BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Silky
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 april 2010, 20:17

Bericht door Silky » 4 mei 2010, 20:11

Hoi Nel84!

Wat vervelend, nu krijg ik al schrik voor mijn afspraak bij Dr. Coetsier!! Ik duim althans voor je, en ik vermoed dat ik rond dezelfde datum zal weten of ik ermee kan doorgaan of niet.
Ik heb namelijk mijn afspraak bij Dilopsy vastgelegd voor volgende week vrijdag en naar dr. Coetsier ga ik op 26 mei. Ben al blij te horen dat het gewoon vragenlijsten zijn bij Dilopsy, zal ik met toch net iets minder zenuwachtig voelen..
Ik ben trouwens net als jou 'nog maar' 25 jaar oud, dus ik heb dan ook het meeste schrik dat ze mij tegenhouden voor mijn leeftijd. Maar hoop doet leven eh ;), en ik hoop echt dat we er beiden snel aan kunnen beginnen!

Nel84
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maart 2010, 20:08

Bericht door Nel84 » 4 mei 2010, 21:33

hey silky

je moet geen schrik hebben voor je afspraak, ik wil je gewoon verwittigen. Je moet er gewoon niet teveel hoop op vestigen, dit is dus wat ik bedoel. Je komt van hem niet zo erg veel te weten.
Hij zal je ook zeker niet afkeuren door je leeftijd. Dat was het enige wat hij met zekerheid wou zeggen.
Hoe verliep je afspraak bij de psychologe?

groetjes

Silky
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 april 2010, 20:17

Bericht door Silky » 4 mei 2010, 21:41

Goed eigenlijk, ze stelde me wel gerust en het was eigenlijk gewoon een aangename babbel. Ik had wel de indruk dat ze begreep waarom ik daar zat (maar dat is dan misschien ook gewoon haar job ;)).
Ze zei op het einde ook dat ze als enige 'probleem' eventueel mijn leeftijd zag, maar dat dit niet sowieso een reden is om me tegen te houden.
Hoe was het bij jou? Toch beetje bizar om je hele leven uit de doeken te moeten doen voor een vreemde, niet?!

Nel84
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maart 2010, 20:08

Bericht door Nel84 » 4 mei 2010, 21:48

ik had ook een positief gevoel bij haar. Ze leek het ook te begrijpen.
Het is inderdaad raar om je leven uit de doeken te doen bij een vreemde, maar ik begrijp het wel.
Ikzelf heb nogal een verleden die niet zo gemakkelijk was. Ik hoop gewoon dat ze mij op basis daarvan niet gaan afkeuren, daar heb ik het meeste schrik voor. Ik heb schrik voor een negatieve beoordeling op basis daarvan. Langs de andere kant kennen ze jou toch niet zo goed om daar echt een beslissing over te nemen. Oh ja we zien wel zeker... Nog 36 dagen wachten.

groetjes

Hazeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2010, 13:15

Bericht door Hazeltje » 9 mei 2010, 23:36

Dag iedereen,

Hoe gaat het me jullie allemaal? Hopelijk hebben jullie meer geluk dan ik. Mijn eerste poging is dus niet gelukt :( Bovendien had ik massa's pijn tijdens de inseminatie (was niet zozeer van de inseminatie zelf maar door die volgelbekjes dat ze gebruiken).

Poging twee is nu om de hoek. Volgende vrijdag denk ik. 'k moet nu ook clomid nemen. Hier en daar hoor ik wel dat je ferm emotioneel wordt van die clomid maar had nooit gedacht dat het zo erg zou zijn.

Huilbuien die ik al gehad heb! Amai! Teveel om op te noemen. Om het minste begin ik te wenen alsof de wereld tot een einde komt. Gisteren nog zat ik een de auto met een vriendin en uit het niets ben ik daar beginnen huilden. Zij begreep er natuurlijk niets van. "'t is toch maar een pilletje, 't zit in je hoofd".

Ken je dat? Het is erg om te zeggen en misschien is dit nu de clomid die spreekt maar ik denk dat niemand begrijpt het voelt tenzij je het zelf meemaakt. Je mag nu alle steun hebben van je omgeving en van familie en vrienden, noem mmaar op en dat heb ik ook maar ... soms voel ik me zo verschrikkelijk alleen.

Domme hormonen!

Bon, dat was het einde van mijn klaagzang. Zucht.

xxx

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 16 mei 2010, 9:56

hallo iedereen. ben ook iemand die in de toekomst BAM moeder wil worden. heb ondertussen de vierde poging achter de rug en volgende week moet ik normaal gezien weten of ik zwanger ben of niet.
ik persoonlijk heb totaal geen last gehad van de clomid en pregnyl. waar ik wel enorm veel last van heb is van dat oneindig wachten of het nu positief of negatief is...maar ja ooit is het wel positief denk ik dan wel.
de eerste keer leed ik er zo psychissch onder dat wachten dat ik lichaamlijke tekens kreeg die in verband stonden met zwanger zijn: honger, pijnlijke borsten,...maar toen het negatief was was alles op slag gedaan. de tweede keer heb ik dat niet meer meegemaakt en nu heb ik het een beetje van me kunnen afzetten, want ik dacht er teveel aan.
ben ook drie weken geleden naar een kaartenlegster geweest en die zei dat ik binnen vijf weken heel goed nieuws zou krijgen, ze wist wel niet waar ik bezig mee was. we zullen zien he, ik blijf wel met beide voeten op de grond. ik zal jullie wel meedelen als het positief is. tot later.

Silky
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 april 2010, 20:17

Bericht door Silky » 16 mei 2010, 17:00

Hallo allemaal,

Ik duim althans voor jullie, hopelijk gaat jullie wens gauw in vervulling! Maar zoals je zegt Veerle, vroeg of laat zal het wel eens positief nieuws zijn. nu maar hopen dat het eerder vroeg is dan laat ;). Toch bizar dat de ene geen last heeft van die hormonen, en de andere juist des te meer..
Ik ben zo ver nog niet.. ik heb afgelopen vrijdag een screening gehad en ga volgende week naar de gynaecoloog, op 1 juni zouden ze dan samenzitten om te bespreken of ik ermee door mag gaan (Nel84, wie heeft jou gezegd dat je het 9 juni weet?? --> lijkt me zo laat aangezien ze dus meer dan een week vroeger zullen samenzitten). Dus net als jullie wacht ik op positief nieuws!!

Groetjes en laat iets weten!

zilverwenneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2010, 19:46

hallo allemaal,

Bericht door zilverwenneke » 23 mei 2010, 20:03

Ik ben blij een forum te hebben gevonden waar het specifiek gaat om BAM!

Ik ben voorbije maandag bij de gynecoloog van het UZA geweest, nu moet ik wachten tot mijn gesprek met de psychologe die is gepland op 11/6.
Mijn verhaal is enigzinds anders dan dat van de meest hier, ik heb al een dochtertje uit een oude relatie, maar heb sindsdien geen relatie meer gehad, en ik mis het ook niet!
Maar ik voel wel het gemis van kleine druktemakers in huis!
Mijn dochtertje word binnenkort 5jaar, en heeft haar vader NOOIT gekend.

Ik hoop dat de procedure snel en positief verloopt!
Zijn er hier mensen die ook al kinderen hebben uit een relatie?

Ava Lou
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 juni 2010, 17:45

ook ik ben net gestart op de UIA

Bericht door Ava Lou » 27 juni 2010, 18:10

Was ook op zoek naar anderen die pas de beslissing had genomen on BAM te worden. En er zijn er minder op het forum dan ik had verwacht... of misschien kijk ik niet op de juiste plaats!

Heb begin juni mijn eerste gesprek gehad op de UIA bij de gynaecoloog. Volgende etappe is de psycholoog begin juli. Ben dus al een stapje verder denk je maar ben nog altijd niet bekomen van mijn eerste gesprek. Het is waarschijnlijk hun opzet: het planten van het zaadje van de twijfel (terwijl ik liever een ander zaadje zou ingeplant hebben :lol: ).

Sinsdien ben ik namelijk niet meer zozeker van dit alles. Maar aan de andere kant denk ik niet dat je zo een beslissing kunt nemen zonder enige twijfel. Toch?
Nooit kan je weten of voorspellen of dit DE beste/juiste beslissing is. Time will tell..

Hetgene dat het meeste in mijn maag gespiests zit is een van de opmerkingen die de gynaecoloog van het centrum mij gaf als wat hij zag als een negatief punt, of een mogelijke reden mij toch nog wandelen te sturen, en ik citeer: "Uw marktwaarde is te hoog."
Ik denk dat ik dagen perplex ben geweest. Volgens hem zag ik er nog goed uit, sociaal, goedlachs, intelligent,... en zou ik zonder probleem wel aan een man geraken.
Ik ben 37,5 en voel me eerder een tikkende tijdbom. En veel te veel ervaringen hebben me geleerd dat het idd niet moeilijk is om iemand te vinden, verliefd te worden en een tijdje in een roze bubbel te vertoeven maar ik heb eveneens beseft dat die niet voor eeuwig is en dat ik besloten heb ervoor te passen. Geen man gaat het beslisrecht nog krijgen van mij of ik al dan niet een kind zal hebben. Een trieste conclusie misschien maar alvast de mijne en de reden waarom ik deze stap heb gezet.

Nog 8 dagen tot het volgende geprek, en ik ga naarbinnen totaan mijn tanden gewapend met een heel groot verzet...

Zijn er anderen die iets soortgelijks hebben ondervonden en zijn jullie uiteindelijk aanvaard?

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 5 juli 2010, 17:52

Hallo,


Inderdaad, op het forum en op de chat zitten niet zo veel BAM. Er is wel een mailinglijst BAM waar je kan mailen met andere. Hiervoor moet je een mailtje sturen naar DVO.


Groetjes en misschien tot mails,
Ingrid

Aatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 oktober 2010, 2:51

Bericht door Aatje » 31 oktober 2010, 3:16

Ik heb met veel interesse jullie berichtjes hierboven gelezen (wel niet allemaal even grondig, het waren er wel heel wat), en ben blijkbaar aan het einde toegekomen... , jammer genoeg, had nog wel even willen doorlezen. Ook zo fijn om te lezen hoe sommigen eerst nog schreven in volle spanning en nu zwanger zijn enzo :-) Ben heel blij voor jullie!!!
Zelf weet ik al heel lang dat ik BAM wil worden, maar heb altijd nog de mogelijkheid open gehouden iemand tegen te komen. Echter, ik verkies geen relatie boven eentje die ik eigenlijk niet wil. En ondertussen ben ik 35, heb nu ook mijn eigen huisje enzo... dus voel dat dit het moment is om eraan te beginnen. Lezen op zo'n forum is dus wel interessant. Wat ik me wel afvraag is wat de verschillen zijn tussen de verschillende ziekenhuizen. Een wachttijd vind ik minder erg evenals afstand.
Maar hoe groot is de kans in ieder ziekenhuis? En welke keuzes krijg je bijvoorbeeld ivm donors (land, uiterlijk, IQ)? Al is een gezond kindje natuurlijk de grootste wens. En hoeveel kost het in ieder ziekenhuis (of is dat ongeveer hetzelfde?)?
Wie kan mij vertellen hoe het bij haar zat ivm deze vragen? Alvast dikke merci!

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 31 oktober 2010, 11:05

Dag Aatje,
Ik ben ook een 36 jarige vrouw die ook beslist heeft om voor het BAM moederschap te gaan,en ben mij al bij een 3tal ziekenhuizen gaan informeren,dus misschien kan ik wel een paar vragen voor je beantwoorden.. :lol: ik ben naar brugge,kortrijk en gent geweest voor info en er zit toch hier en daar wel wat verschil op hoor.In brugge en kortrijk werken ze uitsluitend met Deense donoren,kostprijs per inseminatie is 110à120euro per rietje,in brugge moet je er 6 ineen keer aankopen,in kortrijk per 2 en je moet ook betalen voor de transportkosten,dokter zei wel dat dit soms kan gedeeld worden met andere mensen.
Zowel in brugge en gent moet je ook bij een psychologe daarna wordt je situatie goed of afgekeurd door een medische raad..In gent leek het me nogal een dure zaak,250euro beheerskosten voor je dossier,100euro per psychologisch gesprek,250 euro voor een screening bij een extern bureau,daar werken ze wel met eigen donoren en deense.hopelijk heb je iets aan deze info hé,ik ga starten in kortrijk want hier voel ik me het best bij.
Al een idee waar jij zou willen gaan? Alvast succes!!

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 21 december 2010, 13:48

OPROEP!



We zijn op zoek naar een nieuwe Gastvrouw voor de Mailinglijst Bewust Alleenstaande Moeder.(BAM)


Geïnteresseerden of kandidaten of voor info. Stuur me maar een privébericht.



Groetjes
Ingrid

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 3 juli 2011, 22:15

ik ben ondertussen mama van een dochtertje van 9.5 maand en het is echt zalig!!!!

Dus iedereen met een kinderwens wiens klok tikt en de ware nog niet is tegengekomen, raad ik het zeker aan!
Al is het natuurlijk niet altijd even gemakkelijk, hoor.

Daarom wil ik iedereen aanraden er niet te vroeg alleen mee te beginnen.
Geniet eerst nog wat als je nog heel jong bent van je vrijheid, leef je leven zonder die grote verantwoordelijkheid, want met een kind ben je voor heel veel jaren echt gebonden!!
MAAR dat gebonden zijn is natuurlijk ook echt genieten en het is niet dat je jezelf moet opsluiten, integendeel.
Ik geniet ervan om dingen samen met Ilona te doen.

Maar ik ben ook heel blij dat ik daarvoor echt van mijn vrijheid heb genoten!!!!
Zo rond 28 - 30 jaar eraan beginnen, is ideaal, zou ik zeggen!!!!!

EN je kan dan ook nog altijd wel de ware tegen het lijf lopen als je mama bent, hé, het is niet dat we de mannen moeten afzweren natuurlijk!!!!!!

:D

krissie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 oktober 2011, 9:28

Bericht door krissie » 14 oktober 2011, 20:59

hey iedereen,ben nieuw hier.
is allemaal best wel spannend,heb deze week ook de stap gezet om bam te worden.
ben er al een hele tijd over aan het nadenken en na lang wikken en wegen,beslist om ervoor te gaan,dat gevoel kan je niet blijven negeren he.
heb in december mijn eerste psychologisch gesprek in het UZA,hopelijk blijft het daarbij en krijg ik een positief antwoord.
maar het is toch bang afwachten omdat het bij iedereen zo verschillend is en je niet weet wat je moet verwachten.
maar ik blijf positief denken en je moet ergens beginnen he.
heb in ieder geval al veel steun doet ook al veel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten