Procedures Donor inseminatie - verschillende ziekenhuizen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Procedures Donor inseminatie - verschillende ziekenhuizen

Bericht door Repelsteeltje » 8 september 2009, 16:36

Aangezien wij aan het nadenken zijn over KID en we hier en daar met wachtlijsten worden geconfronteerd is het misschien nuttig om eens een overzichtje te maken van de procedures die in de verschillende ziekenhuizen gehanteerd worden.

Hier mijn ervaringen.
UZleuven (LUFC):
Onderzoeken (waaronder 2 gesprekken met psycholoog): +/- 3 maand
Wachtlijst: 6 maand (tenzij je zelf een donor aanbrengt die kan opgenomen worden in hun spermabank)
CRG Jette:
Onderzoeken: 1 à 1.5 mnd
Wachtlijst: 3 maand

Graag jullie ervaringen (ook BAM vrouwen, al ligt de procedure daar vaak iets anders).

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 10 september 2009, 11:22

Niemand die recente info heeft over wachttijden van andere ziekenhuizen?

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 10 september 2009, 13:27

Hoi Repelsteeltje,

Ik vind het spijtig voor je dat er geen andere koppels reageren. Ik heb meer dan 2 j geleden beroep gedaan op kid dus die info van toen is gedateerd. Recente info vind je onder onderwerp "BAM" bij een bericht van "Doke" voor Life Leuven, en een bericht van "Orchidee" voor Brugge.
Er is ook een mailinglijst KID, denk dat je daar wel veel info kan krijgen.

groetjes en veel succes.

Tam
Berichten: 190
Lid geworden op: 3 januari 2009, 20:06

Bericht door Tam » 22 september 2009, 21:05

Hallo repelsteeltje,

wij zijn met kid bezig in Jette nu de 2de poging. Wij hebben in februari beslist dat we met KID zouden starten maar dat we pas in augustus de eerste poging wilden en dat was geen probleem. Vandaar dat ik neit echt kan zeggen hoelang de wachtlijst was, wij konden onmiddellijk starten omdat er een aantal maanden tussen zat.

Veel hangt af van de donor voorraad die er op dat moment is en of er een match ismet jouw partner... zo hebben ze het ons gezegd.

Indien je nog vragen hebt just shoot.

grtjs

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Re: Procedures Donor inseminatie - verschillende ziekenhuize

Bericht door Repelsteeltje » 23 september 2009, 17:14

Het gaat niet goed met de wachtlijsten voor donoren. Ze lijken exponetiëel te verlengen.

Hier een update.
UZleuven (LUFC):
Onderzoeken (waaronder 2 gesprekken met psycholoog): +/- 3 maand
Wachtlijst: 6 maand (tenzij je zelf een donor aanbrengt die kan opgenomen worden in hun spermabank)
CRG Jette:
Onderzoeken: 1 à 1.5 mnd
Counselor: 3 mnd
Wachtlijst: 5 maand (tenzij voor Deense donor, maar dat kost 400€/inseminatie)
LIFE Leuven:
Onderzoeken: 1-3 maar naar psycholoog
Wachtlijst: geen wachtlijst, werken enkel met Scandinavische donoren (355€/donor)

Het ziet er dus naar uit dat we ons zullen moeten neerleggen bij een start in juni... Nog 9 maand te gaan :cry:

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 24 september 2009, 9:48

Hoi Repelsteeltje,

Tis spijtig dat je zo lang moet wachten. Denk dat je lijstje heel nuttig is voor iedereen die overweegt om beroep te doen op een donor.

groetjes

Vïenna
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 september 2009, 11:21

Bericht door Vïenna » 28 september 2009, 11:33

Hoi,

Ik kan je iets meer vertellen over St. Augustinus te Wilrijk. Dit is misschien wel wat uit de richting.
Wij zijn daar in behandeling voor KID. We hebben nu 6 pogingen achter de rug.
We hadden daar eigenlijk direct een donor gevonden en hebben niet moeten wachten.
Ik weet echter niet goed hoe het voor de andere koppels is. En hoe lang de gemiddelde wachttijd er is.

mieke s
Berichten: 61
Lid geworden op: 6 oktober 2009, 19:41

Bericht door mieke s » 27 oktober 2009, 0:45

Momenteel zijn de wachttijden in St Augustinus vrij kort (2 maand ongeveer). De dokter zei wel dat dat kan variëren tot 6 maand, maar dat op dit moment er veel donoren zijn.

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 21 november 2009, 21:37

Hallo,



In LIFE kost het totaal pakket idd 355€, maar dat is niet voor het zaad.
Allé, t is te zeggen, de staal kost 150€ en de behandeling 205€ waar je een dikke 180€ van terugtrekt.

Ik had midden mei een afspraak gemaakt in LIFE en kon midden juni al bij de gynaecoloog gaan daar.
Zij heeft me dan het nr van de psycholoog gegeven, want als alleenstaande moet je 3 gesprekken doen.
Ik heb in juli mijn eerste gehad, eind augustus mijn 2e en begin september mijn 3e en in oktober kon ik met mijn 1ste inseminatie beginnen.
Maar normaal gezien gaat t sneller, na mijn 1ste gesprek ging de psycholoog net in verlof, anders was alles wss n maand eerder geweest.

In LIFE dus geen wachtlijsten en van 1ste afspraak tot inseminatie zijn n 4 maandjes over gegaan.
Dat hadden er 3 kunnen zijn als psycholoog toen net geen verlof had, maar ja, iedereen heeft recht op verlof é.

Denk dat het bij koppels sneller gaat in LIFE. Want die 3 gesprekken bij alleenstaanden is om te zien of je echt wel bekwaam bent om als alleenstaande n kind op te voeden. Want dan sta je echt voor alles alleen en je moet dan ook alleen door die procedures.
Denk niet dat koppels 3 gesprekken nodig hebben, dacht dat zij 1 gesprek moesten doen bij psycholoog.
Maar heel zeker ben ik daar niet van.

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik keek altijd over de andere onderwerpen. ZOals eerder hier vermeld, ben ik actief op onderwerp BAM.

Veel ben je niet met deze info, maar meer kan ik ook niet geven omdat ik t zelf niet weet.

groetjes
Doke
Laatst gewijzigd door Doke op 24 mei 2010, 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.

sahra
Berichten: 342
Lid geworden op: 23 mei 2008, 13:49

Bericht door sahra » 22 november 2009, 12:42

Repelsteeltje,

wij werken met Deense sperma en daardoor konden we in principe meteen starten (na ons ene gesprek met de psycholoog). Wij hebben het wel 9 maanden uitgesteld om onszelf ervoor te 'prepareren'.

Succes met het wachten.

***Leve***
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 januari 2010, 8:17

Bericht door ***Leve*** » 25 januari 2010, 9:52

sahra schreef:Repelsteeltje,

wij werken met Deense sperma en daardoor konden we in principe meteen starten (na ons ene gesprek met de psycholoog). Wij hebben het wel 9 maanden uitgesteld om onszelf ervoor te 'prepareren'.

Succes met het wachten.
Waar vind je zo'n deense donor?

***Leve***
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 januari 2010, 8:17

Bericht door ***Leve*** » 25 januari 2010, 9:56

UZleuven (LUFC):
Onderzoeken (waaronder 2 gesprekken met psycholoog): +/- 3 maand
Wachtlijst: 6 maand (tenzij je zelf een donor aanbrengt die kan opgenomen worden in hun spermabank)
CRG Jette: Onderzoeken: 1 à 1.5 mnd
Counselor: 3 mnd
Wachtlijst: 5 maand (tenzij voor Deense donor, maar dat kost 400€/inseminatie)
LIFE Leuven:
Onderzoeken: 1-3 maar naar psycholoog
Wachtlijst: geen wachtlijst, werken enkel met Scandinavische donoren (355€/donor)
Rijnstate:
8 maanden wachtlijst tot de intake. Van de intake tot inseminatie ook 8 maanden wachten.
Geertgen:
Wachtlijst onbekend, tenzij je aan wederkerigheid doet, dan geen wachtlijst.

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 25 januari 2010, 13:08

***Leve*** schreef:
LIFE Leuven:
Onderzoeken: 1-3 maar naar psycholoog
Wachtlijst: geen wachtlijst, werken enkel met Scandinavische donoren (355€/donor)
.

rechtzetting:
In LIFE Leuven betaal je 150€/ donor.
De insemninatie kost 355€, 150€ voor het staal en 205€ voor de behandeling en van die 205€ krijg je meer dan 180€ terug.
Dus voor de inseminatie betaal je iets minder dan 175€ uit eigen zak.

En voor alleenstaande zijn het sowieso 3 gesprekken bij de psycholoog.

Ik heb de procedure als alleenstaande gevolgd.

groetjes
Doke

***Leve***
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 januari 2010, 8:17

Bericht door ***Leve*** » 28 januari 2010, 6:38

UZleuven (LUFC):
Onderzoeken (waaronder 2 gesprekken met psycholoog): +/- 3 maand
Wachtlijst: 6 maand (tenzij je zelf een donor aanbrengt die kan opgenomen worden in hun spermabank)
CRG Jette:
Onderzoeken: 1 à 1.5 mnd
Counselor: 3 mnd
Wachtlijst: 5 maand (tenzij voor Deense donor, maar dat kost 400€/inseminatie)
LIFE Leuven:
150€/ donor,de insemninatie kost 355€, 150€ voor het staal en 205€ voor de behandeling en van die 205€ krijg je meer dan 180€ terug.
Dus voor de inseminatie betaal je iets minder dan 175€ uit eigen zak. Geen wachtlijst, enkel scandinavische donoren.
Rijnstate:
8 maanden wachtlijst tot de intake. Van de intake tot inseminatie ook 8 maanden wachten. Kosten: 600 euro per half jaar (100 euro per rietje) Als je na de 2e poging zwanger bent krijg je 400 euro terug.
Geertgen:
Wachtlijst onbekend, tenzij je aan wederkerigheid doet, dan geen wachtlijst. Kosten: 600 euro

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 7 februari 2010, 10:34

hallo repelsteeltje, in kortrijk moet je eenmaal voor een psychologisch gesprek gaan, dan bestel je via het ziekenhuis de sperma en vanaf dan kun je eraan beginnen wanneer je wil. ik ben begonnen in augustus 2009 met de aanvraag en begin nu deze maand met mijn 3de poging

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast