collega's spermadonoren

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
pol80
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 augustus 2009, 8:20

collega's spermadonoren

Bericht door pol80 » 12 augustus 2009, 8:24

Ik weet niet wie er allemaal op het forum ervaring heeft als spermadonor, maar vrijdag moet ik naar de VUB Brussel voor mijn testresultaten. Mits enig geluk ben ik vanaf vrijdag officieël donor. De eerste ronde (spermadonatie) was een succes. Vrijdag weet ik de resultaten van mijn bloedonderzoek en tweede spermastaal na mijn routinebezoekje bij de Prof. Als alles goed zit, ga ik vrijdag direct mijn eerste donatie doen. Drie dagen onthouding is al pervers genoeg. Joepie! :D

pol80
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 augustus 2009, 8:20

Bericht door pol80 » 14 augustus 2009, 13:45

Deze ochtend naar Jette geweest voor mijn uitslag. Met grootste onderscheiding geslaagd. Voor zover ik er iets van snap heb ik begrepen dat ik een kwart miljard zaadcellen heb en 60% beweegelijkheid. Het enige wat voor mij als leek duidelijk was dat ik zowel de dokter als de verantwoordelijke van het labo van andrologie erg positief waren. Dus voor degene die naar Jette gaan, ik kwam, ik zag en ik overwon om Julius Casaer te citeren.

POL :D :)

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 14 augustus 2009, 15:44

Dag Pol80,

Dankzij een anonieme donor heb ik zelf 2 schattige peuters. Fijn dat er nog mensen zoals u bestaan :D !!!

groetjes van een fiere mama

pol80
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 augustus 2009, 8:20

Bericht door pol80 » 14 augustus 2009, 16:07

Peko,

Bedankt en graag gedaan. Mocht ik iemand per ongeluk kwetsen, het is niet zo bedoeld hoor! Het enige wat me verschrikkelijk opvalt als men spreekt over spermadonorschap is de immense paradox die er momenteel leeft. Op internet wemelt het van spontane donoren en dit terwijl de ziekenhuizen vechten voor goede donoren! Kan iemand me daar een antwoord op geven?

POL

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 14 augustus 2009, 17:03

Hoi Pol80,

Ik zou zelf NOOIT reageren op de donoren op het internet. Ik vind het spijtig dat die mannen niet gewoon naar een centrum stappen als ze echt gemeend spermadonor willen worden.

Ik ken zelf geen "internet" donoren, ik ben ook geen man maar fantaseer nu even over hun mogelijke motieven (kan dus best dat ik het helemaal fout heb hoor).

- Zien ze de onderzoeken in het ziekenhuis niet zitten ?

- Financiele redenen. Hopen ze op het verkrijgen van een betere vergoeding via het internet ?

- Willen ze alleen aan "bepaalde vrouwen" doneren, bv wel/niet aan hetero-koppels, wel/niet aan alleenstaande, wel/niet aan lesbische koppels ?

- Hebben ze angst dat hun zwemmerkes de kwaliteitstesten niet overleven ?

- Willen ze de vrouw eerst ontmoeten/kennen voor ze overgaan tot donatie.

- Willen ze misschien contact houden met het kind waarvan ze de donor zijn geweest.

Hopelijk volgen nog veel het voorbeeld van pol80.
Wij, anonieme acceptoren, zijn u alvast heel dankbaar.

pol80
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 augustus 2009, 8:20

Bericht door pol80 » 17 augustus 2009, 8:19

Dag Peko,

Erg goede en zinvolle vragen waar ik hoop ooit een antwoord op te krijgen. Ik weet dat er bepaalde mannen zijn die o.a rekruteren via internet omdat zij de quota van de fertiliteitsklinieken hebben bereikt. Ik heb enkele maanden geleden eens een man op internet tegengekomen en deze zat aan ongeveer 45 kinderen. Mijn bron hiervoor was een websitelink van een Nederlandse krant. De donor was ook een Nederlander. Op zichzelf kan ik wel begrijpen dat 6 koppels wel weinig is en dat je via het internet andere koppels wil helpen. In Denemarken hanteren ze 25 kinderen als norm. De Deense bevolking is overigens veel kleiner dan de Belgische. Dus inteelt is een erg zwak argument! Als "zoeker" moet je als het ware het kaf van het koren kunnen scheiden. Ik heb geen ervaring met e-bay maar daar bestaat er zoiets als een rating dacht ik. Zou misschien nog interessant zijn voor de toekomst. Vorige tevreden clienten (?) als referentie.

Hopelijk antwoorden er nog op mijn vraag?

POL

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast