BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 25 november 2009, 9:32

waarom proberen jullie niet in jette of Leuven?
Dat is mss n hele afstand voor jullie, maar t is niet dat je daar wekelijks naartoe moet.

Beide zijn heel goed te bereiken met openbaar vervoer en met auto.

Ik vind het echt jammer dat je zomaar op je leeftijd kan afgewezen worden, allé, snap dat ergens wel.... als je 20 bent dan é...
maar ze zeggen toch dat je op je 30ste in de fleur van je leven bent, op je hoogtepunt en dat t daarna moeilijker kan worden.
En vanaf 35 zou het risico al iets hoger liggen.
Vind t dan belachelijk dat ze je zo lang laten wachten!!!

jittemarie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 juni 2009, 20:39

moeilijk zwanger geraken

Bericht door jittemarie » 30 november 2009, 21:32

Dag mama's,
In mijn zoektocht naar EHBO-bij-verdwaalde-ooievaar kwam ik hier terecht. Ik ben een 'bam-mama' met een zoontje van 4. Dik anderhalf jaar geleden begon ik voor een tweede kindje. Aangezien de ooievaar bij mijn zoontje van de eerste keer een pakketje bracht, had ik er niet bij stilgestaan dat het deze keer wel een stuk moeilijker zou zijn. Intussen 15 inseminaties achter de rug, en nog geen ooievaar te bespeuren. Ik heb lang de toestand kunnen relativeren en telkens uitzien naar een volgende poging, maar na de laatste mislukte poging zat de moed ineens heel ver. Ik heb toen besloten om eens een maand niet te solliciteren bij de ooievaar, en ik moet zeggen dat dat een hele opluchting was. Intussen is die maand bijna om en ben ik nog geen stap verder: verder gaan met inseminaties - overstappen op ivf - de ooievaar maar laten vliegen? Ik geraak er maar niet aan uit, en mis eerlijk gezegd ook wel iemand om die vragen eens mee te delen. Ben onlangs naar een info-avond van de verdwaalde ooievaar geweest, hetgeen gezegd werd was voor mij heel herkenbaar (en ook wel een opluchting). Zijn hier nog mama's op het forum die deze hersenspinselen herkennen?

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 30 november 2009, 21:58

hallo,

ik ben nog maar aan mijn 2e poging bezig, dus kan niet echt mee spreken met je.

Wilde toch even reageren, want snap best dat je het even allemaal niet ziet zotten, hoor!!
Als alleenstaande sta je echt voor alles alleen é, ook al krijg je nog zoveel steun.

Dit is n moeilijke beslissing en ik kan alleen maar zeggen, volg je gevoel!!

Laat je ook niet zeggen dat je blij moet zijn omdat je al 1 gezond kind hebt, want als dat verlangen naar een 2e zo fel is, dan troost je dat niet, hé!!!!

Ik wens je alleszins heel veel sterkte en heel veel moed bij je beslissing!!

Ik zit ook op de mailinglijst BAM, mss dat je daar lotgenoten kan vinden?
Onze gastvrouw is Ingrid, ook hier op dit forum, als je interesse hebt, kan je haar altijd eens n berichtje doen.

Groetjes
Doke

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 1 december 2009, 17:12

Hallo,


Ik heb ondertussen 6 inseminaties gehad en allemaal negatief, dus weet al een beetje wat het is elke maand de teleurstelling en opnieuw beginnen. Na deze pogingen hebben ze me voorgesteld om ICSI te doen, dit zou sneller resultaat geven dan nog verder te doen met IUI. Aan de ene kant ben ik wel wat bang voor deze stap omdat het toch wat meer inhoud dan inseminatie, maar ben wel blij dat ik verder kan en dat het misschien sneller kan gebeuren nu, dus ik heb er wel goede hoop voor dat het zal lukken.

Ik start hiermee eind december, het zal wel wat zwaarder zijn en meer hormonen, maar als het sneller resultaat geeft, heb ik het er zeker voor over.

Ieder moet dat voor zich beslissen welke behandeling je start en of je er mee door wil gaan, ook al is dat zeker geen gemakkelijke beslissing.


Op de mailinglijst BAM kan je zeker terecht met al je vragen, twijfels, bevindingen en delen met lotgenoten. Het kan misschien een goede steun zijn of anders gewoon je hart luchten kan ook eens goed doen.
Gewoon een mailtje sturen naar DVO hiervoor.


Groetjes,
Ingrid

mar1988
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 februari 2010, 9:44

Bericht door mar1988 » 10 februari 2010, 10:08

hej dames ik ben marleen
en heb ook beslist om bam te worden
ik ben net mijn 5 de iui begonen ik zit al een tijdje op de chat (als mar)maar ben nu pas ingelogt
ik ben 21 jaar en heb wel een reden om dit aleen te doen
ik heb wel veel vervelende reackties nu is mijn vraag hebben jullie dat ook of komd het grootendeels door mijn jonge leeftijd ??
alvast bedankt en alle maal veel succes he xxx groetjes mar

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 10 februari 2010, 13:01

hey Marleen,

de reacties bij mij waren meestal wel positief, denk wel dat t met je leeftijd te maken heeft; maar vermits je aan je 5e IUI zit, betekent toch dat je van de dokters de goedkeuring hebt gekregen om hier alleen aan te beginnen, dus trek je niet teveel aan van die vervelende reacties!!

De minimumleeftijd is normaal gezien 28 jaar en vele fertiliteitscentra hebben dit al opgetrokken naar 30 jaar en dan word je nog vaak afgekeurd owv je leeftijd en keuren ze je pas goed op 32 of 35 jaar.

Jij hebt nu al je toestemming gekregen, dus dat betekent dat er zeker een heel goede reden voor is!!
Je hebt de medische en psychologische testen doorstaan om eraan te beginnen en je zal zelf ook wel weten wat je aan kan é!!

Dus laat anderen maar praten, als jij dit heel doordacht hebt gedaan, dan komt dat allemaal wel goed!!
En daarbij, je hebt 21 jarigen die al volwassen zijn en je hebt er die nog echte kleine kinderen zijn, maar dat geldt eveneens voor 31 jarigen, hoor(ik ben er 31, word eind dit jaar 32).

Groetjes
Doke

Ahja, onze BAM mailinglijst is n echte aanrader!!!!!

mar1988
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 februari 2010, 9:44

Bericht door mar1988 » 10 februari 2010, 15:10

ja daar heb je gelijk :D in bedankt he doke
ik heb al zeer veel meegemaakt en ik denk dat da mij ook sterker geeft gemaakt en hier bij de dvo heb ik ook supper veel steun aan iedereen echt bedankt hiervoor he alle maal xxxxx mar

Nel84
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maart 2010, 20:08

Bericht door Nel84 » 14 maart 2010, 11:36

hallo,
ik ben nieuw op deze site. Ik heb een tijdje geleden voor mezelf uitgemaakt dat ik echt voor BAM wil gaan, mijn kinderwens is zo groot, dat ik het echt niet meer kan negeren. Ik ben nog maar 25 en heb hier al gelezen, dat het dan moeilijk is om aanvaard te worden.
Ik heb nu voor mezelf de beslissing genomen en heb al verschillende mensen achter mij. Toch vind ik het nu moeilijk om alles op een rijtje te krijgen van wat ik nu precies moet doen. Ik maak me ook een beetje zorgen om het financiële...
Kan iemand me op weg helpen?

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 14 maart 2010, 13:00

Hallo Nel,


Ik denk dat we ons daarover allemaal een beetje zorgen maken, ik allesinds wel. Maar aan de andere kant denk ik, dat er mensen zijn die het met minder moeten doen en het ook lukt. Bij ons is het een bewuste keuze, daarmom willen we het extra goed doen om ons te bewijzen dat we het kunnen en stellen we ons soms veel te veel vragen en twijfelen we. Maar ik denk als het moment er is en we zwanger zijn en een kindje hebben, dat alles zeker goed komt en dat ieder van ons het wel red met of zonder hulp.


Groetjes
Ingrid

Nel84
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maart 2010, 20:08

Bericht door Nel84 » 16 maart 2010, 19:00

hallo,

ik raak er meer en meer van overtuigd dat het mij zeker zal lukken.
Is er iemand van jullie die KID heeft gedaan in het gynaecologisch centrum van Gent? En zo ja, heb je enig idee of ze dit ook bij 25-26 jarigen doen?

groetjes

Hazeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2010, 13:15

Bericht door Hazeltje » 19 maart 2010, 13:20

Hi,

Dag Nel84. Jammer genoeg moet je in Gent en Brugge 30 jaar zijn alvorens je mag beginnen met KID. In Kortrijk en in Jette is de leeftijd 28 jaar. Kan je echt niet wachten, dan in Nederland is de leeftijd 25 jaar.

Ik heb er mij ook dood aan geergerd hoor! Maar bon, na twee jaar ploeteren, allerhande onderzoeken, tientallen teleursellingen heb ik eindelijk mijn eerste poging achter de rug. (Vorige woensdag).

Je zou zo denken dat een mens dan euforis is. Nee hoor. 'k hoor van alle kanten dat ik niet teveel mag hopen dat de eerste poging lukt. En eerlijk gezegd heb ik er ook niet teveel goede hoop op. Heb al wat krampjes dat ik altijd heb voordat ik mijn maandstonden moet krijgen en verlies ook klein beetje slijm. Zucht.

Moet nog twee weken wachten alvorens ik een prediktortest kan doen. Tenzij ik direct mijn maandstonden krijg natuurlijk. :( . Ik probeer er niet teveel op te hopen maar toch ... zal super teleurgesteld zijn als er een streepje ipv een kruisje op de predictor verschijnt.

Duimen voor mij é.

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 19 maart 2010, 13:27

dag hazeltje,

het is altijd beter je verwachtingen niet te hoog te zetten en idd de eerste poging is vaak niets.
Maar wanhopen mag je ook nog niet meteen!

Bij mij is het van de 3e poging gelukt en ik was er van overtuigd dat het niet gelukt was.
Ik kreeg n kleine week na mijn 3e inseminatie al wat krampen en ik dacht dat dat van mn regels kwam.
Maar normaal krijg ik pas n dag van te voren krampen, dus ik vond t al vroeg....
Ook verloor ik slijm, achteraf bleek dat de ontwikkeling van de slijmprop te zijn die zich vormt als je zwanger bent....

Nu heb ik ook al gehoord dat mensen na n inseminatie sneller krampen krijgen vooraf aan hun regels, dus dat zou ook kunnen.

Ik zou je hoop niet heel hoog zetten, maar ook nog niet meteen wanhopen!
Al weet ik dat beiden heel erg moeilijk zijn in die lange wachtweken!!!!!

Ik ken wel iemand bij wie de eerste inseminatie wel is gelukt!!!

Ik duim alvast voor je!!
Laatst gewijzigd door Doke op 16 mei 2010, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Nel84
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maart 2010, 20:08

Bericht door Nel84 » 21 maart 2010, 20:26

Dag Hazeltje,

ik heb gebeld naar het gynaecologisch centrum in Gent, en ze willen het wel doen. Ik heb 9 april mijn eerste intakegesprek met een psychologe. En op 21 april mijn eerste gesprek met de dokter. Ik weet wel nog niet of ze ermee doorgaan, Dat is dus nog afwachten.

Ik hoop mee voor jou dat het zo vlug mogelijk lukt met jouw inseminatie!


groetjes

Silky
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 april 2010, 20:17

Bericht door Silky » 27 april 2010, 20:22

Hoi Nel84,

Ik heb gisteren net als jouw zo'n eerste intakegesprek gehad met psychologe in gynaecologisch centrum van Gent. Hoe was het bij jou?
Heb jij al een afspraak gemaakt bij Dilopsy? Ik zou daar graag nog in mei langsgaan, zodat er een beslissing kan genomen worden aanvang juni..

Spannende periode eh :D !

Nel84
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maart 2010, 20:08

Bericht door Nel84 » 4 mei 2010, 19:51

hoi Silky,

ik heb mijn eerste intakegesprek, eerste contact met dr Coetsier en mijn afspraak met Dilopsy achter de rug.
Heb jij je gesprek met Coetsier al achter de rug? Ik vond het raar. Hij deed gelijk verveeld, ik weet het niet zo goed, maar heb er niet echt een goed gevoel bij.
Bij Dilopsy heb ik niet echt een gesprek gehad. Je moet gewoon in een kamertje zitten om een hele hoop vragen te beantwoorden.
Hopelijk lukt het om nog in mei naar Dilopsy te gaan.
Ik weet op 9 juni pas of ik ermee mag verder gaan of niet. Vind het wel overdreven lang dat ik moet wachten, maar ja ik mag al blij zijn dat ze het willen doen bij iemand die bijna 26 is.

Laat maar weten als je iets meer weet van Dilopsy en hopelijk mogen we samen starten!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten