BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 11 augustus 2009, 16:50

Hoi Bé,

Welk zijn de andere fora voor BAM die jij nog volgt. Ben wel geinteresseerd.

groetjes

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 11 augustus 2009, 16:53

@ Bé: in Leuven werken ze idd met alleenstaande vrouwen. Maar ze werken daar enkel met anonieme donors. Vind ik eigenlijk wel goed, wat echt waterdichte wetten bestaan er niet voor donors en als je een bekende neemt en die zegt ineens van "hey, dat is toch ook wel mijn kind", dan beginnen de problemen.
Als die dan naar een advocaat stapt, dan hangt t van de rechter af wat die beslist, dit omdat er nog te zeer gaten zitten in het systeem.
EN als het dan co-ouderschap is, word je kind elke keer weer verhuizen van vader naar moeder en omgekeerd.
Nu, een vriendin van me, gaat wel voor een bekende donor kiezen en ze hebben dan ook al co-ouderschap afgesproken.
Daar doet iedereen mee wat ie wil, hé, maar ik vind dat zo een gedoe....

Extra premies kan je vinden op www.werk.be

Vanwaar ben je eigenlijk?
Ik ben van Landen. Moest je van hier in de buurt zijn, kunnen we ook altijd eens afspreken.
Nu, denk wel dat je van BAM vrouwen wel meer info kan krijgen, maar hetgeen ik weet, kan ik je wel vertellen.

Wat wel heel belangrijk is en dat gaan ze je zeker vragen in je gesprek(ken) die je gaat krijgen, is dat je kan zeggen wie en hoeveel mensen er achter je staan, hoe je omgeving gereageerd heeft....
Daarom dat het best wel belangrijk is dat je mensen die kort bij je staan wel inlicht. Dit omdat ze zeker moeten zijn dat je er niet alleen voor staat en dat als er iets met jou zou zijn, je kind ergens opgevangen kan worden. Of als je een huilbaby hebt, iemand je toch eens eventjes kan ontlasten.
Ik ken iemand die in Jette alle namen van mensen moest opschrijven die haar steunen.

Ik heb niet echt kinderen van BAM vrouwen gecontacteerd, maar ben wel op zoek gegaan op internet of ik er iets over vond.
Veel is er nog niet bekend. Wat ik wel heb meegekregen is dat 80% geen moeite heeft dat ze hun vader niet kennen en die andere 20% heeft er niet zozeer moeite mee, maar hadden het ergens toch liever wel geweten.
Maar ze zeggen wel dat een kind van BAM vrouwen echt een heel gewenst kind is en dat maakt hen gelukkig!!

In Leuven viel de wachttijd mee, ik kon al binnen de 3 weken terecht en dan na nog geen maand voor een eerste gesprek.
Dan had ikw el de pech dat de psycholoog net in verlof ging na mijn eerste gesprek, anders was alles sneller geweest.
Als ze een positieve beslissing nemen,; zou ik direct kunnen beginnen!!

@Peko: Ja, als DVO zo een forum zou aanmaken, zou ik ook liever hebben eigenlijk!!
Waar heb jij je laten behandelen?
16 pogingen, heb je elke maand een poging gedaan of hoeveel tijd is daar overheen gegaan??
Die teleurstelling elke keer moet toch echt wel zwaar geweest zijn.
Een tweeling..... was dat niet superzwaar in het begin??
Hoe oud zijn ze? En jongetjes of meisjes of een meisje en een jongen??

Ja, ik zie ook overal zwangere vrouwen en babies.
Als je zo graag iets wil, dan valt dat allemaal veel meer op, hé!!!!

groetjes
Doke

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 11 augustus 2009, 18:07

hey iedereen,

Leuk dat er ondertussen een aantal mensen bij gekomen zijn. En iemand waarbij dit allemaal al achter de rug is. Tof om ideeën uit te wisselen.

Ik heb de vraag gesteld aan DVO voor een mailinglijst BAM. Voorlopig bestaat deze nog niet, daarom dat ik hier de vraag gesteld had of er nog mensen in geïnteresseerd waren. DVO heet me voorgesteld om hiervan gastvrouw te worden, dus nu heb ik beslist om dit te doen en heb hen hierover een mal gestuurd. Nog even geduld en we kunnen meer privé mailen op de mailinglijst.


Ik schat rond 10 september 4de iui. Dus nog even geduld en ik kan over gaan naar volgende poging.

Heb ook van iedereen die het weet enkel positieve reacties gekregen.
Ik zou zeggen niet te lang meer twijfelen, zeker als je al goed in de 30 bent, het kan nog een heel traject zijn eer je uiteindelijk zwanger bent.

Mijn moedergevoel begon ook enorm te knagen, dus dan kan het inderdaad niet snel genoeg gaan. Moest dan nog wachttijd van drie maanden doorlopen of kiezen voor buitenlandse donor, wat ik ook gedaan heb.

Bij mijn eerste gesprek met psych. wist ik ook al dat ik aanvaard werd; voor 2de gesprek moest ik dan lijst opmaken met mensen waar bij ik terecht kon en die me steunden en het wisten.

Iedereen veel succes
en hopelijk snel tot op mailinglijst BAM


Groetjes
Ingrid

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 11 augustus 2009, 22:43

Hoi Ingrid1,

Heel fijn dat jij gastvrouw wil zijn !!! Ik wil zeker meedoen maar gastvrouw spelen zou ik niet zien zitten. Ik kom nu al tijd te kort. Natuurlijk hoop ik dat jij vlug tot de zwangere BAM groep behoort :D .

@doke: In het centrum waar ik ging kan je inderdaad iedere maand een iui doen , met uitzondering van vakanties en als er extra onderzoeken zijn. Ik heb er 12 gedaan op ik denk een maand of 16. Daarna mocht ik pas met icsi starten. Ik weet van andere BAM dat ze in de meeste centra toen wel vroeger starten met icsi (na 6 iui) maar daarvoor informeer je best zelf in het centrum waar je gaat. Die dingen zijn intussen misschien al veranderd en zullen misschien ook verschillen van patient tot patient. Icsi gaat wel wat langzamer want de behandeling duurt langer maar daar moet je nog niet aan denken. Bij vele is iui voldoende.

De eerste maanden met 2-ling zijn zwaar maar je vergeet dat gelukkig ook vlug hoor. Ik had 2 refluxbabies waarvan 1 een echte huilbaby was, dus op die roze babywolk heb ik niet gezeten :oops:. Mijn zoontje heeft maanden krampjes gehad en gaf steeds eten terug. Dat vond ik veel zwaarder dan het feit dat ik voor 2 babies moest zorgen. Zijn zusje had ook reflux maar die was veel veel rustiger en huilde veel veel minder. Met mijn zoontje had ik 4 keer meer werk dan met haar. Vanaf 9 maanden ging alles veel vlotter en gemakkelijker. Sinds ze een jaar zijn is het eigenlijk alleen nog maar genieten. Echt heel leuk. Ondertussen zijn de rollen trouwens omgedraaid en is hij de rustige en zij de wildebras :wink: zo zie je maar. Zijn krampjes komen nog af en toe terug en ja, hij huilt nog steeds veel vlugger dan zijn zusje, maar hij is oh zo charmant en lief :D , een echt mamaskindje, om bij weg te smelten. Ze zijn beide superschattig maar ook heel erg verschillend, echt 2 tegengestelde karaktertjes. Ik vind het nu ze peuters zijn ook alsmaar leuker worden en ook minder zwaar. De peuterpuberteit is wel niet niks, af en toe zit je wel eens met je handen in het haar :shock: , maar je krijgt er zo veel voor terug. Er is nu veel meer interactie nu ze wat ouder zijn, ze begrijpen veel meer, je kan er echt mee spelen. Ik zou het allemaal opnieuw doen moest ik weer de keuze krijgen (voor nummer 1 en 2 wel te verstaan, niet voor een derde en vierde) maar ik zou alleen niet meer wachten tot ik 35 was.

groetjes

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 11 augustus 2009, 23:14

@Doke: Was nog ff vergeten op je vraag te reageren ivm centrum waar ik ging. Ik dacht dat namen van dokters en centra op dvo forum niet zijn toegelaten. Mischien kan dat wel op de mailinglijst of via pb ? Alvast een vraag voor onze kersverse gastvrouw Inge :wink: .

Bé
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 augustus 2009, 8:52

Bericht door Bé » 12 augustus 2009, 9:28

goeiemorgen allemaal,

@ peko:
je hebt gelijk hoor, ik ben me inderdaad (soms pijnlijk) bewust van mijn leeftijd en ik weet dat ik niet te lang meer moet wachten voor ik beslis. Ik wist niet dat er zoveel verschil was in wachttijden bij de verschillende centra, dat is iets waar ik dan idd rekening mee moet houden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik in dit verband ook al nagedacht heb over zelfinseminatie, dus zelf een donor zoeken. Ik weet dat dit meer risico's inhoudt en zeker niet makkelijk is, maar ik ga er dit weekend eens over praten met iemand die het zo gedaan heeft... het is ook daarvoor dat men op CAW de juridische kant van de zaak ging bekijken, voor zover daar wetten over zijn natuurlijk.
De andere fora die ik volg zijn op zappybaby.be en op 9maand.com. op femistyle is er ook af en toe iets over BAM, maar niet zo frequent. op bam-mam.nl ben ik uiteraard ook al es gaan piepen.
Wat jammer dat je baby's te kampen hebben gehad met reflux. Maar heel fijn dat jullie die periode achter de rug hebben en kunnen genieten van mekaar.

@ ingrid
tof dat je gastvrouw wil worden van de mailinglijst, bedankt.
veel geduld gewenst tot de 10de september, nog effe aftellen dan. De weken om te wachten zullen wel lang duren, veronderstel ik... veel plezier maken dan maar zeker?! dan gaat de tijd sneller zeggen ze javascript:emoticon(':D')
Wat bedoel je trouwens met voor een buitenlandse donor kiezen? wist niet dat je keuze had?

groetjes,
Bé

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 12 augustus 2009, 13:49

Hoi Bé,

De juridische kant van gekende donoren is idd niet zo simpel. Gelukkig dat je met iemand kan gaan praten die het al heeft gedaan. Ga je dan nog nr de gyn voor follikelmeting om het beste moment van inseminatie te bepalen of gebruik je dan enkel van die ovulatietesten die je zelf thuis kan doen?
Financieel is het wel interessanter om niet met een anonieme donor te werken. Zat net zo te denken dat ik toch 15 keer 150 euro heb uitgegeven aan die kostbare kwakjes alleen al :shock:, los van alle gyn bezoeken, ziekenhuisopname en bloedanalyses. Maar niet getreurd hoor, wat ik in de plaats heb gekregen is natuurlijk nog duizend keer meer waard :D.
IK hoop dat je veel info krijgt bij je gesprek dit weekend.

groetjes

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 12 augustus 2009, 19:25

Hey iedereen,

Toch al enkele kandidaten voor de mailinglijst, tof. Kunnen we meer privé praten, want sommige dingen vind ik toch wat te open om hier zo maar allemaal neer te typen.

Ik hou jullie op de hoogte, hopelijk komt het snel in orde.

Nu wachten op ms, en da kan ik verder voor 4de iui, idd, spannend, dat het er maar snel is.

Een tweeling, tof, maar zal wel vel werk zijn, maar zoal je zegt eerste jaar is zwaar waarschijnlijk. De kans zit er zeker in als je hormonen neemt hé.


Groetjes allemaal en tot hoors en iedereen succes alvast
Ingrid

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 12 augustus 2009, 19:50

Ik hoop ook dat de mailinglist er snel zal zijn.
Dit topic kan dan eventueel wel open blijven voor niet te open zaken op te zetten.
Voor mensen die gewoon op zoek zijn naar info, maar nog niet klaar zijn voor een mailinglist of dat ze zo de weg naar de mailinglist vinden.

Ingrid, moest je hulp nodig hebben bij iets ivm mailinglist, laat je maar iets weten, hoor.
Gastvrouw, dat is zo een beetje als moderator hé, dat zie ik niet zo zitten, die eer is voor jou. Want jij hebt alles aangevraagd.
Maar moest er zo iets zijn waarbij je zegt dat je hulp kan gebruiken, je laat maar iets weten!!!

groetjes
Doke

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 13 augustus 2009, 11:11

Hoi Ingrid,

In het centrum waar ik ging werd het risico op 2-ling duidelijk uitgelegd en werden meerlingen zwangerschappen zeker niet gepromoot, wel integendeel. Een 2-ling zwangerschap is sowieso een risico zwangerschap.

Bij iui beslis je zelf of je, als er bv 2 follikels zijn, toch nog een inseminatie wil. Het risico op en 2-ling is natuurlijk nooit volledig uit te sluiten omdat je een ééneiige tweeling kan krijgen en omdat men niet altijd alle follikes ziet op de echo. In het uz Gent hebben ze tegen een mama van ééneiige tweeling wel gezegd dat clomid (wat ze genomen had) het risico op ééneiige tweelingen verhoogd. Ik weet niet of dit klopt. Ik heb ook 11 cyclussen met Clomid gedaan, maar ze hebben me nooit over een verhoogd risico gesproken. Misschien eens navragen bij je gyn.

Voor ivf en icsi is er een wettelijke regeling die, afhankelijk van je leeftijd, de kwalitiet van de embryo's en het aantal keren dat je al ivf/icsi hebt gehad, voorschrijft hoeveel embryo's er maximum mogen worden teruggeplaatst.

Zelf ben ik heel blij met mijn tweeling maar ik wilde dan ook heel graag 2 kindjes al was het plan 1 per 1. :wink:

groetjes

Bé
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 augustus 2009, 8:52

Bericht door Bé » 13 augustus 2009, 12:18

hoi,

ik ben er nog niet uit hoor, of ik eventueel via een kliniek of via zelfinseminatie van een donor zou willen zwanger worden. Beiden hebben voor-en nadelen... en àls ik voor ZI zou gaan, geen idee of ik dan eerst follikelmeting zou laten doen. Ik zou dat denk ik met de gyn overleggen... is dat via een echo dat ze dat meten?
nog zoveel vragen, nog zoveel antwoorden te zoeken, soms word ik een beetje ongeduldig dat ik niet alles direct vind :?

weet iemand of ze in een fertiliteitscentrum ook willen werken met zaad van een donor die je kent, en zelf "aanbrengt". Dit zou misschien een tussenoplossing kunnen zijn: gekende donor maar toch veilig, medische screening en begeleiding enz. ?

en dan nog een vraag je ivm een vorig antwoord van peko: waar staan de regels voor dit forum? dit ivm het mogen vermelden van centra en namen van dokters. mag dit enkel in bepaalde topics? want op een topic over een bepaald centrum, wordt alles, ook de dokters wel met naam en toenaam vernoemd.... ik ben een beetje in de war :? maar dat zal wel aan mij liggen: PMS....

groetjes,
Bé

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 13 augustus 2009, 15:19

Hoi Bé,

Ik denk dat ik nog meer in de war ben (kan het niet op pms of zwangerschap steken :roll: ) want ik dacht dat namen van centra en dokters niet mochten maar ik vind die regel nu nergens meer terug :oops: ... Wellicht verwar ik met een ander forum of is die regel afgeschaft. Ik ben nl lange tijd niet meer actief geweest op dit forum, heb zelfs een nieuwe login moeten aanvragen want kende mijn paswoord en login niet meer en de email die ik destijds had bestaat ook niet meer. Enfin, tegen dat ik dan eindelijk een bericht wilde schrijven op het forum was ik ook mijn nieuwe paswoord weer vergeten. Dus ja ik ben een warhoofd, altijd al geweest. Zo had ik zelfs eerst niet door dat Ingrid al een mailinglijst had aangevraagd (heb nochthans alle berichten van dit topic gelezen), dat had me al de moeite gespaard om met andere bam te overleggen of we wel zo een lijst zouden aanvragen en wat we dan best in de mail aan dvo zouden zetten als motivatie, zucht... Ik zal het maar op de leeftijd steken.

@ doke, ik ben in één van de drie centra ik gent geweest. Ze behandelen alle drie alleenstaande, ik ben dr mijn gyn doorverwezen. Ik had zelf geen voorkeur voor één van de drie. Ik denk trouwens nog altijd dat ik in een ander centra evenveel kans zou hebben om zwanger te worden. Alle centra in Belgie moeten erkend worden dus zullen ze ook wel over de nodige kennis beschikken.

Follikelmeting gebeurd idd met echo, het is wel een inwendige echo, maar het is volledig pijnloos.

Ik heb nooit een bekende donor overwogen, ik wilde absoluut met een anonieme donor werken en binnen de "veiligheid" van een fertiliteitscentrum, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Ik weet niet of centra met een bekende donor willen werken of misschien een gyn die niet verbonden is aan een centrum ?

Ik zou sowieso een afspraak maken met een fertiliteiscentrum om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn. Alle centra staan hier ergens op de site (tenzij dat ook al veranderd is :lol: ) . Ik zou gewoon ze allemaal opbellen en kijken waar je het vlugst terecht kan voor een intake gesprek. Daarna kan je dan nog zien wat je doet maar dan heb je toch al die info.

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 13 augustus 2009, 16:48

Hey iedereen,

Ik had ook niet echt vermeld in min berichtjes dat ik al stappen ondernomen had voor de mailinglijst, maar wou eest eens informeren of er nog mensen dit interessant vinden.

Vind het leuk hier elke dag wel iets te lezen an jullie. De meeste BAM zijn hierover vrij open denk ik, en zeggen dit ook al aan een aantal mensen dan andere mensen met fertilliteitsproblemen.

Ik wacht op een mail van DVO; maar misschien zijn deze mensen ook in verlof nu.

De verhoogde kansen voor meerlingenzwangerschap bij gebruik van Clomid staat vermeld op bijsluiter, dus is effectief zo. Ik wil ook graag twee kindjes, dus ja we zien wel één per één of samen. Zou er niet zo me inzitten, dan moet ik deze hele procedure niet opnieuw doen.

Het best is inderdaad een afspraak te maken in een fertilliteitscentrum daar krijg je zeker veel uitleg n kan je je beslissing misschien beter overwegen en ken je de mogelijkheden.


Ik heb nog niet gehoord dat namen van dokters of centra niet mogen vermeld worden. Heb op ander fora ook al namen gezien, dus dat kan wel denk ik. Je moet dit niet vergelijken of behandelingen vergelijken want bij iedereen is dit waarschijnlijk anders en verschild ook van centra. Ieder voelt zich ook beter of slechter bij een bepaalde dokter. Maar het is wel leuk om dit van elkaar te weten en dit mag wel uitgewisseld worden denk ik.

Groetjes
Ingrid

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 15 augustus 2009, 12:02

ben gisteren dan voor mijn 2de gesprek geweest.
Je kan dus echt niks aflezen van een psycholoog zijn gezicht é....

Hij heeft enkele risico's opgenoemd van alleenstaande moeder worden.
Hij vroeg wat ik mijn kind te bieden had, of toch zoiets. Ik antwoordde dat ik mijn kind zou omringen met alle liefde en mijn kind op de 1ste plaats zou komen.
Hierin bestaat idd het gevaar van een overdreven hechting zowel van het kind als van de moeder.
Je moet je kind los kunnen laten op de gepaste momenten in de gepaste mate....
Maar omgekeerd ook, je kind moet je ook los kunnen laten.
Als het kind onbewust gaat denken "ik ben het geluk van mijn moeder, ik ben alles voor haar....", dan kan het zijn dat als je hem/haar naar een jeugdbeweging ofzo stuurt hij/zij zich blijft vastklampen aan de moeder.

Vanuit mijn studies heb ik al geleerd over de gevaren van onveilige hechting, onthechting....
In theorie is dat allemaal heel duidelijk uitgelegd, maar de praktijk is natuurlijk altijd heel erg anders.

Daar zat ik dan bij de psycholoog en kon geen weerwoord bieden omdat elke ouder dat gevaar wel heeft. Het gaat er maar om hoe je dit aanpakt enzo.
En je kan nog 100 psychologische boeken lezen hierover, uiteindelijk moet je zelf in de praktijk aanvoelen hoe je hiermee omgaat.
Ik heb hem dat dan ook zo geantwoord.

Dan een vraag "wat als je kind hysterisch thuiskomt van school, 5-6 jaar, ontroostbaar, want één vand e ouders van een klasgenootje is gestorven. Maar die heeft nu wel nog de andere ouder, maar wat als zijn/haar mama wegvalt...."
Dit antwoord is eenvoudig, ik ga sowieso vastleggen van bij de geboorte dat als ik er niet meer ben, mijn zus mijn kind verder opvoedt.
Dit is al zo afgesproken.
Had ook wel zo iets van "wat als ik toch n partner had en we samen n kind hadden en ie kwam hysterisch thuis omdat de ouders van een klasgenootje beiden omgekomen waren in n auto ongeluk...."
Ik heb nu wel al aan zoiets gedacht, maar koppels denken meestal niet aan zoiets....

Na enkele antwoorden vroeg hij of ik het moederschap niet onderschat.
Ik was precies wel zeker van mezelf en had ik dan geen blinde vlekken....
Hem gezegd dat iedereen blinde vlekken heeft, niemand is perfect. Dat er zeker zaken zijn waarin ik twijfel over mezelf, waarin ik geen zelfvertrouwen heb en waarvan ik weet dat ik het niet kan, aankan, of ooit zal kunnen.
Maar dat ik veel heb opgezocht over het ouderschap, alleenstaand ouderschap.... alle negatieve kanten, de positieve.... En dat het zeker niet enkel rozegeur en maneschijn gaat zijn,d at het heel hard kan zijn op momenten, maar dat het vooral ook heel mooi kan zijn en die geniet momenten compenseren de erge momenten....
En dat ik nu niet daar zat als ik hierin ook maar iets twijfelde aan mezelf, als ik echt zou denken dat ik het niet aan zou kunnen.
Dus dat ik ovv moeder worden wel zelfvertrouwen heb!!

Dan vroeg hij ergens nog eens of ik zeker was dat ik het niet onderschat het moeder worden.
Terug geantwoord dat iedereen het ouderschap onderschat, zowel koppels als alleenstaande moeders en dat je pas echt de impact kan weten van het ouderschap, zowel moeders als vaders, als je zelf ouder bent!!!!
En dat ik zeker op dingen zal stoten waarvan ik zal denken "oei, dit had ik toch niet verwacht"
Maar dat ik nog 100den boeken over ouderschap en kinderen krijgen kan lezen, dat niemand ooit voldoende voorbereid zal zijn.

Dan zei ik ook nog dat ik ook nog met zoveel BAM mama's mag afspreken als ik wil, enkel die een positieve ervaring hiermee hebben, kom ik tegen op het internet. Degenen met een negatieve ervaring ermee, laten zich toch niet horen op het net.

Maar dat dat me allemaal niet afschrikt!

Hij zei dan wel dat hij blij was dat ik dat allemaal wel besefte.

4 september heb ik mijn volgende gesprek.
Ik heb echt geen idee hoe dit verlopen is. Maar moest het echt hopeloos zijn, zou ik toch niet meer terug moeten komen, hé.

Afwachten....
groetjes
Doke

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 15 augustus 2009, 16:08

Hey Doke,


Is zeker zenuwslopend je zo lang laten wachten dat je geen antwoord weet. Dat zou toch niet mogen, vind ik. Elk ziekenhuis zal wel zijn procedure hebben zeker, en daar is het misschien standaard 3 gesprekken.

Mij lijkt dat je zeker goed weet waar je mee bezig bent en waar je voor staat. En inderdaad, koppels worden zo veel niet in vraag gesteld. Ik begrijp, ze moeten wel enige selectie doen en zien of je het gaat aan kunnen of je wat steun hebt. Maar ze moeten u niet aan het lijntje houden.


Ik geloof er alvast in dat je een positief advies gaat krijgen. Nog veel moed en geduld en ik duim alvast voor jou op 4 september.

Groetjes
Ingrid

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten