BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 16 augustus 2009, 0:38

ja, in Leuven zijn 3 gesprekken minimum standaard, hoor. Echt erg vind ik dat niet, heb echt al te veel gezien op mijn werk van "onbekwame" ouders en dan bezie je dat ook heel anders.

Maar vond het gewoon zo verwarrend dat die over hechting begon.
Ja, het gevaar is groter bij alleenstaande moeders en hun kinderen, maar ja, zoiets plan je niet op voorhand hé.

En kreeg op n gegeven moment t gevoel dat hij vond dat ik hoogheidswaanzin heb.
Ok, ik geef toe, ik ben zelfzeker ovv BAM mama worden, anders was ik de procedure nooit begonnen.
Maar ik weet maar al te goed dat ik verre van perfect ben, hoor!!

Achja, afwachten, al n goede les vooraleer alles begint, hé....
Ik hoop echt dat het snel 10 september voorbij is, want dan kon jij ook terug, hé!!!!

Ik hoop echt voor je dat het lukt!!!!!

groetjes

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 20 augustus 2009, 11:47

Hoi Doke,

Het was precies wel een zwaar gesprek. Ik heb zelf maar één gesprek gehad maar ik heb daar toch ook een uur zitten "sterven" hoor. Ik wist gelukkig op het einde van het gesprek al onmiddelijk dat ik aanvaard was maar toch, het zijn geen leuke dingen om te doen he.

Tis niet abnormaal dat je niet op al die vragen kan antwoorden hoor ! Ze geven dikwijls opmerkingen of ze stellen vervelende vragen gewoon om je uit je tent te lokken en/of te doen twijfelen en dan te kijken hoe je reageert. Dat wil daarom niet zeggen dat die psych vindt dat je niet bekwaam bent hoor. Tis niet leuk maar eens je deze hindernis voorbij bent heb je van die mens nooit nog last en moet je ook geen verantwoording meer afleggen aan hem/haar.

Na de "goedkeuring" op het einde van mijn gesprek vroeg de psych me waarom ik me zo zenuwachtig had gemaakt ??? :roll: Euh, wat een overbodige dwaze vraag dacht ik toen :shock: ! Je gaat zo even bepalen of mijn toekomt met of zonder kind zal zijn?? en je vindt het raar dat ik daar zenuwachtig van wordt. Toen dacht ik er zo over maar dat doe je beter niet. Dat is niet goed om het koppeke helder te houden. Hou steeds in je achterhoofd dat dit niet de gesprekken zijn van de laatste kans. Dat helpt wat tegen de zenuwen. Het zal wel niet nodig zijn maar stel in het slechtste geval dat je niet aanvaard zou worden (wat ik niet denk hoor) dan zijn er nog andere centra waar je terecht kan(dat wist ik toen niet). Dus zeker niet panikeren, het komt wel goed. We duimen alle drie voor je.

groetjes en dikke knuffel

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 22 augustus 2009, 17:32

We zullen wel zien, hé.
4 september is niet meer zo ver af en ik heb nog 2 heel drukke weken voor de boeg, dus die zullen wel snel vooruit gaan!!!


Hoe gaat het trouwens met jullie allemaal?
@ Bé, ben je er al wat uit wat je gaat doen???

@ Ingrid: heb net gelezen dat de mailinglijst van start kan gaan, ga een mailke sturen om lid te kunnen worden!!!!

@Peko: dankje voor het duimen, doet echt wel goed om steun te krijgen zo!!!!

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 22 augustus 2009, 21:44

Hey iedereen,

Inderdaad, heb nog contact gehad met DVO en we hebben besloten de mailinglijst op te starten; en ik ben gastvrouw.

Kijk er alvast naar uit. Kunnen we meer privé praten. Hopelijk sluiten er nog snel aan.

Bij deze dus: Iedereen welkom!

Groetjes
Ingrid

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 23 augustus 2009, 19:08

wanneer gaat de mailinlijst van start eigenlijk en hebben er al veel BAM mama's (in spé) zich aangemeld????

Bé
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 augustus 2009, 8:52

Bericht door Bé » 24 augustus 2009, 15:54

Hallo allemaal,

ik heb me eventjes op de achtergrond gehouden, om er niet te veel "mee bezig" te zijn (tevergeefs uiteraard, wat dacht je) maar het afgelopen weekend heeft mijn gedachten wel even kunnen verzetten.
En ja, ik moet zeggen, de beslissing is genomen, ttz ik GA er voor!! Er blijven natuurlijk nog twijfels, maar ik denk dat die altijd wel zullen blijven, en dat ook koppels daar niet van gespaard blijven... maar ik voel dat het de goede beslissing is :) ik voel me nu ook een stuk rustiger en zelfzekerder...
Op welke manier dat dan moet? op dit moment zou ik eerst willen proberen via een gekende (onbekende) donor, maar ik heb ook alvast een afspraak gemaakt bij een fertilitietscentrum. Ach ja, dan is het maar wedden op 2 paarden - niet dat ik dat in de praktijk ga doen hé, 2 x verschillend insemineren of zo!

@doke: het ziet er toch naar uit dat je gesprek goed is geweest! ik had die indruk wel volgens wat je vertelt. Het afschrikken is in elk geval niet gelukt, en nadenken had je toch al ruim gedaan, dat zal hij ook wel gemerkt hebben. Ik duim mee voor de volgende ronde!

@ingrid: hoe kan je eigenlijk lid worden van de lijst? of is hij wel al van start gegaan?

groetjes,
Bé

Bé
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 augustus 2009, 8:52

Bericht door Bé » 24 augustus 2009, 16:15

sorry, ik had het nieuwe bericht hoger op het forum nog niet gelezen - intussen wel dus en heb al een mailtje gestuurd ivm de mailinglijst....

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 24 augustus 2009, 16:19

Hallo Bé, ben blij dat je de beslissing genomen hebt en er voor gaat!! Ik sta alvast 100% achter je!!!
Waar heb je een afspraak gemaakt? Of zeg je dat liever niet?

Wat mijn gesprek betreft; ik hoop dat het goed gegaan is, maar langs de andere kant, veel anders had ik niet kunnen antwoorden, hé en een collega van mij heeft ook psychologie gestudeerd en zij zei ook dat je vaal stellingen krijgt die nu eenmaal zo zijn en waar je geen antwoord op kan geven. Dat doen ze om te testen of je dat niet afschrikt en het heeft me niet afgeschrikt.
Afwachten, het begint te korten!!
4 september zullen we weten of ik voorgelegd word op hun teamvergadering of dat de psycholoog vindt dat ik ofwel nog n gesprek nodig heb ofwel niet bekwaam ben...
En hoe hij erover denkt.
Als ik in september "goedgekeurd" word, zou ik snel kunnen beginnen, want dat is wel n voordeel in LIFE, er zijn niet echt wachtlijsten!!

Ahja, je kan lid worden van de lijst door naar DVO een mail te sturen met onderwerp mailinglijst BAM.
Ze hebben er een apart topic over gemaakt waarin staat hoe je je kan aanmelden.
Staat ook ergens onder spermadonatie.

Ik heb al n mail gestuurd en wacht nu af.
Ik hoop dat de lijst snel van start gaat!!

liefs
Doke

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 29 augustus 2009, 9:25

Hallo iedereen,

Kwestie van dit forum een beetje actief te houden.

Ben op weg naar 4de iui. Ondertussen ms gehad, eerste bloedprik op dag 3 en nu 5dagen een pilletje clomid.

Op dag 10 's avonds eerste folikelmeting. Spannend, ben benieuwd of de hormonen hun werk gedaan hebben. Hopelijk snel inseminatie dan en dan weer afwachten.

Hou jullie op de hoogte.
Groetjes
Ingrid

Ah ja, woensdag 2 september om 18 uur folikelmeting.

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 4 september 2009, 19:59

ik heb vandaag mijn 3e gesprek gehad.

Ik werd n beetje uitgevraagd over mijn relatieleven... Vrees dat ik heel saai voer ben voor psychologen.... echte drama's heb ik nooit gekend, trauma's door vroegere relaties ook niet....
Ik word niet snel verliefd, maar doordat ik zoveel mensen, vrienden en familie rondom mij heb, voel ik me eigenlijk nooit eenzaam....
Ja, ik ben "gewoon" gelukkig....
Het is niet dat ik een relatie kostte wat kost tegenhoud ofzo, maar ik heb gewoon niet de behoefte om te gaan jagen....
Als mijn ware jacob mijn pad kruist, dan zal ikd an wel zien.
Maar wat als dat pas is op mijn 60ste, dan moet ik niet meer aan kinderen beginnen!!!
En ik heb niet het gevoel dat ik zo meteen iemand zal tegenkomen, vandaar dus dat ik aan de BAM procedure begonnen ben.

De psycholoog vond dat precies wel wat vreemd.

Hij heeft ook n paar keer vermeld dat ik wel nog heel jong ben om daar te zitten, de jongste momenteel die in leuven de procedure gestart is....
Maar ik wil er nu aan beginnen, want stel dat ik nog een aantal jaren wacht en dan lukt het niet meteen en dan ben ik daarna mss te oud....
Ik wil ook liefst n "jonge" mama zijn, heb dat altijd al gewild, maar met een jonge mama bedoelde ik eigenlijk wel een beetje veel jonger dan bijna 31.... Ik wil mijn kind graag zo oud mogelijk zien worden en niet sterven als ie nog vrij jong is. Ik zou ook niet graag nu al mijn mama willen verliezen terwijl ik nog geen 31 ben en ik zou toch ook graag nog eventuele kleinkinderen willen zien....

Op n gegeven moment vroeg hij me of ik mss van plan was om meerdere kinderen te krijgen.
Heb gezegd dat ik daarin nog alle opties open laat, maar dat het nu de bedoeling is om 1 kindje te krijgen en dan zien we later wel verder.
Eerst 1 kindje!!!

Begin oktober gaat hij het in team bespreken en dan zie ik wel of ik ermee door mag gaan of niet.
Hij zei dat hij ging zeggen dat ik n gezonde jonge vrouw ben zonder kwetsuren, iemand die er bewust over nagedacht heeft, zorgzaam, wat ook gevaarlijke kanten heeft ivm hechting, maar dat ik alles wel goed doordacht heb, dat ik bij veel toch stilgestaan heb en dat ik mijn beroep toch ook wel mee had.
Maar dan ook dat ik nog jong ben.... en zijn bedenkingen.

Sommige argumenten klinken wel positief, maar dat ik nog jong ben en dat hij toch vond dat het goed voor mij zou zijn om een keer toch eens verliefd te worden.... dat spreekt dan weer in mijn nadeel....

Het is dus echt nog 4 weken vol spanning afwachten.....

groetjes
Doke

Gaeti
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 september 2009, 12:24

Eindelijk een groepje Belgische Bammers!

Bericht door Gaeti » 8 september 2009, 12:40

Dag dames,

Ik heb een 35-jarige alleenstaande vrouw uit West-Vlaanderen. Eind vorig jaar ben ik met het programma om BAM moeder te worden gestart.
Toen ik vorig jaar op zoek was naar verhalen over BAM moederschap, kwam ik steeds op nederlandse sites terecht. Het verhaal is daar anders omdat anoniem donorschap daar niet meer gedaan wordt. Eindelijk heb ik dus een plekje gevonden waar ik met Belgische vrouwen van gedachten kan wisselen.
Hoe ver ben ik? Ik heb 1 keer een gesprek gehad met de gynecoloog en 1 keer met een psycholoog en kort daarop werd mijn aanvraag goedgekeurd. Ondertussen ook al dat Hysto... onderzoek gehad. Alles blijkt in orde. Er is maar 1 probleem: een wachtlijst van enkele maanden voor een donor! :? Ik heb daarover nog geen enkel bericht van jullie gelezen, wat ik wel verdacht vind. Heeft er niemadn van jullie op een wachtlijst gestaan? Ik mag in januari mijn donor gaan 'kiezen' om daarna meteen met de behandeling te starten.

Ik hoop eens van jullie te horen! Groetjes, Gaeti

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 8 september 2009, 15:45

Hallo,

jij bent zeker in jette in behandeling dan? Daar zouden er idd wachtlijsten zijn.
Ikzelf ben in leuven bezig, in oktober weet ik of ik mag doorgaan.

Zowel de gynaecoloog, dokter als psycholoog heeft me verzekerd dat als ik ermee door mag gaan, er geen wachtlijsten zijn, dat we dan onmiddellijk van start kunnen gaan afhankelijk van hoe mijn lichaam reageert!!

Denk dat het een beetje afhangt van waar je gaat.
jette wordt gezien als de beste in België, daar zitten de grote namen en van daar dat ook meer vrouwen daar naartoe gaan, wat ook begrijpelijk is.
Daar worden ook meer alleenstaanden goedgekeurd dan in Leuven, waar ze zeer streng zijn...

Veel mensen die ergens anders afgekeurd zijn, proberen in Jette nog eens en kunnen daar wel beginnen.

Je vraagt je nu af waarom ik dan niet meteen naar Jette ben gegaaan....
owv die wachtlijsten eigenlijk en omdat ik van Landen ben en Jette best wel ver is...

Ik heb in maart naar mijn gynaecoloog gebeld en in april kon ik bij haar terecht en heb dan dat hystodingesen laten doen en nog wat onderzoeken.
In mei heb ik n afspraak gemaakt in Leuven en kon daar in juni terecht.
Daar moet je 3 gesprekken doen met de psycholoog, ik heb er 1 in juli gehad, 1 in augustus en 1 begin september.

Er is ook een mailinglijst BAM, hé, daar kan je meer privé spreken over je ervaringen en hoe het gaat.
Nu, ik hoop dat dit onderwerp hier natuurlijk niet stilvalt, want dit is iets laagdrempeliger dan een mailinglijst voor mensen die enkel nog info aan het zoeken zijn.
Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd op de mailinglijst é

groetjes
Doke

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 8 september 2009, 18:11

Hallo,

Ik ben in behandeling in Jette en daar is inderdaad een wachtlijst als je met Belgische donor wil. Heb al van iemand gehoord die wel dadelijk kon starten, maar afhankelijk van periode zeker. Indien je beslist met buitenlands donor te doen is er geen wachtlijst, uiteraard kijken ze naar je type en europees uiterlijk, maar voor de rest kan je niets kiezen. Buitenlandse is uiteraard duurder, meer tussenpersonen.

Heb ondertussen 4de iui achter de rug en aan het afwachten op resultaat.

Groetjes en succes verder,
Ingrid

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 9 september 2009, 13:55

@doke : Dat wachten is lastig he. We duimen voor je !

@gaeti: misschien is Gent een optie als je van West vlaanderen bent. Er zijn 3 centra in Gent. UZ, Jan Palfijn en Sint Lucas. Het is ondertussen wel 2.5 jaar geleden maar ik heb nooit wachtlijsten gehad in sint lucas, ook niet voor ivf (deed elke maand iui en daarna elke 2 maanden ivf). Ook Jan Palfijn had toen geen wachtlijsten. Toen ik de behandeling begon in sint lucas was ik me er niet van bewust dat de wachtlijsten en ook de keuze mogelijkheden voor een donor verschillen per centra. Ondertussen weet ik van ander bam dat er wel grote verschillen zijn. Ik zou zeker me eerst goed infomeren bij verschillende centra.
@ aan al wie in de procedure of behandeling zit: veel succes.

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 9 september 2009, 14:16

@gaeti: Nog even vergeten te reageren op een stukje van je bericht. Naast de wachttijden is ook het aspect "keuze donor" niet overal hetzelfde.
Ook het "kiezen " van een donor verschilt per centra Ga er dus niet van uit dat het overal zo is als in het centrum waar je nu zit. Ik heb bv nooit kunnen kiezen. Kon wel voorkeur voor max 3-tal kenmerken opgeven maar kreeg geen enkele garantie dat er rekening mee zou worden gehouden. Pas als je effectief zwanger bent krijg je de kenmerken van de donor.
Een Bam met een ouder kind dan de mijne kon in uz Gent wel een aantal dingen vooraf "kiezen", bv IQ van de donor.


groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten