag had ik dan ook geweten hoe het is afgelopen, want de gesprekken hielden plots op ... :(

Nu er zijn ook wel een paar jaar voorbij gegaan, zouden ze soepeler of juist strenger zijn op die leeftijd?

Groetjes
Elkie

marieni
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 juli 2013, 18:58

reportage

Bericht door marieni » 2 augustus 2013, 16:02

Beste

Mijn naam is Marie Niasse en ik ben een studente van de Artevelde Hogeschool in Gent. Als laatstejaars van de richting journalistiek hebben we de opdracht gekregen om een actuele reportage te maken als bachelorproef.

Ik koos voor een onderzoek naar de anonimiteit van spermadonors in België. Voor deze reportage ben ik dringend opzoek naar getuigenissen van wensouders, donors en donorkinderen.
Het hoofd-onderwerp is de anonimiteit van de donor en hoe die beleefd wordt door de donors, ouders en kinderen.

De reportage maakt deel uit van mijn bachelorproef en zal dus niet beschikbaar zijn voor het groot publiek. Enkel mijn lectoren op de Artevelde Hogeschool krijgen de beelden te zien. Indien gewenst is het mogelijk om een kopie te krijgen van de reportage.

Ik zou het heel hard appreciëren indien er mensen willen getuigen over hun ervaringen. De getuigenis kan desnoods volledig anoniem.

Voor meer informatie: marieniassean@student.arteveldehs.be
of marieniasse@gmail.com

Alvast bedankt om dit bericht te lezen

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: nieuwke

Bericht door Valaki » 19 augustus 2013, 16:00

elkie schreef:Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik ben net geen 26 jaar en ik overweeg het sterk om BAM te worden! Ik ga nu al een tijdje een paar forums over BAMs af en lees hier en daar mee! Ik wou me eerst wat voorbereiden en informeren.
Ik heb ook gemerkt dat het niet evident zal zijn gezien mijn leeftijd. Ik vind dan ook hoop in bepaalde antwoorden hier waarin er positief nieuws kwam voor enkelen die wat dezelfde leeftijd hebben.
Graag had ik dan ook geweten hoe het is afgelopen, want de gesprekken hielden plots op ... :(

Nu er zijn ook wel een paar jaar voorbij gegaan, zouden ze soepeler of juist strenger zijn op die leeftijd?

Groetjes
Elkie
Hoi Elkie!

Er is zeker hoop, maar je moet weten waar te zijn! Zelf ben ik 24 en daarom ga ik naar het Jan Palfijn in Gent, omdat dat een van de weinige plekken is waar je als alleenstaande op "jonge" leeftijd terechtkan.
Ik ben nog niet met inseminaties gestart (al zou het in principe wel kunnen, maar ik heb pas recent beslist om toch voor een anonieme donor te gaan), dus daar kan ik nog niet over meepraten.

Ik schrijf vooral op een meer besloten forum dan dit, namelijk http://www.bammamsbamkids.freebb.be/index.php
Daar kan je ook een lijstje vinden van centra en welke toelatingscriteria er zijn. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten