BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 30 juli 2009, 18:25

hey Doke,
nee, heb "nog" (hopelijk he) geen kindjes. We zijn al 2 1/2 aan het proberen en hebben dus al veel gewacht en veel teleurstellingen verwerkt. Maar goed, we blijven hopen, ooit moet het toch eens lukken...
Succes nog!
Lyse

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 30 juli 2009, 21:08

@ Lyse: waar zijn jullie bezig? Met ivf dan?

Ik hoop echt voor je dat de eerstvolgende poging wel zal lukken!!
Dat wachten en die teleurstellingen zijn zwaar, hé!!

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?

@ music: ja, als je nog tot december moet wachten, snap ik best dat het volgen van dit forum soms pijnlijk kan zijn.
Wat betreft het vertellen tegen mensen, moet ieder voor zich weten, hoor!
eigenlijk heb ik niet zo veel last van al die vragen.
Zit ook nog in de fase waarin een heel team nog aan het bezien is of ze me laten doorgaan ermee of niet.
Moet nu eerst een aantal gesprekken bij psycholoog doen en dan beslissen ze, dus voor hetzelfde geldt beslissen ze wel dat ze mij niet bekwaam vinden.
Als ze beslissen dat ze me wel bekwaam vinden, ga ik ook in stilte aan het hele proces beginnen.
Want de eerste weken in een zwangerschap zijn zo cruciaal, als het dan zou mislukken, verwerk ik dat liever in alle stilte dan constant te moeten horen hoe het nu met me gaat.

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 30 juli 2009, 22:39

We zijn met IUI bezig. We hebben er al 3 mislukte achte de rug en nog minstens 2 te gaan alvorens we naar IVF overschakelen. Hopelijk komt het niet zo ver. Ik ben 31.

Soms kan ik zelf amper geloven dat we als sinds januari 2007 begin zijn. Dat zijn dus nu al zo'n 32 cycli die op niks uitgedraaid zijn. Het klinkt raar maar hoewel het altijd weer een vreselijke teleurstelling is om te ontdekken dat het weer niks geworden is, leer je er toch ook een beetje mee omgaan. Je leert jezelf wat te beschermen door minder te verwachten en ook manieren om tegenslagen een plaats te geven en jezelf er weer bovenop te helpen (of te laten helpen door je omgeving). Makkelijk is het nooit maar soms kijk ik achterom en sta ik versteld hoe ik al die maanden toch doorgekomen ben.

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 30 juli 2009, 22:42

Dan ben je zo oud als mij. Ik word 31 in december.

Die teleurstellingen, dat was wat mij in eerste instantie tegenhield om eraan te beginnen, maar langs de andere kant denk ik ook wel dat je er leert mee omgaan, hoewel het zeker niet gemakkelijk is.

Denk dat steun vanuit je omgeving ook wel heel belangrijk is, hé.

Alvast heel veel sterkte!!

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 10 augustus 2009, 17:49

Hey iedereen,

Even nog wat schrijven om wat nieuw leven in dit onderwerp te blazen.


Ben bij dokter geweest en bevestiging gekregen dat alles oké is na mijn eileideronderzoek.

Nu 3 maal iui proberen met wat extra hormonen Clomid. Voor de rest bijna hetzelfde als andere pogingen, maar nu 5 dagen 1 pilletje nemen en dan zien wat dit geeft. Daardoor zal inseminatie wel sneller gaan en minder echo's doen.
Door het eileideronderzoek zijn deze nu goed vrij en dit verhoogt de slaagkans ook nog.

Dus nu maar hopen?


Hoe is het met jullie? Nog vorderingen met behandelingen? Voor de rest alles oké?

Zijn er nog anderen BAM die hier hun verhaal kwijt willen en ideeën willen wisselen?


Iedereen alvast succes verder,

Groetjes
Ingrid

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 10 augustus 2009, 18:27

hallo,

Ingrid, nu je dat onderzoek gehad hebt, zal het wel vlotter gaan verlopen. Ik brand hier alvast een kaarsje voor je!!!
Weet je al wanneer je volgende poging zal zijn??

Ik heb nu vrijdag, de 14e, mijn 2de gesprek in Leuven. Heb er eigenlijk nog niet al te veel bij stil gestaan, want ben gaan helpen op een aantal kampen voor kinderen en jongeren met een handicap en tussendoor hier in huis geverfd behangen en wat in orde gezet in de tuin.
Zo druk bezig zijn verzet de zinnen wel wat.
Volgende week is dan ook mijn verlof om, dus dat komt er dan ook nog bij.
Mijn 3de gesprek is 4 september, maar met al die drukte zal die dag er ook wel snel zijn!!!!
En dan is het afwachten tot ze de beslissing genomen hebben of ik mag beginnen of niet....

Ik zou het ook wel leuk vinden om andere BAM's hun verhaal te horen of vrouwen die eraan denken of met de procedure bezig zijn om BAM te worden.

groetjes
Doke

Bé
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 augustus 2009, 8:52

Bericht door Bé » 11 augustus 2009, 12:36

Hallo dames,

mag ik bij dit forum topic aansluiten aub? ik ben Bé, 36 en single en zeer ernstig aan het overwegen om BAM te worden. Vanalles en nog wat afwegen dus maar eigenlijk schreeuwt mijn hart JAAaaa, doe het, ga ervoor...
ik ben blij dat ik jullie verhalen en vragen en twijfels kan meelezen en zal zelf ook vele vragen hebben. Vanmiddag heb ik een afspraak bij het CAW (Centrum voor Algemeen Welzijn) om er eens over te praten; ik ben benieuwd of zij me gaan kunnen helpen en wat ze zullen zeggen.
Ik hoop dat dit topic actief blijft en we af en toe van gedachten kunnen wisselen.

Aan allemaal alvast héél veel succes toegewenst!!!
groetjes,
Bé

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 11 augustus 2009, 13:49

welkom Bé!!

Tuurlijk mag je hier aansluiten, hoe meer zielen, hoe meer vreugd en hoe meer we mekaar kunnen steunen, hé!!!

Zelf denk ik er enkele jaren over om BAM te worden en ben dan eerst op het internet gaan zoeken naar andere BAM-vrouwen en hoe zij dit ervaren.
En tot nu toe ben ik alleen maar positieve ervaringen tegengekomen.
Ook wilde ik natuurlijk weten hoe dat voor het kind is, zo zonder vader en hoe de moeders dit aanpakken. Vond ik toch ook een superbelangrijk punt!!

Ben dan over de procedures beginnen opzoeken en sinds een jaar ofzo ben ik dan met mensen uit mijn omgeving beginnen praten erover.
Ikzelf heb ongelooflijk veel positieve reacties gekregen hierop en dat doet wel goed!!

Ben er met mijn baas op t werk over gaan praten. Wel met n bang hartje, want dacht dat hij het niet zo tof ging vinden. Dus ik zei al dat ik iets wilde bespreken waar hij mss niet goed gezind van zou worden. Hij al direct heel serieus en toen zei ik dat ik alleenstaande mama wilde worden, klaarde zijn gezicht direct op en wenste me meteen proficiat!!
Dan ben ik beginnen zoeken om zolang mogelijk na de bevalling thuis te kunnen blijven met zo weinig mogelijk loonverlies en daarna zo lang mogelijk parttime te kunnen werken.
Je kan toch heel wat subsidies aanvragen om deeltijds loopbaanonderbreking te nemen, hoor.
Allemaal uitgezocht :D
Heb het er ook met mijn rechtstreekse collegas over gehad en we zijn al samen uitgekomen hoe we elk onze uurrooster dan kunnen invullen zodat het heel goed haalbaar is!!

Ben ook al gaan zien welke kinderopvangen er zijn, er is er ook één aan mijn werk....

Mijn ouders en zus staan er volledig achter, mijn zus kijkt er al naar uit om meter te worden, dan nog een hele hoop familieleden en vrienden zien het al volledig zitten om te komen babysitten....

Dan ben ik naar mijn gynaecoloog gestapt en er met haar over gepraat en zij heeft me dan meteen doorverwezen.
Ik heb wel de lichamelijke onderzoeken bij haar laten doen.

Ze had me eerst naar Genk, Dr Ombelets doorverwezen, maar die behandelen geen alleenstaanden meer.
Hij heeft me dan doorverwezen naar L.I.F.E. in Leuven en daar ben ik nu de procedure gestart.
Ben al bij de gynaecoloog Dr. Sylvie Gordts geweest en heb al 1 gesprek van de 3 bij Dr Norré, de psycholoog van daar achter de rug.
Vrijdag(14/8)is mijn 2de.
Na 3 gesprekken beslissen ze dan in team of ze vinden of je er klaar voor bent.
In oktober zal ik t antwoord kennen....
In Jette is het wat soepeler, maar die wachttijden zijn daar stukken langer!!!!!
Leuven is erg streng, heb ik gehoord!! Snap dat ergens ook, ben zelf opvoedster van beroep en ik krijg kinderen en jongeren binnen waarvan de ouders nog niet eens voor zz kunnen zorgen. Niet dat dat slechte mensen zijn, zeker niet, maar ze weten gewoon niet wat ouder zijn inhoudt en dat is wel belangrijk.

Ik heb hier al gepost hoe t eerste gesprek gegaan is, dacht ik.

Dit is dus mijn verhaal in n notendop :D

Als je echt mama wilt worden met heel je hart en ziel, dan zou ik zeggen: GA ERVOOR!!!!
Pluis alles eens goed uit, vraag maar raak zodat je goed voorbereid bent!!

Veel kan ik je eigenlijk nog niet vertellen, want heb nog geen goedkeuring, dus ben nog niet echt bezig om zwanger te worden.
Maar hier op dit topic zitten nog andere vrouwen, hé!!

Veel succes en ben wel benieuwd wat het CAW je allemaal vertelt. WIe weet hebben zij nog goede tips!!!

Groetjes
Doke

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 11 augustus 2009, 13:54

ahja, nog ff snel.
Ik ben wel al bezig met de vitamines omnibionta prnatal te nemen.
Hier zitten alle vitamines in die je extra nodig hebt om beter zwanger te raken.
Ben daar al in mei mee gestart. Mss wat voorbarig, want voor het zelfde geld mag ik niet beginnen in Leuven. Maar langs de andere kant, ik blijf positief en op de verpakking stond ook dat het het meeste effect had na 3 maanden die vitamines in te nemen.

Kwaad kan het iig nooit, vitamines heb je toch nodig en wat je lichaam teveel heeft, gaat er langs de natuurlijke weg weer uit!!

:D

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 11 augustus 2009, 14:31

Beste bammers,

Ik lees jullie berichtjes al even mee. Ben zelf BAM van een prachtige tweeling van bijna 1,5 jaar. Ik heb enkele dagen geleden aan DVO gevraagd of ze eventueel een mailingslijst zouden willen oprichten voor BAM.
Ik (en wellicht nog veel andere) wil best informatie delen maar dan wel op een forum waar alleen BAM en zij die in de procedure zitten of echt overwegen om erin te stappen kunnen meelezen. Tot nog toe heb ik nog geen nieuws ontvangen van DVO. Hebben jullie daar interesse voor ?

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 11 augustus 2009, 15:32

hallo,

we kunnen anders ook een mailinglist aanmaken over BAM als je niks van DVO gaat horen.

ZO een mailinglist is niet moeilijk aan te maken.

Maar ik heb zeker interesse in een apart forum voor enkel BAM en vrouwen die dit serieus overwegen!!!!

groetjes
Doke

Bé
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 augustus 2009, 8:52

Bericht door Bé » 11 augustus 2009, 16:24

Hello again,

@ doke,
bedankt voor je warme welkom!! Ik ben blij dat ik hier kan aansluiten, want op andere fora, die ik natuurlijk ook met arendsogen volg, zijn de mensen, of mama's al in verdere stadia: in behandeling, zoveel pogingen ondernomen, zwanger...

ik ben terug van het CAW en om eerlijk te zijn was het een beetje een teleurstelling: ik ben er niet veel wijzer van geworden javascript:emoticon(':cry:') Ik heb een foldertje meegekregen van een overkoepelende organisatie voor zelfhulpgroepen, kan ik eens naar bellen om te vragen of ze groepen hebben voor alleenstaande moeders. Verder ging ze wel bij een jurist navragen wat de rechten en plichten zijn van een donor en me dat nog laten weten. Soit, ik ben er eigenlijk geen stap verder mee geraakt.
Eén van mijn vragen was trouwens of ze in LIFe in Leuven alleenstaande behandelen, de vrouw van het CAW wist er geen antwoord op, maar aangezien jij er blijkbaar al terecht kon bent, heb ik bij deze een antwoord gevonden.

Ik heb ook altijd al kinderen gewild, liefst vóór mijn 27ste dan nog, maar kijk, dàt is al niet meer mogelijk natuurlijk javascript:emoticon(':D') Ook loop ik al jaren met de gedachte in mijn achterhoofd van "desnoods doe ik het alleen" maar heb de beslissing wel altijd voor me uitgeschoven, in de hoop een partner te vinden. Ik zei ook tegen de mensen "vraag het me nog eens wannees ik 36 ben" Wel, dat moment is er nu, en ik vind echt dat ik moet durven beslissen, ik wil niet binnen 10 jaar zeggen, had ik toen maar bewust gekozen. Beslis ik van nee, dan is het ook zo (al kan ik me eigenlijk al niet meer voorstellen dat het dat wordt). Maar als ik echt beslis om een alleenstaaande moeder te worden, kan ik achteraf tenminste geen spijt hebben dat ik er niet aan begonnen ben en kan ik mezelf niet verwijten dat ik te laf was om een beslissing te nemen.

Mijn zoektocht op het internet is nog maar enkele maanden bezig, maar hoe meer ik lees en hoe meer ik ermee bezig ben, hoe meer ik denk ja, ik doe het. Maar ik wil uiteraard wel voldoende geïnformeerd zijn, dat vind ik een must. Maar ik moet toegeven dat ik dacht dat er op het net meer info te vinden zou zijn.

In de laatste maanden en weken wordt de drang om moeder te worden precies met de dag erger. Ik kàn het echt niet uit mijn gedachten meer zetten, lig er 's nachts letterlijk wakker van en wil het tegen iedereen die het horen wil vertellen. Ook zie ik tegenwoordig overal zwangere vrouwen of ouders met kinderwagens .... grappig hé.

Wat leuk dat je baas en collega's zo goed reageren, dat moet ook een serieuze steun geven. Ik denk dat ze er hier niet al te veel om zouden geven, niet negatief, maar ook niet bijzonder positief, denk ik. Maar ik hoef ook niet met shiften of collega's rekening te houden voor mijn werkuren, het is redelijk zelfstandig en heel regelmatig werk. ik ben ook niet van plan om er op voorhand over te beginnen, maar het gewoon te zeggen als het zo ver is. Voor zover ik kan zwijgen tegen mijn naaste collega's/vriendinnen dan hé.

Ik ben tot nu toe ook enkel maar mensen met positieve ervaringen tegengekomen. Al zullen er ook tegenvoorbeelden zijn natuurlijk.
Dit weekend heb ik 2 afspraken met bammers, en daar hoop ik veel van op te steken, ik ben reuze benieuwd!!

Hoe heb jij het aangepakt om de kant van de kinderen te horen, als ik zo curieus mag zijn? Dat ligt toch iets moeilijker, je kan niet zomaar op een kind afstappen natuurlijk.

Van de procedures en wachttijden heb ik ook wat schrik. Als ik zo ver ben dat ik weet waarvoor ik kies, moet het ook niet te lang meer duren, vind ik. Tja, meestal heb ik een engelengeduld, maar soms kan ik ook heel ongeduldig zijn en kan het niet rap genoeg gaan. Plus ik word er niet jonger op natuurlijk. Ik hoor nu ineens heel sterkt mijn biologische klok tikken!

Weet je nog waar je kan opzoeken welke premies je kan trekken voor parttime loopbaanonderbreking en dergelijke? Ik had al gekeken naar de ouderschapsverlof-regeling, maar eventuele premies waren mij ontgaan.

veel succes voor vrijdag in elk geval al, ik duim met je mee!

Dus @ peko:
ja, ik ben wel geïnteresseerd in zo'n mailinglijst, al weet ik niet hoe dat precies in z'n werk gaat.

groetjes aan iedereen,
Bé

Bé
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 augustus 2009, 8:52

Bericht door Bé » 11 augustus 2009, 16:27

amai wat een lang relaas van mij hierboven, sorry voor het vele leesvoer :oops: ik kan er blijkbaar echt niet over zwijgen hé

bedankt voor de tip voor de vitamines, ik dacht er stiekem al aan om es naar foliumzuur te zoeken.

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 11 augustus 2009, 16:27

Hoi Doke,

Tof dat je eraan wil meewerken! Moest dvo niet willen, dan kunnen we idd een eigen mailingslijst starten (geef wel de voorkeur aan dvo en jij?) Net als jij ben ik destijds ook op zoek gegaan op het internet. Ik denk dat dvo toen nog niet bestond en van fora op het internet had ik toen nog nooit gehoord :oops: al moeten die toen al wel bestaan hebben. Op de websites van de fertiliteitscentra vond ik zeer weinig tot geen info voor BAM en met mijn gyn durfde ik er niet over spreken. Ik wist alleen dat in Jette alleenstaanden werden aanvaard en dus ben ik destijds daar begonnen. Op het einde van het eerste gesprek werd me al meegedeeld dat ik aanvaard was. De echo's deed ik bij eigen gyn maar dan nog kreeg ik het praktisch niet deftig geregeld om de behandeling met mijn werk te combineren. Na mijn eerste iui in Jette vertelde mijn gyn, die ondertussen natuurlijk wel op de hoogte was, dat ik ook dichter bij huis bij fertiliteitscentra terecht kon. In Jette moest je vooraf 3 inseminaties betalen, dus die heb ik wel "afgewerkt" . Ik wilde wel alleen naar een nieuw centra als ik die gesprekken bij de psyg niet opnieuw moest doen. Gelukkig kon dat en verloor ik maar 1 maand. Uiteindelijk ben ik dus zwanger geraakt en heb ik nu twee ongelooflijke schatten van peuters. De weg er naartoe was lang, de 16 poging was pas de goede, maar laat je niet afschrikken, bij de meeste gaat het veel vlugger. Je krijgt er ook zo veel moois voor in de plaats. Ik ben superfier op mijn tweeling, ze betekenen echt alles voor me, ik vind ze fantastisch. Ik hoop je ook snel mama wordt :lol:

groetjes

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 11 augustus 2009, 16:48

Hoi Bé,

Ik had je berichtje nog niet gezien. Welkom zou ik zeggen ! Ik wil je niet bang maken en ik wil je zeker niet kwetsen maar het is bekend dat, algemeen gesproken (iedereen is anders natuurlijk), je vruchtbaarheid vanaf 35 begint af te nemen...en dat kan zo zijn gevolgen hebben voor de duur en de zwaarte van de behandeling. Ik was ook 35 toen ik eraan begon. Je gyn of fertiliteitscentra kunnen je daar meer over vertellen. Ivm met de rechten en plichten van de donorschap: je krijgt daarover alle info bij de fertiliteitscentra. Tot 2 jaar geleden waren de wachttijden in de centra ook erg verschillend. Ik weet niet of dat nog zo is maar als je biologische klok tikt (ik ken dat gevoel maar al te goed !)is dat toch ook een factor die eventueel belangrijk kan zijn bij je keuze van een centra.
Goed , nu ga ik stoppen want ik had me voorgenomen alleen op een mailinglijst te reageren :roll: :wink:
Alvast veel succes
@Doke: succes met je gesprek, zal wel meevallen hoor.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten